לגבי זבנג.
..זה לא נכון שהציורים תמיד לא היו טובים. פעם הרמה של אורי פינק הייתה יחסית גבוהה לקומיקס שאמור להכיל סיפור בשניים-שלושה עמודים. הבעיה היא שלצערי פשוט נמאס לבחור, אז במקום להפסיק או לחילופין לגמור את זבנג ולהתחיל משהו חדש, מרענן, הוא החליט לזלזל במעריצים ולהמשיך לחבוט בסוס המת הזה, לנסות לסחוט ממנו עוד כמה שקלים. הציורים, תסלחו לי, נהיו פשוט מזוויעים. בושה לאינטליגנציה. הדמויות נהיו מגוכחות, הכל נהיה פשוט רע ומגעיל. זה נורא עצוב, כי עד היום יוצא לי לקרוא זבנגים ישנים, כשהרמה הייתה טובה, ואני עדיין נהנה מזה. בכל מקרה, אין שום טעם להשוות בין אורי פינק לבין ציירים אמריקאים, ובקשר לסיפור על בצלאל - זה פעם ראשונה שאני שומע על זה. אני לא בטוח מה הסיבה המדוייקת שבגללה לא קיבלו אותו ללמד שם, בטח יש להם סיבות משלהם, אבל מצד שני אורי פינק אף פעם לא היה פסגת היצירה בכל מה שנוגע לציורים או קומיקס. זה שזבנג הצליח מאוד, על זה אין לי כל וויכוח - אבל בואו נגיד שסגנון הציור של אורי פינק זה לא משהו שהייתי רוצה שילמדו אותי בבצלאל, או הדרך שבה הוא בונה קומיקסים. אני משוכנע שיש המון ציירים מתחיחים בארץ שיש להם כח, ומציירים מעולה קומיקסים, רק אין להם במה להראות את הסחורה שלהם. מישל קישקה מצליח הרבה פחות מפינק, והוא צייר פי אלף יותר טוב, לדעתי, אולי הקריקטוריסט הטוב ביותר בארץ. אני אישית לא מתעניין כל כך בקומיקס אמריקאי, ובטח שלא בסופר גיבורים, שזה הז´אנר השנוא עליי מכל, אני דווקא עוסק במנגה ואנימה וכל מה שקשור לאומנות יפנית. תשמרו על עצמכם ^_^ אלון =(^.^)=