מזועזעת מכתבה בוואלה עד עמקי נשמתי

גשם 11

New member
מזועזעת מכתבה בוואלה עד עמקי נשמתי

מצרפת את טוקבק מס' 87 : (לא אני)
אני מזועזעת מהתגובות הארסות לזוגות שאנם יכולים להרות וזכות כל אישה להיות לאם גם אם גורלה התאכזר אליה פונדקאות היא לא בחירה היא הכרח שנובע מייסורים גדולים.

פונדקאיות בישראל אינן מנוצלות החוזה תחת פקוח המדינה אכן נותן להן מענה רחב על כל אפשרות בתהלחיך המיוחד הזה מ שמופקר הם דווןקא ההורם שפעמם רבות חושבים שהם "חוסכים" בזה שאינם ניגשים למשרד תיווך הוגן שישמור על התהליך ויגשר בין כל הנוגעים בדבר זוגות שהולכים ללא תיווך חשופים לפעמים להתנהלות סחטנית של פונדקאיות או פונדקאיות חשופות להתנהלות לא רגשה מצד הורים מיועדים ובעיות קטנות עלולות להפוך לבעיות גדולות.
להציג כתבה חד צצדית מבזה כזו היא תת רמה ותעודת עניות לכתבת שאינה חוקרת ובודקת לפני שהיא מפרסמת דברים כאלו.
לפונדקאת מגיע כסף אין בזה ספק יש מחירים לתהליך הזה הזוגות פעמם רבות מוכרם את כל אשר להם למען יהיו הורם ולהיות אמיא זה לא מלה גסה זו זכות גדולה שמתאפשרת אך ורק ע"י הפונדקאיות אצילות הנפש.
מי שמכיר את התהליך הזה ידע שבסופו מה שפונדקאית הולכת הביתה ולא רק התשלום ההוגן ומעבר לכך הוא ההרגשה המופלאה לברוא אמהות ולא רק תינוקות.

תתביישו לכם לשלוח הורים מיועדים לאימוץ, לכם יש ילדים ביולוגים מדוע כל יפי הנפש אנם מאמצים בעצמםפ את אותם ילדים אומללים ב??? בישראל כמעט אין ילדים לאימוץ מצפים שנים על גבי שנם זכותה של כל אישה להיות לאם.
לא שמעתי תגובות ארסיות כאלו כשמדובר בזוגות הומוסקסואלים ... זה טאבו??? עקרות מותרות לכל נפש אבל גיס זה בריקדה מעולה לאג'נדה חברתית הלא כך???

שלא נדע שלא תעמדו במקומינו אלו הזקוקים לאותן נשים מופלאות ותודה לאל על משרד תיווך כדוגמאת"פונדקאות חובקת" שבהגינות רבה וברגישות רבה שומר על כל המעורבים בתהליכים כאלו מדהימים ומיוחדים הגורמים אושר גדול לכל הנוגעים בדבר.

גברת \נה הכתבת מוזמנת לחוקר את כל הנושא לפני שהיא מעלה כתבות כאלו למען רייטינג לבדוק את כל העובדות ואת כל מה שבאמת מתנהל בתהליך פונדקאות בריא ונכון בישראל. אני מתביישת שיש אישה כזו, עיתונאית כזו שעושה רבע עבודה למען רישום תגובות ורייטינג הלוא נושא הפונדקאות חם מאין כמותו וצהוב להפליא. ... תתביישי לך ביישת הורים מועדים ביישת פונדקאיות ביישת את ערכי המשפחה ואת כל האמהות בישראל שמחשבקות את הילדים שלהן באהבה ולא חשוב מאיזה רחם הם באו. התיקון שלך יהיה ללמוד את הנושא לאשורו לפני שאת מעלה דבר מטופש כמו הכתבה הזו.
 

MAMALY

New member
צרפת את הטוקבק הזה????

מסמיקה לי בחושך.
כתבה מזעזעת מטופשת מלאת בורות שנועדה אך ורק ליצור באאאז על ליבנו .
כתבת עלובה שלא יודעת לעשות את עבודתה כראוי .
בושה
 

gali5791

New member
הכתבה על הכתבת הלא מקצועית בעליל

קראתי מה שכתבת על הכתבה הזו והייתי רוצה לראות אותה איפה אפשר למצוא אותה?
 

natasaa

New member
תגובה נורא עצבנית.. אני לא מבינה למה..

תראי - אני מכירה את כתבות של דנה.. אני גם מכירה את עומק המחקר שלה, כי לפני שנה, כשאנחנו נלחמנו נגד משרד הפנים להכיר בי כאמא, היא הייתה זו שהרימה כפפה וחקרה למה ככה, ואם אפשר אחרת. היא תחקרה אותנו וזוגות רבים נוספים, ביקשה מסמכים ותגובות, מספרים, מה לא... היא מאוד חמה, אנושית, ובטוח לא "מחפפת" ומחפשת רייטינג. היא כן יודעת מה זה אמהות, והיא יודעת מה זה פונדקאות - ולא מאתמול.
אין בכתבה איזה אמירה שאומרת שלא צריכה להית פונדקאות, נהפוך הוא. אף אחד לא אומר שלא מגיע לפונדקאית כסף - בוודאי שמגיע לה, אבל, מה לעשות ישנן בנות שרואות בזה הזדמנות עסקית נטו, ואני פגשתי (ועודני פוגשת) זוגות שנכוו מזה. אף אחד לא אומר שלא צריך משרדי תיווך, הכל זה עניין של מינונים וצורה. גם בחו"ל הם קיימים. מה שבעיקר נאמר זה שהתחום פרוץ - והמדינה צריכה להסדיר אותו.
עם אמירה זו אני מסכימה לחלוטין.. יש חוק שאמור להסדיר - אז למה אין הגבלת סכומים והסכמים סטנדרטים, כמו בחוק של תרומת ביצית? למה זוג צריך לממן את עורכי דין, אבחונים פסיכולוגים מכיסם? למה קופות לא מממנות?? למה צריך את כל ההליך המסורבל (ולדעתי גם משפיל) של צו הורות שהינו שם אחר לצו אימוץ? הרי ילדים שלנו הם..
אני חושבת שיש הרגשה בפורום מין מגננה כזאת.. למה?? מגיע לנו - להיות אמהות, להיות מוגנות ע"י מדינה שבה אנחנו חיים! לא כל כתבה צרכיה להיתפס כמשהו שתוקף אותנו. תקראי מחדש, כאשר אני אומרת לך מתוך ידיעה מלאה שהכתבת זו היא בעד הורים מיועדים, ותראי שאף אחד לא נגדך אלא נגד מי שלא מגן עליך!!
 

גשם 11

New member
תרשי לי לא להסכים איתך

הכותרת, התמונות, והאופן בו מוצג התהליך מראה את הצד השלילי , ומציג את הפונדקאיות כרודפות בצע.
אם היא בעד הנושא, זה ממש לא מצטייר כך.
 

natasaa

New member
ברור שכתבת מחאה מציגה את צד השלישי!!

זו לא כתבה שמסבירה או מציגה את תהליך.. זו כתבת מחאה שמעבירה ביקורת על איך דברים מתבצעים היום.
כותרת - שוק הפונדקאות הפרוץ בישראל: "250 אלף שקל לתינוק" מסבירה במדויק נגד מה הכתבה - נגד פריצה, לא נגד תהליך או נגד פונדקאית..
בתמונה רשום "ועדה קבעה כי יש לפקח על הענף, אך אין שינוי בשטח" - לא נכון??
לגבי פונדקאיות ניתנו שתי דוגמאות - פונדקאית שביקשה 250 אלף ₪, ופונדקאית אחרת - שהתחברה לזוג, והתלבטה, כי יש סעיף כספי משמעותי, שזה מובן.. מה שלילי בזה?

תראי - עוד פעם, אני לא רגילה לכינוי שלך, אז אני לא יודעת אם את פונדקאית או אם מיועדת, אבל משום מקום את לא צריכה להסתכל מתוך מגננה. אם את פונדקאית, ושלמה עם מה שאת עושה ואיך שאת עושה את זה, אז את לא צריכה להיפגע כי יש בנות שמבקשות 250 אלף - זו לא את, ואני בטוחה שבפורום זה ימצאו עוד מלא בנות שיזדהו אותך. אם את אם מיועדת - הכתבה היא למענך..
 

גשם 11

New member
היי

אני פונדקאית לפני ניסיון ראשון, דרך סוכנות.
היה ברור לי שיכולתי לבקש סכומים גבוהים יותר, אמרה לי את זה בפירוש אמא לילד מפונדקאות.
אני לא רציתי להיות גרידי, ו"לסחוט" סכומים נוספים ממי שגם כך צריכים להוציא הון על משהו שלאחרים ניתן בחינם.
השאלה גם אם הפונ' ה"סחטניות" עוברות את הפסיכולוג הוועדה וכו'.

אני לגמרי שלמה עם התהליך, אבל מפריע לי שאנשים בכלל ונשים בפרט שוללות אפשרות חשובה שכזאת.

וכן, אני עדיין חושבת שהכתבה השחירה את דמות הפונדקאית.
ועל זה נאמר, הדרך לגיהנום רצופה כוונות טובות...
 
לשאלתך - כן!!!

גם פונדקאיות סחטניות עוברות וועדה ופסיכולוג.
יותר מזה - יש פונדקאיות שמעמידות פנים שהן עושות את זה לטובת הזוג והכסף הוא פחות משמעותי בעיניהם ואז פתאם מתברר שזה ממש לא נכון והן נהיות גרידיות שאלוהים ישמור. מכירה כמה וכמה כאלה.
מצד שני מכירה גם פונדקאיות אחרות.
כמו בכל מקום - יש כאלה ויש כאלה והחוכמה היא לבחור פרטנרית שלא "תשנה את עורה" במהלך התהליך.
 

MAMALY

New member
הכתבה מציגה את הפונדקאות במעוות

מכמה עם כל מילה של גשם.

פונדקאיות הן לא תאבות בצע ש סכומים שהם מקובלים ויש כאלו שלא.

כסף הוא לא מילה גסה זה חלק מהענין וטוב שכך

כל הגישה היתה מעוותת לחלוטין ומזעזעת

את מדברת בהגיון לכאורה כאחת שנמצאת בפנים אבל את מבנה היטב שמי שקורא את הכתבות הדביליות האלו הם כל אותם אנשים שלא יודעים כלום מהחיים שלהם ומה הם מבינים שההורים המיועדים מסכנים נורא הפונדקאיות תאבות בצע המשרדים שוחטים אותנו.. (מה שלא נכון כי אם עושים חישוב של באמת כמה עלה הכל זה יוצא הרבה יותר יקר לעשות את התהליך ללא משרד)
ויש לזכור שילד לא שמים ככה זתם לבד בטן של אשה אחרת עדיך תמיד שיהיה מישהו שיודע לגשר להסביר ולהדריך ע"מ שבסוף התהליך יהיה תינוק בריא וזו לא גזלה ולא רמאות ולא סחטנות של משרד תיווך לפונדקאות כי אם המשרד ישר והגון ולא קקיוני ויש לעשות שיעורי בית לפני שבוחרים משרד (ואני אפרסם בקרוב ממה יש להזהר) טוב לדעת שמישהו שומר על המערכת כמו שצריך כי תהליך בריא הוא חשוב.
נטשה את עברת תהליך שונה ממה שיש בישראל למעשה אתם מנותקים מהפונדקאית שנמצאת בארץ זרה את לא יכולה בכלל להשוות את תהליכים האלו מבחינה פסיכולוגית

הכתבה עושה שרות רע ומשפיל מאוד לזוגות ולפונדקאיות
 

natasaa

New member
בלי כתבות כאלה שום דבר לא יזוז...

אני לא יכולתי לעשות את תהליך בארץ כי לא היו לי סכומים כאלה.. לדעתי - יש מקום לשינויים. אם נשב ונתלונן לנו בשקט בפורום החמים שלנו - זה לא יעזור.
נכון - יש אנשים שלא מבינים כלום מהחיים שלהם, אבל על מנת שהם יתחילו להבין, צריכים להתחיל להסביר.. היו לא מעט כתבות על פונדקאיות נהדרות - ואני מעודדת גם אותם. לצד זה, יש גם פונדקאיות פחות נהדרות - וזה לא פשע להצביע שיש גם כאלה..
תקראי טוקבקים - רוב האנשים הבינו מה הבעיה, חלקם גם הגנו על פונדקאיות שדורשות 250000 ₪.
 

Surrogacy

New member
למה אתן מתיפייפות!!??

אני מסכימה עם נטשה זה לא נגד זה בא לעזור ולהאיר הנושא.ונכון שיש פונדקאיות שרוצות יותר מהסכום הנהוג וזה גם לגיטימי.התהליך הזה הוא סיכון גדול וזה לא כמו כל היריון רגיל! ועכשיט עם יד על הלב...מישהי הייתה עושה את זה אם לא היה כסף בעיניין? כמה טובה שהיא תהייה וכמה רצון לעזרה שיהייה לה ...התשובה היא לא!!! תמיד מצחיק אותי בחורות שאומרות תמיד רציתי לעזור לזוג ו כשעוד לא ילדתי ידעתי זה מה שרציתי לעשות ..די ! זה לא עובד על אף אחד רצית כי יש תגמול .לא מכירה מישהי שתסכן עצמה ואת משפחתה אם לא היה תגמול!אז מה רע אם מישהי רוצה יותר !? זה מגיע לה.חוצ מזה מי שעושה דרך מרכז ברור שזה יוצא יקר יותר יש דמי תיווך מנופחים ובפרטי יותר זול.הכתבה לא באה לעשות רע
 

גשם 11

New member
אני הראשונה שאומר שזה בשביל הכסף

השאר זה ערך מוסף .
אבל הכתבה לא היתה על זה שמקבלים תשלום, אלא על ניצול המצב כביכול ע"י הפונדקאיות.
זו לא בושה בעיני לקבל על זה כסף, וזה לא מפחית מערך המעשה. גם מנתח מוח או כבאי מקבלים תשלום על עבודתם, וזה לא מוריד מערכם.
הבעיה היא לא התשלום אלא הצגת מקרי הקיצון.
וחוץ מזה, אני לדוגמא הלכתי דרך סוכנות, כי רציתי "ראש שקט" שאני בידיים טובות, ושכל הבירוקרטיה נחסכת לי עד למינימום האפשרי.
ועל זה משלמים.
כמו שאת הולכת לעו"ד למרות שאת יכולה להגיש תביעה לבד לפעמים, וכמו שאת משתמשת במפיק ארועים למרות שייצא יותר זול בלעדיו.
כל אחד יעשה את השיקולים שלו.

הכתבה באה לברך ויצאה מקללת.
דעתי לא השתנתה. סורי.
 

gali5791

New member
ואני השניה שאומרת

הרי ברור שמי שפונה לתהליך של פונדקאות זה בדרך כלל בגלל מצב כלכלי ירוד , אז בטח שזה בשביל הכסף אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שיש בצד השני זוג שמחכה להיות הורים והחלק הכספי מתגמד בהמשך שמבינים את העיניין ונכנסים לתהליך ולמערכת יחסים עם הצד השני . אף אחד מהצדדים לא מנוצל המשרד שמתווך בין ההורים המיועדים לבין הפונדקאית עושה עבודת קודש ומנסיונו , התיווך יוצא מן הכלל . וכמו שקונים דירה ממתווך ונעזרים בעורך דין זו דרך מצויינת לעשות הסכם לפונדקאות דרך משרד שעוסק בזה ומכיר .
גשם אני מסכימה איתך בכל מילה והייתי רוצה לראות את הכתבה הזו.
 

MAMALY

New member
בפרטי יוצא הרבה יותר יקר

דרך משרד תיווך אם הוא הגון וישר המחירים שפויים בהרבה ואנ בכוונה לא מפרטת מחירים.
שנית - הורים מיועדים לעתיד צריכים להבין שילד זה הרי הדבר הכי יקר אחד מתפקידי משרד התיווך הוא להתאים אמא לפונדקאית וזה לא סתם יש נשים תלותיות יותר יש נשים עצמיות יותר לא כל פונדקאית מאוןשרת כמובן מתאימה לכל אמא מיועדת מאושרת כמובן (מאושרת ע"י הועדה) ובהתחלה הכל ורוד ויש תאומי ציפיות וכדומה וכשיש הבדלי אופי קשים יש בעיות בתהליך ומי שנפגע הכי הרבה בסוף היום זה התינוק שבבטן.
תקםידו של משרד התיווך הוא לא רק לוודא שהפונדקאית מתאימה רפואית או פסיכולוגית תפקדו להגן להדריך ולשמור על התהליך המיוחד הזה כילך בצורה נכונה בריאה וטובה כי בעיות קטנות שצצות לפעמים אפילו מאי אהבנה הופכות לבעייות גדולות
הצגת משרדי התיווך בכתבה אינו נכון ואינו ייצג שוב, אני מדברת על משרדי התיווך הישרים וההוגנם כי כולנו יודעים שלא כולם כאלו לצערינו בכל תחום יש עשבים שוטים ונכון הדבר להורים מיועדים לעתיד וגם פונדקאיות לעתיד לדבר עם כמה שיותר הורים ופונדקאות להכנס לפורום לשמוע דיעות
הסברה כי בפרטי ההורים ישלמו פחות אינה נכונה כלל.

חבל שהאמהות שניסו לעשות בפרטי והסתבכו לא מדברות פה מאוד חשוב מה שיש להן להגיד ומי הצילך את המצב שלהן אחר כך
כנ"ל פונדקאיות.

מגיע לפונדקאית כסף יש מחיר סביר שנקבע ע"י המדינה הורים מיועדים שחושבים שאם ישלמו יותר לפונדקאית יהיה להם יותר טוב או פונדקאיות שחושבות שילכו לבד ירוויחו עוד כסף (וההבדל לא גדול במוחד) נתונות הרבה פםעמים למצוקות קשות מאוד בגלל הורים מיועדים שלא יודעים איך להתנהל מול פונדקאית.
(איפה בוביטה כשצריכים אותה)

לעלות ולצרוח "כל משרדי התיווך שותים לנו את הדם" בבלי להכיר תהליך באמת לעומקו זה קשקוש.

אני מכינה בימים אלו רשימה שמיועדת לפונדקאיות ולהורים מיועדים ממה צריך להזהר איך בוחרים משרד מה ההבדל בין פרטי לתיווך מה בפלוסים והמינוסים ואיש הישר בעיניו יעשה

זכרו שבסוף התהליך מה שבארמת חשוב זה התינוק הבריא והפונדקאית שיוצאת מהתהליך בריאה ושמחה.

כתבות כאלו אינן משקפות כלל את מה שבאמת קורה בשטח ב 90 אחוז מהמקרים ומבזות את הפונדקאיות ואת ההורים המיועדים.

אין ספק ואני אעיד על עצמי בשני תהליכי פונדקאות יש לצתיין שהצלחתי לחסוך 200 אלף ש"ח בגלל שהלכתי לתיווך הוגן ישר שידע למצוא פ]ונדקאיות נפלאות, במחירם שפויים והתהליך עבר בשקט ובשלווה מה גם שבסופו עוד קיבלנו כסף שנותר בקרן ללא שימוש.

אל לצרוח שטויות זה לא במקום גם אם זה נשמע "נורא נכון"

בנוסף מבדיקה שעשינו מול פונדקאות חו"ל ופונדקאותישראלית לא כולל הודו המחירים זהים לגמרי.
 
סליחה לא מסכימה

מה שחשוב בסיכומו של דבר זה ילד בריא ופונדקאית שמחה??? באמת?? ומה עם מצבם של ההורים המיועדים??? ומה קורה כשהפונדקאית שבהתחלה נראית יופי טופי פתאם הופכת סחטנית וגרידית וממררת את החיים של ההורים (ואני מכירה היטב גם הורים כאלה)?? ומצטערת - לא תמיד המרכז עוזר. ממש לא.

אז רווחתה של הפונדקאית חשובה אבל גם של ההורים המיועדים. אני זכיתי בתאומים מדהימים מתהליך פונדקאות אבל עדיין יצאתי כעוסה ומתוסכלת (ולא אכנס לפרטים).

נכון, ללא הפונדקאיות לא היינו הופכות לאמהות אבל אני מכירה כמה דוגמאות למצבים שבהם הפונדקאיות "ניצלו" את מעמדם והשפעתם האדירה (במיוחד כשהיו בהיריון) ומיררו את חיי ההורים (ומאמלי - את ואני מכירות היטב אמא מיועדות כזו שחובקת עכשיו תאומות).

יש יתרונות למרכז אין ספק. ויש מצבים שלמרות הרצון הטוב הוא פשוט לא עוזר.
 

MAMALY

New member
דרדס האמא שחובקת תאומות

עשתה את התהליך לבד באופן פרט והסתבכה וכאלו לא חסר.

לגבי המקרה הפרטי שלך לא אכתוב בגלל שזה פרטי

פונדקאות נכנסות ללופים מול הורים בגלל התנהלות לא נכונה לא בריאה וחוסר הבנה של התהליך שוב בכל מה שאני אשית נתקלתי הבעה היתה דווקא בהורים המיועדים ולא בפונדקאיות, זה לא אומר שאין בעיותעם פונדקאות אבל האחוז שזה נובע מהן הוא נדיר הרבה יותר.

רווחת ההורים המויעדים חשובה מאוד, אין ספק שיש פריצות בחוק שמאפשרות בעיות כאלו בעיות כאלו ניתן ברוב המקרים לפתור גם בלי החוק שלא מגן על ההורים אלא בהתנהולות נבונה עם איש מקצוע שמבין עניין ושהוא הגון.

דווקא הדוגמאות שאת העלת לא טובות בשבילך... מצחיקולה.
 

bobita

New member
נכנסתי במקרה וחייבת להגיב

אני מסכימה עם מאמלי. אני הלכתי לתהליך באופן פרטי וכמו שאני סבלתי כך גם ההורים המיועדים שאיתם הלכתי לתהליך סבלו כל אחד מאיתנו סבל בצורה שונה, לא היה מי שיגשר מהתחלה למזלי הכנסתי את מרב מאמצע התהליך והיא עזרה לנו להגיע לסוף התהליך עם פחות פגיעות לשני הצדדים.
זהו תהליך מאוד, מאוד מורכב. אף אחד מהצדדים לא יכול להבין מה עובר על הצד השני, רק לנסות לדמיין. מצד אחד יש את הפונדקאית שהיא עם כל ההורמונים של הריון וזוג שנכנס לה לחיים ומנסה לנהל לה אותם ומצד שני יש את האם המיועדת שיש לה הריון אך אין לה שום שליטה עליו. בגלל זה חייב פיקוח, יד עדינה שיודעת את העבודה.
 
וזה, עדיין, לא מבטיח שום דבר

גם ליווי עם מרכז לא מונע בעיות ובטח ובטח לא פותר אותם בדרך קסם.
יש מקרים מורכבים במיוחד (באחריות של שני הצדדים) ומניסיון אומרת שכמעט בלתי אפשרי להגיע להסכמה ולסיום טוב עם התערבות מרכז או בלי.
 
למעלה