מזגן תדיראן A15- מכסה /פנל קדמי -להחליף?

1030

Member
במסגרת ניקוי עונתי של הפילטרים במזגן תדיראן A15 "האוזן" השמאלית בפנל הקדמי נשברה. המזגן בן 9 שנים- 2014.. ממוקם בממ"ד אך המזגן תקין לחלוטין. הצלחתי להחזיר את הפנל למקומו אך כמובן הוא לא יציב לגמרי .. החלפת הפנל כדאית? או לרכוש מזגן חדש ? הצנרת הנוכחית יכולה להישאר? כאמור ממוקם בממ"ד ולא ברור הקושי בהוצאת הצנרת הנוכחית והחלפתה בחדשה. תודה.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
עובד ? למה להחליף ? - אם אי היציבות מפריעה הדבק עם ניר דבק דו צדדי או פשוט עם מסקינג טייפ.
 

יוסי זיו1

Active member
ראשית ניתן להזמין חזית חדשה מק"ט תדיראן 52001010116, התופסן העליון הוא אחד מכמה תופזנים אז צלוטייפ שקוף יחזיק את הפינה בהצלחה והוא בלתי נראה עד לניקוי מסננים הבא.
 

1030

Member
יוסי תודה. כמה יעלה המוצר שכתבת? במידה ואחליט לרכוש מזגן חדש עם ביצועים דומים (המזגן הנוכחי בן 9 שנים) מה היית ממליץ? אני חושב להחליפו מכיוון שהמיקום כרגע לא מוצלח. את החדש אמקם כ-1-2 מ' ימינה מהקיים. האם הארכת הצנרת הקיימת תתאים למזגן החדש? המנוע בחוץ יישאר במקומו. שוב תודה.
 

יוסי זיו1

Active member
הערכה שלי למחיר כ 300 ש"ח ובמדויק צריך לבדוק מול תדיראן , להאריך צנרת זו בעייה כי יש צורך להחליף את הכבל חשמל אותו אי אפשר להאריך בצורה תיקנית ,בפועל ניתן , והיות והמזגן מותקן בממד אינני יודע מה ואיך היציאה שלו דרך הקיר, אם נעשה דרך מעבר ממד תיקני או סתם חאפרי בקידוח הקיר,אם כמו האחרון אז ניתן להחליף ללא בעייה ,עם דרך התקן עומר אי אפשר להחליף,בהתקן עידו אפשר להחליף אבל לא פשוט.
קוטר הצנרת זהה .
לכן אם מותקן תיקנית אני ממליץ לך הישאר עם המזגן.
 

1030

Member
עידכון ליוסי: למיטב זכרוני הקידוח בקיר נעשה אחרי שהממ"ד ניבנה כלומר בקידוח "חאפרי". תשובתך קצת לא ברורה. התקן עומר? התקן עידו? מה זה? בכל מקרה אם אזיז את המזגן כ1-1.5 מ' ימינה מה שיקל עלי את הגישה אליו אולי כדאי להתחדש במזגן חדש. המזגן הנוכחי הותקן ב-2014. אם הצנרת הקיימת תתאים לחדש יהיה צורך בהארכה של הצנרת. מקובל?
מה הצעתך לגבי דגם מזגן תדיראן חדש. לא זקוק לטוב ביותר. כולם מקבלים אחריות של 5 שנים. בזמנו עזרת לי בהחלפת מזגן תדיראן (ללא תשלום) שהרעיש בחדר שינה.
ועל כך תודתי.
 

יוסי זיו1

Active member
התקן עומר/התקן עידו אלו התקנים מיוחדים לחיבור מזגנים לממד ועומדים בתקן הישראלי, אם ההתקנה בקידוח פשוט יש צורך וכדאי יותר להחליף את הצנרת לחדשה במקום לרתך תוספת ולחבר כבל חשמל באמצע כי גם לרתך צריך לעבוד בצורה מיוחדת בגזי קרור האלו
וכמעט כל המתקינים לא עובדים לפי התקן הדורש הזרמת חנקן בזמן ריתוך הצנרת.
קח תדיראן אלפא פרו 15 הוא מעולה.
 

1030

Member
אלפא פרו 15 אחד הוחלף בזמנו (שנה וחצי) אחרי התערבותך למעני אצל חב 'תדיראן. מדובר בממ"ד 9 מ"ר. ניתן למזג עם מזגן פחות חזק ויותר זול?? אני מקווה שהמתקין יהיה מוכן להוציא את הצנרת הקיימת ולהשחיל חדשה.
 

יוסי זיו1

Active member
לממ"ד 10 מ"ר מספיק האךפא פרו 10, אממה הצנרת שלו שונה ודקה יותר ואי אפשר להשתמש בצנרת הישנה.
 

1030

Member
אנסה קודם להיפטר מהמזגן הנוכחי A15 ואז אחשוב לגבי המזגן החדש. אשמח להמלצה על טכנאי מוכר . תודה
(שוב) על עזרתך.
 
למעלה