מושבה על עץ התפוח

thenoam

New member
מושבה על עץ התפוח

על עץ התפוח שלנו התיישבה מושבה של מזיקים. מצורפת תמונה... מה לעשות?
 

thenoam

New member
לא לעשות כלום?

האם זאת דעת הפורום? האם הם לא ישתלטו על כל העץ אם לא נעשה כלום?
 

רןני ב

New member
אני לא יודע, אבל..

לפורום אין דיעה. הפורום זה משהו שעשוי מהרבה אנשים שיש להם עניין משותף, וגם מעט טכנולוגיה שעוזרת להם ל"דבר" בניהם. אגב, אתה גם אחד מהפורום. אפשר מדי פעם להגיע להסכמה של יותר משני אנשים לגבי פתרון זה או אחר. זה לא אומר שהפתרון יעבוד. זה אומר שיש שני אנשים שמסכימים שהפתרון יעבוד. לעניין, עץ זה דבר גדול, החורף מתקרב, לא כל העץ מכוסה בכנימות, מעטים המקרים בהם חרק מסויים השתלט על עץ, לרסס ליד הבית זה תמיד סיכון. אני חושב שקיבלת תשובה סבירה לחלוטין.
 

thenoam

New member
עירית שום

תודה על העצה. לפחות אני לא אשב בחיבוק ידיים. ניסיתי להשיג עירית שום אבל במשתלה לא ידעו על מה אני מדבר, אני אנסה במשתלה נוספת.
 

הלינקה

New member
"חברת הצומח" - הגנה לעצי פרי

רציתי להוסיף שמתחת לכל עץ פרי כדאי לגדל "חברת הצומח" המורכב מ- שרך, כונע נזיר, ועירית שום. כל אחד מצמחים אלה דוחה מזיק כלשהו. בנוסף לזה רצוי שבין הענפים יהיה מקום מסתור לחיפושיות שונות שהן כידוע אויבים טבעיים של המזיקים. ואני מחכה לעוד תשובות לשאלה ששאלתי פעמיים על בננות. תודה.
 

הלינקה

New member
שכחתי לציין, שהמידע על חברת הצומח

למדתי מהספר "הגן הפורה" של שלמה אילן
 

thenoam

New member
../images/Emo118.gif החבר שרך

כובע נזיר ועירית שום אלה צמחים ששמעתי שיכולים לעזור נגד מזיקים. אבל איך השרך עוזר. האם למישהו יש צילום של שרך כזה? האם זה אותו צמח טרופי שגדל בעיקר בג'ונגלים?
 

הלינקה

New member
שרך גדל ביערות במקומות לחים ואפלים

איך הוא עוזר לעצים? - מרחיק מהם אובש (סוג של פטריה)
 

thenoam

New member
../images/Emo60.gif איך לשתול

האם אני אמור לשתול אותם באדמה בתוך ערוגת העץ? האם ניתן לשתול בעציץ צמוד לעץ?
 

גילגם

New member
תופס טרמפ:

ראשית, תודה לכולכם על הפורום. גם הקריאה הפסיבית בכם תענוג. בתמונה המצורפת, משעה 12 בערך ובכיוון השעון: 1. עגבניה בתחילת הנגע 2. עגבניה נגועה 3. עגבניה נגועה נגועה 4. עלה וותיק 5. עלה צעיר 6. באמצע: עגביה נגועה חצוייה. נלקח משיח עגבניות תמר-ננסי בן שבועות מספר, שתול באדנית 20X20X100ההולך ונגמר לי מול העיניים. מה לשות?
 

אג ארז

New member
בעגבניה זה שחור פיטם

הסיבה לכך היא מחסור בסידן. בעלים אני מניח שיש עובש עלים או קימחונית (לא ברור בתמונות) בכל אופן אם אתה מעוניין לטפל כדי לשמור עוד קצת את הצמח אתה יכול לרסס בפוליקור 0.1% 21 ימים לפני קטיף (ניתן למצוא באריזות קטנות). חומר נוסף שהוא מעולה לעגבניה ועוד הרבה מאוד מחלות בפירות וירקות הינו פלינט בריכוז של 0.02% הבעיה היא שהאריזה בקטנה ביותר היא של 150 גרם. מס' הימים לפני קטיף אני חושב 3. בהצלחה.
 

אולמוס 1

New member
אג ארז

ארז שלום. אני מניח שיש לך ידע בהדברה של מזיקים בגינה. שאלה? אתה מכיר חומר מלבד לאקרימייט שמדביר אקריות בגפן בצורה טובה? פשוט האקריות גילו עמידות במהלך השנים,או שאלו בכלל לא אקריות. צבע האקריות הוא אדום ושחור. אודה על תשובה נ.ב דיברתי פעם עם מגדל גפנים והוא טען שבגפנים אין בכלל אקריות.
 

אג ארז

New member
כנראה תריפס סורי

כנראה הבעיה שלך עם תריפס סורי ולא אקריות. בגפן יש אקריות: אקרית הפקע שתוקפת בתחילת הלבלוב באביב אקרית הלבד - גורמת ל"גבעות" על העלים. לגבי הטיפול אז בשנה הבאת אני ממליץ על טיפול בקונפידור בהגמעה ביולי לציקדות טיפול שימנע גם את התריפס בסתיו.
 

גילגם

New member
תודה. אני מדשן בביו-דשן לצמחי גינה,

הסידן לא מכוסה בזה? החמרים שהצעת מכסים גם סידן? או מיועדים רק לטיפול במחלה שאיבחנת דרך העלים? אם הסידן לא כלול בביו-דשן או בחמרים שהצעת, איך לספק לצמח את הסידן החסר? ושוב תודה.
 

טסונמי1

New member
לא יודעת מה זה שחור פיטם

לדעתי העגבניה תפסה את פיטרית האלטרנריה
 
למעלה