מוקד הכוח משתנה פעם נוספת.

hrpbiiapnrpeltework

Well-known member
בימי הביניים וגם ברנסנאס, הדת החזיקה ברוב הכוח. זה היה יותר חשוב מאיזה דת אתה מאשר מאיזה מדינה אתה. קודם אתה היית יהודי/נוצרי/מוסלמי/מה שלא יהיה, ורק לאחר מכן אתה היית גרמני/צרפתי/איטלקי/מה שלא יהיה, אך אז באה המהפכה הצרפתית, ומוקד הכוח עבר מהדת אל המדינה, וזה הפך ליותר חשוב מאיזה מדינה אתה מאשר מאיזה דת אתה. כיום אתה קודם כל רוסי/גרמני/צרפתי/אמריקאי/בריטי/מה שלא יהיה, ורק אז אתה יהודי/נוצרי/מוסלמי/מה שלא יהיה. וכך נשארו הדברים מאז ועד היום. במאה ה-20 עלו לגדולה חמש מדינות על-פני כל האחרות. ארצות הברית, בריטניה, צרפת, רוסיה וסין. חמש שליטות העולם. אך עוד במאה ה-20, עלתה לגדולה תופעת הגלובליות, שכללה בתוכה גם את הגלובליות של הקפיטליזם, מה שאפשר לבעלי הקפיטל (בעלי ההון והעושר) לצבור יותר קפיטל, הון ועושר מאשר אי-פעם בעבר, ומכל רחבי העולם. כיום, לאחר 200 שנות שליטה של המדינות, ומאה שנים מתוכן של שליטה של חמש מדינות במיוחד, משתנה מוקד הכוח וזז פעם נוספת ולראשונה מאז המהפכה הצרפתית. לא מהמדינות בחזרה אל הדת, אלא אל גורם חדש. אנשים פרטיים. לא האנשים הפרטיים במובן של השמונה מיליארד אנשים ובמובן של האנושות כולה, אלא במובן של אנשים פרטיים מעטים מאוד, מאוד רבי עוצמה ומאוד רבי ממון. אמנם תמיד היו אנשים רבי עוצמה וממון, אבל עידן הגלובליות מאפשר צבירת עוצמה וממון בידיהם של אנשים פרטיים כפי מה שמעולם לא ראינו קודם לכן, וזאת הנקודה.

השנה היא 2024, ובדיוק כמו במאה ה-20, לעולם עדיין יש חמישה שליטים מרכזיים, המחזיקים ביותר כוח מכל האנשים והגורמים האחרים. ההבדל הוא שחמשת השליטים הגדולים של העולם במאה ה-21 הם לא אותם חמשת השליטים הגדולים שלו במאה ה-20. חמשת השליטים הגדולים של העולם במאה ה-20 היו ארצות הברית, בריטניה, צרפת, רוסיה וסין, ששלטו ב...טוב...ארצות הברית, בריטניה, צרפת, רוסיה וסין, שבואו נודה, זה לא מעט כוח. אבל כיום, חמשת השליטים הגדולים של העולם במאה ה-21 הם סרגיי ברין ולארי פייג', ששולטים במנוע החיפוש היחיד שכולם משתמשים בו, ובכך שולטים במידע ובאינטרנט, שאליהם נחשפים מיליארדי אנשים; מארק צוקרברג, ששולט בפייסבוק, אינסטגרם ווואטסאפ, ובכך שולט ברשתות החברתיות ובתקשורת האלקטרונית שבין מיליארדי אנשים; אילון מאסק, ששולט בחלל; ולבסוף, לארי פינק, ששולט בבית ההשקעות הגדול והחזק בעולם, שולט בכלכלת העולם, ושבקצות אצבעותיו ותחת שליטתו נמצאים עשרה טריליון דולר.

מעניין לנסות לחשוב מהן ההשלכות של כל זה על החיים של כולם בהווה ובעתיד. חמשת האנשים האלו בכלל יודעים כמה הם חזקים? ואם הם לא יודעים, האם מישהו יגיד להם? ומה הם מתכוונים לעשות עם כל הכוח הזה? האם הם יאחדו כוחות ויהפכו לאפילו יותר חזקים? ומה אנחנו בכלל צריכים לחשוב על התופעה הזאת, שבמסגרתה לראשונה בהיסטוריה, יש אינדיבידואלים כל-כך חזקים, אנשים פרטיים כה רבי עוצמה, שהם חזקים יותר, כל אחד מהם בנפרד, יותר מאשר רוב מדינות העולם?

Sergey_Brin_Ted_2010.jpg
Larry_Page,TED_2014_(cropped).jpg
Mark_Zuckerberg_2019_(cropped).jpg
Elon_Musk_Colorado_2022_(cropped2).jpg
330px-Laurence_Douglas_Fink_(cropped).jpg
 

Topale1

Active member
לא יודע מי זה לארי פינק
יש אנשים יותר חזקים מהם
סתם חנונים אנשים פח
איפה הם ואיפה קים גון פוטין וכו שיכולים להמיט שואה גרעינית עולמית
 
למעלה