מועדונים בבעלות אוהדים..

itaihasid

New member
מועדונים בבעלות אוהדים..

נתקלתי עכשיו בדבר הזה בויקיפדיה לצד רשימה של כל מיני מועדונים קיקיוניים, מרגשים וגדולים היה גם את הגרין ביי פאקרס (http://en.wikipedia.org/wiki/Green_Bay_Packers שימו לב מי הבעלים) מישהו יודע אם זה נכון או שזה סתם שטות של ויקיפדיה..
 

itaihasid

New member
וזה בסגנון ברצלונה או שזה סתם מניות כמו

קבוצות כדורגל אחרות בעולם?
 

DEJ

New member
אני לא יודע איך זה בשאר הקבוצות

בויקיפדיה (באתר שאליו הפנית) יש הסבר די מפורט על צורת ההתאגדות של הקבוצה. אני מניח שזה מדויק. ההסבר (שנלקח במלואו מהויקיפדיה - לא עשיתי בדיקה נוספת) הוא פשוט - ניתן לרכוש מניות, שלמעשה מקנות רק זכות הצבעה - אין חלוקת דיבידנד. נבחרת מועצת מנהלים, והיא בוחרת הנהלת קבוצה. יש מגבלה על מספר מניות שאדם יכול להחזיק - 200,000, שהם פחות מ-5% מהמניות הקיימות היום בקבוצה, על מנת שלא תהיה השתלטות על הקבוצה. לא נראה לי שיש מגבלה על מי יכול לקנות מניות, אבל די ברור שמרבית בעלי המניות הם מהעיירה גרין ביי וסביבותיה. העובדה כי במשך כמעט 90 שנה הקבוצה שם, למרות שזו עיירה קטנה יחסית (והקטנה ביותר שבה משחקת קבוצה מקצוענית כלשהי בארה"ב), הקבוצה לא עברה מקום, בגלל שיטת הניהול שם. מה שמעניין שזה דווקא בפוטבול, שבו הקבוצות הן בעלות הערך הגבוה ביותר בכל ענפי הספורט האמריקאי, ודאלאס נחשבת לקבוצה הכי יקרה -שוויה מוערך ב- 1.5 מיליארד דולר. מעניין כמה זמן יוכלו לשמור בגרין ביי על הסטטוס הזה.
 

itaihasid

New member
יש לך את ברצלונה וריאל מדריד

שהן דתי ענקיות בכדורגל העולמי בכלל והספרדי בפרט והן מנוהלות על ידי חברי עמותה שמצביעים ובוחרים את הנשיא כל כמה שנים.. אם שם זה שרד ועובד אז למה שבגרין ביי לא?..
 

DEJ

New member
בגלל הגודל

ברצלונה ומדריד הן ערים ענקיות. ברצלונה היא גם סמל קטלוני. גרין ביי היא ישוב של קצת יותר מ-100,000 תושבים. קטנה בהרבה מחיפה. מלבד המסורת (וזה הרבה מאוד), אין שום הגיון להחזיק קבוצת פוטבול מקצוענית בישוב כזה.
 

TheGarry

New member
כן ידוע שGBP הם הקבוצה השיתופית היחידה

העניין העיקרי פה , שבמקום שמישהו בעל מניות אחד או כמה, הקבוצה שייכת לעיר - כלומר להנהלת העיירה ,משמע לכל אחד שגר בGREEN BAY יש בעלות חלקית על הקבוצה , והחלטות על הקבוצה נקבעות כמו שנקבעות החלטות אחרות בעיר : דמיינו לכם סצנה כמו אחד מהפרקים של סימפסונס שבה כל העיירה נפגשת בTOWN HALL ומדברים שם על הPACKERS
ומחליטים החלטות בהצבעה או משהו.
 
למעלה