מועדון קריוקי- האם זה חוקי?

matilda1984

New member
מועדון קריוקי- האם זה חוקי?

שלום לכולם, אני כותבת בשם ידיד שלי נקרא לו א' שרוצה לקבל דעה, הוא קורא כאן הכל... א' החליט לארגן ל-12 מחבריו ערב קריוקי סגור. מיותר כמובן לציין כמה זה לא פשוט למצוא זמן שיתאים ל-12 איש... בסופו של דבר הם סיכמו על יום חמישי הקרוב ה-29/12 הוא וחבריו כמובן הזיזו משמרות בעבודה ופינו את הערב הזה... שבוע לפני כן הוא הלך למועדון קריוקי שהומלץ להם בת"א וקבע עם אחד האחראים על התאריך והתפריט והכל. יומיים (!!!) לפני התקשר אליו אותו אחראי ואמר לו שהוא קיבל הזמנה לאותו תאריך ל-50 איש ושאל אם אפשר להזיז אותם למועד אחר, א' הסביר לו שזה לא אפשרי מהסיבות שצויינו לעיל, אך בהמשך התברר שזה לא בדיוק שאלה אלא הודעה. שמשמעה יש לנו 50 איש וזה יותר משתלם לנו מ-12 איש אז או שנקבע למועד אחר או שלכו תחפשו... א' ביקש מאותו אחראי שיכבד את מה שהם סיכמו אז הוא גילגל אותו לאחראי אחר שניסה להציע לו מקומות אחרים אך המקומות האחרים לא התאימו למה שהם חיפשו מלכתחילה ובסופו של דבר הם נאלצו לרדת מהעניין. מיותר לציין שנגרמה ל-א' ידידי שלקח על עצמו את כל עניין ארגון הערב הזה עוגמת נפש וכן גם לשאר, מדובר באנשים עסוקים (כמו רובנו) שפינו לעצמם במיוחד את הערב הזה למפגש החברתי שהיה אמור להיות. יומיים לפני "לנפנף" אנשים כי הגיעה קבוצה גדולה יותר ומשתלמת יותר נראה לי לא לעניין. שאלתי היא, האם זה חוקי כל ההתנהלות הזו?
 

dani666

New member
אם היתה הפרה של החזוה ביניהם -

זה זה לא חוקי (במובן שהופר החוזה). גם הסכמה בע'פ היא חוזה, ולכן אני מניח שהיה ביניהם חוזה. אז חוקי - זה לא. מה לעשות לגבי זה ? לחפש מקום אחר, ולהבא - לסכם חוזים כאלה בכתב, כולל קנסות למקרי הפרה.
 
תמימות עיסקית ? אולי לא נראה תקין, אבל כך מתנהל עולם העסקים. ניצול הזדמנויות לעשות יותר כסף אינו דבר מגונה בעולם הזה, גם אם זה כרוך בהפרת הבטחות, ועד הפרת הסכמים שיש לבררם בסופו של דבר בבתי משפט. במקרה שהעלת, כל עוד הנושא לא נסגר ונחתם במסמך מגבה, שכולל את כל הפרטים של התשלום ותאריך הארוע, וגם אפשרות לביטול של הצדדים (מה היה קורה אם החבר היה מבטל ? הוא התחייב לשלם בכל זאת ?) קשה להפוך את הנושא לדיון האם זה חוקי, או לא.
 

j u a n

New member
מה פתאום? מי אמר שצריך "מסמך מגבה"?

הסכמה בעל פה היא הסכמה לכל דבר, וחוזה בע"פ הוא חוזה לכל דבר. השאלה היחידה היא דרכי ההוכחה לאותה הסכמה, וזה כבר עניין אחר לחלוטין.
 

ספוקי

New member
חוץ מלפרסם ברבים את שמו של העסק...

אני לא מאמין שיש הרבה מה לעשות במקרה הזה. נכון, שהיתה הפרה של חוזה שבע"פ. אבל היות ואין גיבוי בכתב (כפי שכתבו פה), עם סעיפי ביטול וקנסות, אין לחבר שלך הרבה מה לעשות. זה לא שיש עכשיו חצי שנה עד לאירוע ויש זמן לנסות להילחם ברוע הגזרה. קבעתם להיפגש היום בערב. לכן, אני ממליץ לנסות למצוא מקום חלופי ולהעביר את המפגש לשם. ולזכור להבא לא להגיע לאותו בית עסק.
 

matilda1984

New member
תגובה לכולם...

קודם כל תודה לכולם על התגובות. תראו, לגיטימי לחלוטין שעסק יפעל למיקסום רווחיו למשל היו מקומות ש-א' פנה אליהם שאמרו לו מראש שלא משתלם להם לסגור את המועדון בחמישי בערב בשביל 12 איש שזה כמובן לגיטימי. מה שלא לגיטימי בעיני זה לקבוע עם בן אדם וברגע האחרון להבריז לו כי הגיעה הצעה יותר משתלמת. אכן, הדברים הוסכמו בעפ"י שזה כמובן היה טעות שאני מקווה ש-א' למד ממנה את הלקח ובפעם הבאה יסכם דברים כאלה בכתב... לכן, שאלתי אם לסיכום בעפ"י יש גם משמעות משפטית או רק לסיכום בכתב. ושאלה אחרונה למנהל הפורום- התבקשתי מלכתחילה לפרסם את שם המקום אך לא ידעתי אם זה מותר פה, האם זה מותר? תודה :)
 
תגובה שלי.... כמו שנכתב, גם סיכום בע"פ הוא סיכום חוקי. הבעיה, היא הכחשה של הסיכום ע"י הצד השני במידה ולא היו עדים. ועוד, להבנתי, הם לא הכחישו את הסיכום, הם רק החליטו לא לקיימו.... לכן, במקרים כאלה סיכום בכתב, כולל פיצוי למקרה של ביטול, עדיף. וקח בחשבון, פיצוי ביטול גם של המזמין.... ומכוון שרוב מה שנכתב כאן מבוסס על עדות שמיעה, ולא ממקור ראשון של "אמת דיברתי" עדיף שלא תפרסם את שם המקום.
 

j u a n

New member
העניין הוא שאף מקום (מסעדה / בר קריוקי)

שעושה אירוע ל-12 איש לא יחתום איתך על חוזה שבו פיצוי במקרה של ביטול הסכם. ויש לו מעט דרכים להוכיח את ביטול ההסכם בבית משפט, אם אתה מחליט לתבוע, גם כאשר אין נייר חתום (עם פיצוי מוסכם).
 

j u a n

New member
א. אמינות בבימ"ש. ב. עדים שידעו על זה. חברים

שקיבלו הזמנה לאירוע, יכולים להעיד על המקום והשעה. ג. להעיד את בעל המקום ולבקש לראות את היומן שבו נרשמות ההזמנות. ד. אם זה ממש חשוב - פוליגרף (קביל בהסכמת הצדדים).
 

dani666

New member
אם א' יבוא לכאן ויספר את סיפורו - יוכל ...

.. לפרט את שם העסק.
 

matilda1984

New member
צודקים

לי אישית אין כל קשר לעניין, אני רק עשיתי טובה לידיד שביקש ממני לשאול את מה שכבר שאלתי, ולפרסם ברבים את שם המקום למען יראו ויראו. על כן, אמסור לו שיכנס לכאן. תודה :)
 
למעלה