מועדון חובבי G12 בנורוגיה

מצב
הנושא נעול.
מועדון חובבי G12 בנורוגיה

מועדון חובבי G12 בנורוגיה
הם נקראים GM GRUPPEN ובבעלותם מספר קטרי GM אבל העיקרי שבהם הוא G12 שנקנה מהרכבת השבדית עוד בשנת 1986. יש להם אתר נחמד
 
קטר ה-G12 הראשון - 7707

מועדון חובבי G12 בנורוגיה
הם נקראים GM GRUPPEN ובבעלותם מספר קטרי GM אבל העיקרי שבהם הוא G12 שנקנה מהרכבת השבדית עוד בשנת 1986. יש להם אתר נחמד
קטר ה-G12 הראשון - 7707
למעשה, קטר מספר 7707 (שהיה כנראה חבר של אביתר) היה קטר ה-G12 הראשון שנבנה אי-פעם - אב הטיפוס של הדגם, שנבנה דווקא בקנדה ושירת בשוודיה ובנורבגיה. יש הרבה הבדלים לעומת הקטרים שאחריו, הבולט שביניהם הוא מיקום תא הנהג לאורך הגוף (יותר לכיוון הצד הקצר, אם אני זוכר נכון) אבל החשוב מביניהם הוא המנוע - הדגם שלו הוא כמו של הקטרים ה-'בלגים' שלנ רכבת ישראל, בעל הספק נמוך יותר מזה שבשאר קטרי ה-G12. ואם חושבים על זה, אז הקטרים ה-'בלגים' המיוחדים והיחודיים שלנו היו מעין אב-טיפוס לקטרי ה-G12, מכיוון שהיו קטרי הייצוא הראשונים של GM-EMD בתצורת Road-Switcher, אפילו שלא נבנו ממש על-ידי המפעל האמריקאי, כך שיש קשר משפחתי ישיר בין קטר 101 לקטר 7707.
 
חן, קבל תמונת צד טובה של 7707

מועדון חובבי G12 בנורוגיה
הם נקראים GM GRUPPEN ובבעלותם מספר קטרי GM אבל העיקרי שבהם הוא G12 שנקנה מהרכבת השבדית עוד בשנת 1986. יש להם אתר נחמד
חן, קבל תמונת צד טובה של 7707
לא כל כך הבנתי מה שאמרת על תא הנהג..אז אולי התמונה הזאת תבהיר לך ואתה תבהיר לי למה התכוונת...
 
אבטיפוס קטר G12

חן, קבל תמונת צד טובה של 7707
לא כל כך הבנתי מה שאמרת על תא הנהג..אז אולי התמונה הזאת תבהיר לך ואתה תבהיר לי למה התכוונת...
אבטיפוס קטר G12
בקטרי ה-G12 המאוחרים יותר, תא הנהג ממוקם יותר 'ימינה' - לכיוון החלק הארוך של הקטר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה