מוסריות מהי?

spoop

New member
מוסריות מהי?

זאת שאלה שדורשת שאילה בפורום הזה. מי הוא מוסרי? אדם שלא "רוצח" חיות?(אבל שונא דתיים?) אדם עם כיפה שאוהב התנחלויות?(אבל מקלל שמאלנים?) אדם שהוא לא געזני?(אבל מתבייש להיות יהודי?) אני כבר לא מבינה שום דבר,כולם פה בטוחים שהם שיא המוסר,ולא מבינים שהצעד הראשון בלהיות מוסרי זה לדעת שאתה לא מושלם ולא תהיה אף פעם! אף אחד פה לא מודה בטעויות! אני כותבת את הדברים האלה,כי על כל הודעה שלי שמלאה בכאב אמיתי,ישר אומרים שאני בכיינית.
 

רולדההה

New member
מוסר זו נורמת התנהגות. ../images/Emo98.gif

כיום, במדינת ישראל, כל דאלים גבר, ורמת המוסר היא ברצפה. אבל אני עדיין חושבת שיש כמה כללים של מוסר שהם בסיסיים, שהם הגרעין שבגרעין. לא תרצח, כבד את אביך ואת אמך, לא להתעלל בבעלי חיים ובחסרי האונים. ספופ, על כל הודעה שלך שמלאה בכתב על אי תקצוב לימודי יהדות, לי יש הודעה מלאה בכאב על אי תקצוב אגודת תנו לחיות לחיות שמצילה חיים. עם כל הכבוד, דרך ארץ קדמה לתורה, את לא חושבת שלהציל בעל חיים ממות והתעללות, מהזנחה וכאב זה קצת יותר חשוב מאוד פסוק או שניים בספר ויקרא? את לא חושבת שזה באמת מה שאלוהים היה רוצה?
 

spoop

New member
מותר לאכול חיות ע"פ היהדות

רק הקטע עם ההתעללות גורם לי לחשוב פעמיים.
 

One Echoe

New member
אסור להתעלל בבעלי חיים לפי היהדות.

והמשקים המתועשים מלאים התעללויות... וגם, לפני המבול כל עם ישראל היה צמחוני...
 

רולדההה

New member
לא מדברת על אכילה. ../images/Emo98.gif

בעיני זה טבעי לגמרי. מדברת איתך על השחיטה ה"כשרה" שמסבה כל כך הרבה סבל לחיות, כשבפועל יש כל כך הרבה שיטות אחרות שלא כואבות, אבל אסור להשתמש בהן בישראל בגלל הכפייה הדתית. אני מדברת איתך על קטיעת אוזניים של חמורים, על שריפת גורי חתולים, על בעיטות בכלבה הרה. על אגודת תנו לחיות לחיות שאוספת כלבי וחתולי רחוב ונותנת להם בית ומזון. בעיני זה הברבה יותר חשוב מעוד לימוד יהדות זה הא"ב של המוסר, לא עוד חוקי הלכה.
 

TheOrion

New member
אתה מוזמן להסתכל על האדם הקדמון

הוא התנהג בטבעיות לגמרי. הוא גם אכל בעלי חיים. כיום יש אנשים עם מוסר כזה או אחר ש'מונע' מהם לאכול בעלי חיים ולא מונע מהם לאכול צמחים.
 

One Echoe

New member
האדם הקדמון אכל גם בני אדם..

הוא היה קניבל. אם זה כזה טבעי, למה אתה לא מתנהג כמו האדם הקדמון? תחיה בטבע, תרטב בגשם..תרצח מישהו בשביל בחורה... אגב, מתי לאחרונה אכלת ריאות של בנאדם? זה לא עניין של מוסר, זה עניין של לא להרוג חיות מסכנות בשביל הטעם.. http://www.anonymous.org.il/z-plants.htm - קרא כאן.
 

רולדההה

New member
טבעי לאכול חיות, כן. ../images/Emo98.gif

המערכת הביולוגית שלנו בנויה ככה, גם לפי בריאת האלוהים וגם לפי האבולוציה, ורוב הצמחונים נעשים חולים ממחסור בברזל ועוד חומרים שיש בבשר והגוף זקוק להם. אתה לא הולך לאריה שצד זברה ואומר לו שזה לא מוסרי, גיל. נכון? זה הטבע. הטבע של בני האדם הוא לאכול גם בשר. אבל אני מסכימה איתך שכיום השחיטה והתנאים הם נוראיים. על זה אני נלחמת.
 

One Echoe

New member
LOL ../images/Emo6.gif

גם טבעי לאכול את הלב שלך.. --המערכת הביולוגית שלנו בנויה ככה, גם לפי בריאת האלוהים וגם לפי האבולוציה, ורוב הצמחונים נעשים חולים ממחסור בברזל ועוד חומרים שיש בבשר והגוף זקוק להם.-- מערכת העיכול שלנו לא בנויה לעכל בשר.. ובגלל זה זה יוצר הרבה בעיות בריאותיות... יש בצמחים פי 8 יותר ברזל משיהיה לך מבכל בשר קיים... --אתה לא הולך לאריה שצד זברה ואומר לו שזה לא מוסרי, גיל. נכון? זה הטבע. הטבע של בני האדם הוא לאכול גם בשר. אבל אני מסכימה איתך שכיום השחיטה והתנאים הם נוראיים. על זה אני נלחמת.-- נכון...אני לא..כי אין להם מוסר, אין להם מודעות... את נלחמת? כל עוד את אוכלת בשר, את לא נלחמת על זה...
 

רולדההה

New member
מערכת העיכול שלנו לא בנויה ../images/Emo98.gif

לעכל תאית למשל, ואם מישהו יאכל את זה זה יצור לו פקק במעי הגס. היא ועוד איך בנויה לעכל בשר, אחרת אם מישהו אחד היה אוכל את זה, הוא היה מת. הבעיות הבריאותיות שנובעות מאכילת בשר נוסעות מכמויות ומאכילת בשר שמן ורווי כולסטרול.
 

One Echoe

New member
מי שאוכל בשר לא מת..

אבל משמין. כי הבשר לא מתעכל כמו שצריך. --הבעיות הבריאותיות שנובעות מאכילת בשר נוסעות מכמויות ומאכילת בשר שמן ורווי כולסטרול.-- זה חלק מהבעיות. וזה שיש הרגל של בני אדם לאכול בשר, זה לא אומר שזה "טבעי"... לבני אדם היו מיליון ואחד הרגלים שאין היום...למה אנחנו לא משתמשים בהם? אם אפשר לחיות בלי בשר, ובצורה הרבה יותר בריאה, למה לא לעשות זאת? למה להרוג חיות מסכנות בשביל הטעם בפה?
 

One Echoe

New member
וד"א, רולדה..

תעשיית הבשר לא יכולה להתקיים בלי סבל והתעללות.. קודם כל, בגלל הגודל שלה. ודבר שני, בעל חיים תמיד מת בהתעללות בתעשיית הבשר... ותורת האבולוציה לא קובעת כלום לגבי הרגלים, רק לגבי התפתחות..
 

One Echoe

New member
ואין שום צמחוני

שאוכל כמו שצריך שנהיה חולה.. לעומת זאת, אוכלי בשר... ואנמיה מתפתחת גם בלי קשר לצמחונות... חצי מהאנמים הם אוכלי-בשר, לידיעתך..
 
....

"המערכת הביולוגית שלנו בנויה ככה, גם לפי בריאת האלוהים וגם לפי האבולוציה, ורוב הצמחונים נעשים חולים ממחסור בברזל ועוד חומרים שיש בבשר והגוף זקוק להם." המערכת הביוגלוגית שלנו יכולה לחיות הרבה יותר טוב גם בלי בשר. רוב הצמחונים? מוזר, לא שמעתי על זה. אני ואחותי צמחוניות שנה. אחותי בכלל טבעונית, והגוף שלה בהרבה יותר בריא מהרבה אוכלי בשר למינהם. יש לבשר תחליפים רבים וטובים אחרים, חוץ מb12 שאין בו כימיקליים וכאלה, ולכן אין כלל בעיה איתו, שלא נדבר על זה שb12 בהרבה מקרים לא נקלט בכלל בדם. צמחונות היא הרבה יותר בריאה מבשר. "אתה לא הולך לאריה שצד זברה ואומר לו שזה לא מוסרי, גיל. נכון? זה הטבע. הטבע של בני האדם הוא לאכול גם בשר. אבל אני מסכימה איתך שכיום השחיטה והתנאים הם נוראיים. על זה אני נלחמת." את לא הולכת לקניבל שאוכל בן אדם ואומרת לו שזה לא מוסרי, נכון?(אותו עקרון) זה הטבע. הטבע של הקניבלים הוא לאכול גם בשר בני אדם. ולסוף דבריי- אפשר לחיות בלי בשר, תאמיני לי שאפשר, וגם מאוד כדאי(מניסיון). אם אפשר למנוע סבל או לפחות להפחית אותו...למה לא לעשות זאת?
 

רולדההה

New member
לא, אי אפשר. ../images/Emo98.gif

את צמחונית טריה. תוך כמה שנים, את תראי כמה זה יפגע בגוף שלך. אני אישית מכירה חברה צימחונית שמאוד התמידה לקחת את התרופות שלה, ובכל זאת הדרדרה למצב בריאותי קשה, כולל הפסקת המחזור, אנמיה ועוד צרות שלא עלינו. תני לי לנחש- לא יצא לך ללמוד את הנושא לעומק. מחקרים מוכיחים שאנשים שלא אוכלים בשר במשך שנים הגוף שלהם חלש יותר, הם חולים יותר והילדים שנולדים להם לרוב פגים וחלשים יותר.
 

One Echoe

New member
הזלזול שלך עובר גבולות

ואני לא מעוניין לדון איתך יותר. הדהמת אותי ברמת הזלזול שלך, חתיכת ילדה מגעילה וצבועה. לכי תבכי במקום אחר... אדם שלא " רוצח חיות " אבל שונא דתיים? איכס..
 
למעלה