מונדיאל 2014: בית ג'.

borat1

New member
מונדיאל 2014: בית ג'.

לוח המשחקים.

14 ביוני, שבת, 19:00 (בלו הוריזונטה): קולומביה – יוון (ערוץ 1 וHD).
15 ביוני, ראשון, 04:00 (רסיפה): חוף השנהב – יפן (ערוץ 1 וHD).
19 ביוני, חמישי, 19:00 (ברזיליה): קולומביה - חוף השנהב (ערוץ 1 וHD).
20 ביוני, שישי, 01:00 (נאטאל): יפן – יוון (ערוץ 1 וHD).
24 ביוני, שלישי, 23:00 (קויאבה): יפן – קולומביה (ערוץ 1 וHD)
24 ביוני, שלישי, 23:00 (פורטלזה): יוון - חוף השנהב (ערוץ 33).
 

borat1

New member
חוף השנהב


מאמן ראשי: סברי לאמושי
קפטן: דידייה דרוגבה.
דירוג פיפ"א נוכחי: 21.
שיאן ההופעות: דידייה זוקורה (118 הופעות).
מלך השערים בכל הזמנים: דידייה דורגבה (63 שערים).
משחק בכורה: חוף השנהב - בנין 2-3 (אפריל 1960, מדגסקאר)
הניצחון הכי גדול: 0-11 (נגד הרפובליקה של מרכז אפריקה, דצמבר 1961)

ההפסד הכי גדול: 2-6 (נגד גאנה, מאי 1971), 1-5 (נגד מלאווי, יולי 1974), 0-4 (נגד ניגריה, יולי 1977), 0-4 (נגד ארגנטיה, אוקטובר 1992)

הישגים בולטים: אלופת אפריקה לאומות 1992, שלב הבתים במונדיאלים 2006, 2010 ומקום רביעי בגביע הקונפדרציות ב-1992.
 

borat1

New member
סגל השחקנים

שוערים: קופה בארי (לוקרן), סילבן גבוהו (סווה ספורט), סיובה מאנדה (סטאבק),

הגנה: קולו טורה (ליברפול), במבה סולימאן (טרבזונספור), ז'אן דניאל אקפה אקפרו (טולוז), ארתור בוקה (שטוטגרט), סרז' אורייה (טולוז), בריס ג'ה ג'ג'ה (מארסיי), דידיה זוקורה (ללא קבוצה), בנז'מין אנגואה ברו (ולנסיין), אוסמאן ויירה (ריזספור).

קישור: שייק טיוטה (ניוקאסל), יא יא טורה (מנצ'סטר סיטי), מקס-אלן גראדל (סנט אטיין), איסמאל דיומאנדה (סנט אטיין), דידייה יא קונאן (האנובר), קונסטנט ג'אקפה (פרנקפורט), ז'ופרי סריי דייה (באזל).

התקפה: ווילפריד בוני (סוואנזי), דידייה דרוגבה (גלאטסראיי), ג'רביניו (רומא), ג'יובאני סיו (באזל), סלומון קאלו (ליל).
 

borat1

New member
דידיה דרוגבה

תפקיד: חלוץ.
קבוצה: גלאטסריי (טורקיה).
גיל: 36.

הקפטן ומלך השערים בכל הזמנים של הפילים יהיה גם בטורניר הקרוב התקווה גדולה של הנבחרת, חרף גילו המתקדם והירידה הטבעית בכושר שנובעת מכך. בעונה האחרונה בגלאטסריי הטורקית הביא דרוגבה יבול של 14 שערים בלבד בכל המסגרות, אך סטטיסטיקה, כהרגלה, לא מספרת את כל הסיפור. דרוגבה הוא עדיין שחקן מאני טיים גדול שהבולטת מכל תכונותיו היא כמובן משחק הגב לשער המשובח, שיכולה להיות הבדל משמעותי בטורניר כה קצר עבור קבוצת אנדרדוג, כמו שהייתה ההבדל בצ'מפיונס ליג 2012. בקריירת המועדונים ניכר כי דרוגבה הגיע למיצוי יחסי שבא לידי ביטוי בבחירת קבוצות די לא ברורה (הקיץ, הוא כנראה יבחר את המועדון השלישי שלו אחרי שעזב את צ'לסי), אולם בנבחרת ירצה אחד השחקנים האפרקאים הגדולים של זמננו להטביע חותם אחרון משמעותי בקריירה בדמות הובלת נבחרתו לשלב שיא עבור נבחרת אפריקאית בגביע העולמי לדורותיו.
 

borat1

New member
ז'רביניו

תפקיד: שחקן כנף (בדרך כלל משחק בשמאל).
קבוצה: רומא (איטליה).
גיל: 27.

האיחוד המחודש בקיץ עם מאמנו מליל, רודי גארסיה, גרם לאכילת כובעים סיטונאיות בקרב אוהדי ארסנל, ואת האמת, גם בקרב כמה ג'ילארוסי. זו הייתה עונת קאמבק אדירה של הקיצוני הזה. מתהומות הנשייה עשה השחקן בעל הכינוי הברזילאי (שהודבק ע"י מאמנו בקבוצתו הראשונה במולדתו, עקב משחקו המסוגנן מאוד שמתאים מאוד לארץ הסמבה) שינוי אדיר והפך לאחד השחקנים הטובים באיטליה שהוא מסיים עונה עם דאבל פיגרס בעמודי הבישולים ושערים. כמו דרוגבה, הנה לכם עוד שחקן שמתאים מאוד למשחק אנדרדוגי טיפוסי: התגוננות מסיבית מאחור, זכייה בכדור, כדור ארוך לשטח ומסכן המגן שמנסה לעצור את השחקן הזה באחד על אחד.
 

מתן276

New member
חתיכת שחקן הג'רביניו הזה

הרבה בזכותו רומא יהיו שנה הבאה בצ'מפיונס אחרי שנתיים רצופות שהם אפילו לאירופית לא הגיעו.
 

borat1

New member
יא יא טורה

תפקיד: קשר 50\50 (מסוגל לשחק גם כבלם, קשר אחורי לפני ההגנה וקשר התקפי).
קבוצה: מנצ'סטר סיטי (אנגליה).
גיל: 31

אחד הקשרים האיכותיים בעולם מגיע כשהוא בשיא הקריירה ואחרי אליפות שניה עם קבוצתו הנוכחית ורביעית בסה"כ בקרירת המועדונים שלו באירופה. כבש אשתקד עשרים שערי ליגה, כמות שערים שמצביעה יותר מכל על השינוי התפיסתי שעבר השחקן מאז הגיע לפרוייקט של השיח מנסור. טורה של ברצלונה היה שחקן הרבה יותר שמרני שהתעסק בעיקר בניווט המשחק מעמדת הקישור האחורי ולעיתים אף שימש כעוגן במרכז ההגנה. באנגליה, לעומת זאת, הוא מצטרף להתקפות מעמדה קידמית יותר ומשמש כשחקן התקפה לכל דבר ועניין. יהיה מעניין לראות האם ימשיך את אותו כושר גם במונדיאל.
 

DRORIKO8

New member
איזה זינוק מדהים הם עשו

עד לפני 10 שנים מי הכיר אותם בכלל? היום אני פחות בקיא בכדורגל העולמי,אבל אני מניח שכמו ניגריה גם זאת מדינה שצרפת לקחה עליה חסות,כי משאבים לכדורגל(או לכל דבר אחר בעצם) אין במדינה הזאת.
 

Saladin

New member
בתחילת שנות ה-90 היתה להם נבחרת מצוינת דווקא.

לא זוכר שמות של שחקנים אבל ב-92' הם הגיעו לגמר אליפות אפריקה והפסידו לסנגל בפנדלים למרות שהיו פייבוריטים ברורים. לגבי החסות לא ידוע לי שצרפת לקחה חסות על ניגריה (בניגריה מדברים אנגלית למיטב ידיעתי).
 

DRORIKO8

New member
התכוונתי חסות במרכאות כמובן

כלומר שמועדונים צרפתים קולטים הרבה ילדים מהמדינה ומגדלים אותם בזכות התכונות האתלטיות שלהם.
 

רז 1978

New member
ב 92 הם דווקא זכו באליפות אפריקה


ניצחו בגמר את גאנה בפנדלים
 

borat1

New member
ווילפריד בוני

תפקיד: חלוץ.
גיל: 25.
קבוצה: סוונזי (אנגליה).

וולפריד בוני הגיע לאירופה בגיל מוקדם יחסית (17) לקבוצת המילואים של ספרטה פראג. במדי המועדון הצ'כי שיחק 4 עונות במהלכם כבש 30 שערים ב-75 משחקים ואף סיים עם תואר אליפות ב-2010. בחורף 2011 הוא נמכר לויטסה ארנהיים ואחרי חצי שנת הסתגלות החל לפרוע שטרות. בעונת 2011-2012 כבש בוני 13 שערים בשלושים משחקים אך זה היה רק הפרומו למה שבא עונה אחר כך. בעונת 2012-13 בוני כבש בצרורות, 37 שערים ב-36 משחקים, נבחר לשחקן העונה בהולנד וגרם לסוונזי להוציא עבורו סכום שיא של 12 מיליון פאונד באותו הקיץ. בעונה החולפת הוא המשיך באותו קצב עם 25 שערים בכל המסגרות והעלה עוד יותר את שוויו בשוק שכן הפעם הוא עושה זאת בליגה קשה עד יותר. מדובר בשחקן שהוא לא רק פינישר בחסד, אלא גם אחד שיודע להתחיל התקפות 30 מטר מהשער ולפטם את חבריו לקבוצה במסירות חכמות. אין ספק שמדובר באחד השחקנים העולים בכדורגל האירופי ויהיה מסקרן לראות איפה הוא בדיוק ישתלב בין כל שחקני ההתקפה המוכשרים שיש לנבחרת של למושי.
 

borat1

New member
בגדול...

בסה"כ מדובר בנבחרת מוכשרת מאוד, במיוחד בכל שקשור לחלק הקידמי. אם מחשיבים את קולומביה כליגה בפני עצמה בבית הזה, הרי שחוף השנהב נמצאת במקום השני בכל מה שקשור לכישרון ויכולת אישית. העובדות האלה כבר הוכחו בעבר (במיוחד בטורנירים מהסוג הזה) כבטלות בשישים אם אין את המנטליות, משחק ההגנה והלכידות הקבוצתית שהן המפתח להצלחה מעבר לכל כישרון כזה או אחר שיש בקבוצה. יהיה מעניין לראות האם הנבחרת של סברי למושי תשתווה ליפנים בכל מה שקשור לפרמטרים הללו שכן במשחקי ההכנה ניכר כי הפער בין ההתקפה להגנה של חוף השנהב הוא גדול מדי בכדי לבנות הרים של ציפיות.
 

ifa1111

New member
חלוצים

אם את אי הזימון של טראורה עוד אפשר לקבל יחסית בהבנה לאור העונה האחרונה איך דומביה לא בסגל?
 

מתן276

New member
שמח על הבית שהם קיבלו

פעם ראשונה שיש להם סיכוי לעבור את הבתים, אחרי שני בתי מוות רצופים - 2006 עם הולנד וארגנטינה, ו-2010 עם ברזיל ופורטוגל.
כמובן ששום דבר לא בטוח וגם את יפן לא הייתי פוסל במאבק העלייה, כשגם יוון בוודאי תוציא לכ"א מיריבותיה את המיץ.
 

borat1

New member
קולומביה


מאמן ראשי: חוזה פקרמן.
קפטן: מריו ז'פס.
דירוג פיפ"א נוכחי: 8
שיאן ההופעות: קרלוס וולדרמה (111 הופעות).
מלך השערים בכל הזמנים: ארנולדו "גואחירו" איגואראן (25)
משחק בכורה: קולומביה 1 - 3 מכסיקו (10 בפברואר 1938, בפנמה)
הניצחון הכי גדול: 0-5 ( נגד ארגנטינה בבואנוס איירס ב-1993, נגד אורוגואי בבאראנקייה ב-2004 ונגד בוליביה בבאראנקייה ב-2013)

ההפסד הכי גדול: 9-0 (נגד ברזיל בלימה ב-1957)

הישגים בולטים: אלופת הקופה אמריקה 2001 (השתתפה ב-18 טורנירים בסה"כ), השתתפה בארבעה מונדיאלים (1998, 1994, 1990, 1962)), הישג השיא שמינית הגמר במונדיאל 90, מקום שני באליפות צפון אמריקה לאומות (2000) ומקום רביעי בגביע הקונפדרציות בשנת 2003.
 

borat1

New member
סגל השחקנים

שוערים: דויד אוספינה (ניס, צרפת), פאריד קאמילו מונדראגון (דפורטיבו קאלי), קאמילו וארגאס (אינדפנדיינטה סנטה פה)

הגנה: מריו אלברטו ז'פס (אטאלאנטה, איטליה), כריסטיאן סאפאטה (מילאן, איטליה), קרלוס ואלדס (סן לורנסו, ארגנטינה), אדר אלבארס באלאנטה (ריבר פלייט, ארגנטינה), חואן קאמילו סוניגה (נאפולי, איטליה), פאבלו ארמרו (ווסטהאם, אנגליה), סנטיאגו אריאס (פ.ס.וו איינדהובן, הולנד)

קישור: אבל אגילאר (טולוז, צרפת), קרלוס סאנצ'ס (אלצ'ה, ספרד), אלדו לאאו ראמירס (מונארכאס מורליה, מכסיקו), אלכסנדר מחייה (אתלטיקו נאסיונל), פרדי גוארין (אינטר, איטליה), חואן גיז'רמו קואדראדו (פיורנטינה, איטליה), חואן פרננדו קינטרו (פורטו, פורטוגל), חאמס רודריגס (מונאקו, צרפת), ויקטור איבארבו (קאליארי, איטליה)

התקפה: טאופילו גוטיארס (ריבר פלייט, ארגנטינה), קרלוס באקה (סביליה, ספרד), ג'קסון מרטינס (פורטו, פורטוגל), אדריאן ראמוס (הרטה ברלין, גרמניה)
 
למעלה