מומלץ מאד לקרוא את מאמרה של תמי ארד

יונה1

New member
מומלץ מאד לקרוא את מאמרה של תמי ארד

וגם להפנים בהזדמנות את דעתה על הסדרה: משפחה של שבוי ונעדר לא נראית כמו משפחות החטופים מהסדרה. לא ראיתי את הסדרה קוצרת הרייטינג, אך הספיקו לי הפרומואים כדי להבין שאין לכם מושג. אין לי בעיה עם טלנובלות, לא עם נשות הטייסים ולא עם החטופים, אך אל נא תנסו לייחס לזה אפילו קמצוץ מן המציאות שלנו. תאמינו לי, אתם רחוקים כמזרח מן המערב מהחיים בצלה של אי־הידיעה. target=_blank rel=nofollow>http://www.calcalist.co.il/consumer/articles/0,7340,L-3402175,00.html#addcommentfrm
 

idanoosh17

New member
באמת כתבה מעניינת

מסכים לחלוטין עם דבריה בנוגע ל"שאר". לגבי הסדרה- כדבריה היא לא ראתה אותה והיא מדברת מצפיה בפרומואים בלבד. גם שימי לב שהיא מכנה אותה "טלנובלה". כך שאי אפשר באמת לשפוט לפי זה...
 

יונה1

New member
הכל בעייני המתבונן חביבי

עובדה שבעייני תמי ארד היא כן (וגם בעייני לצורך ההבהרה וההדגשה). אגב, ציטטתי אותה לא כדי להתדיין על הג'אנר, אלא כדי להסביר לכם שוב שזו סדרה המצוצה מהדמיון.
 

idanoosh17

New member
אבל תמי ארד אמרה

שהיא לא ראתה את הסדרה. זה כמו שאני אגיד שהסדרה מעורב ירושלמי שמעולם אגב לא ראיתי היא קומדיה כי הפרומואים שיעשעו אותי...
 

יונה1

New member
עידנוש, אולי כדאי לפעמים להיות קצת קשוב

למבוגרים ומבינים ממך? קשת עשו אחלה סדרת מתח (או טלנובלה) שמרתקת אליה צופים רבים והרייטינג שלה בשמיים. אני ממש לא נמנית על אלה שחושבים שהנושא קדוש ואסור לגעת בו, אדרבה ואדרבה! אם הנושא יגרה את הצופים ויגרום להם להתעניין בנושא - לקרוא ספרים על השבי, או להשתתף בהרצאות של שבויים לשעבר, הרי שגידי רף עשה ממש מצווה. אבל עובדה שאפילו אתה (כמנהל הפורום), אטום לחלוטין לכל דיון ובכל פעם שאני מצביעה על כשלים לוגיים או על עיוות אמת, אתה מזדרז להתנגח בי ולהגן על רף.
 

idanoosh17

New member
חבל לי שזה מה שאת חושבת

שאני מנסה להתנגח בך.. דיון מטרתו לא להשמיע דיעה אחת אלא לשמוע גם דעות מנגד. אין לי משהו נגדך ואני לא מגן על גידי רף. אני חושב שזאת באמת סדרה טובה ומרתקת ואין לזה שום קשר לדיון הספציפי הזה שתמי ארד אמרה הטלנובלה הזאת לא דומה לחיים האמיתיים אבל אמרה שהיא לא צופה בזה. אז מכאן קשה מאוד להסיק את המסקנות שאת הסקת שהכל מצוץ מהאצבע ודמיוני. לדעתי את באת מראש לסדרה עם ראש סגור ומעט אנטי ומכאן את לא נותנת לעצמך להנות מהסדרה אלא לחפש את הפאקים בה.
 

יונה1

New member
נכון מאד!

אני באמת באה לסידרה מראש עם ראש סגור. להבדיל ממך, יש אנשים שלא זקוקים לסרטים בשביל "להנות" (כדבריך) מנושא השבי.
 

Yotamie

New member
יונה1

ראשית כל, אני לא רוצה להיתקף אחרי התגובה הזאת אז אני יגיד כבר עכשיו, אני לא אומר שהסדרה מציאות מכל ההיבטים. אורי אהרנפלד (אני גם לא רוצה להזכיר לך שהוא פדוי שבי כי אני כנראה יחטוף ממך ראסייה דרך המסך שלי) אמר בכתבה לג'רוסלם פוסט שהסדרה אותנטית. עזבי, תרגמתי את החלק שהוא מדבר בו על חטופים לעברית: חבר שלי קיבל התקף לב לפני שבועיים רק מלצפות בזה; זה מחזיר כל כך הרבה זכרונות. עזרנו להם המון בתחקיר אז הרבה דברים שאנחנו רואים בסדרה זה מאיתנו. אנשים חושבים שהם מגזימים, אבל הם לא קולטים כמה מדויקת ואמיתית הסדרה הזאת. כשאני צופה בה, אני מרגיש כאילו אני עוד פעם בזיכרון. (וכן, אני יודע שמה שהיה בזיכרון היה לפני 37 שנה וזה השתנה, אבל על האותנטיות של הסדרה, לדעתי, אין טעם כבר להתווכח.)
 

יונה1

New member
Yotamie

למה שאתקיף אותך על תגובתך או על איזכור שמו של אורי? דעתו מוכרת לי מצויין והוא גם יופיע באחד הקטעים הבאים. אני אפילו שמחה שהעלת את נושא זכרון יעקב, כי זו דוגמא שרק מחזקת את הטענות שלי. ראשית זו עובדה שיש בין פדויי השבי מי שעברו שם חוויה טראומטית, יש כאלה שראו בשהייה שם בילוי ובית הבראה ויש כאלה שפשוט הסתלקו משם הביתה. אבל יש פה הטעייה מאד מאד גדולה של הצופים בכך שלקחו טיפול שגוי מלפני 37 שנים ויצרו לכאורה מציאות שמתרחשת בימנו. בטוח שלא היית קונה את זה בתחומים אחרים שבהם אתה מבין. כיון שהמערכת הקפידה לתקן את עצמה ואחרי מלחמת יום הכיפורים תחקירים שעברו שבויים היו שונים לחלוטין - האם כן או לא קיימת הטעיית הציבור? האם זה אכן אוטנטי בעינך לקחת אפיזודה מלפני 37 שנה ולהלביש אותה על ההווה? כנראה אנחנו מפרשים באופן מאד שונה את המילה אוטנטיות.
 

Yotamie

New member
תגובה.

על החקירות אין באמת ויכוח, רף כנראה (בטוח) רצה לפלפל את העלילה והלביש על גל זייד את התפקיד של החוקר הbaddest son of a bitch.
 

יונה1

New member
או!

נראה שבכל זאת התקדמנו קצת בדיון
אז אולי אם דברים מאד מאד גדולים ועקרוניים בעלילה מצוצים מהדמיון (ואפילו שיקריים), קצת יומרני ומופרך להגדיר אותה כאוטנטית? ודאי שרף התבסס על העובדה שבישראל יש פדויי שבי. נכון שהוא ישב קצת עם שלושה (או ארבעה) מהם וללא ספק קרא קצת חומר. למשל באחד הפרקים עלה נושא כלשהו, אמיתי ומאד מאד כאוב. אותי זה זיעזע שהוא משתמש בשם אמיתי לעלילה הדמיונית שכתב. אם הוא כל כך כל כך רגיש לנושא ולשבויים כפי שהוא טוען, ניתן היה לוותר על שם של אדם אמיתי. הרי גם לו יש רגשות וגם לו יש משפחה שנפגעת. אז איפה בדיוק הרגישות פה? כמו שכבר כתבתי, כולי תקווה שהסדרה תתרום לכם קצת להבנת הנושא (ותדחוף אתכם לקריאת ספרים "אוטנטיים") ואולי אפילו תתרום לפדויי השבי להשגת הזכאויות שהובטחו להם מהמדינה. לפי שעה, ההשפעה היחידה עליה שמעתי, היא ששני טייסי קרב הופיעו בהרצאה על השבי בשבוע שעבר, ומנחת הארוע פתחה את דבריה ושאלה "איך נחטפתם"?
 

Yotamie

New member
דעתי

אותי מעצבן דבר אחד בדברייך. את אומרת שמשפחה של פדוי שבי לא נראת ככה במציאות אבל קחי לעצמך כמה דקות ותחשבי איך משפחה של חייל שחזר מהשבי אחרי 17 שנה אמורה להראות. רף נגע בנושא הזה ורצה להראות לנו משהו שלא היה ובעזרת השם גם לא יהיה. שבויים שחוזרים הביתה לאחר 17 שנה.
 

יונה1

New member
איפה בדיוק קראת

שכתבתי "שמשפחה של פדוי שבי לא נראית ככה במציאות"????? לא חבל להתעצבן מדברים שמעולם לא כתבתי? אני חוזרת וכותבת שהעלילה דמיונית ואתה מתעצבן וכותב בתגובה שהעלילה דמיונית? קצת התבלבלתי.
 

Yotamie

New member
נדמה לי

נדמה לי שראיתי את זה באחת התגובות שלך פה בפורום.
 

יונה1

New member
ולי נדמה שאתה ממש מתבלבל

בין דברים שאני כותבת, לבין COPY PASTE שעשיתי אתמול ממאמר של תמי ארד. אני חושבת שמוטב שנשאיר את הדברים שלה פתוחים ונקבל אותם כפשוטם ולא נתחיל לפתח ויכוחים גם על זה, כמו נסיון אומלל שהיה פה אתמול. לא מכבד איש מאיתנו להתווכח עם רגשותיה וטענותיה של תמי ארד!
 
למעלה