מוליקולה ננומטרית לטיפול בכולסטרול הרע ובסכרת

../images/Emo41.gifטוב יקירי,לא חשבתי שאתה מעיר לי על גילי

הייתה אי הבנה ובוא נסיים אותה כאן. אני מודה לכל אלה שניסו לעזור לי ואתה כלול בינהם. זה לא פורום לפיתרון בעיות אישיות,ולכן אהייה משתתפת סמוייה,כי מדע מרתק אותי. בברכה ותודה רות
 
אני לא טענתי זאת,משתתפת אחרת דיברה על כך

ואני תיקנתי אותה , שיש הרבה מן הגנטיקה בנושא זה. אתה מאוד נחמד. בברכה רות
 

deathcaster

New member
זו לא הייתה האשמה

פשוט את כתבת: "הגוף שלי מייצר כולסטרול ,למרות שאני שומרת על מאכלים דלי שומן" ומכיוון שמדובר בפורום שעוסק במדע, רציתי שנדייק
 

PaleMoonlight

New member
לרות,

ראשית - גם אם נניח שניתן להשיג את הרכיב הזה (נרינג'נין) בקפסולה או בגלולה, אין זה יעיל כי בכל מקרה קיימת בעיית ספיגה שלו במעי. במאמר מסופר כיצד מנסים לפתור זאת ע"י עטיפת הרכיב במולקולת סוכר לאחר שנמצא שהליך זה מגביר את ספיגת החומר במעי בצורה כזאת שכבר ניתן להתחיל לדבר על יעילות. אכן, רוב הכולסטרול בגוף מקורו בייצור עצמי מבוסס גנטית כאשר גורמים חיצוניים כמו: תזונה רוויית שומן מן החי או הורמונים סינתטיים (גלולות) עלולים להעלות אותו. גם תת-תזונה ממושכת עלולה להוביל לעלייה ברמת הכולסטרול ה"רע" בגוף (אנורקסיה קלינית). מנגד, פעילות גופנית מרובה מעלה את רמת הכולסטרול ה"טוב" שפועל בגוף כ"מפרק" הכולסטרול ה"רע", כך שהיא מומלצת בכל לב (כמו תמיד). היא עשויה גם להועיל לקשיי שינה ממקור פיזיולוגי של תסמיני גיל המעבר. בנוסף, אני מסכימה עם מי שכתב לך לגבי שתי נקודות חשובות: - מיץ אשכוליות (מיץ בהגדרה המילולית וגם התקנית-חוקית = מיץ סחוט טבעי מהפרי עצמו) "מתנגש" עם הרבה תרופות וגם עם תוספי תזונה שונים, אז תמיד צריך לשים לב לפני שצורכים בכמות גדולה. - בכל מקרה שתייה מרובה של מיץ אינה מומלצת גם למי שאין לו בעיה במטבוליזם הסוכר (סוכרת) או בעיית משקל. הדבר גורם לעלייה חדה ברמת הסוכר בדם ולהפרשת אינסולין מוגברת שמביאה איתה ירידה חדה ברמת הסוכר בדם. אין זה בריא לאף אחד וכמובן עלול לגרום להשמנה בסופו של דבר. לסיכום - אם רמת הכולסטרול הרע שלך גבוהה מהרמה המומלצת, כדאי שתפני לרופא שלך שישקול טיפול תרופתי (כיום נותנים כדורים המעכבים את ייצור הכולסטרול בכבד) בד בבד עם הקפדה על תפריט דל כולסטרול וביצוע פעילות גופנית סדירה. רק בריאות!
 

uzi2

Active member
לגבי האינסולין אני לא בטוח

אמנם מיצי פירות מתוקים מעלים את הטריגליצרידים בדם, אבל דווקא במרבית הפירות מדובר בסוכרים מסוג פרוקטוז שאינם דורשים אינסולין. זה גם המקרה לגבי אשכוליות.
 

zlp

New member
הוא צודק

באופן יחסי לקטניות בפירות יש הרבה פרוקטוז, אבל זה לא אומר שהגלוקוז זניח.
 

PaleMoonlight

New member
הסוכרים באשכולית

האשכולית מכילה גם גלוקוז וסוכרוז בנוסף לפרוקטוז, כך שכן נגרמת הפרשת אינסולין. בד"כ במוצר טבעי יהיו כמה סוגים של סוכרים. גם הפרוקטוז כשלעצמו אינו בריא בעודף. הוא גורם להשמנה, עלול לפגוע בכבד ונמצא מקושר גם לעמידות לאינסולין. לכן בכל מקרה לא מומלץ לשתות מיצי פירות אלא לאכול את הפרי עצמו וכך גם להכניס פחות סוכר בבת אחת וגם להרוויח כמה סיבים תזונתיים "על הדרך". ועוד נקודה - הרבה אנשים מתבלבלים או לא מודעים מספיק וצורכים נקטרים או מיצים משוחזרים כאשר הם חושבים בטעות שהם שותים מיץ טבעי אך בעצם הם מקבלים תערובות שמכילות תוספות לא מבוטלות של סוכר פשוט (גלוקוז) או של פרוקטוז תעשייתי שהוא לא פחות גרוע מהנ"ל מבחינה בריאותית.
 

uzi2

Active member
תודה...

על ההשמנה ועל הנזקים בצריכה משמעותית של פרוקטוז ידעתי. ידעתי גם שיש כמות מסויימת של גלוקוז וסוכרוז במיצים האלו, אבל סברתי שמדובר בכמות קטנה שאינה משמעותית. בכל מקרה, ציינתי את הדברים לא בהקשר של הנזק, אלא בהקשר של האינסולין. מפתיעה אותי ההבדלה שלך בין מיצים משוחזרים למיצים טבעיים, כי לפי היצרנים, מדובר בתרכיז של המקור (אידוי מים - אולי בדרך איבוד של עוד כמה ויטמינים וכמובן כמו בכל בקבוקי המיץ - פיסטור שהורג גם ויטמינים) ומים בלבד. כלומר המרכיבים הגולמיים הם עדיין המיץ והמים ללא תוספות.
 

PaleMoonlight

New member
אין בעד מה...

"לפי היצרנים" זה יפה, אבל במציאות שלנו כנראה לא כ"כ... ברמה התקנית אין שום תוספת במיץ משוחזר, אבל בבדיקות מעבדה שנערכו באחת מתכניות התחקירים התברר שיצרנים מסוימים מוסיפים פה ושם למיצים המשוחזרים שלהם קצת סוכרים וגם כמה צבעי מאכל המלבבים את עין הקונה הפוטנציאלי. לא שאני באה לעשות הכללות חלילה, אבל לי נשאר קצת טעם רע מזה (תרתי משמע), לכן ראיתי לנכון לציין גם את זה.
 
למעלה