מוות במשפחה

עזרה1111

New member
מוות במשפחה

שלום, לפני יומיים נודע לי ולבעלי כי גיסתנו (אשתו של אח של בעלי) חולה במחלה שכנארה אין לה מרפא. להם שלושה ילדים- 6, 3 ובת חודש. לגיסתי יש הורים ושתי אחיות נשואות עם ילדים . גיסי וגיסתי גרים בקרבת מקום למשפחה שלה. היחסים שם תקינים וישנה עזרה הדדית. לגיסי ישנה עבודה מצויינת באזור מרוחק שעה ממגוריו.הוא עוסק במקצוע ההייטק ומקצועו נמצא רק באזורים מסויימים בארץ ולא באיזור מגורינו. מצד גיסי ישנו את בעלי והם האחים היחידים במשפחה. בנוסף ישנה אמא שגרה בעיר שלנו . חמתי אינה מתפקדת באופן עצמאי (דכאונות חרדות וכו') ואינה מתפקדת כסבתא (עסוקה רק בעצמה). לנו יש שלושה ילדים 12,10 ו-5. שאלתי היא כזאת: עלה בדעתו של גיסי לעזוב את מקום מגוריו ולעבור לגור בעירנו לאחר מות אשתו עם שלושת ילדיו כדי להרחיקם מההבל והעצב. האם זה נכון לעשות שינויי קיצוני לאחר מות אחד ההורים או כדאי שהילדים ישארו במקום שמוכר להם , במסגרת מוכרת של בית ספר וגנים וליד הסבתא המוכרת והדודים הקרובים. תודה
 

גרא.

New member
עזרה1111,אין מקום להקדים את המאוחר,גיסתכם

אמנם חולה במחלה סופנית כנראה,אבל,כבר היו דברים מעולם,וחולים במצב קשה מאד החלימו.לכן עדיין חייבת להשאר תקווה ואמונה שיקרה נס.על רקע זה,מובן התכנון של גיסך לעזוב ולהחליף את מקום מגוריו,אם וכאשר.לשאלה אם זה נכון,אין תשובה חד משמעית.בדרך כלל במקרה מוות כזה במשפחה המורחבת,מתאחדת ומתלכדת לעזור.מה שיהיה אפשרי והגיוני כיוון שהוריה ושתי אחיותיה גרים בסמיכות מקום.כולל תמיכה של חברים של שני הילדים הגדולים יותר דרך מסגרות הלימוד.כל זה לא יהיה אפשרי אם הגיס יעתיק את מקום מגוריו עם ילדיו לעיר אחרת.חשוב לזכור שיש מצבים כאלה של מות בן זוג,שבן הזוג הנותר,לא מסוגל להמשיך לגור יותר במגורי המשפחה לשעבר,וחש צורך נפשי להחליף מקום מגורים.אם השיקול הזה קיים ברקע,תמיכת המשפחה מורחבת תוכל להיות רק במקום המגורים החדש. לכן השיקולים אם לעזוב אם לא את מקום המגורים הם מאד סובייקטיביים ואובייקטיביים כאחד.ושוב,האשה אמנם חולה סופנית,אבל עדיין חיה,וכל עוד זה כך,חשוב לקוות,להאמין ולהתפלל לשלומה.
 
למעלה