אני חושבת שאנחנו מנסים
אבל זה מאוד מעייף, ואחרי שנים בפורום אני יותר מפתחת גישה צינית לעניין וכבר לא באמת מתייחסת. צצים כאן כל כך הרבה כותבים. לפעמים חוסר ההסכמה איתם הוא בעניין הניסוחים שלהם, ולפעמים העיסוק שלהם מעורר התנגדות. לי יותר קל לבקר מישהו שעושה שטויות ברפואה הסינית, כי זה התחום שלי. אבל כשמופיע מישהו שעוסק במשהו שאני לא מכירה, קשה לי להגיב לכך. אני יכולה לומר שזה מריח לא טוב, אבל לא יותר מזה. זו עוד אחת מהבעיות בתחום, כי תחת הכותרת "רפואה משלימה" נמצאים הרבה מאוד אנשים שלפעמים אין להם דבר במשותף. לגבי מה שכתבת על מחלות חשוכות מרפא, או מחלות קשות, אני בהחלט מסכימה שהם חשופים ליותר שטויות. לאחרונה קראתי שני ספרים, את ספרו של לאנס אמסטרונג "בחזרה לחיים - זה לא רק סיפור על אופניים" ואת ספרו של יוסי רודוי "לדרוך על הצל". שניהם מספרים על ההתמודדות שלהם עם מחלת הסרטן. מעניין ששניהם סיפרו על שפע הטיפולים האלטרנטיביים שהוצעו להם. אמסטרונג אמר שהוצעו לו הצעות מהמון שרלטנים. רודוי ניסה את השיטות הכי איזוטריות, וכתב את הרשמים שלו וגם את התוצאות של אותן שיטות. אם תעשה חיפוש בגוגל תחת הערך "רפואה משלימה סרטן" תגלה כל מיני אתרים הזויים של אנשים שמבטיחים לרפא מהמחלה, וזה ממש מפחיד. אז אני אומרת, גם לסובלים ממחלות קשות, וגם לסובלים ממחלות קלות: צריך לבדוק, לקרוא, לחפש, ולחקור לפני שפונים לטיפול.