מה תגידו על שמות של בני- ישראל המודרניים ???

מה תגידו על שמות של בני- ישראל המודרניים ???

לאחרונה נשמעים יותר ויותר שמות של בנות שקימים גם אצל בנים ללא הבדל,, עד כדי סכסוכים משפחתיים,,, בת דודתי למשל, החליטה לתת לשלושת בנותיה שם זכרי, והוריה מאוד לא מאושרים מהעניין,,,, לבת הראשונה ,(בת השמונה כיום) ,קראה בשם "תומר" , לבת השנייה קראה שמה בישראל בשם "עמית" (כיום בגיל ארבע). ולקטנטנה שנולדה לפני שנה ,,,קראה בשם "אורן", הוריה לא רגועים מכך ודי מאוד מבואסים, בת דודתי מספרת שכיום בגן הילדים בה לומדת ביתה בת הארבע ,זה הפך למשהו רגיל מאוד ושיגרתי, ואפילו הורים נוספים השם פליאו בשמות זכריים לבנותיהם , וכיום יש הרבה ילדות בגן שנקראות בשם נועם, אופק, זוהר, אופיר שקד ,ליאור , דניאל, אורון, מאור ,אילון, דור ,שניר וכו' , זוהי אופנה חדשה של שמות ,, ואין כנראה לסבים ולסבתות מה לעשות בעניין ,, אבל תודו שזו תופעה נורא מבלבלת ואפילו נשמעת לא הגיונית, שהגננת תיקרא לילדים ותאמר "גשו אליי בבקשה מאור ,זוהר ,מייתר ,דניאל ,לירן, רום ,מעיין ,הדר,ליעד ודקל" וכול אלה שמות של בנות, ,,וגם של בנים, כ א ח ד. ויש אפילו הורים שאזרו אומץ וקראו לבנים שלהם בשם של בנות כמו : עדי מעיין ,אור, עינבר,שני ,מור , וכך הכול התערבב ללא אבחנה בילדים של הדור הזה. מה דעתכם בעניין,? האם המציאות החדשה של הקניית שמות דו- מיניים נשמעת מוזרה בעיניכם, או מקובלת , או אולי כול העניין של השמות נראה בעיניכם מגוחך ,מוזר ומוגזם ? מה בדיוק אתם חושבים על כך ?
 

הדסהש1

New member
שמות הנכדים

גם לי לא היתה מילה כאשר בנותי קבעו את שמות הילדים. לבת הראשונה יש 3 בנים ששמותיהם הם תום,סול וקאי לגבי הבכור שכנתי הדתיה אמרה לי שהשם לא טוב בגלל שבהפוכה זה מות. השני סול זה נפש נשמה וכ"ו לגבי קאי זה משהו מהשמות ההודים שזה מאפיין את היקום ומה שסובב אותו. הבת השניה נתנה לבנים שם של עצים שקד,ודקל, ובכיתה שלהם יש גם בנות בשם זה.אבל לנו ההורים אין צד בנושא.ולנכדה הקטנה בת החודשיים נתנו את השם עופרי.וזה אחרי לבטים.כי ביתי רצתה לקרא לה "דבש" ובן זוגה סרב .
 
בקשר לשם תום,,,

לפני הרבה שנים עסקתי בלימודי-אקדמייה בתחום תורת הקבלה,(וכול זה מתוך התעניינות אישית,ולא דתית),, ובין היתר תחום זה עוסק בשמות וגילגול נשמות של אנשים, ובהקשר לרוב השמות שמתחילים באות "ת" ,, זו לא הכוונה חלילה למוות,,, אל דאגה יקירה !!! (לא כפי שאמרה לך השכנה הדתייה ,שכבודה במקומה מונח), - אלא מדובר בכלל האנשים עלי אדמות,,, ולפי תורת הקבלה ,,שמם הפרטי מתחיל באות ת' , הם הגיעו לעולם לעשות "תיקון" אחרון במהלך 120 שנות חייהם האלה שעל פני האדמה,, לאחר שבגילגוליהם הקודמים, לפי תורת הקבלה,, הם תיקנו כבר את רוב התיקונים שנדרשו לתקן, כדי להגיע לחיי הרמונייה ושלמות, והפעם זה גילגול אחרון במחזוריות התיקונים של הנשמה שהגיע במטרה של עוד ייעוד מסויים בעולם שעליהם להשלים. לכן ,,, לכול האנשים השם שלהם הוא הרי שורש הנשמה, כמו השמות באות "ת",, ,תירצה, תמר ,תהילה,תקוה ,תלמה, תחייה ,תום, תומר,תמיר,וכו'' הייעוד שלהם בחיים הוא להשלים תיקון אחרון בגילגולם כאן, ולאחריו תהיה להם זכות גדולה, כי לאחר 120 שנותיהם כאן,,, יזכו בחיי שלמות טוהר ואושר לעד. יקירה , לא לדאוג הנכד שלך "תום" היקר, יהיה אדם טוב משכמו ומעלה , יש לפניו עוד המון שנים לגרום נחת להוריו,לך ולכול הסובבים אותו, עד להגיעו לשיבה טובה,ולזכות לנכדים ונינים. ואת יכולה בהחלט לישון בשקט ,ולהנות מרוב נחת מהנכד שלך תום.
 

ריקי5

New member
לי זה ממש לא מפריע

זה היה קיים כבר בדור ההורים שלנו . מכירה יונה גבר וגם יונה אישה. לאבא שלי ז"ל קראו שמחה. יש גם נשים בשם הזה. חלק מהשמות שכתבת הן לדעתי דווקא שמות שהתחילו אצל בנות (עדי, עמית, זוהר ). מכירה נשים מבוגרות בעלות שמות אילו. היתה לי גם חברה בשם "דורון" , למרות שהשם הזה היה מזוהה עם בן. שם שנותנים לילד זה משהו אישי של ההורים . לי אישית יותר מפריע שקוראים לילדים בארץ בשמות לועזיים כמו קורל (מה רע באלמוג?), שון וניל. כל עוד אין ילדה "משה" או ילד "שרה" מבחינתי זה בסדר, אבל אולי גם זה יבוא ונתרגל. גם לבנות שלי יש שמות שיש גם בנים וגם בנות בשם הזה, והנכדה שלי היא "אריאל" , למרות שבכתיב לועזי יש הבדל בין ARIEL בן ו-ARIELLE שזו בת .
 

dlia2004

New member
גם לי זה לא מפריע, אני בחרתי שמות לילדי

הגדולה בחרה בעצמה שמות מודרניים לילדיה,אופק, סתיו, מיתר, ונוה,השניה שיתפה אותי בהתלבטות ולבסוף בחרה באילון ובירין, והבן הלך על שמות ישראליים, נדב ואיתי שחוגג היום יום הולדת 10, אז המון נשיקות וחיבוקים מזל טוב לילד מקסים וחמוד מסבתא וסבא.
 

סנדי B

New member
../images/Emo49.gifלאיתי של סבתא דליה שהיום בן 10 ../images/Emo65.gif

עד 120 והרבה נחת
רחל
 

ריקי5

New member
../images/Emo65.gif מזל טוב לאיתי

שפע ברכות והרבה נחת לכל המשפחה
 
דליה, מאחלת לכם מזלטוב ליום ההולדת

של איתי, ילד גדול, בן עשר איחולי בריאות ואושר לכל המשפחה
 
גם אחרי יום כייף לקבל ברכת יום הולדת

שמח לאיתי והמון נחת לסבתא דליה וסבא אלי
 

שויי

New member
../images/Emo151.gif יומולדת שמח לאיתי ../images/Emo65.gif

נשיקות פייפייה תרוו נחת
 
צודקת גם לי די מפריעים שמות לועזיים,,,,

הרי יש לנו כאן בארץ, שפע של שמות עבריים ,גם לי די מוזר ,למה צריך לרעות בשדות זרים,, ולהעתיק שמות לועזיים מחו"ל .
 
ב ת ש ב ע

כשנולדה לבן שלי הבת (אחרי הבן) הם אמרו לי שהם רוצים לקרוא לילדה בת שבע, לא אהבתי, ואמרתי להם שבתורה יש המון שמות של בנות שממש יפים, אבל הם בשלהם בת שבע היא אמו של שלמה והיא היתה אשה חכמה, וגדולה וכו' וכו' וכו'. ת'אמת? לא רציתי להגיד להם שבעיני בת שבע היתה קצת "מופקרת" ועשתה אמבטיה בגג, עשתה לדויד סטרפטיז חופשי על הגג, עשתה לו פיתוי ונתנה יד להריגת בעלה. אבל לכי תגידי להם דבר כזה. אז הקטנה מתוקה נורא ואנחנו קוראים לו בקיצור: שבע.
 

מיקי 801

New member
לי בהחלט לא מפריע מה שמות הנכדות

לנכדה הבכורה קוראים שחר שזה גם שם של בן ובהחלט לא מפריע וגם לא התערבתי בבחירת השם. לשניה קוראים נגה ולתינוקת החדשה קוראים קשת. אוהבת את השמות. כשעוד עבדתי בגן היו לי שחר בן ושחר בת והילדים היו קוראים להם שחר הבת או שחר הבן וזה היה נחמד. מה חשוב השמות העקר שיהיו בריאים.
 

עתידה 18

New member
שמות לילדים

קראתי את התכתובות על השמות וחשבתי לעצמי כמה חברות אתן מכירות עם שמות "מיוחדים" בגילנו הורינו ניסו להיות ציונים תראו את השם שלי עתידה אתם מתארים לכם תינוקת עתידה( לבנה, ישראלה, רקפת וכו) לי קראו מהר מאוד הורי ולא מישהו אחר תידי הם הבינו כי עתידה לתינוקת... ועוד בחו"ל אני קראתי לילדי שמות קלים והם נתנו לילדהם שמות מודרנים שירה יונתן בר וכו.. אני כמובן לא הבעתי את דעתי אבל אני בכל זאת חושבת ששם זה מעמסה על הכתפיים שוב דוגמא שלי ? מה רצו לומר לאלוהים פתרונים... לסיום אנחנו נתנו להורינו להתערב...? כך שהעולם כמנהגו נוהג... תידי
 
תידי זה ממש נחמד.מה אפשר לעשות עם

חדוה? גם אני וגם אחותי נקראנו על שם הסבים שנספו בשואה. לי היה חשוב שהשמות של ילדיי יהיו עבריים ופשוטים. שמות נכדינו עבריים ולא ממש מודרניים. דור, איילה, אבשלום וגליה. בהתחלה לא התלהבנו, עכשיו כבר כן.
 

כ ו ר ה

New member
גם בדורות הקודמים קראו

לבנים ולבנות באותן שמות. לדוגמא שמחה יונה יש עוד אבל מאוחר לי ולא זוכרת כרגע.
 

משתפרת

New member
הטעם שלי קבע את שמות ילדי.

אני לא אוהבת שלבנות יש שם של בנים ולהיפך (בעצם ההיפך כמעט לא קיים). כך גם האיש שלי. לבתנו בחרנו שם של בת, לבננו שם של בן (ויש בנות שנקראות בשם של בננו). שניהם יפים בעינינו. הבת שלנו מרגישה אחרת וקראה לבתה בשם שבעבר היה רק של בנים. מה דעתי? מה זה משנה? אלה הילדים שלה וזכותה לקרוא להם בשמות שנשמעים לה הכי הכי בעולם. טוב לה- טוב לי.
 
אוהבת דווקא ש"מערבבים" בין השמות

לנו יש אור שהוא בן , בכתה שלו יש עוד אור שהוא בן וגם אור אחת בת יש לנו דניאל , בן , ומכירה הרבה דניאל בנות יש לנו ים שהוא בן ויש גם בנות בשם הזה. לבן שלי קוראים גיא ואני מכירה כמה בנות בשם הזה. אז מה זה משנה בנים , בנות , בסופו של דבר "לכל איש יש שם " .
 
למעלה