מה שעשו עם עודד מנשה היא מאוד יפה

LiranTheWizard

New member
מה שעשו עם עודד מנשה היא מאוד יפה

בקשר לזכרון. רק מה? החלק האחרון עם הספר טלפונים הסגיר איך זה עובד. אבל אין סיכוי לגלות את השיטה למי שלא בקיא בקלפים וזה מה שיפה כאן. פשוט מישהו שאל אותי איך עושים את זה וצפיתי בזה ולא ידעתי תיכף. ואז נזכרתי בעקרון מסויים שניתן ליישום בכל מיני דברים וזה מה שהיה לנו גם כאן. בהחלט קטע יפה - הקטע עם הזכרון הוא אמיתי וגם נחסכו ממנו 7 ספרות למי שמכיר את השיטה...
 

BOSS77

New member
כל מי שראה את התוכנית (ואני לא ביניהם) שיכנס!

תהיתם מאיפה הם העתיקו את ה"משחק הפסיכולוגי" ששימי אטיאס שיחק עם מתנדב מהקהל? העתיקו ממש מילה במילה, זה לא יאומן. כמובן, מדרן בראון. איך לא? http://www.youtube.com/watch?v=uOvM_I8t6pY
 

DJM2

New member
לא צריך להגזים..

להגיד ששימי העתיק בדיוק את צורת ההגשה של דרן, זה כמו להגיד שדיקו מעתיק מקופרפילד.. הנה ההבדלים: דרן - הוא עשה את הכל בצורה רגוע וחברותית, לא דחף את המשתתף לשנות יותר מדי את הבחירות שלו ונתן תחושה שהוא באמת יכול לקרוא מראש איזו מילה הוא יבחר. שימי - עשה את הרוב בצעקות ולחץ, כאילו הוא ממש מפחד להפסיד. במקום לתת תחושה שהוא קורא את המצבים מראש ויודע ואיזה פתק המשתתף יבחר, הוא יותר נתן תחושה שהוא רוצה שהבחור ישנה את הבחירות שלו עד שהוא לבסוף יגיע למילה הנכונה. שזה בדיוק ההפך מהמטרה של ההאפקט. עד כמה שאני יודע האפקט הזה לא מקורי של דרן, אבל חבל ששימי לא צפה יותר פעמים בוידאו שהבאת מקודם בשביל לראות איך עושים את זה בצורה הנכונה. אגב, הייתה עריכה קטנה בתוכנית של נמרוד בזמן האפקט, שהם הוסיפו לשניה קטע שאמור לעצים את הקסם.. זה מאוד משעשע כשמבינים על מה מדובר.
 

LiranTheWizard

New member
צפיתי בסרטון ועדיין לא הבנתי איך זה עובד

מדובר בקלפים מיוחדים או שבאמת כמו שרשמו בתגובות, שזה עובד עם NLP?
 

BOSS77

New member
יש לציין שהקסם מגומק, למי שלא הבין.

עלק פסיכלוגי...
חחח... ממתי שימי אטיאס פסיכולוג?! למיטב ידיעתי, הוא קוסם!
 

BOSS77

New member
אמנם קוסם זאת לא מילה גסה,

וגם אם אתה מחשיב את דרן קוסם, אז הוא הקוסם הטוב בעולם... אבל למעשה הוא פחות משתמש בקסמים רגילים עם טריקים. זאת אומרת, הוא משתמש בהם הרבה, אבל הוא בעיקר מהפנט (כמעט תמיד טכניקות של Ericksonian Hypnosis, זאת אומרת של מילטון אריקסון האגדי.) אם ראית את ה- subway amnesia, Russian scam, dog track, colour blind, ועוד הרבה, כל אלה הם פסיכולוגיה, היפנוזה ו- NLP נטו! אז ניראה לי שקסמים זה רק התחביב שלו... למעשה הוא יותר מהפנט מאשר קוסם. בגלל זה אני אומר שאי אפשר לקרוא לו קוסם במובן הקלאסי של המילה, למרות שקוסם זאת לא מילה גסה, בניגוד למה שחושבים הקוסמים/מנטליסטים בארץ! דיוויד בליין, דיוויד קופרפילד וקריס אנג'ל הם קוסמים. והם הטופ של הטופ. נמרוד הראל ואורי גלר הם גם קוסמים. למרות שנמרוד מעדיף שיקראו לו מנטליסט, וזה בסדר. הם מעולים במה שהם עושים ללא ספק, זה פשוט עניין של טעם מה אתה מעדיף ומה אתה אוהב יותר. אז מה זה משנה איך אתה מגדיר את דרן, מצידי תקרא לזה חור בראש! באנגלית הוא מגדיר את עצמו "psychological illusionist" ולפעמים גם קוראים לו "hypnotist" או "mentalist." פחות קוראים לו "magician," אבל לפעמים גם ככה קוראים לו. אתה רוצה לקרוא לו קוסם? זה בסדר. בשורה התחתונה, זה לא משנה איך אתה קורא לו, אלא מה הוא עושה!!!
 

DJM2

New member
אוי באמת

דרן פחות לא משתמש בטריקים? קסמים זה רק התחביב שלו? בבקשה תגיד לי שאתה צוחק. ראיתי שתי הופעות במה שלו והוא משתמש בטריקים של קסמים ב-100% אחוז מהמקרים, ואני אומר לך בתור אחד שיודע בדיוק איך הוא עושה כל קסם. יש לו גם וידאו של הרצאה שלו שהוא משתמש שם ב-100% קסמים. יש לו ספר שנקרא absolute magic שמסביר במפורט את אמנות הקסמים ואיך הוא הפך להיות קוסם. אז להגיד שדרן לא באמת נחשב קוסם, זה כמו להגיד שקובי ברייאנט לא נחשב שחקן כדורסל. בבקשה תחקור את הנושא לפני שאתה עושה צחוק מעצמך. אגב, הוא לא משתמש בהיפנוזה נטו מכיוון שהוא בכלל לא מאמין בהיפנוזה וחושב שזה הכל שטויות.. יש דרכים שונות "להפנט" אנשים גם מבלי ממש להפנט אותם. קח למשל את שיטת ה-FTH של נמרוד או איך שלא קוראים לזה. את הדברים שדרן עושה בטלויזיה אתה לא תראה אותו עושה בהופעות על הבמה, ויש לזה סיבה טובה לכך. בהופעות על הבמה אין עריכות וזה נעשה על אנשים אקראיים.
 

BOSS77

New member
בוא נעבור על זה. יש כמה דברים שאתה טועה ומטעה

"דרן פחות לא משתמש בטריקים? קסמים זה רק התחביב שלו? בבקשה תגיד לי שאתה צוחק." יכול להיות, אין לי סטטיסטיקות מדוייקות. פשוט לפעמים ניראה לי שקסמים זה רק התחביב שלו! "ראיתי שתי הופעות במה שלו והוא משתמש בטריקים של קסמים ב-100% אחוז מהמקרים, ואני אומר לך בתור אחד שיודע בדיוק איך הוא עושה כל קסם." גם אני ראיתי. במקרה הזה אתה צודק, בערך 95% מההופעות שלו זה קסמים ו- 5% פסיכולוגי. הנה דוגמא, במילים של דרן, מהספר שלו "Pure Effect" לאפקט פסיכולוגי כלשהו במהלך הופעה שלו: During a spoon bending demonstration during his table" hopping days, he approached a very excitable young woman in the queue for the restaurant, who was sure that she could see the “energy,” like an aura I suppose, responsible for bending the spoon (obviously it was really bent mechanically). During this performance she became very audibly excited, and as the effect reached its culmination along with her excitement peaking, he simply said “whooaa” as he touched her hand. Later, whilst performing another trick, he wanted to invoke the same excited state in her, so he simply said “Whooaa,” and touched her hand again. She immediately returned to the same level of excitement that she had displayed previously. Obviously, this indicates that the more suggestible the subject, or the more revered or respected the performer is, the faster and stronger the anchor can be established." למי שלא הבין, דרן הפעיל טכניקת NLP שניקראת אנקורינג (Anchoring) במהלך הופעה. אגב, הוא מאוד אוהב את הטכניקה הזאת ומשתמש בה המון. "יש לו גם וידאו של הרצאה שלו שהוא משתמש שם ב-100% קסמים." אוי באמת.
ראיתי מיליון פעם את ההרצאה הזאת, שהיא מלפני 8 שנים. אתה מנסה לטעון שהוא לא מהפנט שם אנשים (במיוחד האישה הזאת) על ימין ועל שמאל?! אתה צריך לקחת קורס בהיפנוזה. אני יכול להגיד לך אפילו את ה- inductions והטכניקות שהוא השתמש שם, אבל זה לא יגיד הרבה. אגב, תקרא על ה- "Handshake Induction By Milton Erickson" הטכניקה הכי מפורסמת שהוא עשה שם, ותבין כמה דברים שעכשיו אתה לא מבין. ואני לא טוען שאם הוא מכניס לטראנס מישהו, זה בא על חשבון הטריק של הקסם! הוא משלב ביניהם. "יש לו ספר שנקרא absolute magic שמסביר במפורט את אמנות הקסמים ואיך הוא הפך להיות קוסם. אז להגיד שדרן לא באמת נחשב קוסם, זה כמו להגיד שקובי ברייאנט לא נחשב שחקן כדורסל." אמת, הספרים שלו הם ספרי קסמים. ואמרתי לך, תקרא לו קוסם, זה גם הולך. פשוט טענתי שהוא לא קוסם במובן המסורתי של המילה. "אגב, הוא לא משתמש בהיפנוזה נטו מכיוון שהוא בכלל לא מאמין בהיפנוזה וחושב שזה הכל שטויות.." מה אתה אומר.................... לא משתמש בהיפנוזה נטו?! חושב שהיפנוזה זה שטויות?! עובדתית, תירצה או לא תירצה, הוא משתמש בהיפנוזה כל הזמן. אז איך בדיוק הוא יכול לחשוב שזה שטויות??? אחרי כל האלפי דולרים שהוא הוציא על לימודי היפנוזה אצל פול מקקאן (כן, ראיתי את הווידאו שדרן נימצא בקורס, וניראה שמה ממש צעיר) אתה מעליב אותו ככה ואומר שהוא לא משתמש בהיפנוזה נטו?!?! תיקרא עליו קצת בויקיפדיה: "While studying Law and German at the University of Bristol he attended a show by the hypnotist Martin S. Taylor, which inspired him to turn to illusion and hypnosis as a career. Around 1994, he worked as a conjurer, practising the traditional skills of close-up 'magic'. In 1996, he started performing stage hypnosis shows at the University of Bristol under his then stage name of Darren V. Brown." "יש דרכים שונות "להפנט" אנשים גם מבלי ממש להפנט אותם. קח למשל את שיטת ה-FTH של נמרוד או איך שלא קוראים לזה." שוב, כל כך לא מדוייק. אין דרכים שונות להפנט אנשים גם מבלי ממש להפנט אותם, כי היפנוזה זה לא טכניקה. זה כל מה שעובד. תריץ חיפוש בגוגל/ויקיפדיה מה זה היפנוזה ותבין הכול. לגבי ה- FTH, צר לי לאכזב אותך... אבל זה לא קיים. אין שיטה כזאת. נמרוד שיקר ואתה האמנת לו...
"את הדברים שדרן עושה בטלויזיה אתה לא תראה אותו עושה בהופעות על הבמה, ויש לזה סיבה טובה לכך. בהופעות על הבמה אין עריכות וזה נעשה על אנשים אקראיים." נכון, אין עריכות, זה חיסרון, והוא באמת לא עושה מה שהוא עושה בטלוויזיה בהופעות על הבמה. אין לי מושג מה השיקול שלו. אני חושב שאולי זה קשור לכך שאם הוא ייכשל באפקט מסויים, גם האפקט הבא לא יעבוד כי המוקסם לא יצפה שזה יעבוד, ואז דרן יהיה בבעיה. אז בגלל זה הוא מעדיף ללכת על בטוח בהופעות על הבמה, ולעשות רק קסמים עם טריקים בטוחים. אבל זאת רק השערה שלי. עכשיו הכול ברור יותר?
נ.ב - יצאה תגובה ארוכה, אז ייתכן שפיספסתי משהו או שלא התיחסתי למשהו או שיצא לי ניסוח לא טוב במשהו. אז תן לי לדעת על כל שאלה, אי הסכמה, או כל דבר אחר שיש לך להגיב לי.
 

DJM2

New member
אני אגיד לך איך אפשר להגדיר את דרן

בתור קוסם שעושה אשליה של היפנוזה בשביל להעצים את הקסמים שלו.. את כל מה שראית מיליון פעם בהרצאה, אפשר לעשות בלי שום טיפה של היפנוזה. זה נעשה בשביל לתת לזה תחושה יותר אמינה, בדיוק כמו שקוסמי במה לפעמים "מהפנטים" את העוזרות שלהם לפני שהם חותכים אותן לשתיים. מצחיק שאתה אומר שדרן עושה היפנוזה, בזמן שהוא כל הזמן טוען שהיפנוזה לא קיימת.. "You have to realise that hypnosis doesn't exist: it just works on people's natural suggestibility, their expectations and capacity to unconsciously role play. You can't make someone do anything they don't want to do." "There's three sides to that. One, I'm not using formal hypnosis anyway. Two I don't want to be seen as a Hypnotist because there are hypnotists and we know what they are. I think it's important to be seen as yourself for what you do and not be too easily labelled. And three there are all sorts of problems if you're known as a hypnotist in terms of getting gigs and all sorts of legal issues. I use it covertly, but at that point it ceases to be hypnosis, it becomes… suggestion, or waking hypnosis, or something that isn't strictly speaking hypnosis per se." הסיבה שהוא הפסיק להיות מהפנט זה בגלל שהוא לא רצה שאנשים יראו אותו בתור מהפנט. זה לא משהו שהוא רצה להיות. יש סיבה שהוא לא מזכיר את המילה היפנוזה בהתחלה של כל תוכנית. אז כן, אתה תמים אם אתה חושב שהוא באמת מהפנט אנשים. הוא משתמש בסוג מסוים של היפנוזה, אבל לא מה שמראים בתוכניות עצמם. למשל שהוא בפתאום גורם לאדם לירות בזומבים בגלל משחק מחשב או לגרום לאישה לחשוב שהיא רואה את עצמה נהרגת בתאונת דרכים. זה לא היפנוזה, זה היפנואשליה. יש דברים מאחורי הקלעים שלא מצלמים, בגלל זה אי אפשר לעשות את הדברים האלה על הבמה.
 

BOSS77

New member
שוב, מאוד מאוד לא מדוייק!

מנית בעצמך לפחות סיבה אחת למה דרן אומר שהוא לא מהפנט אנשים ולא משתמש בהיפנוזה בכלל ושזה שטויות - הוא לא רוצה שיראו אותו כמהפנט, בגלל התדמית. וחוץ מזה, למה אתה מאמין למה שהוא אמר בראיון הספציפי הזה, ולא למה שהוא אמר בהרצאה (שהוא משתמש ב- NLP) או בראיונות אחרים? וחוץ מזה, זה משנה מה הוא אומר? ממתי אתה מאמין לקוסמים? אתה באמת חושב שאפשר לגלגל עיניים (סימן להיפנוזה עמוקה) כמו האיש המבולבל ברכבת תחתית? וכשהעיניים של האישה בהרצאה התחילו להעצם, הוא אמר לה: that's right... that's right... that's right אריקסוניאן היפנוזה קלאסית!!! מה כל כך קשה להבין את זה?? אתה צריך לחוות טראנס... Could any of us learn what you do? Absolutely. I got into this at university and just kept reading and learning. I started doing hypnosis shows, then did sleight of hand magic, learnt psychological techniques and then brought the skills together. JAMY: What's interesting about this is that the effect, the final effect, is a pseudo-method. DERREN: Absolutely. And the other one was the greyhounds, the dog race track. The idea of this was making the girls that work in the betting office at the dog track pay out for losing tickets. There's are lots of things in the show which reflect the seedier side of London. So the idea of this was that we found a "punter," as we call them, just a guy, a spectator, that's there betting on the dogs, and he sticks with me for the day, and he picks a losing dog each time. He tries to pick a losing dog, which actually he ended up doing perfectly each time., and I make the girl in the office pay out on the losing ticket each time, using a suggestive waiting hypnosis kind of technique. I do it, I think, two or three times, I can't remember now, and on the last time I snap her out of it halfway through, so that we get her reaction to it, and her trying to understand what she's doing and why she's doing it. And the guy walks away with a few hundred pounds, which he can keep. I used to perform informally in student halls and I soon discovered a fellow student doing the same thing with hypnosis. We became friends and traded ideas. Eventually I was persuaded to try hypnosis myself, and was lucky enough that my first subject responded excellently. So I spent a good while reading and experimenting, and trying it out on anyone I could persuade to sit still long enough More and more universities got to hear of me, and before long I was supplementing my income by giving lectures on hypnosis. Scroll forward ten years to the day when I was made redundant from my job as a technical writer, and I realised hypnosis was actually bringing in enough to support me.
 

DJM2

New member
אתה בכלל צפית בתוכניות שלו?

דרן בעצמו אומר, מראה ומודה שהוא לא מהפנט סתם אנשים אקראיים שהוא פוגש, אלא עושה סלקציה של מספר של אנשים עד שהוא בוחר את האדם שמתאים לתוכנית. גם אסור לתוכנית בידור להפנט סתם אדם מהרחוב כי זה לא חוקי, כמו שנמרוד כתב כאן פעם. באמת נראה לך הגיוני שהוא יגרום לסתם אדם מהרחוב להרים טלפון ציבורי ואז לראות אותו נופל? מה אם אותו אדם פותח את הראש שלו לאחר מכן? תחשוב קצת בהגיון. הם לא עושים שום דבר שיכול אפילו קצת לסכן את המשתתפים. הוא מראה ב-Trick or Treat איך הוא נותן למתמודדים לחתום חוזה מראש לפני שההיפנוזה מתחילה.. יש גם את הפרק עם הנגנית על הפסנתר שהוא מראה את התהליך של ההפינוזה לפני שהאפקט עצמו מתרחש. לא לדבר על הספיישל של The Heist, שזאת הייתה הדרך שלו להראות איך בדיוק כל האפקטים האלה עובדים. הוא לוקח מספר אנשים שונים ובמשך זמן רב הוא בודק איזה מהם מתאימים לאפקט, מי שלא מתאים הוא שולח הביתה.. ואז עובד על התהליך של הסוגסטיות (חלקם לא ממש קשורות למה שעומד לקרות). ככה בדיוק הוא עושה את האפקט עם המסלול סוסים, בובת הוודו, אפקט הזומבים, לקיחת חפצים מאנשים או כל אפקט אחר שמשלב סוג של היפנוזה. אלה אנשים שהוא נפגש איתם מראש. אפילו בראיון שהבאת הוא לא אומר שהוא נפגש עם הקופאית באופו אקראי שם.. הוא רק הזכיר שהוא הכיר במקרה את האדם שעזר לו לקחת את הכסף, ואותו אדם בכלל לא היה חלק מהסוגסטיה. אז אם אחרי כל הדברים האלה אתה עדיין חושב שמה שמראים בתוכנית זה מה שקורה במציאות, אז כן אתה די תמים. וחשוב לציין שאלה לא נחשבים משתפי פעולה, ואין להם סיבה לדעת מה עומד לקרות בתוכנית עצמה.. אבל זה ממש לא ספונטני כמו שאתה מתאר. אגב, אין סיכוי שהבחורה מההרצאה הייתה בסוג של טראנס כי היא צריכה להיות עירנית לגמרי בשביל שהאפקט יעבוד, במיוחד בשביל ה-Reminiscence. יכול להיות שהוא משתמש במשהו בשביל להרגיע אותה לפני, אבל לא מעבר.
 

BOSS77

New member
והתגובה שלי...

צפיתי ברוב התוכניות של דרן. בחלק מהאפקטים שלו, אולי אפילו ברובם, כמו שאמרת, הוא באמת עושה סלקציה של מספר של אנשים עד שהוא בוחר את האדם שמתאים לתוכנית. זה נכון. אבל זה בכלל לא אומר שזה בכל האפקטים שלו. ברכבת, ב- Russian Scam ובעוד לא מעט אפקטים הוא דווקא כן מהפנט אנשים אקראיים ברחוב. לגבי החוקיות... ישראל זאת המדינה היחידה שלהפנט זה לא חוקי בה. (מזכיר לי שהיפנטתי סתם בשביל הכיף היום לקוח בסופר ללא ידיעתו... גרמתי לו להסתובב סביב עצמו מבולבל איזה שתי דקות. וואו, עברתי על החוק. בכל מקרה,) בבריטניה, כמו בכל מדינה אחרת, מותר מבחינה חוקית (ואף רצוי) לבוא לבן אדם ברחוב ולהפנט אותו. ואני יודע, כי אני רואה, שב- Trick or Treat הוא נותן למתמודדים לחתום חוזה מראש לפני שההיפנוזה מתחילה. אני חושב שזה רעיון מצויין. בקשר ל- The Heist אתה צודק בקשר לסלקציה, אבל הם לא היו שחקנים. דרן השתמש שם בכל מיני טכניקות פסיכולוגיות כדי לשכנע אותם. הוא הראה איך כל הכתות האלה, ששמה משכנעים אנשים מטומטמים ללתת להם את הבית שלהם, עובדות! זה דברים שלצערנו קורים כל יום והרבה. אתה יכול לראות דברים דומים מאוד ממש לא רק ב- The Heist! המירוץ סוסים ממש לא היה ככה. כן כן, גם אם הוא היה בא לשם בלי מצלמות הוא היה יכול לשכנע את הקופאיות לתת לו את הכסף על הכרטיסים המפסידים. אני יודע שקשה להאמין לזה, אבל מדובר בטכניקת NLP/היפנוזה שניקראת pattern interruption. תתפלא, אבל זה לא סוד, ולא רק דרן יודע לבצע את זה. בקשר לספונטניות, יש דברים ספונטניים יותר, יש פחות, ויש גם בכלל לא ספונטניים. זה לגמרי לא אחיד. אגב, הבחורה מההרצאה הייתה כמה פעמים בטראנס. מה שכתבת גם בכלל לא קשור. טראנס זה מצב של עירנות וריכוז מוגברים. אולי אפילו זה חלק מהסיבה שדרן הכניס אותה לטראנס, אני לא יודע. בכל מקרה, דרן אמר לה שהיא במצב של מנוחה או משהו כזה, תיאור נפלא למי שלא יודע, או במיקרה הזה לא יודעת, בדיוק מה זה טראנס. מתי בפעם האחרונה אכלת גלידה? נסה להיזכר בצבע שלה... עכשיו בטעם שלה. איזה טעמים היו? פשוט תמשיך לקרוא את זה, תיזכר בתחושה הקרה של הגלידה... חווית טראנס. כל כך מסובך?
 
למעלה