מה עם העירוב?
שלום וברכה.
אני אדם ממוצא חרדי, האמת שגם כיום אני רשמית שייך לציבור החרדי, אבל לאט לאט חל בי שינוי, אני נוטה יותר לכיון הדתי הליברלי, השאלה שחשבתי עליה, זה, לכאורה איך הרבנים יכולים להכשיר את העירוב, הרי יש דין שמי שאינו מודה בעירוב, פוסל את העירוב, ואכן באמת דואגים שלא יהיו גויים, או חילונים, ואם כן, אז חושבים איך לפתור את הבעיה הזאת, אבל מה עם תופעת האנוסים, איך הרבנים לא חוששים לזה, הרי לפי מה שנראה, סביר להניח שבכל עירוב שכונתי שי אחד כזה לפחות וא"כ הוא פוסל את העירוב, אני מבין שנושא זה אינו מדיר שינה מעיניכם, אבל סתם מעניין אותי מה הרבנים יענו על זה.
יתכן, שהתשובה תהיה שכיון שכל דין זה הוא דרבנן, תקנו את הדין רק בצורה שניתן לדעת עליה, ולא על מצב שנסתר מעיני אדם.
שלום וברכה.
אני אדם ממוצא חרדי, האמת שגם כיום אני רשמית שייך לציבור החרדי, אבל לאט לאט חל בי שינוי, אני נוטה יותר לכיון הדתי הליברלי, השאלה שחשבתי עליה, זה, לכאורה איך הרבנים יכולים להכשיר את העירוב, הרי יש דין שמי שאינו מודה בעירוב, פוסל את העירוב, ואכן באמת דואגים שלא יהיו גויים, או חילונים, ואם כן, אז חושבים איך לפתור את הבעיה הזאת, אבל מה עם תופעת האנוסים, איך הרבנים לא חוששים לזה, הרי לפי מה שנראה, סביר להניח שבכל עירוב שכונתי שי אחד כזה לפחות וא"כ הוא פוסל את העירוב, אני מבין שנושא זה אינו מדיר שינה מעיניכם, אבל סתם מעניין אותי מה הרבנים יענו על זה.
יתכן, שהתשובה תהיה שכיון שכל דין זה הוא דרבנן, תקנו את הדין רק בצורה שניתן לדעת עליה, ולא על מצב שנסתר מעיני אדם.