מה עם החיים האישיים של העתודאי?

../images/Emo31.gif האכזבה..אבוי האכזבה

"...ואצלנו תמיד מתפשרים ועושים מה שהיא רוצה." מי מבין שניכם הוא הגבר בבית?
 
יונתן, עתודה זה לקונפורמיסטים.

אף אחד לא מכחיש, זה כדי להמשיך תואר ראשון מיד אחרי בי"ס, ולקוות לשירות במקצוע מיד בתום התואר. גם תואר שני במהלך השירות זה די קונפורמיסטי. אם אתה רוצה באמצע לברוח מהכל ולהתחיל לשבור שיאים בהשארות ימים שלמים באמבטיה, עתודה זה באמת לא בשבילך... (ומסיבות אחרות אולי זה גם לא בשביל חלק אחר מאיתנו
)
 

smallgreenlight

New member
חיים אישיים - הגרסה הירוקה

4 שעות נסיעה כל יום. השקמה ב - 5:20. כיבוי אורות ב 1:00 בשביל לנסות להספיק את חובות הלימודים. רדיפה אינסופית אחרי גורמי ת"ש בשביל לקבל את מה שמגיע לי לפי הפקודות. אחלה חיים אישיים. ממליץ בחום.
 

Evyaa

New member
כפי שאתה שם לב זה מאוד אינדיבידואלי

יש אנשים שמבחינתם "חיים" זה להתחתן בגיל 19 ולהקים משפחה... ויש כאלה שמבחינתם חיים זה לשכב על חול זהוב בניו זילנד עם וודקה רדבול ביד. העניין המשמעותי פה, וזה מה שלדעתי יונתן מנסה להעביר וכמה צעירים מפריעים לו, הוא שאתה בן 17 אתה לא יודע איך תרצה לחיות כשתהיה בן 25. וזו נקודה שהמון צעירים פה נכשלים בהבנה. אני אתן דוגמא, בגיל 18 לא כ"כ משך אותי לטייל בדרום אמריקה על אופנוע ולפגוש את רוחו המטיילת של צ'ה גווארה... זה פשוט לא דיבר אליי... נראה לי הרבה יותר הגיוני ללמוד לתואר בטכניון ולחשוב שהחיים שלי יהיו יותר מסודרים. אבל מה לעשות שהגיל עושה את שלו... והיום אני חושב אחרת. צריך להבין שיהיו לנו עוד עשרות שנים לעבוד כמו חמורים ולעשות 17 תארים... אבל שנות ה- 20 שלנו יש רק פעם בחיים... ואלו שנים שמתאפיינות בדר"כ בחופש ממחויבות של ילדים או מחוייבות כלכלית וכדאי לנצל אותם לטיול בן חצי שנה במרכז אמריקה... מתי תעשה את זה שתהיה בפנסיה ? וזה לא נכון שאין לגמרי חיים, כי כן יש לי חברה ואני כן יוצא עם חברים לפאבים וכן הולך למשחקים של מכבי חיפה וכו' וכו' אבל אני לא חווה את חווית הקמפוס של סטודנט בן 25 ואני רואה כמה חברים שלי נהנים היום בזמן הלימודים שלהם. בעיני זה חלק מהמחיר שצריך לשלם כשהולכים למסלול העתודה , העניין הוא שאם בסופו של דבר אתה גם לא משובץ במקצוע (כמו רובנו) אז בגדול .... אתה די נדפק.... דוגמא נוספת... כשחברים שלי (לא עתודאים) השתחררו משנה קבע בצבא הם יצאו לטיול של 4 חודשים בתאילנד אוסטרליה וניו זילנד, אני בדיוק הייתי בקורס קצינים.... אלו חברים שלי מכיתה ז' ולא לצאת איתם לטיול כזה זה פיספוס גדול. כשאני חוזר משבוע שטח ואני פותח את המייל ורואה תמונות שלהם בצניחה חופשית ומסיבות פול מון בתאילנד ... זה מבאס לכל הדעות...
 
באותה אנאלוגיה

איך אתה יודע בגיל 25 איך תרצה לחיות בגיל 30? איך אתה יודע שאדם שבחר לטייל בגיל לא יצטער על זה אחר כך בגיל 30 כשהוא ירצה להקים משפחה, אבל הוא עדיין יהיה רחוק מאוד מלהיות מבוסס כלכלית? (אני סתם מביאה דוגמא, פשוט תניחו לרגע). ובכלל בגישה כזו, איך אתה יודע שההחלטות הקטנות היומיומיות שלך נכונות?? אני בדעה שברגע שהחלטת משהו (אחרי ששקלת אותו מכול הכיוונים עם כול הכילים שיש לך), והחלטת שאתה הולך על זה- אין מה להסתכל אחורה. יכולת לבחור בדרך אחרת לחיים, ולהרגיש בא הרבה יותר ממורמר, ואף מתוסכל שלא הלכת לעתודה.
 

smallgreenlight

New member
בגלל ש...

טיול בן חצי שנה אינו מחוייבות של 10 שנים כמו מסלול העתודה או מחוייבות לנישואין בגיל 19. אני מניח שתביני את ההבדל הקטן תוך כמה שנים. (אל תעלבי זה התבקש) נ.ב. לא ממש מובן לי איך אפשר "לשקול מכל הכיוונים" את ההחלטה של עתודה.
 

חייסוס

New member
פשטני מדי

אם במהלך הדרך נוסף לך מידע לגבי טיב ההחלטה, יש לחזור אחורה ולבחון אותה לאור המידע החדש. ואת יודעת מה? גם-אפילו-לשנות-אותה. נניח את קונה מניה בבורסה, ומחליטה ממש לבחור מניה אחת ספציפית שיש לה סיכוי כזה וסיכון כזה. החלטה מושכלת כמה שאפשר. אחרי חודש מתגלה לך שהסיכוי והסיכון השתנו, בעקבות מעילת ענק בחברה. לא תבחני מחדש את ההחלטה שלך? בטח תבחני!
 
מסכימה איתך

ברור, וכן זה היה פשטני מאוד וזה מורכב הרבה יותר. בגדול מה שאני מתכוונת הינה שגם כשדברים משתנים- צריך לעשות את המיטב מהבחירה שלך.
 

Evyaa

New member
נראה לי שפיספסת את הנקודה שלי

יש נקודת זמן בחיים בהן אתה מקבל החלטות שהן יותר הרות גורל להמשך חייך. אני טוען שהרבה יותר הגיוני (עבור חלק גדול של האנשים, לא כולם) לקבל את ההחלטות האלה בגיל 25 אחרי שירות צבאי, עבודה מזדמנת, 3 חברות, שבועיים באירופה ו - 4חודשים בויאטנם ותאילנד מאשר שאתה בן 17. כי ההפרש בין גיל 17 לגיל 25 הוא הרבה יותר מסתם 8 שנים.
 

max2

New member
כמה דברים.

קודם כל בהחלטה ללכת לעתודה הרבה אנשים לא חושבים על הבחירה שהם מותרים עליה ועל חופש בשנות העשרים לחיים., בין הייתר זה דבר שלא התן לכמת או לשקול באפן אוביקטיבי כי את באמת לא יודעת מה ילך לך בראש בעוד כמה שנים, ועל מה את באמת מותרת (אולי זה אפילו פחות ממשאת מצפה). מצד שני הטיעון של מאיפו אתה יודע מה תרצה לעשות בגיל 30 כשאתה בן 25 לא תקף כאן כי את לא תדעי, ולכן את לא תתכנני את העתיד שלך לפי זה, את תנסי אולי להשאיר לך כמה שיותר דלתות פתוחות, אבל לא יותר מזה.... ובקשר לאנשים שמתוסכלים שלא הלכו לעתודה, לפי דעתי זאת גישה תבוסנית, מטומטמת, ושל אנשים עצלנים להחריד. להסתכל על עתודאים ולומר "קל לכם כי אתם מקבלים מענק כל שנה" (שזה ההבדל בין עתודאים לסטודנטים רגילים) זה שטותי כי מההיבט הכלכלי עתודה לא משתלמת כלל. גם אם הם היו בעתודה הם היו צריכים לעבוד במקביל ללימודים, כי הרווח הכלכלי מהמענק הוא נמוך מאוד....
 

max2

New member
הסיבות שלי הן קצת שונות

בעיקר בגלל שאני לא נמצא במסלול רגיל יש לי שיקולים שונים מאשר למועמד הרגיל (בעיקר כלכליים, אבל גם כאלו הנוגעים לסוגיה הבעיתי של השיבוץ), אבל גם איפה שאני נמצא יש לי את הלבטים שלי. כמו כן אני יכול לומר שאם לא הייתי במסלול שבו אני אעכשיו לא הייתי נשאר. אמרתי להרבה אנשים ואני עדיין חושב שעתודה בלי מסלול עתידים זאת בחירה לא נכונה ובעייתית, כמו כן אין סיבה (לפי דעתי) כלל ללכת לעתודה אם יש דרך ודאית (או לפחות מושג כללי שאפשר לעבור את תקופת הלימודים) למימון הלימודים אחרי הצבא. שמעי, יש רגעים שבהם מזה אין לי ראש ללימודים (זה נשמע משונה שאני מתאר את זה רק בתור רגעים, אבל זה באמת ככה) שבהם אני מפנטז על שירות בתור ג'ובניק שלא עושה כלום. אבל מצד שני אני רוב הזמן נהנה פה, וגם יש את השיקולים הכלכליים שלי שמשאירים אותי פה...
 
אם אתה חושב ככה

למה אתה נשאר? ואני שואלת ברצינות, כי כול הזמן אתה מגיב נגד העתודה.
 
תתעלמו...

תתעלם. משום מה כשפתחתי לא ראיתי את התגובה שלך, ואפילו לא את התגובה הראשונית שלי.
 
למעלה