מה עם החיים האישיים של העתודאי?

היונתן

New member
מי זה לירן?

כל אדם יכול להגדיר מרדנות וחיי חברה לעצמו. הוא יכול להגדיר גם חופש. אבל אפשר לנסות למצוא הגדרה שמתאימה לכולם, למשל. (1)מעשה "מרדני" הוא מעשה שאדם עושה, ושגורם לדמויות הסמכותיות בחייו להרים גבה, או ממש להתנגד באופן פעיל. כמו: להבריז מבי"ס, לעשן סמים, לא ללכת ללמוד מה שאבא תמיד חלם שתלמד. (2) ללכת לעתודה, על פי (1), היא לא מעשה מרדני. מסכים? זאת התחלה לדעתי..
 

חייסוס

New member
התבלבלתי, חשבתי שלירן רשם את זה

אדם יכול לנהל חיי חברה גם כשהוא נמצא במסגרת, אפילו מסגרת מקבילה. אני לא רואה איך העובדה שמישהו בן אדם מרדן או לא קשורה לשאלה אם יש לו חיים. באמת שלא. נגיד כשאני מרגיש שאני מגיע בערב הבייתה, רואה את החברה (הלוואי), יושב איתה ועם חברים איפשהו, לפעמים נוסע לטייל בסופ"ש... וואלה, יש לי חיים. (שוב, במקרה שלי הכל תאורטי לגמרי, כן)
 

the new L

New member
../images/Emo11.gif

 

motior

Member
תודה על הפרשנות המזככת

במפתיע, שוב התכוונתי לכל מילה שכתבתי. השואל המקורי ביקש לדעת האם לעתודאים יש חיים פרטיים/אישיים בשירות, "כי כל שנות ה- 20 הולכות כך..." עניתי לו מנסיוני (הפרטי) ותיארתי את החיים הפרטיים/אישיים שלי בזמן השירות. אם הוא היה שואל האם עתודאים יכולים להיות מרדניים וספונטניים בזמן השירות, כנראה שהייתי עונה אחרת. אם הוא היה שואל האם עתודה היא מסלול קונפורמיסטי, הייתי עונה בחיוב. אם הוא היה שואל לדעתך, היית עונה לו את דעתך. רגע... ענית לו... אז מה המטרה של תגובתך אלי? יש לי כמה רעיונות: 1) להציג את כל מי שלא שולל את העתודה באור מגוחך 2) להציף את הפורום בדיעות שליליות לגבי המסלול כדי שכולם ישתכנעו שהוא שלילי 3) להבריח מפה את כל מי שחושב אחרת ממך 4) כל התשובות נכונות
 

היונתן

New member
אני מוותר על קו ההגנה: חופש הבחירה

נחזור לזה של תעסוקה מבזה ומערכת מושחתת. אבל זה בשירשור אחר. לא התכוונתי להעליב אותך, אבל להיות כל החיים במסגרות, זה לדעתי מבאס. ואכן,אני מתבאס.
 
אני פשוט חייבת

טוב, אז בוא תגדיר מסגרות קודם כול, ואחר כך תגדיר "שבירת מסגרות". ומה תקבל? שאלה פילוסופית שכול אחד יענה עליה אחרת. אני מצטערת באמת ובתמים שכול כך רע לך ואתה כול כך מצטער על הבחירה שלך. ואני מאמינה שאתה רוצה להזהיר אנשים לא לשגות בדברים שאתה שגית בהם. אבל אני חושבת שחסרה לך הבנה מאוד משמעותית בחיים. אנשים שונים חושבים בצורה שונה, מגדירים דברים בצורה אחרת. אני יודעת שאני נראית לך כמו צוציקית, ובכול זאת אני רק בת 19, ובכול זאת אני כול הזמן רואה אותך עושה הכללות שממש לא במקום. בשום דבר שתלוי בהרגשתו ובינתו של האדם אין לעשות הכללות.
 

היונתן

New member
איזה הכללות, למשל?

להיפך, אני בעד שכל אחד יעשה מה שטוב לו. אני רק טוען שהתחייבות למסלול שהוא ארוך יותר ממחצית חייך היא לא טובה או לפחות גורמת לאדם להפסיד הרבה מאוד מהחיים.
 
בדיוק אלו שאתה עושה בהודעה הזו

הטענה הזו שהמסלול גורם לבן אדם להפסיד הרבה מהחיים שלו היא טענה שמכלילה. אתה לא יכול לדעת איך אנשים מרגישים וחושבים, ומה בשבילם הינו הפסד. אני מכירה אנשים שמצטערים על היום שבו לא נרשמו לעתודה, ולו רק בגלל שקשה להם מאוד להחזיק מעמד בלימודים בגלל העבודה שהם חייבים לעבוד בה. דברים שרואים משם לא רואים מכאן- אתה מסתכל על המסלול כמכלול החוויות שאתה עברת, והמרמור שאתה מרגיש. וזה מאוד מובן לנוכח מה שהבנתי שקורה איתך. אבל תבין שיש אנשים שכרגע סטודנטים, ועם כול מה שעבר עלייך הם מוכנים להתחלף איתך בשניה הזאת. תשוו את המסלול יחסית לחיים אחרים, אילו הייתם הולכים לצבא. אלל תשוו את המלול לצפיות שהיו לכם ממנו, כי הם לא מציאותיות. (ודרך אגב, אני ממש מסכימה שהציפיות הללו לא נכונות בעיקר בגלל הפרסומות של הצבא למסלול).
 
סליחה שאני נדחפת ככה../images/Emo9.gif

גם לי יש עתודאי חמוד, גם אני אוהבת אותו, אבל להתחתן בגיל 19 זו טעות.נקודה.
 

StasikD

New member
../images/Emo6.gif../images/Emo67.gif../images/Emo122.gif איזה Burn ../images/Emo70.gif

ואולי היא תהיה היוצאת מן הכלל שיעיד על הכלל?
 
../images/Emo68.gifבלי קשר לקרן שמש

אני לא מכלילה, סטטיסטית רב הזוגות שמתחתנים בגיל העשרה מתגרשים בשיעורים מאוד (מאוד) גבוהים ובמחיר די יקר. לעומת זאת מבחינה משפטית מעמד אישה ידועה בציבור (או עתודאית ידועה בציבור אם תרצה) הוא כמעט (בכל הדברים המשמעותים) כמו של אישה (עתודאית למי שמתעקש)נשואה. לכן זה נראה לי לא חכם ודי פזיז למהר להתחתן בגיל 19. אבל זו מדינה חופשית וזכותה של קרן לעשות כרצונה, אלא החיים שלה אחרי הכל...
 
למעלה