מה עדיף?

JuffoWup

New member
מכשפים צריכים הכי הרבה נק"נ

במו"ד באותה תקופה, לדעתי חוץ מפלאדינים. זה שאחת הדמויות מקבלת נשק שיכול להרוג דרקונית זה לא מאנצ'קיניות? אביר זה דרגה 9, לא? הדמויות התחילו בדרגות נמוכות (לרייסטלין היה שינה ועוד איזה משהו קטן- לדעתי דרגה 4 או 3).
 

0Pandemonium0

New member
אז טעיתי בקשר לנק"ן../images/Emo3.gif

בקשר לנשק של סהר-פז: זה לא ממש שהוא יכול להרוג דרקונית, בהחלט לא. המטה, כזכור, שורף כל יצור אופל שנוגע בו. כשהיא ניפצה את המטה על הדרקונית, מרוב שהיא כל-כך אפלה, הרבה יותר אפלה מכל יצור אחר, זה השפיע עליה בצורה הרבה יותר חזקה. יש כאן איזשהו הגיון. וגם, המטה גרם לכל המבנה להתמוטט, וזה מה שקבר את הדרקונית והרג אותה. אגב, זו עוד בעיה במו"ד, הקטע של "אם יש לך חפץ יקר או בעל עוצמה אתה בטח בדרגה גבוהה". אני לא מבין, למה שדמות בדרגה 1 לא תוכל להחזיק פצצת אטום, למשל? בגלל שהיא בדרגה 1 קשה לה ללחוץ על כפתור השיגור? אבל פה אני בא בתלונות למו"ד, ולא אליך.
 

JuffoWup

New member
כי דמות בדרגה 1 עם פצצת אטום

זה לא רק אפשרי- זה גם קורה ויש לזה שם: מאנצ'קין.
 

0Pandemonium0

New member
ברור לך שהגזמתי, נכון?

אבל בוא ניקח רגע דוגמא ממו"ד (בלי פצצות אטום הפעם): מלך כלשהו מת, לא חשוב איך, ובנו הצעיר בן ה-13 יורש את הממלכה העצומה עליה שלט אביו. הוא רק נער, ללא כל ניסיון בחיים, ובהתאם, הוא בדרגה 1. אז איך זה שהוא מלך?
 

DDN

New member
יואו, מגף לראש.

מאיפה הבאת את השאלה הזו? מה הבעיה שילד בן 13, שהוא אדם רגיל יהיה מלך? אבא שלו היה מלך, מה שהופך אותו אוטומטית במות אביו למלך. הוא לא בהכרח בדרגה כלשהי (אולי הוא בכלל עובד בשיטת כשרונות
) ולא. אני לא חושב שרייסטלין היה מאנצ'קין. שאפתנות זה לא מאנצ'קיניזם. מאנצ'קין הוא שחקן (לא דמות) שמשתמש בדמות שלו רק כדי "לצבור עוצמה". לרייסטלין היו שאיפות להפוך לאל. כל השחקנים שמנסים לחקות אותו, הם מאנצ'קינים. דמויות שמנסות/צוברות עוצמה הן לא בהכרח מאנצ'קיניות אם הן משוחקות נכון. אם הייתי בונה את איך שאלכסנדרה אמורה להיות לעולם של מרוצללים היא הייתה דמות עם כוח של אל. זה הופך אותה/אותי למאנצ'קין? לא. זו דמות שעברה המון (1000 שנים זה המון) ויודעת/יכולה לעשות הרבה מאוד דברים.
 

0Pandemonium0

New member
זה מה שאמרתי: אין בעיה שילד בן 13

יהיה מלך, אלא שהוא רק בדרגה 1, ובמו"ד זה אומר שהוא חלש מדי בשביל תפקיד כל-כך גבוה ובעל עוצמה.
 

ogmios

New member
נפלה לך שם מילה?

>> כל השחקנים שמנסים לחקות אותו, הם מאנצ'קינים. דמויות שמנסות/צוברות עוצמה הן לא בהכרח מאנצ'קיניות אם הן משוחקות נכון. הכוונה אמורה להיות "לא כל השחקנים שמנסים לחקות אותו" וכו', נכון? או שאיבדתי אותך איפשהו?
 

0Pandemonium0

New member
לא נפלה לו מילה.

הוא התכוון שכל השחקנים שמנסים לחקות את רייסטלין הם מנצ'קינים, וזה נכון. השאיפה לעוצמה צריכה לבוא מהדמות, ולא כי השחקן קרא על איזה קוסם מגניב עם שאיפה לכוח.
 

Soul Cake Duck

New member
מה העניין?

מערכה לא יכולה להיות תקינה אם היא מסתיימת כשהדמויות ברמה אפית וקוראות תיגר על האלים? למהזו לא צורת משחק תקינה? ואני לא רואה סיבה למה לא יכולה להיות התפתחות הדרגתית עד לנקודה כזאת. מי שעברו עליו חוויות יוצאות דופן והתעסק בכוחות אדירים אפשר בהחלט לראות אותו בסיפור של קריאת תיגר על האלים. מה, רק בגלל שהוא לא נולד כחצי אל? הוא לא היה יכול להתחיל מינקות כמו כל אדם אחר? יש מערכות שמסתיימות בזה שהדמויות לכל היותר הצילו את חייו של המלך. וזה תקין לחלוטין ומהווה דרמה טובה. יש מערכות שמסתיימות במאבקי כוחות אדירים בהם הדמויות נוטלות חלק חיוני, בעזרת הכוחות, היכולות והחפצים שהשיגו במהלך חייהן. זה נכון במ"ת, זה נכון בסיפורי מיתולוגיה (למשל מהתקופה היוונית), וזה נכון לגבי ספרי פנטזיה. לקרוא לדמות של רייסטלין מנצ'קיניזם זה חסר ביסוס ומיותר. לא אהבת את הספרים/את הדמות? אז לא. אבל למה ללכלך.
 

JuffoWup

New member
מאוד אהבתי את הספרים

אבל להפוך מקוסם ממוצע לאחד החזקים בעולם תוך 3 הרפתקאות קצרות (הרשומות) לא נראה לך קצת מוגזם? חוץ מזה- מה רע בביקורת? גם אם אהבתי את הספרים (או לא) אני לא יכול להגיד שהדמות מוגזמת?
 

JuffoWup

New member
מה "לא"?

בהקשר לאיזה נקודה? ונכון שיש כמה הרפתקאות חסרות (להשיג איזה מקבת לגמדים בין הרשומה הראשונה לשנייה לדוג')
 

Soul Cake Duck

New member
מה העניין?

מערכה לא יכולה להיות תקינה אם היא מסתיימת כשהדמויות ברמה אפית וקוראות תיגר על האלים? למהזו לא צורת משחק תקינה? ואני לא רואה סיבה למה לא יכולה להיות התפתחות הדרגתית עד לנקודה כזאת. מי שעברו עליו חוויות יוצאות דופן והתעסק בכוחות אדירים אפשר בהחלט לראות אותו בסיפור של קריאת תיגר על האלים. מה, רק בגלל שהוא לא נולד כחצי אל? הוא לא היה יכול להתחיל מינקות כמו כל אדם אחר? יש מערכות שמסתיימות בזה שהדמויות לכל היותר הצילו את חייו של המלך. וזה תקין לחלוטין ומהווה דרמה טובה. יש מערכות שמסתיימות במאבקי כוחות אדירים בהם הדמויות נוטלות חלק חיוני, בעזרת הכוחות, היכולות והחפצים שהשיגו במהלך חייהן. זה נכון במ"ת, זה נכון בסיפורי מיתולוגיה (למשל מהתקופה היוונית), וזה נכון לגבי ספרי פנטזיה. לקרוא לדמות של רייסטלין מנצ'קיניזם זה חסר ביסוס ומיותר. לא אהבת את הספרים/את הדמות? אז לא. אבל למה ללכלך.
 
למעלה