מה עדיף לבחור לתלמידה

הפער שהיא פותחת לא מאוד רלבנטי,

כי אם יהיה קושי במעבר לתיכון, נוכל להשלים לה אותו ממש בקלות. הוא רלבנטי רק לעניין הקבלה לתיכונים מיוחדים - אז היא תלך לתיכון רגיל ושם תלמד מתמטיקה 5 יח"ל ופיסיקה 5 יח"ל - לא ממש קריטי, ובקבלה לאוניברסיטה מסתכלים על הציון, לא על בית הספר שממנו הגעת (ובתור בת, לא מאוד קריטי לאן היא תלך בצבא).
היא לא לגמרי סגורה על ההחלטה שלה - יש לה העדפה לבי"ס אמנויות, אבל לפעמים זה משתנה לחטיבת המדעים - אבל, שוב, היא פשוט מפחדת מהתובענות שם, ואם הם באמת תובעניים כמו שהם אומרים שהם, אז בצדק...
 

רזאי

New member
בגלל זה הייתי מחפשת משפחות

שיש להם ילדים שלומדים שם עכשיו. מעניין אם הם באמת תובעניים כמו שהם מתארים.
אם היא באמת נמשכת לשם, כדאי לבדוק ולא לוותר מראש. אם הם באמת תובעניים, אני לא רואה בעיה ממשית בחטיבה לאומנות.
 
השמועות הן שהילדים שם תחרותיים וסנוביים,

ובמצב שכזה, קשה לי להאמין שאוכל לקבל תשובה אמינה ממי מהם. ילדים כאלה לא יודו בכך שהם עובדים קשה גם אם זה נכון.
 

רזאי

New member
אבל אלו שמועות.

חוץ מזה, אל תשאלו אם הם עובדים קשה. תספרו שהבת שלכם לא נוהגת להכין שיעורים, ותשאלו אם מורידים ציונים בגלל זה.
 
אני עדיין חושבת

שהם עלולים לשקר גם במקרה כזה (ולטעון שהם לא מכינים שיעורים ולא מורידים להם ציון, או שהשיעורים ממש קלים ושטויות והם עושים אותם בכיתה, וכו') - אבל באמת אשקול לשאול מישהו, כי אם הם אומרים שכ-ן מורידים ציונים בגלל זה, זה נשמע די אמין (רק אם הם יגידו שלא, או יסתובבו סביב השאלה, לא אוכל להסיק מזה מה המצב) - לא נראה לי שיש ילדים שיתגאו בכך שהם כ-ן מכינים שיעורים ולכן מקבלים ציון גבוה.
 

רזאי

New member
לא בגלל שאני חושבת שהאפשרות האחרת גרועה.

רק בגלל שהיא מפחדת מההשקעה, ועדיין נמשכת לשם. כנראה שהיא מעוניינת ללכת לשם, לפחות במידה מסוימת.
 

בת האש

New member
אז מניסיוני את טועה

כלומר, לפעמים תלמידים באמת מתגאים בזה. אבל יש גם תלמידים שמתגאים בזה שהם משקיעים ולכן מקבלים ציון גבוה. ויש גם כאלו של מכינים שיעורים ולא משקרים על זה, ומורידים להם ציון.
&nbsp
אבל הנורמה כמו שאני מכירה אותה, היא להגיד תמיד שהכינו שיעורים, להעתיק אם לא הכינו או לשקר, וברוב המקרים זה עובר ולא מורידים ציון.
&nbsp
יש מגוון. את כנראה צודקת לגבי הרוב, אבל אולי תתקלי במישהו מהמיעוט? לדעתי זה אותו עיקרון כמו לשאול לגבי הורדת הציון. בחטיבה-תיכון (כלומר, בבית הספר השש שנתי) שהבן שלי ילך אליו, מורידית ציון על אי הכנת שיעורי בית. אבל לא הרבה, חמש-עשר נקודות (למיטב ידיעתי, הבן שלי עוד לא לומד שם). זה לא סוד.
&nbsp
אם זה ככה גם בתיכון המיועד, אולי הבת שלך תסכים להקריב מראש עשר נקודות מהציון?
&nbsp
 
מה, אני הולכת לעשות עכשיו

סטטיסטיקה? מקסימום אשאל מישהו אחד. והאמת שדווקא אם מצהירים מראש שמורידים 10 נקודות על אי הכנת שיעורי בית, זה יכול להוות לה תמריץ להכנת השיעורים - והיא דווקא מחפשת תמריצים שכאלה. אבל אם מורידים 10 נקודות על אי השתתפות בשיעור, לעומת זאת (שזה רעיון מאוד מאוד גרוע), היא כנראה תוותר על הנקודות. היא משתתפת רק כשזה באמת מעניין אותה (כלומר, אם הלימודים שם באמת מעניינים היא תשתתף - אבל היא לא תעשה את זה בשביל הנקודות, אלא בלי קשר).
 

בת האש

New member
אם את מכירה *הורה* שהבת או הבן שלו לומדים שם

אז תהיה לך סוג של סטטיסטיקה, גם אם מיד שניה.
&nbsp
העניין מבחינתי הוא שעשר נקודות זה לא הרבה, אם היא תלמידה טובה מספיק, היא יכולה לקבל ציונים טובים ואפילו טובים מאוד למרות שהיא לא מכינה שיעורי בית (95 בבגרות בתור חסם מלעיל, מה רע?). לכן, שיעורי הבית הם לא טיעון נגד החטיבה העמוסה. כי היא יכולה לוותר על העומס וזה לא יפגע בה יותר מידיי.
&nbsp
אני עוד לא נתקלתי בהורדת נקודות על חוסר השתתפות בשיעור. בדרך כלל ה"תלמידאות" הזו (שיכולה להיות רק 5 נקודות, זה ככה בשש שנתי השני בעיר שלי) כוללת הכנת שיעורי בית, והתרשמות כללית של המורה. יכולים להוריד ציון על הפרעה למהלך השיעור, או אי הבאת ציוד. אבל להוריד על אי השתתפות בשיעור? אם זה קורה, אז רק אצל מורים בודדים ומעצבנים במיוחד (נאמר על בית הספר שהבן שלי ילך אליו).
&nbsp
בעיניי, אם הקנס על אי הכנת שיעורי בית הוא רק עשר נקודות, אז זה טיעון לא כבד משקל נגד החטיבה התובענית.
 
כאמור, הקושי העיקרי

הוא לא בהכנת שיעורי הבית (אותם היא מכינה כשנודע לי שהם קיימים), אלא השתתפות (כלשהי - כולל כל דבר שאת יכולה להעלות על הדעת שיכול להיקרא השתתפות - למשל, להוציא את המחברת מהתיק, לפתוח את המחברת, להוציא את הספר, לפתוח את הספר, לכתוב משהו, להגיד משהו, וכו') בשיעור. ולא נראה לי שזה יתקבל בהבנה בבית ספר שמחשיב את עצמו לתובעני - אצלנו המורות מעירות לה כל הזמן, ללא הועיל - שם יכולים פשוט להעיף אותה.

אגב, זה באמת מאוד מעצבן שהציון שלך לא משקף את היכולת שלך, ואני נוטרת טינה למורה השוביניסט שלי לפיסיקה עד היום בגלל זה...
 

בת האש

New member
טוב, זה באמת כבר קיצוני. איכשהו שכחתי מזה

אני חוזרת למסקנה המקורית שלי - שתלמד לשחק את המשחק. להוציא ספר ולפתוח מחברת (בלי לכתוב בה דבר!) זה לא מאמץ גדול. ומבחינתי זה בכלל לא השתתפות בשיעור, זה נימוס מינימלי.
&nbsp
ומבחינת עלות-תועלת זה ממש ממש משתלם. לא לעשות את זה נכלל מבחינתי תחת כישורים חברתיים בסיסיים ונימוס. ואין לי שמץ של מושג איך יגיבו לזה - כי כל הילדים שנתקלתי בהם אי פעם - גם כאלו שלא השתתפו בשיעור בכלל בכלל - עשו את זה.
 
כן, הבת שלי ייחודית


 

אגוזים1

New member
וואו, זה באמת קיצוני...

אכן, ייחודית...
אגב, לבד היא לומדת?
בבית, יש לה תחומי עניין שבהם מתעמקת? מתעניינת?
נניח העיצוב הגרפי שהיא אוהבת או הציור, היא עוסקת בזה עצמאית? לומדת את זה?
&nbsp
אם כן בהחלט יש מצב שסוג הלמידה ה״סטנדרטי״ פשוט לא מתאים לה. כמו שכתבת, ייחודית... אולי אפשר יהיה לכופף אותה ״ללמוד״ בבית ספר רגיל אבל משום מה נראה לי שזה לא יהיה כל כך פשוט (במיוחד לא בבית ספר כל כך תובעני ב״סטנדרטיות״ שלו).
&nbsp
הייתי מנסה למצוא לה מקום שהכי יתאים לה בשביל לפרוח ולהתפתח בדרך שלה. לא מחפשת ״לעשות לה חיים קלים״ מצד אחד או להכריח אותה ללכת בדרך שלא מתאימה לה מצד שני.
&nbsp
 
אה, ואני מכירה אמא אחת שהבן שלה לומד שם,

והרושם שלי ממנה הוא שהיא סנובית שמשוויצה בכך שהבן שלה שם, ושגם תשובה ממנה לא תהייה אמינה...
 

חגית כץ

New member
תובעני. הרגלי למידה נרכשים עם הגיל

לא לדאוג לבת שלי היו הרגלי למידה איומים עד כיתה ה'
מכיתה ו' היא השתפרה מאוד והשבוע קיבלה תעודה מעולה!
לא להתיאש







ללמוד וללמד
www.ll144.co.il
 
למעלה