מה נשים מחפשות, ואיך זה נתפס אצל גברים?

זה ממש לא החזר הוצאות - זה הצד שלה של החיזור בתרבות שלנו,

והצד שלו הוא נורמות כמו להיות זה שמציע לצאת לדייט, זה שמשלם, זה שמציע נישואין, וכו'. (כשבשני המקרים, כמובן, לא כל האנשים נוהגים לפי הנורמה).
בדרך כלל ההוצאות של הגבר על ה"התקשטות שלו", הרבה יותר נמוכות מההוצאות של האישה.
ונדירה האישה ה"מחזרת" שנראית ביציאה לדייט כמו שהיא נראית כשהיא הולכת לעבודה (וגם ההוצאות שונות לגמרי), בין אם היא מטופחת ביום-יום ובין אם לא.
 

S h a r k 1 8

New member
אין לזה שום קשר וחצי לחיזור

בנות (וכך גם בנים) מטפחות את עצמן גם בבוקר לפני יציאה לעבודה, לפני יציאה למסיבות ימי הולדת של חברות וגם לפני אירועים משפחתיים. מי שחשוב לו להיראות טוב משקיע בהופעה שלו, וזה בכלל לא קשור אם זה גבר או אישה או אם זה לפני דייט או לא לפני דייט.
&nbsp
אני לא רואה בזה שום חלק מחיזור כלפי גבר.
 
זה פשוט לא נכון. להשקיע בהופעה

לצורך עבודה לא דומה בשום צורה להשקעה (מבחינה כספית, מבחינת זמן, מבחינת קניות, מבחינת מה עושים בפועל, וכו') לפני יציאה לדייט - וכמו שתיארתי יש אנשים (כמוני) שכ-ן מתגנדרים באירועים כמו חתונות וכו' כדי לכבד את החוגגים (אגב, גם לחתונה של עצמי...), אבל לא בכל סצנריו אחר (דייט, עבודה, וכו') כך שזה לא שזה הולך ביחד ומי שמגיע מטופח ולבוש לבוש יפה ויקר, מאופר, מבושם, מתוכשט, וכו' לאירועים יכול להגיע אחרת לגמרי לעבודה ואחרת לדייט ואחרת למסיבת יום הולדת ולאירוע משפחתי וכו'.

וקשה לי להבין איך יכול להיות שקראת את התגובה שלי שדנה בהתייחסות שלי לאירועים ולמפגשים משפחתיים שאינם אירועים, ההתייחסות שלי לדייטים, וכו', ועדיין כתבת את התגובה שלך. יכול להיות שאתה... לא מקשיב?
 

S h a r k 1 8

New member
קראתי גם קראתי

ברוב המקרים שיצאתי לדייט הגברת לא הייתה לבושה כמו שהיא לבושה לחתונה, למשל. מצטער. זה בד"כ כמו שהיא יוצאת עם חברים לפאב או כמו שהיא יוצאת לעבודה + 10 דקות נוספות. לא יותר מושקע מזה. זמן ההשקעה שלה והעלויות לא גבוהים באופן דרסטי מההשקעה שלה לפני כל יציאה מהבית, וגם לא גבוהים דרסטית מההשקעה שלי.
&nbsp
כמובן שאם מדובר על יציאה לחתונה, ברוב המקרים, נשים ישקיעו יותר מאשר גברים. אבל אנחנו מדברים על "כולה" דייט.
 
ברור שהיא לא הייתה לבושה

כמו שהיא לבושה לחתונה - לחתונה יש קוד לבוש אחר (ואכן אפילו יותר יקר מקוד הלבוש לדייט).
ואם הנשים שאתה יוצא איתן נראות "כמו שהן יוצאות לעבודה + 10 דקות נוספות", אז או שאתה יוצא רק עם נשים שעובדות במחלקת האיפור בסופרפארם, או שהנשים שאתה יוצא איתן באמת לא כל כך מעוניינות לחזר אחריך, או שאתה לא מבין כלום בלבוש/איפור/טיפוח נשי. לפאב (מקום שמאוד סביר שהיא יוצאת אליו כי היא מעוניינת שיתחילו איתה) אכן יכול להיות שהיא יוצאת מקושטת כי בגדי ה"צייד" שלה דומים בין אם הם מכוונים לגבר ספציפי ובין אם הם מכוונים ללכוד גברים באופן כללי. זו לא יציאה רגילה מהבית כמו יציאה כדי ללכת לסופר או לדואר או לבקר את דודה שלה או משהו.
 

S h a r k 1 8

New member
עשיתי בדיקה קצרה בקרב שלוש ידידות

הן הסכימו איתי ש-30 דקות זמן התארגנות זה ללא ספק סביר (הן לא החשיבו זמן מקלחת כי בין כה וכה מתקלחים). זה ממש לא דרסטית יותר מזמן ההשקעה של גבר.
אם נוסיף למשוואה את העובדה שהוא יוצא כדי לאסוף אותה ומחזיר אותה, אני לא רואה בשום צורה איך האישה משקיעה יותר זמן.
&nbsp
לגבי עלויות -
בגדי אישה לא בהכרח עולים יותר מבגדי גבר. אני לא מדבר על שמלות מעצבים, אלא על בגדים שקונים בקסטרו בקניון.
חומרים לשיער - גם גברים משתמשים בהם.
לק ואיפור - נכון. פה יש הוצאה שאין לגברים.
&nbsp
אבל, יש גם את הוצאות הדלק והחנייה, שזה ללא ספק יותר מכמה פירורי פודרה, אודם ועיפרון שחור בעיניים.
&nbsp
במאזן הכולל - הגבר משקיע יותר זמן וכנראה גם יותר כסף. לכן, אם את מדברת על כך שכל אחד נותן את החלק שלו בחיזור, כבר עכשיו אנחנו נמצאים בנקודת שויון. את מצפה גם שהוא ישלם את כל החשבון?
&nbsp
&nbsp
 
סבבה, תשב עם הידידות האלה

ותבדוק כמה עלו להם הבגדים, הנעליים, חומרי הטיפוח והאיפור, צבע לשיער אם יש, מספרה, וכו' ששימשו אותן בדייטים במשך השנה האחרונה (וכמה זמן הדברים האלה - כמו הקניות של בגדים ליציאה - לקחו) - ותשווה לכמה עלו לך הבגדים, הנעליים וחומרי הטיפוח שלך (אגב, גם בעניין הורדת שיער גם הבנים וגם הבנות עושים את זה), וכמה זמן זה לקח.

אהבתי איך הכנסת את זה שהגבר אוסף ואת הוצאות הדלק והחנייה בנונשלנטיות, כאילו זה כן מתבקש שיהיה החלק של הגבר (אם כי כמובן צריך לחלק בשתיים) אבל התשלום על המסעדה לא - למה פה פתאום זה נראה לך טבעי ובסדר ונכנס למאזן ההשקעה בטבעיות? אם תכניס גם את התשלום על המסעדה באמת כנראה תשתווה ההשקעה, אז אתה טוען לצד שלי בעצם...
אגב, אם כבר הכנסת את העניין שרק הגבר אוסף ונוהג וכו', הייתי מכניסה גם את ההוצאות שלך על הרכב (שבוודאי רכשת לצורך מילוי תפקידך בחיזור) ואז באמת לגבר זה עולה יותר. מזל שעדיין יש פערים בשכר לטובת הגברים, אחרת איך היית עומד בזה?
 

S h a r k 1 8

New member
האמת שכל הדיון על זמן והוצאות הוא בכלל לא רלוונטי

לא נצליח לעולם להגיע למשוואה אחת כי כל אדם הוא אחר ומשקיע משאבים אחרים בהכנה לדייט.
&nbsp
לדעתי, הבסיס לכל זוגיות היא חברות בין שני אנשים. כמו שאם אני יושב עם חבר במסעדה, אני לא מצפה בחיים שהוא ישלם עליי או שיפצה אותי על עלויות הדלק, כך גם אני מצפה שתנהג בת הזוג שלי. אם אני רוצה מישהי כבת זוג, האם זה אומר שאני צריך לממן אותה או את הזמן שהיא השקיעה לפני שהיא נפגשה איתי?
&nbsp
אני לא חושב שגבר או אישה עושים טובה למישהו שהם משקיעים זמן וכסף בהופעה חיצונית. האינטרס של שניהם הוא למצוא פרטנר. שניהם מוכנים וצריכים להשקיע מאמצים בזה. השקעה במראה חיצוני לפני דייט היא לא לטובת הפרטנר, אלא אך ורק כדי למקסם את הסיכויים שלך שהדייט יצליח ואכן תמצאי בן זוג. האינטרס הוא שלך, ורק שלך. לכן, אני ממש לא חושב שמישהו צריך לפצות אותך על זה.
&nbsp
זה ממש כמו שתשבי ותלמדי לפני מבחן. האם את מצפה שהאוניברסיטה תשלם לך על זה?
 
מה הקשר למה שקורה עם חבר במסעדה?

מדובר פה בסיטואציה אחרת, שיש לה נורמה אחרת - והנורמה היא שהגבר משלם בדייטים הראשונים (וכאמור, לא חובה לנהוג לפי הנורמות - אני, למשל, לא עושה את זה). זה לא אומר כלום מעבר לכך שזו הנורמה.
אם אתה נפגש עם חבר במסעדה אתה גם לא מסיע אותו ומשלם על החנייה, אבל איכשהו נראה לך בסדר שבדייט זה התפקיד שלך. מה ההבדל?

ולגבי האוניברסיטה - אכן האוניברסיטה שילמה לי ללמוד בה בתואר שלישי, למשל (ואחר כך שילמה לי בונוס כשקיבלתי ציון טוב במבחן). למה? כי היא הייתה מעוניינת בי, אז היא מימנה לי מילגה. סוג של חיזור שכזה...
 

S h a r k 1 8

New member
בואי נגיד שתואר שלישי שקול לחיים משותפים

עם אותו בן זוג.
&nbsp
כשאת יוצאת לדייט ראשון, זה כמו תואר ראשון. יש עליך נתונים בסיסיים, אבל הם עדיין רחוקים מלתת תמונה מלאה. ולכן, בתואר ראשון לרוב לא משלמים לך את שכר הלימוד, אלא אם כן את סופר-דופר מצטיינת ובטח שלא נותנים לך בונוס על ציון טוב במבחן.
&nbsp
לגבי להסיע - אני ממש לא חושב שזה תפקידו של הגבר. לקחתי את זה כדוגמא לצעד שהבחור עושה בשביל הבחורה (למרות שהוא לא חייב), והבחורה לעומתה, לא מסתפקת בזה אלא מצפה שהוא גם ישלם על הארוחה.
&nbsp
הדמיון בין לשבת עם חבר במסעדה לבין לשבת עם בחורה לדייט הוא שבשני המקרים מדובר באנשים שמעוניינים בחברה של הצד השני (למטרת חברות או למטרת זוגיות. זה ממש לא משנה), ובשני המקרים היכולת הכלכלית של הצד השני לא אמורה לשנות או להשפיע על הרצון הזה. נכון שבמקרה של דייט יש משיכה מינית. אבל מה הקשר בין משיכה מינית לבין תשלום? אם אני משלם זה אומר שאני נמשך?
&nbsp
האם זאת נורמה שהגבר משלם? לצערי כן. האם זאת נורמה חיובית שהופכת את העולם למקום טוב יותר? ממש לא בטוח. לדעתי, בדיוק ההפך.
גם הטרדות מיניות פעם היו נורמות, והיום זה כבר לא חוקי. לא כל מה שבנורמה צריך להישמר.
&nbsp
 
אה, כן, גם תואר ראשון למדתי בחינם.

וגם קיבלתי מגורים ומזון וכסף (אבל לא הרבה), ואחר כך תעסוקה במשכורת לא רעה (שאפשרה לי לשלם על חברי... שאגב, היה באותו תפקיד אך קיבל משכורת נמוכה יותר אז. עולם הפוך ממש, אבל אלה היו הנסיבות אצלנו).

רק על תואר שני שילמתי חלקית (וגם פה הייתי יכולה לקבל כסף - סיפור ארוך למה זה לא קרה).

לגבי חבר - אנחנו גם נהגנו לשלם על חברים שהיו להם בעיות לממן, דווקא, כך שמהבחינה הזאת גם בלי נורמה זה מה שמתבקש כשיש פערים כלכליים. (וכאמור, כשהפער היה לטובתי - אני באמת הייתי זו ששילמה).
לגבי אם אתה משלם זה אומר שאתה נמשך - לא, מה שאומר שאתה נמשך הוא שהזמנת אותה לדייט (אם זה בליינד דייט זה באמת סיפור קצת שונה - ובוודאי שאם היא זו שהזמינה אותך), והנורמה היא שבדייטים הראשונים הגבר (שגם מזמין לדייט) משלם.
היית מעדיף שהנורמה תהיה שהנשים יזמינו גברים לדייט וישלמו, אגב? אתה חושב שהגברים הם הצד שנדפק בסידור הזה?
 

S h a r k 1 8

New member
יקירתי, אני לא רוצה שאף אחד ישלם או תשלם עליי

לא גבר. לא אישה. וגם לא מישהו/מישהי שמרוויח משמעותית יותר ממני. נקודה.
&nbsp
בסדר, כנראה גם בתואר הראשון היית מצטיינת סופר-דופר.
כנראה היית המקבילה של בר רפאלי בעולם האקדמיה. 99.9% מהנשים הן לא כאלה.
&nbsp
 
יקירי, לא ענית על השאלה.

בהינתן הבחירה בין המצב הנוכחי שבו גברים מזמינים לדייט וגם משלמים לבין מצב שבו נשים הן אלה שמזמינות לדייט וגם משלמות - במה היית בוחר?
 

S h a r k 1 8

New member
ממ... הייתי בוחר בלהיות זה שמשלם.

כי ככה אני. אני מעדיף לשלם על אחרים מאשר שאחרים ישלמו עליי.
&nbsp
ושוב, אם זה היה הסטנדרט, והייתה מגיעה בחורה שלא הייתה משלמת עליי, הייתי מעריך אותה על זה. כמובן שרוב הבנות לא יעריכו גבר שלא ישלם עליהן.
&nbsp
 
אוקיי, ואם נוריד את עניין התשלום,

היית מעדיף להיות בעולם שבו הנורמה היא שהגברים מזמינים את הנשים לדייט כמו עכשיו או בעולם שבו הנורמה היא שהנשים מזמינות את הגברים לדייט?
 
אתה מזכיר לי את אלה שרוצים לחזור לזמן

שהיו אצילים עם אחוזות גדולות ומשרתים, כי איכשהו הם מניחים שהם היו האצילים, ולא המשרתים. הרעיון ש"יותר נוח" להיות זה שצריך לחכות שיתחילו איתו במקום זה שמתחיל הוא מופרך, ונראה שאיכשהו אתה מניח שיתחילו איתך בדיוק מי שאתה מעוניין שיתחילו איתך - מה שלדעתי יותר גרוע מהעניין של האצילים, כי זה לא משהו שקורה למיעוט מהנשים - זה כנראה משהו שלא קרה לאף אישה שמתחילים איתה מי שהיא רוצה שיתחילו ורק הם.
 
את פשוט דיברת על "כל אישה",

ואני דוגמא לאישה שלא מעוניינת ב"חיזור" (למשל בחלוקה לא שוויונית של התשלום) כחלק ממציאת בן זוג.
אני בכלל לא זוכרת מה היה ביציאות הראשונות שלנו מהבחינה הזאת, וכששאלתי את בעלי הוא אמר שגם הוא לא זוכר ושנדמה לו שחלקנו שווה בשווה (אבל שנינו זוכרים שהייתה תקופה שבה אני שילמתי תמיד על מסעדות יוקרה כי אני הייתי מעוניינת בבילוי הזה יותר ממנו, ולו גם הייתה אז הכנסה נמוכה משלי).
 

superorti

New member
נכון אבל...המשכתי וכתבתי שכל אחת תקח את זה לכיוון שלה

כדרכו של עולם כולנו אנשים שונים ומיוחדים בדרכם. ומה שיגרום לי להרגיש מחוזרת או מוערכת לאו דווקא ״יפגע״ במטרה של מישהי אחרת. שכל אחת תגדיר את זה כפי שהיא רוצה. כל גבר וכל אישה רוצים להרגיש חשובים בעיני בני הזוג / הדייט שלהם ולא משנה כיצד תגדירו את זה.
זו המסקנה שלי בכל אופן מכל הדיון הזה.
 
אני לא רוצה להרגיש מחוזרת בשום צורה.

חשוב ומחוזר זה ממש לא אותו דבר. ודאי שאני רוצה להיות חשובה בעיניו - אבל לא מחוזרת.
 
למעלה