מה מונה תלת-פאזי סופר?

מה מונה תלת-פאזי סופר?

האם מונה תלת-פאזי באמת סופר את סה"כ הצריכה בשלוש הפאזות גם כשהצריכה לא מאוזנת או שהוא עושה איזה מקסימום בין הפאזות ומכפיל בשלוש?
 

רשר

Well-known member
מנהל
תלוי בתכנון שלו

רובם מונים די מדויק עד סטיות של כ 2/3 מהזרם הנומינלי בין פזה לפזה. במתקנים גדולים ח"ח מתקינה גם מונים חד פזיים כדי לבדוק חוסר איזון ולחשב את הצריכה הקטנה בפזה בודדת.
 

מאגר

New member
רשר עבר העידן הזה

המונים החדשים הם מונים דיגיטליים המטונים מספר דברים והכוונה למונים מעל 83A הם מונים את הצריכה מהקסימלית את הצריכה המינימלית את האיזון בין הפאזות ואת הצריכה האקטיבית המונה המכני סופר במקביל אליו את הצריכה הראקטיבית ההפרש בינהם אם קיים הוא הקנס שאתה משלם אם לא תשים כבלים בכדי להקטין את הקוסינוס פי. לגבי השאלה שנישאלה עם אין איזון בין הפזות השעון ירוץ יותר מהר ואתה תשלם עבור חשמל שאינך צורך כלל בתוצאה מזה אי לכך צריך לעשות חשבון שהאיזון של הפזות יהיה בכל שעות היום האיזון המקסימלי שניתן להגיע אליו
 

wil

New member
מה עם מונים ת"פ לבתים פרטיים?

הכוונה למונים שח"ח מתקינה לבתים שמחוברים 3X 25A. האם הם "מזייפים" לרעת הצרכן כאשר אין איזון? עד כמה זה חמור? (5%? 10%? 20%?) בבתים פרטיים קשה לשמור על איזון בין הפאזות... אף אדם שפוי לא יתאם הפעלת מפזר חום במקביל עם מכונת כביסה במקביל עם תנור אפייה רק כדי להגיע לאיזון מקסימלי- רוב היום הצריכה תהיה לא מאוזנת.
 

מאגר

New member
אחוזי הזיוף

אחוזי הזיוף תלויים בגודל חוסר האיזון בית שלושת הפאזות ובמשך השימוש במצב החוסר איזון אבל יש שינוי לרעת הצרכן באחוזים מסוימים.אנני יודע בדיוק אנסה לברר לכם זאת בהמשך.
 
השאלה היא לדירה 3x25 עם חוסר איזון

ובאמת יש חוסר איזון בין הפאזות. ניקח מקרה קיצוני מזגן 14A עובד על פאזה אחת ועל שתי האחרות רק תאורה 1A כל פאזה. מה יקרה אז?
 
למעלה