מה זה יחידת מודיעין מטרה?

Nimrodus

New member
יחמ"מ = יחידת מודיעין מטרה.

מתגיסים למודיעין שדה. קרביים. ומקווים :).
 

SSOTL

New member
אפשר עוד פרטים?

אפשר עוד פרטים? איך מגיעים למודיעין שדה? זימונים? אני לומד 5 יח"ל ערבית זה גם קשור לערבית?
 

im mitzi

New member
מוד"ש ויחמ"מ

כשתקבל את המנילה תדאג לסמן בעדיפות ראשונה את מודיעין שדה. קל לטעות בין מודיעין שדה ומודיעין אך למעשה אין בינהן קשר כלל, חמ"ן הינה זרוע בפני עצמה בעוד שמוד"ש שייכת לזרוע היבשה. למוד"ש אין זימונים, בדבר היחיד שעוד יכול לעודד אותך לפני הגיוס למוד"ש הוא הסיווג הבטחוני שילח לביתך במידה ואתה תהיה מיועד למוד"ש, וגם זה ישלח קרוב למועד גיוסך. כיום למוד"ש יש 3 גדודים שמפוזרים לאורך גבולות הארץ, שלושת הגדודים נקראים יחמ"מ: יחמ"מ צפון נמצא בהר דב, יחמ"מ מרכז אחראי על קלקיליה, שכם, רמאללה וכו (שטחים) ויחמ"מ דרום שכרגע נמצא בהקמה אחראי על עזה והדרום. המסלול: 4 חודשי טירונות בבהל"צ (בית הספר להנדסה צבאית) 4 חודשי הכשרה בסיסית+מתקדמת בביסלמ"ש (ביה"ס למודיעין שדה) 4 חודשי מסלול בגדודים המיון לגדודים נעשה באופן שרירותי.
 

im mitzi

New member
אממממ

מודיעין שדה זה חיל והיחמ"מ (יחידת מודיעין מטרות) אלה היחידות בתוך החיל. לכל יחידה יש תצפיתנים ומוכ"מים, בנים ובנות. אגב שכחתי לציין שהמסלול שציינתי הוא המסלול של התצפיתנים בנים בלבד! תפקיד התצפיתנים הוא לתצפת על הגבולות ולהתריע מפני כוונות אויב והעברת מידע בזמן אמת, הכוונת גורמי אש, . מעבר לזה אני לא יכולה לפרט בשל מגבלת בטחון שדה.
 

IאביעדI

New member
רגעעעעעעע עצרי הכל...

אם הייתי מועמד להתגייס למוד"ש בנובמבר, הייתי אמור לקבל כבר זימון לתחקיר בטחוני? זאת אומרת, אפשר להגיד שאם עוד לא קבלתי אני לא מיועד למוד"ש?
 

yardenj

New member
אתה תקבל את זה קצת אחרי

שינוי התאריך,סביר להניח שכשלושה עד ארבעה שבועות לפני הגיוס תקבל זימון,שרוב הסיכויים שיהיה בערך שבוע לפני הגיוס. אבל גם אם לא קיבלת אין בעיה,לא כולם עושים תחקיר לפני,יומיים שלושה אחרי הגיוס(לפחות בגיוס מרץ זה היה ככה) וחלק בטירונות עצמה.
 

itai 18

New member
זה אומר שאולי אתה תעשה במהלך המסלול

היו אצלנו כמה שעד האימון מתקדם (!) לא עשו וקצת לפני השלב שבו אתה נכנס ללימודים של החומר היעודי הם יצאו לתחקיר בטחוני כי אי אפשר לחשוף כ"א לזה... למרות שסודות מדינה לא תמצא במוד"ש רק בחמ"ן RESPECT! ביי ילד
 

im mitzi

New member
לא

לא כולם מקבלים תחקיר בטחוני וגם למיטב ידיעתי עדיין לא התחילו לקבל תחקירים, קבלת התחקירים מגעה ממש קרוב למועד הגיוס.
 
למעלה