התלהמות!
רבותי, אם יש משהו שאנו הישראלים טובים בו, זו התלהמות. זה לריב, זה לצאת בכותרות לפני בדיקת העובדות, להרגיש שדופקים אותנו כל הזמן, זה להשמיץ את ה"רעים" במקום להחמיא לטובים, זה לחפש את השונה במקום את הדומה, זה פלגנות במקום שתוף פעולה, זה כל התכונות הגרועות הללו ועוד כמה ששכחתי (יש גם כמה טובות, אבל נבלעות בים השטנה). זה בא לידי ביטוי גם בשרשור הזה וגם באחרים לגבי אגודת התעופה. לפני שאומר את דעתי על דברי ההשתלחות של אלי בדאיה ובדואים, אומר למען הגילוי הנאות שאני גם וגם. גם חבר בקלוב התעופה לישראל ובמרכז דאייה מגידו, וגם חבר באגודת התעופה. אז אלי, אני לא קניתי את מגידו, ואין לי שום זכויות יותר מכל טייס GA על שמי הארץ. מאידך, אותי בכלל לא שאלו על הזזת הנתיב (לא הראשונה ולא השניה) כך שלא היה לי יד ורגל בשינוי, ולכן אין לי גם אשמה. מדבריך נושבת רוח של שנאה לאוכלוסיה שלמה, של אנשים טובים, עם תחביב נפלא, שבכלל לא יודעים על הזזת הנתיב! המאבק העיקרי היה צריך להיות נגד הזזת הנתיב המקורי,ונגד תהליך קבלת ההחלטות העקום (והבלתי חוקי?) שהביא לשינוי, ולא ויכוח מיותר בין גורמים שונים בקהילית התעופה בארץ לגבי החלופה לנתיב זה. ההשוואה לארה"ב אינה מוצלחת, כי שם אין CVFR ואין נתיבים, אז הסיכוי לתנועת מטוסים רבה מעל מועדוני הדאיה קטן בהרבה ממצב בו כל התנועה מתנקזת לתחום מצומצם בדיוק מעל השדה בו פועלים דאונים. אני חושב שאם כבר הזיזו את הנתיב, אז המקום הגרוע ביותר להזיז אותו אליו, הוא מעל מנחת פעיל מאוד, ועם פעילות דאיה. לא כי זה מפריע לי, אלא כי זה פחות בטוח גם לטייסי GA וגם לדואים. אני רגיל לחפש דאונים אחרים בשמיים כל הזמן, אבל אתה כטייס GA לא כ"כ רגיל לראות כלי טייס אחרים מגיחים לידך מכל כוון אפשרי במרחקים של יריקה ואחרי שפעם אחת תחלוף במעבר קרוב עם דאון, אתה זה שתבקש את הזזת הנתיב (או סגירת הדאייה...). בקיצור, אין משחק כוחות, ואין פה אנחנו והם. יש פה על הפרק דיון האם היה סביר להעביר את הנתיב המקורי מלכתחילה, ואם אין ברירה, לאן להעביר אותו, ובאותה עת לשמור על פגיעה מינימלית בכל הגורמים, וכן לשמור על בטיחות טיסה סבירה בשילוב בין ענפי טייס בעלי פרופיל טיסה מאוד שונה.