מה זה הדואים רוצים לדאות בשקט

eli eagle

New member
מה זה הדואים רוצים לדאות בשקט../images/Emo35.gif

מה, הם קנו את מנחת מגידו
אם ממש המצב מסוכן ומבולגן במגידו במוצאי שבת, שיקום שם מטעם המדינה מגדל פיקוח ויעשה שם סדר
אני אזרח משלם מיסים שרוצה לנצל את הזכות שלי לטוס ולנחות בשדות ומנחתי הארץ. לא יתכן שקבוצה של אויראים ימנעו מקבוצה אחרת את השימוש במנחת ובנוסף לכך ימנעו את מעבר מטוסי ממקום למקום. כשהייתי בארה"ב יצא לי לנחות במספר מנחתים ללא מגדל אשר יש שם צניחות + דאונים + מטוסי מנהלים + GA. למה אצלנו אין שיתוף פעולה שכזה
עלאק "תנו לדאות בשקט" הרי באימרה שכזאת פתחת חרב פפיות שלא רחוק היום ויחזור אליך.
 
גמני משלם מיסים ורוצה בשבתות

וסופי שבוע שהן הזמן המתאים ביותר לעיסוקיו החביבים של האדם ולהתאמן בהקפות בהרצליה, אבל מה לעשות, הצדק ניצח! תושבים שהגיעו לכפר שמריהו והרצליה עשרות שנים לאחר שקיים במקום ש"ת, השיגו פסיקה אחרת בבג"צ. אני מסכים שיתנו להם לדאות בשקט, רק שגם יתנו לנו לטוס בשקט.
 

רן בג

New member
שיתוף פעולה - ככה חיים ביחד...

בתמונה העליונה - מטוס בריצת המראה וצנחן בנחיתה. בתמונה התחתונה- זה נקרא מנחת... לא צריך להזכיר היכן צולמו תמונות אלו....
 

רן בג

New member
וכמובן התמונות..

בתמונה העליונה - מטוס בריצת המראה וצנחן בנחיתה. בתמונה התחתונה- זה נקרא מנחת... לא צריך להזכיר היכן צולמו תמונות אלו....
 
כבר ממש לא נעים....

להביא כל פעם דוגמאות מעולם האז"מ. אבל... ביום שישי, 19/03/04 התקיים טיול של אגודת האז"מ. מסלול הטיול היה: התכנסות עד 09:00 במגידו, לאחר קפה, סנדויצים ותדריך, המראות למסלול מעניין ויפה (בית שאן, גדה מזרחית של הכנרת, עד גשר בנות יעקב, דרך יקנעם, צומת עכו צפון למנחת שומרת). אז מה הקשר? או, זהו, בטיול השתתפו מעל 30 מטוסים, נחתו והמריאו ממגידו ללא פקח, טסו בנתיבים ללא קשר רדיו עם פלוטו (בתאום והסכמה), הצטרפו להקפה ונחתו במנחת שומרת, ללא פקח, ללא כל ארוע חריג ואף מטוס לא נאלץ ללכת סביב, הכל בנחת ובאוירה טובה ובטוחה. עכשיו צא ולמד מה היה קורה אילו 30 מטוסים היו מגיעים לנחיתה בהרצליה (שזה עוד השדה הכי מקצועי בארץ, שלא לדבר על שדה דב או חיפה), הרי היו סוגרים את המרחב האוירי יומיים קודם ועוד יום אח"כ. רבותי, כל המלחמות הפנימיות של המעופפים (דואים, כללית, מרחפים, אז"מ) הם בחזקת הפרד ומשול. אין שום סיבה בעולם לא להשאיר את הנתיב כמות שהוא (גם אם הוא הוזז קצת צפונה), פשוט פותחים עיניים וטסים בדיוק כפי שהמרשה שלנו אומר - VFR . אין שום סיבה שמטוסים יטוסו ודאונים ידאו ומרחפים ירחפו והכל באותו זמן ובאותו אזור. זה מתרחש מידי יום בעולם ואין סיבה שאנחנו לא נוכל להתמודד עם זה. יוסי
 
מספר מטוסים דומה נחת בב"ש

כולל אזמים ללא פיקוח וכו. אז גם ב-GA יכולים אם נותנים להם. צא מהקטע.
 
צר לי אם לא הובנתי..

בטח שגם ב - GA יכולים ! אז למה הצעקות, המלחמות, הריצה למנהל והכל שאם הם טסים שם אז אנחנו לא וההיפך ? מה קורה פה ?
 
ממש לא נעים היה

לבוא למגידו ביום שישי לפני הצהריים לאחר מכת "הארבה" שפקדה את המקום והשאירה מאחוריה ערמות של אשפה, שקיות חלב ריקות, קופסאות קפה ריקות (כולן של מנחמי כמובן) ועוד להשתאות מדוע מנחמי סרב לאשר להם נחיתה במקום? פויה ככה לא מתנהגים. לא היתה נופלת שערה משערות ראשכם אם ביום חגכם הייתם גם חושבים על האחרים שרוצים לפקוד את העמק ולהנות מכוס קפה שעולה 80 ש"ח.
 
צר לי ידידי

אבל ממש לא ברור לי על מה אתה מדבר. משהוא שדד ממנחמי קופסאות קפה ? משהוא בכלל התקרב למנחמי ? ומנחמי בפוזיציה של לא לאשר נחיתה ? המנחת של מנחמי ? וכחובב תעופה (שכזה אתה, אני מניח), נחיתות והמראות של יותר מ- 30 מטוסים זה "מכת ארבה" או "הפחת חיים" במנחת שומם ? ואחרון חביב, מי הפריע לך לשלם למנחמי 80 ש"ח עבור כוס קפה ? לסיכום, שכנעת אותי. אין לנו תקומה. אנחנו (בגלל הנימוס אני לא כותב - אתה) ממש לא אוהבים איש זולתנו.
 

barryj

New member
תתעורר - אתה במזרח התיכון

למה לא להזכיר שב - Oshkosh יוצאים ובאים כ- 10,000 מטוסים ביומיים שלשה לפני ואחרי הארוע השנתי??? אבל מה האמריקאים בכלל מבינים בתעופה???
 

nadaveiron

New member
ועוד דוגמא...

רק אתמול עשיתי קצת הקפות בהוליסטר. מכיון שהיה יום עם תנאים טובים לדאיה, מן הסתם אחד הראשונים השנה, היתה פעילות דאיה ענפה. להערכתי לפחות 15 דאונים באויר. נשארתי שם ל6 הקפות, ועל כל הקפה שלי המריאו שני דאונים, ונחתו שני דאונים. תוסיפו לזה את המטוסים הגוררים (שלושה במספר), מועדון צניחה חפשית עם קינג אייר שגם כן עשה סבבים, עוד 3 מטוסי GA שסתם, כמוני, עברו בסביבה, וגם סייטיישן אחד שהמריא בזמן כל החגיגה. רק פעם אחת הלכתי סביב (גורר נחת על המסלול הצולב).
 

eli eagle

New member
מה הייתי נותן בשביל לטוס לידך

הך הך הך, הגעגועים לנכר אוחזים בי כל פעם שמישהו מספר כאלה סיפורים. תעשה חיים ידידי ותנצל כל רגע
 

L39

New member
למה, אסור גם לנחות במגידו?

כתוב איפשהו שלתעופה כללית אסור לטוס למגידו בסופי שבוע? האם הסגירה של הנתיב כוללת גם סגירת המנחת? עד היום, כשהנתיב לא עבר מעל המנחת, אם איני טועה, מותר היה לנחות במגידו בסופי שבוע. בתיאום עם מרכז הדאיה ובקשר רדיו, כמובן.
 

ethanr

New member
התלהמות!

רבותי, אם יש משהו שאנו הישראלים טובים בו, זו התלהמות. זה לריב, זה לצאת בכותרות לפני בדיקת העובדות, להרגיש שדופקים אותנו כל הזמן, זה להשמיץ את ה"רעים" במקום להחמיא לטובים, זה לחפש את השונה במקום את הדומה, זה פלגנות במקום שתוף פעולה, זה כל התכונות הגרועות הללו ועוד כמה ששכחתי (יש גם כמה טובות, אבל נבלעות בים השטנה). זה בא לידי ביטוי גם בשרשור הזה וגם באחרים לגבי אגודת התעופה. לפני שאומר את דעתי על דברי ההשתלחות של אלי בדאיה ובדואים, אומר למען הגילוי הנאות שאני גם וגם. גם חבר בקלוב התעופה לישראל ובמרכז דאייה מגידו, וגם חבר באגודת התעופה. אז אלי, אני לא קניתי את מגידו, ואין לי שום זכויות יותר מכל טייס GA על שמי הארץ. מאידך, אותי בכלל לא שאלו על הזזת הנתיב (לא הראשונה ולא השניה) כך שלא היה לי יד ורגל בשינוי, ולכן אין לי גם אשמה. מדבריך נושבת רוח של שנאה לאוכלוסיה שלמה, של אנשים טובים, עם תחביב נפלא, שבכלל לא יודעים על הזזת הנתיב! המאבק העיקרי היה צריך להיות נגד הזזת הנתיב המקורי,ונגד תהליך קבלת ההחלטות העקום (והבלתי חוקי?) שהביא לשינוי, ולא ויכוח מיותר בין גורמים שונים בקהילית התעופה בארץ לגבי החלופה לנתיב זה. ההשוואה לארה"ב אינה מוצלחת, כי שם אין CVFR ואין נתיבים, אז הסיכוי לתנועת מטוסים רבה מעל מועדוני הדאיה קטן בהרבה ממצב בו כל התנועה מתנקזת לתחום מצומצם בדיוק מעל השדה בו פועלים דאונים. אני חושב שאם כבר הזיזו את הנתיב, אז המקום הגרוע ביותר להזיז אותו אליו, הוא מעל מנחת פעיל מאוד, ועם פעילות דאיה. לא כי זה מפריע לי, אלא כי זה פחות בטוח גם לטייסי GA וגם לדואים. אני רגיל לחפש דאונים אחרים בשמיים כל הזמן, אבל אתה כטייס GA לא כ"כ רגיל לראות כלי טייס אחרים מגיחים לידך מכל כוון אפשרי במרחקים של יריקה ואחרי שפעם אחת תחלוף במעבר קרוב עם דאון, אתה זה שתבקש את הזזת הנתיב (או סגירת הדאייה...). בקיצור, אין משחק כוחות, ואין פה אנחנו והם. יש פה על הפרק דיון האם היה סביר להעביר את הנתיב המקורי מלכתחילה, ואם אין ברירה, לאן להעביר אותו, ובאותה עת לשמור על פגיעה מינימלית בכל הגורמים, וכן לשמור על בטיחות טיסה סבירה בשילוב בין ענפי טייס בעלי פרופיל טיסה מאוד שונה.
 
איתם, זה לא "התלהמות" זה כאב...

אני מאד מכבד אותך .את דיעותיך ואת יכולת הטיס הרב תחומי שלך (הרי בידיך הפקדתי את הישבן הענוג שלי לריחוף נטול מנוע בגובה 8500 רגל..) אבל במקרה זה נעשה מקרה של "הערת דובים ישנים". הכל היה יכול להיות טוב ויפה .עד שנזעק מר טלמון ופתח בקולות שבר ונהי ובאמצעות אמנון הררי שלכם -פעל לסגירה המפורסמת. אז אם יש להלין על מישהוא - זה על אותו אחד שהעיר את הדובים.
 

ethanr

New member
אני באמת לא בקי בפרטים

ולא התכוונתי להתייחס ספציפית לויכוח זה או אחר. אני גם בהחלט מוטרד מדבריך על האגודה, גם אם נאמרו בהגזמה, וגם אם לא כולם נכונים ב- 100%. אבל בגדול התכוונתי לאמר שכואב לי שבארץ, בתחום שבו אני אוהב ועוסק, יש כ"כ הרבה פלגנות, והשמצות, וויכוחים, ומאבקי כוח ואגו. סה"כ רב האנשים אותם אני מכיר, בקלחת הזאת, הם אנשים עם כוונות טובות (נכון לא כולם, ונכון, יש גם אינטרסנטים למיניהם), ועדין לא מסוגלים לשתף פעולה, להגיע להבנות בשקט תוך כדי ניסיונות להבין את ה"צד האחר" ואת התמונה הכוללת. אני רואה בארה"ב, ואף שומע ממקומות אחרים בעולם על מועדוני חברים עם אוירה חברית שרק אפשר לחלום עליה בארץ, ועל מנהל תקין ושתוף פעולה בין ארגונים, על בסיס מקצועי וענייני, שכנראה לא יהיה אצלינו גם אחרי שהמשיח יגיע. מה זה בגנים שלנו, כל הלכלוך הזה שאנו מטיחים זה בזה, והסקטוריאליות הזו בה כל אחד לא רואה יותר ממטר מעבר לגינה הפרטית שלו? לאלוהים הפתרונים.
 
אני נזכר בכתבת טלויזיה מאפגניסטן

לאחר הכיבוש האמריקני מצאו בקבול שני יהודים זקנים, היחידים שנשארו. שניהם גרים בשכנות באותו הרחוב. במקרה ראיתי כתבה עליהם באחד הערוצים (חדשות יום ששי נדמה לי). יהודי אחד מחזיק את בית הכנסת וגר מעליו. היהודי השני לא מתפלל שם ויש ביניהם יריבות אישית ארוכת שנים. זה ממש משעשע לצפות אבל הם בטוחים כל אחד בצדקתו. קיבינימט, כמה מעופפים פעילים יש בארץ בכל האגודות יחדיו? 2000? למה צריך כל כך הרבה פילוג וצרות עיין? אני דוקא חושב שבמקום להתפצל ולייצר עוד אגודות חסרות כח, צריך לאחד את אגודות התעופה הקלה, האז"מים, הדואים, הגולשים, הצונחים - לגוף חזק אחד, שבהנהלתו ישב נציג מכל סקציה, ואז יהיו לשלטונות הגחמניים בקרה וריסון עם משקל. אז יש לנו היום אגודות קקיוניות עם 40 חברים, בינוניות עם 200 חברים, ו"גדולות" עאלק עם 600 חברים. ניצן: אתה מכיר אותי ויודע שאני אוהב אותך, אבל אתה הולך למסלול התרסקות ושוב תצא מתוסכל. אולי כל מה שצריך זה להשתמש במסגרת העל הקיימת - הלא היא קה"ל - להחליף בה את הראש וליצוק שם אנרגיה מאחדת ולא מפלגת??? אפשר לייצר גוף אחד נוסף שיעסוק רק בספורט והוא ידאג למטסים, תחרויות, ואירועי כיף. ככה זה בעולם - FAI ומועדוני הספורט המסונפים עוסקים בספורט אוירי, ואגודות המשתמשים (AOPA) מתרכזות בייצוג אינטרסים של חבריהן מול הרשויות. למה לא ללמוד מהגויים?
 
למעלה