מה זה ביצי חופש?

אלה ביצים של תרנגולות

שלא נכלאו בכלובים הרגילים שלא נותנים להם לזוז אפילו סנטימטר אחד אלא של תרנגולות שגדלות בשטח די פתוח ומטילות את הביצים בביתנים מיוחדים מתי שמתחשק להן
 

mr antigonizem

New member
---------

זה לא ממש מדוייק, התרנגולות לא מורזקות בכלובים קטנים, שזה באמת נכון, אבל הם ממש לא גדלות בשטח פתוח. הם חיות את רוב חייהן במבנה דומה לזה של תרנגולות לתעשיית הבשר, כלומר סככה ענקית שמוקפת בגדרות, ששוכנים בה אלפי תרנגולות, ההבדל הוא שיש כניסה של אור ואוויר צח , ולפעמים הם גם נותנים להם לצאת ולטייל. אני הייתי בחוות תרנגולות אורגנית, שבה גם את זה לא היה, הם טענו שכרגע הם בתהליכי בניה של גישה למרחב שבו הם יוכלו לתת לתרנגולות לטייל, להאמין להם או לא אני לא יודע, מה שחשוב להדגיש, זה שאין שום פיקוח ממשלתי על המתרחש בחוות ה"חופש" אללו. חוצמזה, רוצחים את התרנגולות אחרי שהתפוקה שלהן יורדת, הן נזרקות למכונה שגורסת אותן בחיים, והם מוכנסים למזון שאותו אתם מאכילים את החיות החמודות שלכם, את הילדים שלהם, זורקים לפח אשפה, שבו הם גוססים במקרה הטוב אם השקית נסגרת - מחנק, במקרה הרע, מגסיסה איטית, מצמא, רעב, מחלות, התעללות אנושית אחרת, או במקרה הטוב, הם הופכים לרסק אפרוחים. המקור שלהם עובר חיתוך, מדובר בעצם ביידים שלהם, כלומר מדובר בסבל עצום, יש תרנגולות שמתות מרעב לאחר קיטום לא מוצלח....
 

atomic kitten

New member
תרנגולות חופשיות באמת

המשפחה של ידיד שלי מגדלת תרנגולות חופשיות באמת
. יש להם חצר ענקית והן מסתובבות כל היום בחצר עם האפרוחים ובלילה ישנות בכלובים גדולים. הם לא מוכרים את הביצים לדעתי אבל כל המשפחה אוכלת אותן. הבעיה היחידה שלהן בחיים זה שמידי כמה חודשים אחת נטרפת ע"י חתול/כלב טועה שהצליחו לחדור לגינה - אבל כנראה שזה מחיר החופש.
 

mr antigonizem

New member
----------

בדקת אולי פעם מאיפה באו התרנגולת אללו, כלומר מאיפה ולמה הן נקנו? תרנגולות בתעשיית הבייצים כלומר התרנגולות שהמין האנושי יצר, עוותו גנטית על מנת לספק לאדם ביצים והרבה מהם, ללא התחשבות במי נפגע מכך. תרנגולת בטבע מטילה לא יותר מ12 ביצים בשנה, ולמה זה חשוב? הטלה של בייצים זה תהליך כואב ומתיש מבחינה בריאותית, התרנגולות שאת מגדלת ואלו שחיות בתעשיות החופש והלא חופש, הן מטילות כ- 300 ביצים בשנה, כלומר כמעט כל יום הן צריכות להטיל ביצה, ולמה? כי ההנאה שלנו מאכילת הביצה קודמת לסבלה של התרנגולת הממוצאת... חוצמזה התרנגולות אללו מאוד חשופות למחלות ועיוותים בלידה!
 

לימור75

New member
ההבדל העיקרי הוא יכולת התנועה

בכלובי סוללה המטילות נמצאות בתוך תאים צרים ועומדות על רשת ברזל לא נוחה, ואין להן אפשרות לנוע. תרנגולות חופש עומדות על טפחות (רצפה עם חורים להוצאת ההפרשות) ויכולות להסתובב בתוך הלול. יש בלול תאי הטלה, והתרנגולות באות אל התאים בכדי להטיל את הביצים.
 
שכחת לציין בקשר לכלובי הסוללה

שלתרנגולות נגרם נזק מאד גדול לבריאות שלהן ושזה יכול להשפיע לרעה גם על הביצים (פעם אבא שלי מצא בביצה מכלוב סוללה דם... איכסה!!!) ונניח שמוציאים תרנגולת מכלוב כזה, היא כנראה לא תוכל ללכת יותר מכמה מטרים... זה נוראי מה שעושים להם שם... ממש כמו גטו...
 

Elanor Rigby

New member
זוכרים את התרנגולת שבבית שלי?../images/Emo96.gif

הבעל של אמא שלי קנה תרנגולת בשוק, למעשה הוא מחזיק אותה בכלוב די גדול שהיא יכולה להסתובב בו ו"לעוף" לענף שלמעלה... היא מטילה ביצים ובני משפחתי אוכלים אותן. אתם חושבים שזה נחשב "ביצי חופש"? (הבהרה: אני לא מתכוונת לאכול אותן חס וחלילה) פשוט הגעתי למסקנה שעדיף שהם יאכלו את הביצים האלה, ולא יקנו ביצי סוללה רגילים בחנות...
 

האפי לי

New member
כן

אפילו יותר מוצלח מביצי חופש מהחנות כי יש לך פיקוח על התנאים שלה חשוב לשטוף טוב את קליפות הביצים לפני הבישול
 

menl

New member
אסור לשטוף

אסור לשטוף ביצים! כך אפשר להחדיר את חיידק הסלמונלה פנימה.
 

Mיקי_

New member
עקרונית זה חופש

אבל עדיף שתביאו עוד 2, שהם יהיו להקה, כי תרנגולות הן יצור חברתי ומעבר לזה תשימו להן בוץ... כי הן אוהבות לעשות מקלחות בוץ כאלה... וענפים כבר יש אז מה טוב... ככה דודים שלי מגדלים תרנגולות וזה בעיני ביצי חופש דרגה א'!
 
בקיבוץ רביבים יש מדגרה

הם מוכרים אפרוחים אני עבדתי כמה חודשים כמזכירה במפעל פלסטיק שצמוד למדגרה כשעזבתי את העבודה שם (בגלל שרציתי לחזור לגור בצפון לייד הורי) אז מאוד רווח לי שלא אעבור שם כל יום
 

E l y s s a

New member
שאלה...

כמה ביצים מטילה תרנגולת בלי כל ההתערבות של המשקים המתועשים?
 
למעלה