KIA PICANTO 1000
New member
מה הקשר בין הסל"ד למהירות ולהילוכים השונים בגיר הידני
ברור לכולנו שזה תלוי ברכב במנוע ובגיר! ניקח כדוגמה את הפיקנטו מנוע 1.0L גיר ידני. נתוני הרכב הם: נפח מנוע 998cc שיא הספק [פחות מ70PS] הוא קורה קרוב ל6,000rpm שיא המומנט [פחות מ10kg.m] הוא קורה קרוב ל4,000rpm
בקירוב רב נניח ש:
1. הפיקנטו בהילוך 5 בסל"ד 4 מגיע ל135קמש.
2. בהילוך 4 בסל"ד 5 המהירות תישאר דומה
3. ועל כן בהילוך 3 בסל"ד 6 המהירות תישאר דומה.
ככל שההילוך נמוך והסל"ד גבוה אז לרכב יש יותר כוח ולמשל לשאלה האם פיקנטו 1.0L יכול לטפס העליות הסופיות לירושלים ב130 קמ"ש, כלומר מסיבוב מוצא ועד הרמזור הראשון [של גינות סחרוב]?
בהסתמך על מידע אמין זה אפשרי [ה130 קמש בעליה הנידונה] בסל"ד 6K או כמעט 6K בהילוך 3.
מצורפת תמונה שמתעדת את הקומבינה של סלד קרוב ל6000 ומהירות קרובה ל130. בתמונה רואים גם כי המחשב מורה להעביר ההילוך ל5. בתמונה לא רשום ההילוך הנוכחי בעת הצילום. [מתברר כי בסל"ד כזה המחשב מבקש לדלג על הילוך 4 ולהעביר ישירות מ3 ל5]. זה לפחות מוכיח נחרצות למי שיפקפק באמינות האינפורמציה שהרכב לא היה בהילוך 5 בעת שנסע 135
בפיקנטו 1.0 ידני במישור בהילוך 5 בסל"ד 4 המהירות כ135 ובסל"ד טיפונת מעל 4 המהירות 150 ובירידה אפשר טיפונת יותר, ככה אומרות השמועות
בכל מקרה כשאני מתחיל שוב לנהוג ככה או להתלהב מכאלה דברים [אחרי שחשבתי שהתבגרתי קמעא], לא ברור לי האם זה בגלל שנמאס לי מהרכב שאין בו תקלות על אף שכבר אוטוטו 5 שנים ובמצב חדש. אכילת שמן היא 0. טיפולים במוסך המורשה בגלל האחריות המיותרת [שנמשכת ל7 שנים או 150,000 ק"מ] מידי שנה. ברקסים אני מחליף לבד. החלפתי פעם אחת רפידות קדמיות בלבד. גם את הטיפולים הייתי יכול לבצע לבד רק שאני מעוניין כאמור בתיעוד במוסכי היבואן למען האחריות
רמת הטיפול אצל היבואן השתפרה מאד אז זו לא עלות כמעט חינמית כפי שכשאני מטפל לבד אבל לכל הפחות אני משלם ומקבל טיפול איכותי.
ברור לכולנו שזה תלוי ברכב במנוע ובגיר! ניקח כדוגמה את הפיקנטו מנוע 1.0L גיר ידני. נתוני הרכב הם: נפח מנוע 998cc שיא הספק [פחות מ70PS] הוא קורה קרוב ל6,000rpm שיא המומנט [פחות מ10kg.m] הוא קורה קרוב ל4,000rpm
בקירוב רב נניח ש:
1. הפיקנטו בהילוך 5 בסל"ד 4 מגיע ל135קמש.
2. בהילוך 4 בסל"ד 5 המהירות תישאר דומה
3. ועל כן בהילוך 3 בסל"ד 6 המהירות תישאר דומה.
ככל שההילוך נמוך והסל"ד גבוה אז לרכב יש יותר כוח ולמשל לשאלה האם פיקנטו 1.0L יכול לטפס העליות הסופיות לירושלים ב130 קמ"ש, כלומר מסיבוב מוצא ועד הרמזור הראשון [של גינות סחרוב]?
בהסתמך על מידע אמין זה אפשרי [ה130 קמש בעליה הנידונה] בסל"ד 6K או כמעט 6K בהילוך 3.
מצורפת תמונה שמתעדת את הקומבינה של סלד קרוב ל6000 ומהירות קרובה ל130. בתמונה רואים גם כי המחשב מורה להעביר ההילוך ל5. בתמונה לא רשום ההילוך הנוכחי בעת הצילום. [מתברר כי בסל"ד כזה המחשב מבקש לדלג על הילוך 4 ולהעביר ישירות מ3 ל5]. זה לפחות מוכיח נחרצות למי שיפקפק באמינות האינפורמציה שהרכב לא היה בהילוך 5 בעת שנסע 135
בפיקנטו 1.0 ידני במישור בהילוך 5 בסל"ד 4 המהירות כ135 ובסל"ד טיפונת מעל 4 המהירות 150 ובירידה אפשר טיפונת יותר, ככה אומרות השמועות
בכל מקרה כשאני מתחיל שוב לנהוג ככה או להתלהב מכאלה דברים [אחרי שחשבתי שהתבגרתי קמעא], לא ברור לי האם זה בגלל שנמאס לי מהרכב שאין בו תקלות על אף שכבר אוטוטו 5 שנים ובמצב חדש. אכילת שמן היא 0. טיפולים במוסך המורשה בגלל האחריות המיותרת [שנמשכת ל7 שנים או 150,000 ק"מ] מידי שנה. ברקסים אני מחליף לבד. החלפתי פעם אחת רפידות קדמיות בלבד. גם את הטיפולים הייתי יכול לבצע לבד רק שאני מעוניין כאמור בתיעוד במוסכי היבואן למען האחריות
רמת הטיפול אצל היבואן השתפרה מאד אז זו לא עלות כמעט חינמית כפי שכשאני מטפל לבד אבל לכל הפחות אני משלם ומקבל טיפול איכותי.