מה הייתן עושות אם הייתן מגלות

הייתי מאוד מאוד כועסת.

מה הייתי עושה? תלוי ביחסים איתם. אם זה היה מבחינת "הקש ששבר את גב הגמל" - אז הייתי שוברת את הכלים. אם זה היה מקרה אחד יחיד ובסך הכל היחסים היו טובים - הייתי כועסת מאוד מראה להם את זה אבל בסופו של דבר שוכחת...
 

jesenia

New member
כולכם מגזימים

שסבאסבתא עשו מעשה בל יעשה, ועוד הגדילו והכחישו במצח נחושה. בעלך הגזים שצרח עליהם (אין שום סיבה שבעולם, אפשר להיות אסרטיביים גם בלי לתקוף את הוריך מולידיך בצרחות). ואת מגזימה אם את חושבת בכיוון של נתק (ואולי לא הבנתי נכון, ואת פשוט לא משאירה אותה איתם ללא השגחה? שזה מוצדק ולא מוגזם בכלל, עד שיוכיחו שהם ראויים לאמון). מה שנעשה הוא חמור, במובן שזה יכול להשתרש כהרגל, לעשות דברים שהם בפירוש נגד החלטתכם כהורים. קחי כמה נשימות עמוקות ותראו איך אתם יכולים להתמודד עם זה, ולהתעמת עם ההורים, בלי לפתוח מלחמת עולם שלישית.
תתעצבני ותוציאי כאן קיטור כמה שרק בא לך, זה מוצדק. אבל קצת איפוק יועיל לכל הצדדים (וזאת בתגובה לכל עצות ה"הייתי קורעת אותם"). ועוד
 

mojo risin1

New member
jesenia צודקת - סוף סוף קצת הגיון

מה קרה, כולם פה צרכים רגיעון
 

כרמיון

New member
בקשר לצעקות של הבעל

הכותבת ובעלה כבר הבהירו והסבירו פעמים רבות להורי הבעל שהם לא מעוניינים לספר את שערה של הילדה (היא כותבת שההורים "קודחים להם בראש" כבר זמן רב בעניין, ושהם מסבירים להם שלא) - וכל זה לא הועיל, ההורים התעלמו מההסברים וההבהרות האלה וסיפרו את הילדה בכל זאת על דעת עצמם. במצב כזה, כשאדם נוכח לדעת שכשהוא מדבר בשקט פשוט שמים פס על דבריו - לי זה נראה טבעי ומובן שהוא עלול להרים את קולו ולצעוק, בתקווה שאולי זה מה שיעביר את המסר סוף-סוף ויבהיר לבן-שיחו שהוא באמת כועס ושהעניין באמת עקרוני מבחינתו. אז צרחות הן אולי לא המעשה האידיאלי מבחינת מעבירי סדנאות באסרטיביות, אבל במקרה הזה הן אנושיות מאוד, ואת יודעת מה? במקרים מסויימים זה כן עושה את העבודה, כי יש אנשים שזה מה שגורם להם לקחת את הצד השני ברצינות הפעם. כל זה כמובן בהנחה שזה אדם שלא צורח על הוריו דרך קבע, אלא רק במקרה החריג והחמור הזה. אז: לא הייתי שם, אבל מקריאת התיאור אני לא חושבת שהבעל הגזים בתגובתו.
 

jesenia

New member
לא צועקים על הורים כי אין סיבה לכך

אין שום סיבה שבעולם, גם לא גזירת שיער, בגללה צורחים על ההורים. זה המינימום של כיבוד הורים. מול כל הרע שעשו עומד לזכותם הרבה טוב! ומגיע להם את המינימום הזה. גם צריך לחשוב איזו מסורת אנחנו מעבירים לילדינו. וגם צריך לחשוב קצת מה התועלת שבצרחות, במידה וכן חושבים ש"מגיע" להם. האם את מכירה מישהו שבצרחות הבין אותך והסכים לך? זה רק יוצר אנטגוניזם אצל הנצעק, ושחרור כעסים של הצועק בצורה לא בונה. אם נוצר מצב בו את חוזרת על עצמך, כנראה שאת (את!) לא מעבירה את המסר נכון. מי בכלל אמר שהצד השני צריך להבין/להסכים איתך? אדם ניכר גם בשעת כעסו. זה שאתה כועס ונעשה לך עוול לא מתיר לך להתנהג איך שמרגיש לך. מה הלאה? אם צעקות הם לא מבינים נוריד להם איזו כאפה? זה אפשרי גם בחיים האמיתיים, ולא רק בסדנאת אסרטיביות (לא לקחתי, ולא מעבירה).
 

כרמיון

New member
באמת? אני דווקא מכירה ועוד איך

אני מכירה היטב מישהו שכשצעקתי עליו הבין אותי והסכים לי. את אולי לא נתקלת בזה, אני כן. וזה קרה לי יותר מפעם אחת. ואיך זה קרה? כי בדרך כלל אני לא מרימה את הקול ומתקשרת בלי לצעוק, אז כשאני כבר מרימה אותו, הצד השני מבין שזה עניין חשוב ומהותי מאוד בשבילי, ולוקח אותי ברצינות. זאת לא הצעקה ששכנעה אותו, אבל הצעקה בהחלט גרמה לו להתחיל להקשיב יותר ברצינות. וכן, זה קרה גם לי מהצד השני: למשל, כשאבא שלי, שהוא עדין כל-כך בחיי היום-יום, הגיב יום אחד בצעקה - ידעתי שפגעתי בו באמת בהתנהגות שלי, ולא התעלמתי מזה. לא כל צד שני יתייחס לזה ככה, כמובן. יש את מי שייתלה בצעקה ויגיד בכל מקרה: "היי, לא צועקים! אני לא מוכן לדבר איתך כשאתה צועק!". אבל מי שיש לו רצון אמיתי לתקשר ולא רק לומר את המילה האחרונה, עשוי להתייחס לצעקות חד פעמיות של מישהו קרוב (בן משפחה) לא כמו להתנהגות לא מהוגנת שיש להשתיק, אלא כמו לדרך ביטוי של אדם שכועס שלא כהרגלו. וצר לי, אבל ההערה האחרונה שלך, שבה את משווה צעקה לכאפה, היא כבר סתם דמגוגיה.
 

jesenia

New member
"זה עובד" לא מספיק טוב,

זה יכול להסביר הרבה התנהגויות, להלן דוגמאת הכאפה אותה מצאת דמגוגית (רק אלימות הם מבינים!) יכול להסביר נתק של שנה, יכול להסביר קללות, יכול להסביר כל מיני דברים. ובטח שנתקלתי בזה - יש מישהי קרובה שרק צעקות היא מבינה, בהמשך רק אם דחפתי אותה היא שתקה - ולא כי היא הבינה, פשוט הייתי חזקה יותר ממנה. ואת יודעת מה? קלטתי שהבעיה היא שלי. שאני מנסה להסביר לה - מי אמר שהיא צריכה להבין? מי אמר שהיא צריכה להזדהות? מי אמר שהיא צריכה להבין כמה זה חשוב לי? אף אחד, והיום גם לצעקות אני לא מגיעה איתה. אני לא מקבלת את זה שאם צועקים עליך - את פתאום מבינה וקולטת, את פתוחה לקבל, יכולה להקשיב באמת? דמגוגי לענות על זה "כן". צעקות זה לא התנהגותלא מהוגנת, זו התנהגות אלימה. וכלפי הורים - על אחת כמה וכמה (תראי איך אמהות לוקחות התקפי זעם ובכי של תינוקות, כאילו זה משהו אישי נגדן).
 

כרמיון

New member
טוב. נראה לי שאת מערבבת בין דברים

אמהות שלוקחות זעם ובכי של תינוקות כאילו הוא מכוון נגדן - מה הקשר בין זה לבין מבוגר שפעם בחמש שנים מרים את הקול וצועק על מבוגר אחר? הרי התנהגות של תינוק בכלל לא צריכה להישפט על הסקאלה של "התנהגות מהוגנת" ו"לא מהוגנת", וזה מה שאותן אימהות צריכות להבין. אם כבר, יכולתי לומר שדווקא בגלל גישה דומה לשלך אימהות לוקחות אישית את הבכי של התינוק: אולי הן לוקחות את צורת המחשבה שלך לקיצוניות עוד יותר גדולה וחושבות בטעות שכל צעקה צריכה להישפט כהתנהגות אלימה ולא מהוגנת - גם אם היא באה מהפה של תינוק בן חודש. תופעות כמו נתק של שנה, קללות, כאפות - מה הקשר? אי אפשר להסביר כל בעיה בין אנשים בזה שאדם מסויים הרים פעם את הקול שלו על מישהו אחר בנסיבות מסויימות. יש משפחות שבהן זה טאבו לא להרים לעולם ובשום נסיבות את הקול (את תנהלי משפחה כזאת, כנראה. זכותך), שם עלולים להיות חיכוכים לא פחות מרים, אבל הם מנוהלים בשיטות שונות ובלי צעקות (ואגב, השיטות ה'שקטות' האלה יכולות לפעמים לכלול סנקציות לא פחות אכזריות ומכאיבות מהרמת קול), ויש משפחות שבהן זה לא נחשב לכזה טאבו נוראי שאסור בתכלית האיסור להרים את הקול בשעת כעס, ולפעמים תשמעי אצלן בני משפחה עולים לטונים קצת יותר גבוהים. בעיניי שני סוגי המשפחות הן חלק מהנורמה, ושתיהן מקובלות עלי. (אגב, יצא לי להכיר משפחות מהסוג השני שאני יכולה לתאר רק כאוהבות ומאושרות). הייתי די ברורה בדוגמאות שהבאתי: דיברתי על אנשים שחיים בקירבה במשך שנים (קרובי משפחה, או חברים טובים). שלא מקללים, שלא מרביצים, שלא עושים "ברוגזים" של שנים - ושפעם ב, בעימות עקרוני, נפלטת להם צעקה. אז בעיניי זה באמת לא סוף העולם. וזה שעניתי שקרה בעבר שצעקו עלי והקשבתי יותר - איך בדיוק התשובה שלי "כן" הייתה דמגוגית? התשובה שלי הייתה פשוט תשובה כנה. כן, זה קרה לי. תשובה כנה שלא ציפית לה לא ממש נופלת בהגדרה של דמגוגיה. ולא תשכנעי אותי שצעקה היא אלימות כמו מכה פיזית. אם כל הכבוד לביטוי "אלימות מילולית", צעקה היא צעקה ואלימות פיזית היא אלימות פיזית.
 

jesenia

New member
את ספציפית ואני כללית

וזה כל ההבדל, אף אחד לא מכיר את הספציפקציות שלי ואני לא מכירה את אלה של האחרים ולענות מתוך זה זה ממש מייגע, לכל אחד יש דוגמא איך צעקה אחת סידרה לו את החיים, ואיך לדבר רגוע הרס לו אותם. המרחק בן הרצוי למצוי תמיד קיים, ויש משפחות שקורים בהם כל מיני דברים ובדינמיקה המשפחתית זה מקובל (אצל בח"לי קוראים אחד לשני מניאק והכל מתנהל בווליום גבוה). אז? זה מקובל? יש לאמץ? אז מה אם כולם חיים עם זה בשלווה? זה הופך את זה לבסדר? אלה שאלות למחשבה, לא כן ולא. לא כל אקט אנושי הוא מוצדק ובין כל קריאות ההידד לבעל שצרח על הוריו יש מקום גם לגישה הזו (אני מבינה שרק לי כל העליהום הזה גרם להרגיש רע, ואם זו לא אלימות, לא יודעת מה כן). כל המקור לצרות לא מתחיל ונגמר בצעקות. אבל זה לא אומר שהפתרון טמון בהם. אולי את לא משוכנעת שצעקות זה סוג של אקט אלים, אבל זו גישה ידועה, מקובלת ומבוססת. יתכן ואחרים יתחברו לזה.
 

גוזליקה

New member
מסכימהבהחלט עם jesenia ../images/Emo45.gif

מכעיס בהחלט, סביר להניח שהייתי כועסת על ההורים שלו ולא משאירה את הילדה אצלהם ללא השגחה שלנו. אבל אני בטוחה שאחרי שאבהיר להם עד כמה אני כועסת אין סיכוי שינסו שוב משהו דומה.
 

mojo risin1

New member
גם אני עובד על עצות

כאשר מסרנו את בני לרב, מספר ימים לאחר שנולד הוא גזר את איבר מינו מאז לא דיברתי איתו אולי, אבל רק אולי, אהיה מוכן לדבר איתו כאשר יוולד לי בן נוסף
 
זו באמת חוצפה../images/Emo12.gif

וממש פוגע ומכעיס שהם עשו זאת מבלי להתייעץ איתך ולמרות שהבהרת שאת מתנגדת. אבל..לפי דעתי הם לא עשו זאת מתוך רצון לפגוע בך אלא כי הם באמת ובתמים מאמינים שזה לא כזה עניין גדול. מציעה לקחת כמה ימים חופש מהם כדי להתאוורר ,לשחרר את הכעסים ולהירגע,אבל לא לנתק את הילדה מהם.ההפסד הוא גם שלה.אולי לשלוח אותה אליהם רק שאת או בעלך נוכחים.
 

liory mamy

New member
חוצפה!!!!!!!!

אני רתחלתי כאשר גיליתי שחמתי גזזה לבני ציפורניים למרות שבפירוש הודעתי שאני לא מסכימה שהיא תגזוז לו מכיוון שזה עלול לגרום לו לפציעה או לכאב אם זה לא נעשה נכון. מה לעשות לא סומכל עליה. רתחתי על זה שהיא שמה עלי פס ועשתה מה שהיא רוצה. זה הילד שלי ואני זו שאחליט החלטות לגביו. אין לה שום זכות להחליט אפילו מה הוא יאכל מבלי לוודא איתי שזה בסדר קודם ושאני מסכימה שהיא תאכיל אותו בכלל. אצלי אגב, בעלי מכחיש וכל הזמן מגונן עליה, דבר שמוסיף על ה"עצבים".
 
איזה קריזה!!!!!!!!!

אין מצב שהם היו נשארים איתה לבד שוב, ובטח גם הייתי עושה להם איזה חודש קירור בלי הילדה... רק מהעצבים!!!!!!!! חוצפה!!!!!!!!!!
 

תאירעות

New member
הם באמת חצופים../images/Emo46.gif אבל....../images/Emo46.gif

לי קרה מקרה דומה,השארתי את הבת שלי אצלהם וזה היה בתקופה שניסיתי לגדל לה את הפוני,חמי לא ידע וגזר לה(באמת הוא לא ידע). אבל במקרה הזה שהם ידעו,חבל על הזמן הם באמת חצופים,ולא יודעת מה הייתי עושה במקומך(אני מאלה השותקות בדרך כלל). שיהיה בהצלחה בכל מקרה. מה שכן יכולה לומר זה שאת/אתם כן צריכים לדבר איתם(לא חייב בכעס כמובן),לא לעבור לסדר היום כי אז זה יהיה ברור שהם יכולים לעשות ככל העולה על דעתם.
 
לא שווה - כנסי רגע...

לא שוה לריב עם הורים בגלל שערות. נכון, יאמרו כולם כנסי בהם!!! אבל תדעי לך שמריבות מסוג זה הם כמו סדק בכד... בקיצור וותרי להם עם התוכחה הרצויה. ותני להם את הילדה מהר מאוד עוד פעם כך הם יחושו אמון ואחריות מצידכם. בהצלחה
 

yoka2

New member
סמכות לא להם

יקירה - אני מאוד מבינה אותך. זו הבת שלך ואת הפוסקת הבלעדית לגביה בכל דבר ודבר. ואני כותבת זאת מהכיוון של סבתא. אני סבתא לשתי נכדות, ולעולם לעולם לא אעשה דבר לילדות ללא רשות מבנותי. יכול להיות שאני חושבת כך והן אחרת, אני מציעה ומחכה לקבל את אישורן. גם אנו היינו בסיטואציה דומה. לנכדתי השיער (בפוני) גלש והגיע לעיניים, התינוקת כל הזמן שיפשפה את העיניים כי זה הפריע לה. הצעתי לביתי לקצר מעט את הפוני, אך היא לא הסכימה בטענה כי היא רוצה לגדל שיער לילדה. לתדהמתי ראיתי יומיים לאחר מכן, את הנכדה עם פוני עקום לחלוטין גזור באלכסון!!! ומי עשתה זאת? המטפלת!!!! ללא אישור!!! ועוד בצורה עקומה לחלוטין מכיוון שהילדה זזה כל הזמן. כשביתי ראתה שהתפלצתי, היא ניסתה להרגיע אותי ואמרה שלא נורא והשיער יגדל. ולמרות זאת, אני לעולם לא אקח לעצמי רשות בכל הנוגע לנכדה. למרות שאני מטפלת בה המון. אני מכבדת את ביתי מכיוון שהיא האמא של התינוקת. אז אני מאוד מבינה אותך. כשתרגעי תרשי לעצמך לדבר עם הסבים ובהחלטיות להדגיש שדבר כזה לא יקרה פעם נוספת.
 

נועצוק

New member
שיא החוצפה../images/Emo46.gif../images/Emo46.gif הם חשבו שלא תשימו

לב? איך הם מעזים בכלל???? אני שמחה שבעלך עמד לצידך זה מאד חשוב! אני חושבת שתעשו פסק זמן קצר וחשוב שבעל ידבר איתם ויעמיד אותן במקומם בצורה רגועה, שיבהיר להם שמה שהם הרשו לעצמם לעשות שבר את האמון שלכם בהם ושיותר לא תוכלו להשאיר שם את הילדה ללא השגחה, שיגיד בפרוש שהוא לא בוטח בהם. אני מניחה שאחרי תקופת צינון קצרה ושירגעו הרוחות, בסופו של דבר כן תשאירו אותה שם מידי פעם, כי זה הכי נוח אצל סבא וסבתא, אבל חשוב שלא תסחפו בנושא הברוגז, פשוט תציבו גבולות ותנו להם להרגיש קצת חרא עם מה שהם עשו, חשוב שתחזרו לדבר ולא תיצרו נתק. לטוב ולרע הם ההורים של בעלך. (אני אישית לא הייתי דורכת שם בערך חודש, אבל אחר כך בטיפות קטנות - כן)
 
למעלה