מה ההבדל בין פלדנקרייז לאלכסנדר?

שלום גם לך, עוד מעט תגיע רות ותענה

אבל בינתיים, אני רוצה להמליץ לך שתוסיפי גם את היוגה לרשימת ההתעמלות לבדיקה. מאד עוזר בהיריון. במיוחד איינגר.
 

פרם שי

New member
איינגר בהריון?!../images/Emo5.gif

את רצינית.נשמע תמוה, יחסית לזה שגם אנשים במצב רגיל מקבלים התכווצויות שרירים למשמע שמו. זה נורא קשה ומאמץ, מפתיע אותי שדווקא זה מומלץ בהריון. קטע עם ההודים האלו.. לפונה המקורית - מה בדיוק את רוצה לקראת לידה? את מחפשת דרך להפיג את הכאבים? אם תכתבי נוכל להציע אפשרויות יותר מתאימות.
 
כן, איינגר בהיריון! עם מורה שיודעת

לעבוד עם נשים בהיריון ולא מול קלטות וידאו. עשיתי אצל שתי נשים שונות בהיריון ושתיהן משתמשות בשיטה הזו. היה נהדר. אגב, השיטה היותר בעייתי היא אשטנגה, ממה שאני יודעת.
 

פרם שי

New member
לא,לא,

בהחלט מדובר באיינגאר, השכן שלי מפונה, שעושה האטה יוגה, שהיא היוגה הגופנית הקשה והמסובכת. שמעתי (מה יהיה עם ה"שמעתי" הזה..) שהוא מטורף לגמרי. רק יוגים מאוד רציניים מתקבלים אליו וגם אז להתחייבות לימודית ארוכה ורצינית. ובגילו המתקדם (כבר כמעט 90 או יותר) הוא עוד מפציץ בתרגילים שצעירים כמונו לא יכולים להתקרב אליהם.
 
הנער הזה בן 81, שלא יחשבו שהוא

קשיש... ואין מצב, אני לא עושה את התרגיל הזה! גם המורה שלי לא...
 

freearth10

New member
הגוף לא תמיד

הוא פונקציה של גיל. לא פעם אני מעבירה תרגילים לילדים שמצבם הפיזי בטח הרבה יותר טוב ממצבי ומגלה שתרגילים שאני מצליחה לעשות אותם בקלות -להם הם ממש לא קלים (טוב, לא אספר כאן שיש גם,כמובן את המצב ההפוך
). ומי כמוך יודע שביוגה מה שחשוב הוא איכות הריכוז והמודעות והם כנראה לא מוגבלים בגיל.
 

mic26

New member
חשבתי שאיינגר

דווקא מיועד לקשישים ולאנשים עם מוגבלויות, מכיוון שהוא משתמש במכשירי עזר שונים שאמורים להקל, או שאני טועה?
 

mic26

New member
אני מדברת על זה

מתוך כתבה, ולא מתוך נסיון אישי: "אוהדיו של הגורו ב.ק.ס. איינגאר טוענים כי הוא הסמכות החשובה ביותר לזמנו בתחום. באתר האינטרנט הרשמי של המורים לאיינגר יוגה בארץ, הם מספרים: "ב.ק.ס. איינגאר הראה ולימד כיצד תרגול האסאנה והפראנאיימה מלמדים את האדם להתרכז בכל נושא שייבחר, ולפתח את יכולת ההבחנה שלו ועל ידי כך להפריד טפל מעיקר וכך לרכוש לעצמו לא רק יציבות פיסית אלא גם שקט נפשי, בהירות מחשבתית, ושלמות רגשית. כך, מתוך תרגול היוגה, הופך הרקדן לרקדן טוב יותר; המדען למדען טוב יותר; הרופא - לרופא טוב יותר; המנהל - למנהל מוצלח יותר; והמוסיקאי - למוסיקאי טוב יותר. דבר זה הודגם בצורה מאלפת באמצעות תלמידו של הגורו ב.ק.ס. איינגאר, הלוא הוא הלורד יהודי מנוחין, נגן הכינור, המכיר בגורו שלו לא כמורה הטוב ביותר ליוגה אלא כמורהו הטוב ביותר לכינור!!!" היוגה על פי איינגר גורמת לשלמות ודיוק, ואכן בתרגול מאוד מקפידים על דיוק התנוחה, כשהעיקרון המנחה הוא יישור עמוד השדרה ומיקום כל איבר בגוף במקומו, כולל העור והאצבע הכי קטנה. כשהגוף נמצא במצב הנכון, הוא מתחזק, היציבה משתפרת וגם הבריאות. הדבר שמייחד את שיטת איינגר יוגה הוא השימוש בעזרים כגון חגורות, חבלים וקוביות עץ. עזרים אלו מסייעים למתרגלים לבצע את האסאנות באופן נכון ומדויק. היות והגוף שלנו לא מושלם, ולא כל אחד יכול להיכנס לתנוחה הנכונה באופן מדויק, נעזרים באביזרים כדי להגיע למצב הטוב ביותר בתנוחה. לא כל אחד יכול ליישר את הגב, לפתוח את החזה ולגעת עם אצבעות הידיים בכפות הרגליים. לכן נעזרים בחגורה, כדי להגיע לתוצאות הרצויות, ועם זאת לשמור על האיברים הפנימיים".
 
מה שאני מחפשת:

אני בתחילת ההריון הראשון שלי. שבוע 7. מלפני ההריון אני סוחבת על עצמי משקל עודף של 10-5 ק"ג. ניסיתי ללא הצלחה מרובה, לשמור על איזושהי שגרה של פעילות גופנית. קצת אירובי, קצת התעמלות, קצת יוגה. הבעיה היא שכל דבר קטן שמוציא אותי מהשגרה, גורם להפסקה ארוכה מדי בפעילות. בנוסף, בחודש האחרון לא זזתי בכלל בגלל שפעת שלקח לי הרבה זמן לצאת ממנה. חשוב לי לחזק את הגוף שלי בכדי שיוכל לסחוב את ההריון בלי סבוכים וכאבים מיותרים, ואני מרגישה שהדברים שעשיתי עד עכשיו לא מתאימים לי לתקופה הזו. אני צריכה משהו שיתן לי הדרכה בסיסית בתנועה, ושאני אוכל להמשיך עם זה לבד בבית. אין לי בעיה עם היוגה, אבל סדר היום שלי מאד עמוס, ועדיין לא הצלחתי למצוא מקום שיש בו שעורים בזמנים שמתאימים לי. אני עדיין מחפשת, אבל אני עדיין רוצה משהו נוסף - פלדנקרייז או שיטת אלכסנדר.
 

mic26

New member
בהצלחה

אני לא כל כך יכולה לעזור לך בבחירה, אבל מאחלת לך הרבה בריאות והמשך הריון שקט. ההמלצה שלי היא שתנסי פלדנקרייז ואלכסנדר, ותראי למה את מתחברת יותר. אלה שתי שיטות שונות וכל אחת מהן יכולה לעזור לך. גם טיפולים ברפואה משלימה יכולים לעזור. חשוב מאוד להגיע למטפל/ת או /מדריך/ה שיודעים לעבוד עם נשים בהריון.
 

orii

New member
עוד אפשרות - צ'י קונג

צ'י קונג היא ה"יוגה" של הסינים - תנועה בריאותית הפועלת על פי העקרונות של הרפואה הסינית. כמו ביוגה גם תחת הכותרת "צ'י קונג" יש הרבה שיטות. אני מכיר את שיטת "משחק חמש החיות" שיצר הרופא הסיני חווא טו. אשמח להמליץ במסרים האישיים על מורָה לשיטה שאני מכיר.
 

kashke

New member
אני ממליצה על פלדנקרייז היות והשיטה

מבוססת על השימוש בשלד ומתנועותיו נוצרות ההשלכות למערכת השרירת וכל שאר המערכות בגוף. קצב העבודה מתאים לשינויים הרבים והגדולים החלים בגופך במהלך החודשים הללו וכמובן שההתכוונות אל ההקשבה והמודעות רק יכולים לעזור ולעשות טוב. בונוס נוסף הוא - שתוכלי ללמוד מהתרגילים שלך לתרגילים שתוכלי לעשות עם התינוקל'ה, לכשייוולד בשעה טובה. עוד מילה, איני יודעת היכן את גרה אך ברעננה נפתחו שיעורים בפלדנקרייז לנשים בהריון והמשתתפות מאוד מרוצות. בהצלחה!
 

tookmy

New member
פלדנקרייז בהריון

מאד מומלץ- אם מדובר בפלדנקרייז לנשים בהריון. כנ"ל לגבי יוגה. אני חשבתי שאוכל להמשיך בפעילות "רגילה" ורק לאחרונה (אני בחודש שביעי) התחלתי סופסוף חוג יוגה שמיועד לנשים בהריון, וזה הבדל של שמיים וארץ- מכיון שאין תנועות שאני לא אמורה לעשות (אלא אם כן, כמו תמיד, משהו כואב או מציק), כל הנשים בחוג במצבי, העבודה איטית ומתחשבת במצבי ואמורה לעזור לגוף שלי להתכונן ללידה בצורה טובה. לא חשוב אם את הולכת ליוגה או לפלדנקרייז (ואני בפירוש יודעת שיש פלדנקרייז מיוחד לנשים בהריון)- חשוב שתלכי לחוג שהוא לנשים בהריון, וכמובן כזה שיהיה לך נעים ונכון. שיטת אלכסנדר עד כמה שאני יודעת היא טיפול אישי ולא נעשית בקבוצה כמו הפלדנקרייז.
 

SideKick

New member
פלדנקרייז ואלכסנדר...

לצערי לא התנסיתי בשיטת אלכסנדר, אבל בשיטת פלדנקרייז אני עובדת ואני בהחלט יכולה להמליץ עליה כתרגול בהריון וגם בימים שאינם הריוניים. מדובר בשיטה שבה העבודה מאוד איטית ועם הקשבה לגוף, כך שאת יכולה להיות עם תשומת לב מרבית למה שקורה לגוף עם התרגול וגם לשתף את המתרגל/ת שלך בתחושותייך. ראיתי שהתפתח פה דיון בנושא יוגה בהריון ואני רוצה להתייחס. בעיקרון - כל שיטה שמאפשרת עבודה בריאה ועם הקשבה יכולה להיות טובה בהריון (וכאמור - גם מחוצה לו). עם זאת, צריך להיות מאוד מאוד מאוד זהירים כאשר מתחילים בהריון פעילות חדשה, שהגוף לא היה רגיל אליה קודם לכן. מנסיון (קצר אמנם) עם יוגה איינגר אני יכולה לספר שזו שיטה מאוד נוקשה ותובענית כלפי הגוף. אין ספק שנשים שעסקו בשיטה זו לפני ההריון יכולות עם משנה זהירות להמשיך גם בתקופת ההריון. אולם הייתי נזהרת עם המלצה להתחיל שיטה חדשה מסוג כזה דווקא בהריון. בכל שיטה שתבחרי - אני ממליצה לך ליידע את המורה לפני ההתחלה. סביר גם להניח שתידרשי להביא אישור רפואי על כשירותך להשתתפות בפעילות גופנית. אני מכל מקום מבקשת אישור שכזה מתלמידות בהריון. גם כדי לאפשר לתלמידה להיות מודעת עוד יותר לאחריותה האישית, וגם כדי לאפשר לרופא להיות מודע לפעילותה הפיסית של המטופלת שלו, כי אני יודעת שרופאים לא ממש שואלים ומתעניינים וזה נראה לי מידע יותר מדי חשוב. אם תרצי המלצות על מורים לפלדנקרייז במקום מגורייך תוכלי לפנות אליי במסרים. מאחלת לך הריון בריא ושופע ופעילות מהנה עד ללידה
 
אני הכרתי את היוגה- איננגר בחודש

רביעי להריוני. עד אז לא ידעתי יוגה מהי. המורה שלי הלכה איתי צעד צעד, שמרה עליי מאד והביאה אותי למצב בו עברתי היריון ללא כאבי גב או ברכיים עם הרבה כוחות גוף ונפש, ותרגילי היוגה ליוו אותי גם בלידה הטבעית של דור. לכן, הכל תלוי במורה. אין טעם ללכת למורה שלא מסביר ולא שומר, אבל זה נכון גם ללא היריון. מורה שיודעת להנחות נשים בהיריון, בעיקר אם היא עצמה חוותה היריון,תדע להקשיב לגוף של המתעמלת.
 
למעלה