מה דעתכן על מה שאמר הגאון מסמוטריץ?

3תיתי

New member
ואם הגעת נורא מרחוק לבקר יולדת

וגם עוד הגיעו? אז הביטחון לא ייתן להכנס? ישבית את השמחה? זה לא כל כך פשוט.
 

מירי,

New member
אפשר לחכות עוד יומיים.

אפשר להתאים את ההגעה ואפשר ואפשר ואפשר...
ואני אספר לך סוד, שלי בכלל לא מפריע שמבקרים אותה מליון אנשים ואולי גם עושים רעש.
 

BrightEye

New member
אבל את שעות הביקור אפשר להגביל

ואז לפחות את יודעת שבשעה מסויימת שקט יותר.
 

3תיתי

New member
הן מוגבלות

וגם אז, זה בעייתי, כי רוצים לבוא. כי היולדות רוצות שיבואו. זה יותר עניין של התחשבות, מודעות, ו... כן, נסיון להתאים בין הדיירות באותו חדר.
 

BrightEye

New member
הכוונה- לאכוף

ולא ממש חשוב בעיני מה היולדות רוצות, יותר חשוב מה הן צריכות וזה לנוח.
כי כשהכל הולך בסדר, אז אין בעיה.
אבל כשיש בעיה, אם מתחילים "להתחשב" כשאנחנו יודעים כמה שונות הנשים אחת מהשניה, זה בדרך כלל אומר שלא מתייחסים לצורך של מישהי. אנשים הם אנשים.
 

3תיתי

New member
זה מאד פטרנליסטי

כל יולדת צריכה משהו אחר. אחת צריכה את כל החמולה לידה. אחת צריכה שקט. מכוון שיולדות מכניסות המון כסף לבתי החולים, משתדלים להפוך את שהותן במקום, לנעימה ככל הניתן. בעיה לאכוף משהו, שמתאים רק לחלק מהיולדות. ניסו לפתור את הבעיה, ע"י התאמה ככל הניתן, בשקט. וככה זה היה צריך להשאר.
 

BrightEye

New member
אולי מטרנליסטי...? הרי זה בא ממני, אשה ואם

מהניסיון שלי בבתי חולים, יולדת או לא,
הבעיה היא תמיד תמיד עם הרעש ועומס המבקרים ולא להפך.
 

AYELET1

New member
אם יהיה חוק ויאכפו אותו

לא תגענה חמולות (משום לאום ודת) מרחוק!
יקח קצת זמן ואנשים ילמדו את הלקח.
הרעש , ההמולה, חוסר הפרטיות זה דבר נורא.
 

3תיתי

New member
שוב, לא כל כך פשוט

כי קודם כל, יש יולדות שככה מתאים להן. וגם הן מכניסות כסף לבית החולים...
וגם מה את עושה, אם טרחת ובאת מעיר אחרת, וחברים ממקום אחר גם טרחו להגיע בשעות הביקור? את מי תשלחי הביתה?
אז מצאו פתרון. משתדלים לשים יולדות דומות, יחד, בתקוה שיסתדרו. עכשיו, זה כבר לא יקרה.
 

AlicePJ

New member
אבל למה צריך להגביל בכלל? אולי הפתרון

הוא לשנות חלוקת תקציבים ולהשקיע גם בנשים במדינת ישראל? להוסיף חדרי לידה כך שלכל אשה יהיה חדר פרטי, כמו בחו"ל, ושיוכלו לבקר אותה כמה שהיא רוצה ובאיזה שעות שהיא רוצה, כמו בחו"ל. כן, זה יצריך להעביר כספים לטובת נשים. אני מבינה שזה משהו שקשה לעשות, אבל אולי זה לא יהיה הרעיון הכי גרוע?
המחשבה על לחלוק חדר אחרי לידה עם אישה אחרת, ולא משנה מאיזה צבע, גזע, דת, רקע, או כל משתנה אחר, זה מזעזע בעיני. ממש. אחרי לידה כואבים ומדממים ורוצים פרטיות להניק ולהחלים, וזה רגעים כל כך אינטימיים עם תינוק חדש שעצוב לי לשמוע שצריך לחלוק את הרגעים האלה עם זרות. שלא לדבר על לחלוק שירותים אחרי לידה, אני לא יכולה לחשוב על הרבה דברים פחות היגיינים ופחות מגעילים.
אבל יפה עשו שהצליחו להסיח את דעתכן עם כל הויכוח הזה, ובמקום שתבוא דרישה לחדר פרטי, צוות רפואי שלא עובד 40 שעות רצוף, מספיק אנשי צוות ומרדימים, הבאת צוות מספיק גדול ומיומן לפגיות וכו', כולן מתקשקשות על הפרובקטור היומי.
ומי שיגיד שאין כסף משקר. כסף יש, סדרי עדיפויות ששמות נשים באיזשהו מקום שלא בתחתית - אין.
&nbsp
&nbsp
 

פריZמה

New member
צודקת לחלוטין. ומדגישה עוד יותר את עליבות האירוע.

יכל כבודו לצייץ קריאה נרגשת על כך שיש לכבד ולהוקיר נשים ולידות, לשפר ולהשקיע.
יצא מצייץ ציוצי אפליה וקסנומשהו.
וכולנו נאמר אמן
 

מירי,

New member
אני לא יודעת מה קורה בשאר הארץ.

בנהריה מחלקת יולדות היא מהמשקעות בבית החולים, בין הלידה הראשונה שלי לשניה ובין השניה לשלישית ועד היום כל הזמן מגדילים ומשפרים.
(ואני ממש לא מדברת על איכות הרפואה, אלא על הפיזי).
 

מירי,

New member
איפה חדר האשפוז הוא לבד אבל לא פרטי?

גם בארץ אפשר לבחור בלידה פרטית, במלונית- תשלמי תקבלי, לא תשלמי, תקבלי פחות.
 
וואלה, אם זה שתי-ארבע נשים בחדר אחרי לידה

אני יכולה לחשוב על כמיליון דברים רק בתחום הרפואה בישראל שהייתי מתקצבת לפני שהייתי מכפילה את מספר החדרים לנשים שילדו. נחמד להיות לבד בחדר, אבל לדעתי בסדר העדיפויות הראוי זה באמת במקום מאוד נמוך לעומת טיפול באנשים חולים, קשישים, גוססים, ילדים, רפואת חירום, תרופות, וכו'. לא נעים להיות עם עוד מישהי בחדר - לא נורא, ולא טרגדיה. וזה לעומת הרבה דברים אחרים שהם כן טרגדיה שזה עלול לבוא על חשבונם.
אז תגידי - זה לא חייב לבוא מתקציב הרפואה. זה נכון. אבל אם לוקחים מתקציב אחר ונותנים לרפואה - אני אצביע בעד מיליון דברים, כאמור, לפני שאני אצביע בעד אחת לכל חדר.
 

AlicePJ

New member
אני מסכימה שזה נושא יותר גדול

אני חושבת שבישראל צריך להכפיל לפחות את מספר בתי החולים, אם לא לשלש. זה אומר שצריך שיהיו הרבה יותר רופאים וצוות רפואי וצוות תומך, והרבה יותר חדרי אישפוז לכל המחלקות, וביניהן גם למחלקת יולדות.
 

שקדיייה

New member
עם כל הרעות החולות של המערכת- אם יש פה משהו טוב

באמת ביחס למה שיש לרוב העולם להציע- זו מערכת הבריאות שלנו.

נכון, היא עמוסה בבעיות, נכון, היא צפופה, אבל היי! מקבלים פה שרותי רפואה ברמה הגבוהה ביותר, בחינם ולכולם.
אז אולי בארה"ב הפסיליטיז ליולדת יותר מפנקים- אבל זה בתנאי שיש לך ביטוח רפואי יקר.... ויש לא מעט אנשים שאין להם.
פה, את האקסטרה הזו שאת מדברת עליה אפשר גם לקנות- וללכת למלונית.

אם המחיר הוא שאפשר לבקר את היולדת רק בשעות הביקור , אז זה באמת מחיר קטן.....
 

AlicePJ

New member
מאוד אוהבים להגיד את זה, אבל אני לא חושבת

שזה נכון. באוניברסיטה דרג ז' בחור הכי תקוע בארה"ב יש יותר מכשירי MRI למטרות מחקר מאשר לכל בתי החולים בכל מדינת ישראל. אין מספיק מרדימים, אין מספיק צוות רפואי.
אני לא אתווכח איתך שאין בעיות במערכת הבריאות בארה"ב כי אני חושבת שכתבתי בעבר המון עליהן (אולי לא בפורום הזה או בניק הזה, אבל אני יודעת שכתבתי). אבל איך מגדירים רמה גבוהה? אני מסכימה איתך ששירותי הבריאות הם יחסית זולים (הם לא בחינם, תבדקי במשכורת כמה מורידים לך עליהם כל חודש), והם זמינים לכולם, ואני יודעת שיש אנשי צוות רפואי טובים, אפילו מעולים ביותר (אבל לא כולם, כמו בכל מקום אחר בעולם יש כאלה שלא היו צריכים לעבוד עם אנשים). אבל רמה גבוהה נמדדת במספר מכשירי הרפואה שיש, במצב הפגיות, במצב הזיהומים, בטיפול במטופלים (אני זוכרת סיפורים על זקנים שהיו להם רימות בזיהומים על העור כי אף אחד לא טיפל בהם ולא היתה להם משפחה, לדעתי בקפלן). אין פלא שיש כל כך הרבה אנשים עם ביטוח פרטי.
 
נראה לי שהיא נמדדת יותר בדברים כמו סיכויי החלמה

מאשר במספר מכשירי הרפואה, למשל. מה שנקרא מבחן התוצאה. אולי זו אחת הסיבות שאני לא בטוחה שלהכפיל את מספר בתי החולים, נניח, ואת מספר המנתחים בהם, למשל, יוביל בהכרח לתוצאות טובות יותר. לא כל אחד יכול להיות מנתח טוב (אני, למשל, לא הייתי יכולה...) וכו', ואפילו להשתמש במכשיר רפואי מתוחכם כמו שצריך זה לא תמיד פשוט.
אני הייתי זקוקה לבדיקה מיוחדת, למשל, והרופאה שלי בחו"ל, שהייתה המומחית בעיר לאותה בדיקה, התגאתה שהיא מכירה את המומחה מספר אחת בעולם בתחום - שהוא ישראלי.
 

AlicePJ

New member
ויש לך סטטיסטיקות בנוגע לזה?

למשל סיכויי ההחלמה של פג באילת, עיר שבה יש בית חולים אחד ואין בו פגיה? או למשל סטטיסטיקה של החלמה של ערבים מול יהודים, כפי שראינו רק השבוע?
אני לא אתווכח איתך שיש מיליון בעיות במערכת הבריאות האמריקאית. על כל בעיה שתגידי אני אוסיף עוד 5. אבל זה לא הופך את מערכת הבריאות בישראל לטובה. אני אולי לא גרה בישראל אבל קרובי וחברים רבים שלי כן ושמעתי מספיק סיפורי זוועה. אם את חושבת שזה תקין שאין פגיה, לדוגמה (ולא יודעת למה אני חוזרת לדוגמה הזאת), במרחק של 3 שעות מעיר מגורים, או שאזורים שלמים צריכים לנסוע שעות כדי להגיע לבית חולים, אז אני ואת לא באותו גל. מנתח טוב רואה X מטופלים. 10 מנתחים טובים רואים 10X. זאת מתמטיקה פשוטה. אם יש לך בעיה שאי אפשר לאבחן בלי הדמיה אבל התור הבא להדמיה הוא בעוד 4 חודשים ובינתיים הבעיה שלך לא נעלמת, ואת צריכה לסבול או שהמחלה ממשיכה להתקדם ולהיות יותר מסוכנת, או לחילופין לשלם לרפואה פרטית כדי לקבל תור ולעקוף את הזקנים והעניים שאין להם, במדינה שמתיימרת לשיוויון בטיפול הרפואי, אז זה לא תקין.
 
למעלה