מה דעתכן על ביות?

lihico

New member
Question

Should I prepare additional stuff for rooming-in? Like diapers, or cloths, hats, socks? In other words, if the baby is in rooming-in, I should provide for her everything she needs, just like at home? And the other side of that question - if she will not be in rooming-in, does the hospital provide all these things? I'm only asking because I am starting to prepare my bag for the hospital, and I need to know what to pack...
 

cookie1

New member
מלא בלבד !!!

אין לי זמן להרחיב אבל בחרתי בביות מלא בשתי הלידות. מקומו של התינוק עם אמא
 

ענתש

New member
במאיר יש - אמאאור ילדה במאיר וגם

קוקי ילדה במאיר (פעמיים) תקראי את ההודעות שלהן.
 

אמאאור

New member
במאיר יש ביות מלא, אבל >>

את צריכה לחתום על מסמך שאומר שאת לוקחת אחריות על התינוק שלך בלילה (כי מקובל שם להחזיר את התינוקות לתינוקיה במשך הלילה).
 

arier1

New member
האם יש בתל השומר ? באסף הרופא ?

ובאיז בתי חולים במרכז יש ?
 

ממולדה

New member
טבלת השוואה בין בתי חולים

בכל הארץ - כולל גישה להנקה ומידת הביות שהם מאפשרים.
 

ענתש

New member
שימו לב לכתוב על בלינסון:

"היולדת בוחרת את מספר השעות בו היא רוצה לשהות עם התינוק בחדרה, למעט שעות הצהריים והלילה" מה שנקרא "ניסוח מתחמק" - היולדת יכולה לבחור כל שעה משעות הבוקר שהיא רוצה להיות עם התינוק,זו המשמעות (כי זה למעט צהרים ולילה).
 

ליאם711

New member
אני ממליצה על ביות מלא, אבל לא בכל

מחיר!!! לאחר הלידה תומר נלקח להשגחה בת שעתיים, כי הוא נולד בלידת וואקום עקב מצוקה קשה. בזמן הזה הייתי בהתאוששות. לאחר מכן לקחתי אותו לביות מלא. א-ב-ל, בלילה השני הוא צרח די הרבה ואני הייתי אחרי שני לילות ללא שינה, עייפה מאד וחלשה והרגשתי ממש שהוא עומד ליפול לי מהידיים. הגעתי לתינוקייה היסטרית ובוכיה, כי ידעתי שהן יציעו לי להשאירו שם ומצד אחד לא רציתי לעשות זאת ומצד שני הרגשתי שאני עומדת להתעלף מעייפות. אבל פגשתי שם אחות שאישי מכיר אותה (הוא עשה בעבר לבן שלה שיעורים פרטיים)והיא הציעה לשמור עליו במשך שעתיים כדי שאוכל ללכת לישון ולאגור כוחות. בתחילה סרבתי, אבל בגלל שהייתי כבר מותשת והיא נראתה לי נחמדה, הסכמתי. חזרתי אחרי שעתיים ולקחתי אותו להמשך ביות מלא. למחרת הרגשתי שוב מותשת, אבל אז כבר יכולתי להזעיק תיגבור משפחתי (זאת לא הייתה שעת לילה מאוחרת). אז נכון שביות זה חשוב וטוב הן עבור האם והן עבור התינוק, אבל אם מרגישים שזקוקים לסיוע, אז לא צריך להמשיך בכל מחיר - אפשר להעזר בהם לזמן קצר. ליאם.
 
דעתי בנושא הביות ../images/Emo82.gif

אני באופן אישי לא מסוגלת לחשוב על התינוקות שלי שוכבים במיטה אחת מתוך עוד 20 מיטות בתינוקיה, בוכים לתשומת לב ולא מקבלים אותה מיד משום שקשה לשתי אחיות לטפל בכל התינוקות בו זמנית (לא מרוע לב, פשוט מפאת המצב), רעבים ומקבלים אוכל רק אחרי חצי שעה כי אף אחד לא שם לב, או סתם נרדמים מרוב מצוקה אחרי שבכו וקראו ואף אחד לא בא
הפרידה של התינוק מאמו היא קשה לו מאוד. המקום הטבעי של התינוק לאחר הלידה הוא בזרועות האם, על החזה שלה, מחובק ואהוב וחמים ונעים. לא בתוך עריסה בחדר מלא תינוקות. הוא היה בתוך הגוף שלך עד עכשיו, שמע והריח וחש אותך 24 שעות ביממה. לא פלא שלתינוקות כל כך קשה היציאה לאוויר העולם, שהם מפתחים קוליק וגזים והשד יודע מה שברוב המקרים בכלל לא קשורים לכאבי בטן אלא לקושי שלהם עם העולם... במיוחד אם הם מופרדים מהאם ומונחים בקופסת פלסטיק שקופה ברגע שהם יוצאים, מופרדים מהדבר היחיד שהם מכירים ויודעים בעולם הזה. מישהו צריך לקום ולומר לכל הנשים בהריון, שהזמן שלהן לנוח הוא עכשיו!!!, בזמן ההריון, לא אחרי הלידה. היומיים (או 4 - אם את אחרי קיסרי) האלה בביה"ח הם הזמן שלך ללמוד את התינוק שלך, לקבל הסברים לגבי הטיפול בו, ללמוד להניק, לחתל, לרחוץ, להרגיע... לספור מיליון פעמים שיש לו את כל האצבעות, לפתוח את הבגדים הקטנים ולבדוק שוב ושוב כמה שהוא מושלם... לא סתם הטבע נתן לנו אנרגיות שלא יאומנו אחרי הלידה. אשה אחרי לידה מתקשה לישון, היא מתרגשת, מלאת אדרנלין... ובשביל זה הטבע ארגן לנו גם כמה הורמונים שמרדימים אותנו ואת התינוק בסופה של הנקה (כמה מכן שכבר ילדו מכירות את ההרגשה הסוטולית הזו של סוף ההנקה, ההתעפצות הזו עם התינוק על הידיים?...). אני אישית לא הייתי מסוגלת לישון או להירגע בכל פעם שלקחו לי תינוקת לתינוקיה לשם שקילה, בדיקה, וכו'. הייתי מסתובבת כמו אריה בכלוב ומחכה לה שתחזור, הולכת הלוך וחזור מחוץ לחלון הגדול של התינוקיה ועושה עיניים לאחיות - שרק יחזירו לי אותה... אז זו דעתי על ביות. רק ביות. רק מלא. ואם אי אפשר - הולכת הביתה ברגע שאני יכולה לקום מהמיטה לבד.
 

ספגטינה

New member
מנסיוני המר מאוד....../images/Emo7.gif../images/Emo46.gif../images/Emo7.gif

כשילדתי את ביתי, לא הייתה אפשרות להשאיר אותה למשך הלילה איתי, באחד הלילות נכנסתי לתינוקיה כי הרגשתי צורך לבוא, להניק, לראות מה איתה.. ואני לא אשכח מה שראיתי! ביתי שכבה בתוך העריסה צורחת, אדומה לגמרי, לידה בקבוק חלב עם חיתול מגולגל, כלומר הם רצו שהיא תאכל לבד והניחו לה בקבוק בפה והחיתול היווה תומך... טוב שהבקבוק נפל ולא חנק אותה... התחלתי לבכות למראה הבכי הקורע שלה, וכשהרמתי אותה, ראיתי עוד 2 מפגעים! היא שכבה בתוך פליטה ענקית בצבע כתום... והרגליים שלה היו מוכנסות, שתיהן לתוך צד אחד של המכנס. רציתי לברוח איתה הביתה, לא הפסקתי לבכות ולצרוח על כל האחיות שם.. פשוט כאב לי עליה, וכעסתי על עצמי שהרשתי שזה יקרה!!!
 
../images/Emo7.gif איזה תיאור עצוב!

ואין לי ספק, שוב, שאין פה כוונה מצד האחיות להרע לתינוקות... הן פשוט עמוסות כל כך, שאין מצב שיוכלו לטפל בכולם בו זמנית. להאכיל תינוק ע"י תמיכת הבקבוק על חיתול מגולגל, זה פשוט מחדל. זו סכנה ממשית של חנק, בעיקר בגלל שמשאירים אותה ככה בלי השגחה! זה כבר לא עניין של עומס עבודה אלא של טפשות ובורות מצד האחיות. גם אני במקומך הייתי מרימה צעקות! ואני גם בדיעה של ענתש - אין דבר כזה שאסור ואין אפשרות. של מי התינוק הזה בדיוק? של בית החולים? של האחות? לא! הוא שלי! שלך! של אמא ואבא שלו! ואם מישהו יאמר לי שאסור לי להיות עם התינוק שלי או לטפל בו בעצמי, ושחובה עליי להשאיר אותו בתינוקיה לצווח כל הלילה עד כלות - אני פשוט אקום ואלך משם.
 

shelley11d

New member
כמה מזעזע!!! ../images/Emo7.gif../images/Emo46.gif

כמה נורא לראות דבר כזה! אני מעוניינת בביות מלא ובהנקה מלאה. לפי ההשוואה בין בתי החולים, זה אפשרי ב"העמק" בו אלד כנראה. מחר אהיה בבית החולים בבדיקה ולאחריה אעשה סיור במחלקה ואוודא שמה שהם מבטיחים אכן מתקיים.
 

הא חד1

New member
אז ככה אי אפשר להחליט לפני...ש

מגיעים ל"קטע" אצלי לידה ראשונה כל הזמן אמרתי היא תהייה צמודה אלי כל הזמן!! ו.. הפתעה אחרי הלידה הקשה שחויתי ממש לא רציתי אף אחד ליידי רק רציתי לישון וכמה שיותר. ולידה שניה היא כל הזמן היתה לידי. אז אל תתכנני כלום מראש תהייה פתוחה לשינויים ת -מ - י - ד.
 

מאז

New member
תכננתי לכתוב כאן - ביות מלא! אבל

מקוממת אותי הגישה של חלק מהנשים כאן, שביות לא מלא זו התאכזרות לתינוק האומלל שנמצא בתינוקיה הנוראית. אז אני הייתי בביות מלא עם הפשוש, והאפשרות הזו תהיה שיקול מרכזי אצלי בבחירת בית יולדות בלידה הקרובה בע"ה וזה נהדר (אם אפשר) וזה היה לי הכי טבעי שבעולם אבל- גם אמא שלא עושה ביות מלא היא אמא טובה, ואני לא חושבת שלתינוק נגרם נזק בלתי הפיך אם אין ביות מלא. האידיאלי בעיני (כמו שיש בליס, ששם ילדתי) - אפשרות לביות מלא, כשמתי שאת עייפה/קשה לך/סתם לא בא לך (ובעיני זה לגיטימי!) אפשר להחזיר את התינוק לתינוקיה.
 

עמית@

New member
תראי.

ברור שלא נזק בלתי הפיך, אבל את בעצמך מודה שהביות עדיף, גם לאם וגם לתינוק. אנחנו לא רוצים אפילו *להתקרב* למצב בו זה נזק בלתי הפיך.. אני אישית מעדיפה לעצור 100 צעדים לפני כן.
 
ואולי כדאי לקרוא את ספגטינה

שכתבה פה למעלה באמצע השרשור על החוויה העצובה שלה מהתינוקיה. האכלת תינוק ע"י הנחת הבקבוק על חיתול מגולגל והשארתו ללא השגחה, היא בפירוש מצב שיכול לגרול לנזק בלתי הפיך! התינוק יכול להיחנק ולהשתנק ואף אחד לא ישים לב כי אף אחד לא השגיח. ואני מעדיפה לעצור פה ולא להמשיך כי עושה לי רע רק לחשוב על זה.
 

שלומית 1

New member
ומה לגבי ביות אחרי ניתוח קיסרי?

אני אלד בקיסרי מתוכנן ואני מאוד רוצה ביות אבל אני אהיה חייבת כמובן שבעלי יהיה איתי. האם זה אפשרי? אני יודעת שלא נותנים לבעלים להיות עם היולדת בלילה, יש אפשרות לשלם ולקבל חדר מיוחד כזה? הלידה, אגב תהי בהדסה עין כרם ב"ה. אני ממש רוצה ביות וממש מתבעסת שבגלל הניתוח אני לא אוכל להיות איתו הרבה ביומיים הראשונים!
 
למעלה