מה דעתכם?

Kicker Girl

New member
עם ניסיון של 23 שנה באירופה לא מסכימה עם הקביעה שלו

גם באתרים הגדולים והצפופים ביותר מנתבים ביעילות רבה גולשים דרך 2, 3, 4, 5 ויותר שערים לעבר המעליות/גונדולה, וכולם מתמזגים ביעילות. הסדרנים עוזרים פה ושם למנוע "תקיעות", בעיקר בזמני לחץ. זאת לא בדיוק סיטואציה חברתית, לא יושבים לפטפט וללחוץ ידיים עם מי שמסביב (האמת שלפעמים כן) אבל זה אפקטיבי ביותר, וכמה שאני משתדל לחפור בתאים האפורים, לא זוכרת מקרים שמישהו עושה מזה עניין מיותר.
 

drz400e

New member
״מתמזגים״? מה זה?

אני יודע לעמוד בתור. באים , עומדים מאחורי האחרון , אבל אני לר גר בישראל כבר המון זמן. ״מתמזגים״ זה משהו אחר?
 
merging באנגלית

בהרבה אתרים נכנסים מכמה כיוונים ויוצרים תור אחד לפני העליה למעלית
 

natyh

New member
זו באמת מילה חדשה ...


לדעתי מהתגובות היותר מוצלחות .... כאו בפורום בסולם לא קשור לכלום ....
 

Kicker Girl

New member
ואם באים בשני תורים שונים (אחד מכל כניסה) שהופכים לתור אחד?

 

sgebay

New member
לדעתי האירופאים בסדר (אפילו הישראלים))

תחילת דצמבר הייתי בקרחון בטין. מאחר וזה היה המקום היחיד שהיה פתוח היו צווארי בקבוק. הכי גרוע היה לחכות 30 דקות בתור לאיזה טי בר שכולה נותן לך 150 מטר גובה. ובכל זאת כולם עמדו שם יפה ובסבלנות בלי להדחף. הדבר היחיד שעצבן היה איזה איטלקי שעישן והרס לנו את האוויר הצח והבתולי.
 

HelloweeN

New member
בעיני, מי שחותך בתור, מקומו בכלא.

וזה אחרי שאיזה באבא לימד אותו קצת אנטומיה אנאלית.
זה ענין תרבותי מאוד פשוט - מתחיל מחתיכה בתור וממשיך ברמיסת כבודם של אחרים בכל תחומי החיים, ובגלל זה ישראל ניראית ומתנהגת כמו גן חיות דוחה אחד גדול: אני אדפוק את ההוא, כי אם לא - הוא ידפוק אותי.
במקרה של הכתבה, הכותב צודק לחלוטין ולא היה צריך לתת לדביל הזה לעבור. כאן בארה"ב, או לפחות באתרים הגדולים, יש תוך מיוחד ל-SINGLES, כלומר למי שגולש לבד, ולרוב התור הזה הוא מהיר יותר ואמי שעומד בו מתיישב על הליפט עם מספר אנשים אחרים בכדי למלא את הספסל. אף אחד לא עוקף ולא מעיז לחשוב על זה אפילו. בפעם היחידה שבטעות ניסיתי להשתחל לקבוצה לפני מישהו אחר, חטפתי כאלה צעקות ומבטי זעם, שמאז אני כמו טטלה זז רק כשאומרים לי.
 

drz400e

New member
פה בקנדה אף אחד לא יגיד כלום אם תדחף

אבל בהצלחה אחרי הגלישה לדבר עם מישהו בבאר , או אפילו לפני ,על ההר. כמעט אף אחד לא יתעמת איתך , כי זה לא שווה להם את העצבים , אבל יסמנו אותך בשקט.... זאת התרבות הקנדית .

אני אגב ניתקתי לחלוטין יחסים עם ישראלי מפה שבא לגלוש איתי וכל הזמן נדחך בתורות. לא רוצה לראות אותו או לשמוע ממנו.
 

HelloweeN

New member
בצדק. עוד תוציא לעצמך שם רע בגלל אידיוטים.

אני באופן אישי מתרחק מהם כמו מאש, הספיקו לי ה-20 שנה בארץ.
 

drz400e

New member
מאוחר מדי (השם הרע
). וזה לא מה שמדאיג אותי

משהו שלמדתי מהקנדים זה לא לשרוף זמן על ass holes
 
מה שנקרא....

אתה יכול להוציא ישראלי מישראל אבל לא להוציא את ישראל מהישראלי.

ואגב קנדה, בביקור האחרון בטורונטו לצורך עבודה עמדתי כמו ילד טוב יחד עם חצי טורונטו במסלול שפונה ימינה להיכנס לכביש המהיר הזה שחוצה את כל העיר (401?) וב.מ.ו X6 שחורה עם גלגלי ניקל ונוצצים ועוד קישוטים ערסיים על נפנסים עקפה את כל התור ו"נדחפה" בכוח בין שתי מכוניות בתחילת ה"רמפה". הרגשתי ממש כמו בבית.
 
חצי מסכים

בחופשת הסקי הראשונה שלי עמדתי בתורים בעודף נימוס (כמו שלדעתי מתנהגים רוב הישראלים כשהם מגיעים לחו"ל), והופתעתי לגלות שההתנהלות היא קצת יותר "ישראלית" וקצת פחות "אירופאית" משציפיתי. אז התאמתי את עצמי למצב. לכל אוסף של אנשים ובכל מקום בעולם נוצרת תרבות ייחודית של התנהגות במקרים שונים, וזה כמובן כולל התנהלות בתור. באתרי הסקי באירופה יש רמה מסויימת של סטרס והידחפויות, ואם תתמהמה בחלק של ההתקדמות הקבוצתית לעבר השערים אף אחד לא יחכה לך, אבל לפחות בעינים הישראליות שלי זה לרוב לא עובר את גבול ההגיוני.
לפחות במעליות כיסא שם יש שערים כמספר מקומות הישיבה, דווקא הקטע הזה של תור ליחידים נראה לי מיותר (בניגוד לתור לבתי ספר שהוא מובן לגמרי). הרי כל ההמונים מתקדמים ביחד אל עבר השערים, והיחידים מוצאים את מקומם בדיוק כמו הקבוצות, ומקסימום קבוצה מתפצלת לשניים או שנותנים לאחרים לעקוף אותם.

ועם זאת:

אמנם לא הייתי באתר סקי באמריקה, אז אני לא יודע איך הדברים בנויים שם, ולכן אני לא יודע אם זה אותו רעיון או אולי פחות טוב או יותר טוב, אבל מההיכרות שלי עם אנשים ועם תורים, אני די משוכנע שרוב האחריות להתנהלות המנומסת או החצופה של הקהל נופלת בידיים של מתכנן המתקן ולא לתרבות של האיזור.
 
אין מה לכתוב אז כותבים שטויות

הלוואי אצלנו הכבישים התנהלות כמו במעליות הסקי באירופה. נכון, יש לחץ, דוחפים קצת אבל לא זוכר שראיתי מישהו ממש עוקף תור.
 

drz400e

New member
למה שטויות? זה הכל בהשוואה

הכותב הוא צפון אמריקאי , וזו החויה שלו
 
אני לא יודע מה הוא מכיר באירופה

ועצם ההכללה על יבשת שלמה בעייתית. אפילו לפי מדינה הייתי נזהר להכליל. אבל אם הוא כבר מכליל, העסק מטקטק באירופה לתפארת. אפילו בצרפת ואיטליה, מדינות בלי משמעת מוטבעת בDNA שלהם כמו כמושכניהם, ובדרך כלל העסק מסודר ויעיל. לכן מה שהוא כותב שבאירופה זה "חתוך או שחותכים אותך" עם כל הכבוד, זה לא רציני.
 

drz400e

New member
אתמול חתכות אותי בתור פעם ראשונה פה

אני בד״כ לא גולש בסופ״ש , אבל עם המנוי שעשיתי השנה יצא שאני כן אגלוש ליילה בימי שבת או ראשון. הפעם הראשונה היתה אתמול , ונסכרתי למה אני לא אוהב את הסופ״ש.

וכן , חתכו אותי בתור. אני עם הילדים , ויש רווח ביני לבין השורה שלפני , פתאום מהצד נכנס סקייר בין שני מעקות , בדיוק לפנינו . ואז מה? הוא מסתובב אחורה וצועק ״נו , עמיתי , יאללה , כמה אני אחכה לך?״ ומכניס אחריו את הילד שלו בין העשר בערך.....



(ואני , אחרי שנים של רגיעה , ישר חזרתי להיות קצר פיוז ובקול רם אמרתי ״כמו בישראל״.... חטפתי על הראש מאשתי על זה אח״כ , ובצדק. במקום להיות קנדי ישר חזרתי להיות ישראלי )
 

marceloros

New member
מנהל
מה זה קיבלת על הראש

היית צריך להעיף אותו במכות משם
 

drz400e

New member
ומה בדיוק היה יוצא מזה?

במקום לשתוק , לחכות את האקסטרא 15 ניות לכיסא הבא (שבמילא עשיתי , כי הוא לא ספר אותי אחרי שפתחתי את הפה) , וכשהוא מתרגש מזה שיש עוד ישראלי על ההר להפנות לו את הגב.... זה מה שהייתי צריך לעשות. זה מה שרוב הקנדים היו עושים , ולכן יש להם חיים כל כך הרבה יותר רגועים , עם זמן להתעסק בסבבה במקום בחרא.
 
למעלה