מה דעתכם על העיתונות בארץ?

beckham17

New member
מה דעתכם על העיתונות בארץ?

האם היא משרתת את האינטרס הלאומי? האם היא לא? האם היא ימנית/כמו שצריכה להיות/שמאלנית? האם הסיקור אובייקטיבי? תענו...
 
לא ,לא ושוב לא.

העיתונאות בארץ מתיימרת להציג עצמה כדמוקרטית, כאובייקטיבית, כעיתונאות לגיטימית, שנותנת לך בתור צופה או קורא את כל החדשות בכללותן. אבל ממש ממש לא לכל השאלות שלך. הרי עיתונאי הוא בנאדם ובנאדם= סובייקטיביות. אדם לא יכול להגיד משו, לסקר מקרה בלי להכניס איכשהוא את דיעותיו האישיות. לטעמי? התקשורת בארץ נוטה לשמאל, תגידו מה שתגידו- לא משנה לאן היא נוטה- היא שוט לא משתרתת את הציבור נאמנה.
 

eviv

New member
העיתונות היא דיי סבירה

אני לא חושה שיש לה כל כך כיוון מסויים כי זה מאזן את עצמו כתב שמאלני כתב ימני, כן אפילו בהארץ... אין ספק שהימניים חושבים שהם מקופחים ואגב.. אותו דבר מרגישים השמאליים יש ליי הרבה ביקורת על עיתונים כמו ידיעות ומעריב שלפי טעמי הפכו להיות מאין צהובון... העיתתונות בכלל לא אמורה להיות על פי האינטרס הלאומי דבר זה מסוכן ומאפיין מדינות דיקטטוריות או פאשיטיות. התקשורת צריכה להיות אצמאית ולא אמור בכלל להיות קשר לאינטרס לאומי זה או אחר..
 

SGVB

New member
העיתונות צריכה לשרת את המדינה שלה

למה אתה חושב שבארה"ב לא פירסמו בהתחלה כשהעירקים שבו את החיילים שלהם? האם זה בגלל שהם מדינה דקטטורית אם כן אני חושב שלנו לא יזיק להיות מדינה "דיקטטורית" כמו ארה"ב ולא לתקוע גול לשער שלנו "אל תירוק לבאר שממנה אתה שותה"
 

eviv

New member
לא נכון עובדתית

בארצות הברית אין על התקשורת צנזורה בכלל. זה שהמדינה לא פירסמה הכול זה לגיטימי. התקשורת פירסמה כל מה שהמדינה מסרה. המדינה צריכה לשמור על האינטרים שלה אין על זה וויכוח אבל התקשורת היא לא המדינה התקשורת אמורה למסור מידע שמעניין את הציבור.
 

beckham17

New member
אין צנזורה???

אז שתדע לך שמי שנכנס ל"גראונד זירו" עם מצלמה, היא הוחרמה! יש דמוקרטיה מתגוננת, שאומרת שאם יש דברים שפוגעים במדינה, ניתן לצנזר אותם. אבל לי יש שאלה טובה: אם התקשורת כ"כ שקולה, למה לא פורסם אתמול באף כלי תקשורת על ההפגנה למען פולארד בגם הורדים בירושלים, שהגיעו אליה מעל אלף איש??? הפגנות אחרות ויותר קטנות, על המצב הכלכלי כן שידרו אתמול בחדשות... מה קרה??? כשמדובר בהפגנה של הימין, משתיקים את התופעה... נכון זאת תקשורת שקולה???
 

eviv

New member
גם אסור לצלם בסיסים צבאיים אז מה?

לא מדובר פה על העברת מידע מודיעיני... כאמור המדינה רשאית ואמורה להגן על מידע מודיעיני לגבי היכולת הנשק שלה והבסיסים שלה. אבל אין פה סתירה שהממשלה למשל לא תצנזר את הדיעה שהתקציב הוא רע לדוג' אפילו שזה יוצר התנגדות שבסופו של דבר יכולה למוטט את הממשלה... גם הפגנות של השמאל משתיקים לפעמים היתה הפגנה של שלום עכשיו מול הכנסת היינו שם בערך 150 איש בצד השני של הכנסת עמדו כ15 מפגינים ימניים התקשורת דיברה רק על הפגנת הימין... כמו שאמרתי כל צד מרגיש נדפק... אין כל כך קשר האמת לימין ושמאל בהפגנה של פולארד. פולארד על כל הכבוד הוא לא נושא שהציבור מתעניין בו או בכלל יודע עליו, הנושא הכלכלי כן.
 

beckham17

New member
אין שום סודות מדינה ב"גראונד זירו"

ואסרו לפרסם תמונות משם כי זה פוגע בלאומיות האמריקנית! בדוק, אל תתווכח על זה... לא מכיר את הדוגמא שלך. ועם כל הכבוד, 150 זה לא אלף!!! עצוב מה שאמרת על פולארד, כי בזכותו עיראק לא השמידה את ישראל ממזמן, ובזכותו צה"ל הפציץ את הכור הגרעיני שלהם... אחרת הם היו יכולים כבר להשמיד אותנו מזמן!!! לתקשורת אין זכות לקבוע מה מעניין אותי ומה לא. חובה עליהם לדווח על הכל! ועם כל הכבוד זה נושא נורא חשוב, וזאת דעת הרבה, עובדה ש-1000 איש הגיעו!!!
 

eviv

New member
לא מכיר את גראונד זירו

לכן גם לא התייחסתי אליו לא מכיר את המקום ואת הסיפור שלו... כמה שהנושא הזה חשוב וכמה שהנושא הזה מעצבן לא הצלחתם להעות את הנושא הזה על סדר היום הציבורי... עשיתם גימיק? קישרתם את זה לזמן טוב? יכולים להיות המון סיבות. כמות של מפגינים לא חייבת להיות מעניינת... התקשורת היא פרטית היא לא שייכת למדינה חוץ מערוץ 11 ואפשר לשים לב לשוני החדשות שם... ולכן היא מסקרת את מה שהכי מעניין את הקוראים שלה ומה שהכי יכניס לה כסף- עניין הציבור...
 

beckham17

New member
לפי העיתונים, העניין לציבור

הוא רק העניינים של השמאל. מומלץ - כל שבוע במוסף "יומן שבועי" של העיתון "מקור ראשון", מופיעה לקראת סוף העיתון פינה קבועה של הכתבת חני לוז. הפינה נקראית "הפרעות בתקשורת". תקרא כל שבוע, ותראה עד כמה התקשרות נוטה לצד הפוליטי, שהוא בעצם המיעוט במדינה!!!
 

SGVB

New member
וזה ממש לא בסדר שהציבור לא מתעניין

בפולארד. ורוב הנושאים הציבור מתעניין בהם בגלל התקושרת שמפנה עליה תשומת לב. וזה לא בסדר שהתקשורת לא מפנה תשומת לב לפולארד וכן מפנים תשומת לב למשפחות החטופים בלבננון(אני לא אומר שזה רע שפנים תשומת לב לנושא החטופים) ובאמת חבל שיש "קשר" יותר לימין בנושא פולארד בגלל שעובדתית יש יותר ימנים שפועלים למען שחרורו של פולארד
 

SGVB

New member
"התקשורת פירסמה כל מה שהמדינה מסרה"

כאילו שרשתות הטלויזיה בארה"ב הן עיוורות ולא ידעו על זה שחטפו אמריקאים
 

eviv

New member
והם לא דיווחו על כך?

רק שהם עשו את זה בזמן מתאים לארצות הברית או הזמן שעדיף לארצות הברית. יש כל מיני אמצעיים לדחות דיווח. רשתות החדשות האמרקאיות הוצמדו ליחדות מסויימות ולא ראו הכול...
 

SGVB

New member
רשתות החדשות אומנם הוצמדו ליחידות

מסויימות אבל הם ראו את זה כמו שהאירופאים ראו את זה
 

eviv

New member
אני לא מבין את הנק'...

מה אתה מנסה להוכיח כאן?
 

SGVB

New member
אני מנסה להוכיח שמדינה נורמלית

שומרת על המידע שקשור אליה ומפעילה צנזורה וזה לא עיניין רק של משטר דיקטטורי.
 
העיתונות והתקשורת בכלל...

שני אלה מנסים להיות אוביקטיבים וניטרלים. אך כשאני קורא כתבה\שומע חדשות אני יכול להגיד אם השדרן\כתב שמאלני\ימיני אפשר לראות את זה לפי "התקיפות" שלהם בשאלות וזה גם כתוב שחור על גבי לבן (לפעמים באמצע הכתבה הכותב מכניס את דעותיו ואז הכתבה כבר סוביקטיבית. *לגבי העניין של ההפגנות: התקשורת מסקרת אירוע רק אם הוא מושך צומת לב ומעלה את הרייטינג זה מה שאכפת להם ולא משהו אחר!
 
העיתונות והתקשורת בוחרים מה להראות.

הם יכולים לעשות מהעניין של פולארד המון ולהעלות את המודעות הציבורית .... זאת עובדה שמה שבשער הראשי נקרא יותא והוא כביכול הסיפור הכי גדול... נגיד המקרה של הודיה קדם כשרק חשבו שהיא נחטפה הסיפור הופיע בכל העמודים הראשיים וזה לא שלא הייתה עוד תינוקת חטופה שגם ממנה יכלו לעשות סיפור ענק! העיתונות בוחרת לנו מה חשוב ומה לא... כותרות צבעוניות ומפוצצות חשובות ואלה שבאמצע לא....! וזה לא בגלל שזה לא מעניין את הציבור זה בגלל שזה לא מעניין ת'עיתונות...
 
למעלה