ובכן
ישנן שלושה מכוניות שנכללות בקבוצת היפניות הקטנות המשתלמות ביותר מיד שניה... קוראים להן - סובארו ג'אסטי, דייהטסו שרייד וזוזוקי סוויפט... אי שם הרחק, בשנת 94, נכתבה כתבה נרחבתם עליהן כמשומשות במגזין "אוטו", אבל אין לי כוח לקום מהכיסא ולבדוק
בכל מקרה, מבין השלושה, הסוויפט היא הגרועה ביותר.. כבר ייצא לי לשמוע על נטיות ההתפוררות שלה, ובכללי, היא הפחות מומלצת... ג'אסטי ושרייד - מעולם לא ניסיתי למצוא הבדלים ביניהן, וכל מה שאפשר להגיד מתייחס לשתיהן בערך.. אלה מכוניות קטנות, חלשות, מצויינות לנסיעה עירונית בעיקר, זולות לאחזקה, חסכוניות, חלקים בשפע.... מבחינת ביצועים וכאלה - אינם קיימים.. מדובר בתחבורה בסיסית ביותר, אך מאוד משתלמת... בעיקרון, הטובה ביניהן לדעתי היא ג'אסטי, בגלל שסובארו יודעים באמת לעשות את העבודה, והשם שלהן חזק יותר משל דייהטסו, ולא במקרה... הן ידועות כאמינות מאוד, ממש סוסי עבודה - אבל.. אף אחד לא יכול לחתום על המילים שלו, כשמדובר ברכבים שהם 15 שנים על הכביש... כאן כבר ישנם הבדלים בין אקזמפלר לאקזמפלר... אצל מישהו הרכב עמד במקום מוצל, ומישהו השתמש בשמן יותר טוב, וכו'... ההיצע של מכוניות אלה הוא גדול מאוד, ואני ממליץ לחפש את זו שעברה הכי פחות ידיים, שהבעלים שלה זה איזה סבאל'ה או סבתא, ושהקילומטרז' שלה סביר מאוד, כך שעושה רושם שעשו עימה חסד.... יש כאלה, באמת לא חסר, ואפשר למצוא... באשר לנסיעות לגולן או לאילת, מובן שלא ניסיתי עליהן, אבל יכול להיות דווקא שזה אפשרי... בהצלחה.