מה בפינה
רילוקיישן

ברוכה הבאה לפורום


מוזמן/נת לספר קצת יותר על ההזדמנות ועל הלבטים, כל שאלה או שיתוף שמתאים כרגע. כי יש דברים שמי שלא היה שם, לא יבין
 

KallaGLP

New member
אנחנו לא מחליטים כלום מראש. זורמים. הכל פתוח.

כרגע הנסיבות הן כאלה שהעבודה של בעלי מאוד נוחה ומתאימה לו אישית ולנו כמשפחה (וברור שבארץ, ואולי בכלל, הסיכוי למצוא שוב מקום עבודה כה מוצלח מבחינת השילוב של רמת שכר, עניין, ורוגע נמוך ביותר עד לא קיים). אחד הדברים שגרמו לנו לקבל את ההצעה מלכתחילה הוא העומס והלחץ הנוראי שהיו לבעלי בעבודה בארץ לאורך השנים, ובמיוחד במקום האחרון שבו היה. היה לו חשוב בזמנו לקבל את התפקיד הזה כחלק מהקידום המקצועי והכלכלי שלו, אך בשלב ההוא הוא כבר הגיע למצב של שחיקה, ממש פיזית, וידענו שבדיוק הגיע הזמן לעבור הלאה למשהו קצת יותר רגוע, וההצעה הזאת נפלה עלינו בתזמון מושלם מבחינה זו. אגב, זה פשוט עניין של התפקיד הספציפי שהוא קיבל, כי אפילו בחברה שהוא עובד בה כיום וגם בחברות אחרות לא חסרים תפקידים לחוצים ועמוסים, ככה שזה עניין של מזל מבחינת צירוף הנסיבות האישי שלו ולא בהכרח משהו שמובטח לכל מהגר עבודה.
בנוסף, אנחנו נהנים מהבית שקנינו במקום שאנחנו מאוד אוהבים ועוד רחוקים מלמצות את הטיולים באזור ובכל ברחבי המדינה העצומה הזאת. ייתכן שלו היינו נאלצים להישאר בעמק הסיליקון שבקליפורניה, היינו נשברים תוך כמה שנים למרות כל מה שסיפרתי על העבודה, כי חשוב לנו לחיות במקום שאנחנו מתחברים אליו מבחינת סביבה, בניגוד לרבים אחרים שפחות אכפת להם איך המסביב נראה ומרגיש כל עוד יש שם פרנסה.
כמו כן, היינו מאוד רוצים שהבן הבכור, שיש לו עוד 3 שנים לשרת בקבע, ישתחרר ויגיע לכאן לפחות עד שיוכל לקבל אזרחות, כי אזרחות נוספת זה תמיד דבר טוב בחיים, ולו ליתר ביטחון. אנחנו כרגע כולנו על גרין קארד, אבל זה סטטוס שתקף רק למי שהוא תושב ארה"ב, ולכן מגביל את חופש התנועה לטווח הרחוק. בעל גרין קארד שלא נמצא בארה"ב לתקופה ממושכת בסופו של דבר מאבד את הסטטוס שלו ולא יכול יותר לחזור לחיות פה, וזה מצב שאנחנו רוצים למנוע. אם נקבל אזרחות, יהיה לנו חופש החלטה בכל שלב איפה לחיות ולכמה זמן, ובשביל זה בכל מקרה אנחנו צריכים להישאר פה עוד שנתיים שלוש. אם לא נדאג לאזרחות ונעזוב לתקופה ארוכה, כבר לא נוכל לחזור גם אם בשלב כלשהו נשנה את דעתנו מכל סיבה שלא תהיה, וזה מצב שאנחנו רוצים למנוע מטבע הדברים, כי אנחנו רוצים להיות אדונים לגורלנו ולא לתת לחוקים שרירותיים לקבוע ולהחליט בשבילנו.
ומעבר לזה אלוהים גדול. אנחנו בכוונה לא ננעלים על אופציה מסוימת ולא קובעים לעצמנו לוחות זמנים או מטרות, משאירים ראש לגמרי פתוח, ואני מניחה שאם נרגיש בשלב כלשהו שמיצינו או שהנסיבות, שכרגע הופכות את החיים פה לכדאיים, ישתנו - נחזור. אבל עוד מוקדם להתנבא לכאן או לכאן.
ושיהיה ברור - ממש לא הכל ורוד כאן. יש הרבה דברים שלדעתי בישראל מתנהלים בצורה טובה בהרבה מאשר בארה"ב (כמו שיש כמובן גם להפך - לכל מקום יתרונות וחסרונות משלו). לא הייתי אומרת שהחיים כאן אובייקטיבית טובים יותר ברמה העקרונית,. הם טובים, לדעתי, רק למי שיכול להרשות לעצמו לחיות טוב ולא להיות תלוי באף אחד (כמו בכל מקום, אני מניחה). לנו כדאי להישאר כאן בינתיים בגלל שילוב של נסיבות מאוד ספציפי שלנו שהופך את זה למשתלם, נעים ונוח. אני לא רואה את עצמי רוצה לחיות כאן במצב כלכלי בעייתי, כי זו מדינה הרבה פחות סוציאלית מישראל. לעומת זאת, נתקלתי באנשים שלא טוב להם כלכלית, חברתית ובכלל, ושחזרו או מתכננים לחזור. אני חושבת שהכי חשוב במצב הזה לשמור על גמישות ולא להתקבע מראש על תכנית מסוימת, כי זה, בין היתר, ימנע תחושה של כישלון ויקל על השינוי, אם וכאשר יהיה בו צורך.
מקווה שעזרתי במשהו.
 

KallaGLP

New member
ובאשר למצב שלכם - על סמך המידע המועט שנתת,

אני לא ממש יודעת מה המשמעות, ולכן גם ההשלכות האפשריות, של "אפשרות פחות עטופה אדמיניסטרטיבית", אך מבחינתנו חד משמעית - אילו לא היינו יודעים מה בדיוק מחכה לנו (כולל פגישה עם יועץ רילוקיישן שעזר לנו להבין במדויק את המשמעויות הכלכלית והאחרות של ההצעה שבעלי קיבל, גם ובמיוחד בהשוואה למה שהיה לנו בארץ) ושרוב הסיכויים שזה אכן יהיה צעד קדימה כלכלית ומקצועית, לא היינו יוצאים להרפתקה. לנו הצדדים האלה היו חשובים מאוד, בניגוד לרבים אחרים ההגירה ממש לא הייתה המטרה שלנו, ולא היינו עושים זאת מתוך ידיעה שנאלץ לרדת ברמת החיים, לוותר על חלק מהדברים שכבר השגנו בעמל רב ושיש חוסר ודאות גדול בנוגע לעתיד. בדיעבד, ואחרי שכבר הגרתי, אני עוד יותר משוכנעת שמבחינתנו זה היה ועודו השיקול הנכון לקבלת ההחלטה, ושלו פעם נוספת היינו ניצבים באותו צומת דרכים, היינו צריכים להפעיל בדיוק את אותם השיקולים.
ובאשר לבן - סביר שיהיה לו קשה בהתחלה. כמה קשה ולכמה זמן תלוי באופי שלו - מידת הביטחון העצמי, יכולת הסתגלות, עד כמה הוא חברותי וכד'. אך בסופו של דבר, נדיר מאוד שילדים בגיל כזה לא מסתגלים היטב. סביר שבהתחלה יתגעגע לארץ, לחברים ולחיים שהיה רגיל להם, ויצטרך הרבה תמיכה וסבלנות מכם, אך, לפחות מהניסיון שלי ושל אנשים שאני מכירה, בסופו של דבר הוא יתחיל להרגיש בבית.
 

KallaGLP

New member
יועץ רילוקיישן זה רק פרטי.

קיבלנו ייעוץ מס בארץ ובארה"ב כחלק מחבילת הרילוקיישן וגם ייעוץ של חברה שעוזרת בהתארגנות בארה"ב וסוכנת שליוותה אותנו בחיפוש בית, אבל יעוץ רילוקיישן מהסוג הזה לא נהוג להציע עד כמה שידוע לי.
הנה אתר החברה שהשתמשנו בשירותיה.
 

KallaGLP

New member
אנחנו גרים בעיר קטנה באזור סיאטל.

אני מניחה שקהילה ישראלית יכולה להיות יתרון, אם כי שמעתי גם על הרבה רכילויות וחיכוכים שהולכים בקרב קהילות שגרות באמת צמוד באותו רחוב/שכונה. אך אני מניחה שאם שומרים טיפה מרחק, אך יחד עם זאת נשארים מספיק קרובים, זה יכול להיות נפלא. מבחינתנו אישית זה לא שיקול חשוב דיו. לנו הכי חשוב שנאהב את המקום, ולכן גם בקליפורניה וגם כאן אנחנו די מרוחקים פיזית מהקהילה הישראלית, פשוט כי אנחנו לא אוהבים לגור במרכזים גדולים וצפופים, שבהם מתגוררים מרבית הישראלים, והולכים יותר לשוליים, למקומות עם יותר שקט וטבע. אם במקרה היו שם גם ישראלים, היינו כנראה רואים בזה יתרון, אך סדר העדיפויות שלנו ברור לגמרי, והעניין הזה נמצא די בסוף הרשימה. אנחנו לא אנשים שפוחדים מנסיעות. גם בקליפורניה, ועכשיו גם פה, מצאנו חברים יהודים וישראלים, ואין לנו בעיה להשקיע חצי שעה ויותר כדי לנסוע להיפגש כל פעם, או לארח אצלנו. אתמול למשל אירחנו חבורה גדולה של אנשים במסגרת קבוצה שהתחברנו איתה, וכמעט אף אחד מהם לא גר באזורנו. היום אנחנו נוסעים כדי להשתתף בערב שירה בציבור, במרחק 30-40 דקות נסיעה מאיתנו, בכיף, ושמחים לחזור אחר כך הביתה לשקט וליופי שלנו. אנחנו אגב גם הולכים בקביעות לתאטרון, בלט ואופרה בסיאטל, המרוחקת מאיתנו כ-30 מייל. ממש לא מפריע לנו.
לילדים, אגב, זה כבר בכלל לא חשוב, הם מסתדרים נהדר עם החברים מקומיים ובכלל לא רוצים לבוא איתנו למפגשים הישראליים, אצל המבוגרים החיבור והקשר הזה לשורשים ולתרבות המקורית הרבה יותר חשוב ואנחנו ממש לא מתיימרים לוותר עליו, פשוט מוכנים לעשות קצת יותר מאמץ בשביל לקיים אותו.
 
מה בפינה
רילוקיישן

הרבה אנשים ובעיקר משפחות עושים רילוקיישן בקיץ, ולכן אני מעלה את הנושא זה עכשיו. לחיות בחו"ל זה חלום נפלא, אבל לעבור לחו"ל לתקופה או לתמיד זאת לא חופשה בחו"ל, זה תהליך מורכב מאוד – לוגיסטית ונפשית, וההשלכות של מהלך כזה הן גדולות לנו המבוגרים ולילדים. יש פה אתגרים והזדמנויות ואשמח אם תוכלו לשתף מנסיונכם

בעקבות מה עברתם לחו"ל? ומי עבר?
איזה הכנות עשיתם לקראת המעבר?
איזה צעד עשיתם או לא עשיתם ואתם ממליצים לעשות לקראת רילוקיישן?
מה חשבתם שיהיה האתגר הגדול ביותר, ומה בעצם היה האתגר הגדול ביותר בשבילכם?
איזה הזדמנויות עלו במעבר הזה?

אתם מוזמנים כרגיל להתיחס לכל מה שנכון לכם בהקשר הזה
 
אני נשואה לסקוטי

שלא מצא את עצמו בישראל אז עברנו לסקוטלנד. עברנו עם ילדה בת שנתיים וכמה חודשים.
ההכנות שלנו היו יחסית פשוטות, כי זה היה הבית של בעלי, אבל חיינו במשך 6 חודשים בקראון בלי מים זורמים, ועדין זאת היתה חוייה נפלאה. בעיקר נהנתי להיות עם הבת שלי 24/7 ולא לרוץ לעבודה ב-7:00 ואסוף אותה מהגן ב-16:00. זה ממש הרגיש לנו כחופשה. אבל אז הגיע החורף, עברנו לבית עם שכ"ד ובלי הכנסה, וכל הצרות התחילו.
הבת שלי היתה מאוד קטנה, ועדין סיפרנו לה על המעבר, והראינו תמונות. גם לגן שלחנו תמונות והם גם התיחסו למעבר, כולל מסיבת פרידה
פחדתי מהבנת השפה עם המבטא החזק, והניב המקומי הוא מאוד חזק, אבל בשבילי ההזדמנות הגדולה היתה בעצם לא לפחד מטעויות. לבקש שיגידו שוב כי לא הבנתי. אני במקום חדש וזה בסדר לא להבין או לדעת. לשאול ולהתענין וללמוד על התרבות וכל דבר בעצם.
הפסקתי לחשבן על "מה יגידו". נהנתי מלהיות אמא במשרה מלאה ולעשות מה שנכון לנו, מה שבארץ, בין הגנים, משפחה, חגים וכל הלוחות זמנים שהיו בחיי, לא היה אפשרי, או שאני הרגשתי מחוייבת

שילמתי מחיר גדול בקרירה שלי. בארץ הייתי מזכירה של סמנכ"לי שיווק של סלקום ופירסום גיתם. האנגלית שלי לא מספיק טובה לעבודה באדמינסטרציה פה, והפכתי להיות שואבת מים - עבודות ניקיון, מטבח ביה"ס ומועדון ילדים. אבל החיים פה הרבה יותר נוחים, ומצאתי עיסוקים חדשים ומעגלים חברתיים שונים ואני אוהבת את חיי כמו שהם כרגע
 

La Milagrosa

New member
רילוקיישן זו הגירה בתנאי לוקסוס. לי לא היה את זה.

אני היגרתי לבד בגיל 33, הארד קור. לא היתה לי עבודה במדריד מוסדרת מראש, לא היה לי יותר מדי כסף שיגבה אותי, ולא היו לי מכרים במדריד.
רק שני דברים הקלו עליי: אזרחות של אחת ממדינות האיחוד האירופי, וידיעת השפה הספרדית.
השנה וחצי הראשונות היו קשות להחריד. דירות עם שותפים (אחרי שכבר התרגלתי לחיות לבד בישראל), עבודות דחק בשכר מינימום, הייתי צריכה להוציא רשיון נהיגה (אי אפשר להמיר רשיון ישראלי בספרדי. צריך ללמוד נהיגה ולהיבחן בתאוריה וטסט, כאילו מעולם לא נהגת).
הגירה היא לא עניין לכל אחד. לדעתי זה מתאים רק לאנשים קשוחים במיוחד, שלא קשורים למשפחה שלהם יותר מדי.
אני הצלחתי בגדול, והמאמצים החלו לשאת פרי רק אחרי שנה וחצי כשמצאתי עבודה נורמלית וחתמתי על חוזה שכירות של דירה קטנה לעצמי בלי שותפים ממש באותו שבוע. אבל ראיתי מקרים של מהגרים (לאו דווקא ישראלים) שביזבזו אנרגיות על געגועים הביתה, ועל שיחות טלפון יום יומיות עם האחים וההורים, ולא הצליחו להשתלב פה.
 
ברילוקיישן הכוונה מעבר ממקום למקום

לא בהכרח מעבר ע"י חברה, עם תמיכה במעבר. את צודקת לגמרי שזה יותר מורכב כאשר עושים את זה לבד, בלי איש קשר, בלי שום עוגן.

כל כך מבינה את הסיפור של רשיון נהיגה. גם בבריטניה צריך לעשות טסט טאורטי ומעשי, ועד היום, אין לי רשיון נהיגה בריטי. לבעלי יש, ואנחנו חיים בעיר קטנה שלרוב אני הולכת ברגל בכל מקרה, אז למעט כמה מקרים שהיה נחמד שתהיה לי אפשרות לנהוג, אני ממש לא צריכה
 
הכל ענין של הרגל. אין לי בעיה לרכב על אופניים בכבישים

כאן, אז אני מניחה שגם לנהוג ברכב לא היתה בעיה
 

אספרסו2

New member
גם בגרמניה

כשהגעתי הייתי רשאי לנהוג שנה ואז לעבור מבחן תאורטי ומעשי.
עברו השנים ובינתיים הרשיון הישראלי פג תוקפו והתפוגג כלא היה במבוך מנגנון הרישוי בישראל.
&nbsp
 

אספרסו2

New member
כן

אבל לאחר שני נסיונות עוקץ של חברות השכרת רכב בישראל הגעתי להחלטה שיותר נכון כלכלית,גם בגלל מצוקת החניה,להתנייד במוניות.
 

KallaGLP

New member
עבורנו לא היה חלום ולא כוונה לעזוב את ישראל,

אלא הצעת עבודה מפתה כלכלית ומקצועית מחברה בעמק הסיליקון שנחתה לפתע משום מקום על שולחנו של בעלי והיה קשה לסרב לה. ההזדמנות לחיות במקום חדש בשביל החוויה היה בונוס נלווה נחמד, אך לא אחד שהיה יכול לעמוד בפני עצמו. ב-3 השנים הראשונות גרנו באזור שלא אהבנו ולא נקשרנו אליו למרות כל היופי מסביב, אם כי בהחלט גם אנחנו וגם הילדים מצאנו שם הרבה חברים טובים, שהם הדבר היחיד שהצטערנו לעזוב כשעברנו משם. קנינו בית במדינה אחרת בארה"ב (בעלי התעקש ולבסוף קיבל רשות מהחברה שבה הוא עובד לעבור לסניף שם), ועכשיו סוף סוף אנחנו מרגישים בבית. מאוד מאוד יפה כאן, האווירה הרבה יותר רגועה ונעימה ויוקר המחיה פחות מטורף מאשר בעמק הסיליקון. אנחנו מטיילים הרבה ונהנים לחקור את הארץ העצומה והמגוונת הזאת. האם זה גורם לנו לאהוב פחות את ישראל או לשכוח שהיה לנו שם טוב או להתגעגע פחות לאנשים הקרובים והיקרים שהשארנו מאחור? לא. אבל זו בהחלט חוויה מעניינת והעבודה של בעלי מאוד מוצלחת גם מבחינת עניין וגם מבחינת רמות הלחץ שהרבה יותר נמוכות מכל עבודה אחרת שעבד בה אי פעם (כי הוא עובד במחלקת מחקר) והאפשרות לעבוד הרבה מהבית, וגם כמובן מבחינה כלכלית. אני הצלחתי גם למצוא כאן עבודה מעניינת במקצוע (שקשור לשפות), וכרגע אני עוסקת בללמד את המחשב עברית עבור אחת מחברות הטכנולוגיה הגדולות והידועות, שזה נחמד ומעניין. השכר שלי כמובן צנוע, אבל זו תוספת נאה להכנסה הראשית וגם נוח מאוד כי אני עובדת מהבית ואדון לעצמי, ולשנינו בעצם נשאר עוד זמן לפתח כל מיני עסקים ועיסוקים ותחביבים שלנו מהצד. גם הילדים הסתגלו מצוין ויש להם הרבה חברים גם במקום החדש, ואנחנו רק מחכים שהבן הבכור יגמור את השירות שלו בקבע ויצטרף אלינו אף הוא לפחות לכמה שנים עם בת זוגו.
 
אני מבינה שעברתם עם ילדים יחסית גדולים,

איך הם קיבלו את העובדה שאתם עוברים לארה"ב?
איך זה להיות אמא בארה"ב לילד בצבא?

תעני רק אם מתאים לך כמובן
 

KallaGLP

New member
כן, הבן הבכור היה בן 19.5 כשעזבנו, באמצע תכנית תלפיות

וחתום להרבה שנים. לפני שבכלל חשבנו לקבל את ההצעה התייעצנו איתו, ואילו היינו מרגישים שלא נוח לו עם הנסיעה שלנו היינו נשארים, אבל הוא היה נחרץ מאוד לגבי זה שאסור להחמיץ הזדמנות כזו. למען האמת, בשלב הזה הוא באמת היה כבר די עצמאי ובקושי היה מגיע הביתה, כך שידענו שהוא יסתדר. הצבא גם היה בסדר ותחילה כחייל בודד ועכשיו כחייל בקבע הוא מגיע לבקר אותנו די הרבה. יש לו גם סבים וסבתות משני הצדדים ועוד קרובים וחברים, כולל החברה (שכנראה תהפוך בקרוב לאשתו) שהוא גר איתה, והוא עושה את מה שהוא אוהב בעבודה וגם לומד לתואר שני, כך שהוא בסך הכל די מסודר.
באשר לשלושת האחרים, הבן והבת האמצעיים היו בני כמעט 13 כשעברנו, והקטנה בת 10. כל אחד מהם קיבל את הבשורה בצורה אחרת: הבת הגדולה הייתה ממש בהיסטריה ואמרה שהיא מוכנה להישאר לגור עם סבתא וסבא, רק שלא נכריח אותה לעזוב את החברים שלה. הבן היה די רגוע ואמר: "טוב לי בארץ ואני בטוח שיהיה לי טוב גם שם", ואילו הבת הקטנה הייתה מבולבלת ולא ידעה אם לצחוק או לבכות. תקופת ההסתגלות הראשונית, כשעוד גרנו במגורים הזמניים והם עוד לא הלכו לבית ספר הייתה קשה מאוד. פתאום לבד, בלי חברים, עם הורים שטרודים בסידורי המעבר הרבים ובעבודה החדשה - זה בהחלט היה מאוד לא קל, במיוחד לבת הגדולה. אבל תוך זמן קצר אחרי שעברנו למגורי הקבע ורשמנו אותם לבית הספר, המצב השתפר פלאים.
 
למעלה