מה בכל זאת?

מה בכל זאת?

לפני 2500 שנה היתה יהודה מדינה קטנה במזרח התיכון אלוהי ישראל לא היה הכי פופולרי בממלכה זו ואז הגיע נבוכדנצר והרס את הממלכה הזו ומאז החל הכל לגדול ולצמוח כיום אלוהי ישראל הוא הכי פופולרי בעולם מישהו יכול להסביר מה בכל זאת קורה כאן
 

habeas corpus

New member
מישהו?

כמובן ש"מישהו יכול". כל רב, כומר או אימאם ישמחו להסביר לך מה בכל זאת קורה כאן. אתה רק מתעקש לבקש לנפשך הסבר אחר, שאיננו קיים, מפני שההסבר שלהם כרוך בענידת כבלים חלודים. אז אולי תקבל את ההסבר ההגיוני שלהם , ובמקום זאת פשוט תתעקש שלא לענוד את אותם כבלים חלודים?
 

ההגיון1

New member
הכי פופולרי בעולם?

מענין שאתה מציין את זמנו של נבוכדנצר ולא את הקיסר קוסטנטינוס (שכפה את הדת הנוצרית על כל העולם) או לפחות את ישו שממנו הכל אולי התחיל מנבוכדנצר לא קרה כלום ככל הידוע לי חוץ מזה השאלה לא ככ מובנת אתה מחפש סקירה הסטורית או שזה שאלה אירונית
 
הכל מהחורבן הראשון

מספרי ההיסטוריה עולה הרושם שעד נבוכדנצר לא היה הבדל גדול בין יהודה ובין שכנותיה עמון מואב אדום וכו' ומאז גלות בבל החל הסיפור יוצא הדופן של העם היהודי שנמשך עד היום
 

mister xy

New member
העולם התקדם

בעבר הרחוק רוב תושבי הכדור היו עובדי אלילים, במשך הזמן האדם החל להבין שאין בהם ממש ולכן מצא תחליף בדמות איזה אל אחד וירטואלי בשם יהוה או אללה. אני מאמין שבעתיד האדם יבין שגם בזה אין ממש ואז האתאיזם ישלוט בעולם כמו שנאמר ומלאה הארץ דעה וגו'...
 
אליל ישראל הכי פופולארי ?

ייתכן. מלבד היהודים. למרות מאמר אבוה דשמואל: "אסור לאדם שיעשה שותפות עם העובד כוכבים, שמא יתחייב לו שבועה, ונשבע לו בשם עבודת כוכבים שלו, והתורה אמרה: לא ישמע על פיך!" (בכורות דף ב) עכ"ז פירש ר"ת "בזמן הזה כולן נשבעים בקדשים ואין תופסין בהם אלהות ואע"פ שמזכירין [עמהם] שם שמים וכוונתם [לד"א מ"מ] אין זה [שם] עבודת כוכבים כי דעתם לשם עושה שמים וארץ" (תוספות) וע"כ פסק הרמ"א "ויש מקילין בעשיית שותפות עם הכותים בזמה"ז, משום שאין הכותים בזמן הזה נשבעים בע"א, ואע"ג דמזכירין הע"ז, מ"מ כוונתם לעושה שמים וארץ" (או"ח סימן קנו) ואעפ"כ היהודים מצהירים "שֶׁהֵם מִשְׁתַּחֲוִים לָהֶבֶל וָרִיק וּמִתְפַּלְּלִים אֶל אֵל לֹא יוֹשִׁיעַ"
 

habeas corpus

New member
וכי נעלם מעיניך שפסוק זה נמצא בספר ישעיה?

וכי נעלם מעיניך שעלינו לשבח היא מהתפילות הקדומות ביותר שיש בידינו? וכי נעלם מעיניך , שמסורת בידינו שיהושע בן נון עצמו כתבה? וכי נעלם מעיניך שגם אם לא הוא כתבה, מכל מקום היא נתקנה להיאמר בידי אנשי כנסת הגדולה? וכי נעלם מעיניך שלכולי עלמא , גם לדעת אחרון החוקרים, מוסכם כי עלינו לשבח כבר עמדה בצורתה הנוכחית עוד טרם נחרב דביר ביתינו? וכי נעלם מעיניך שבאותה תקופה , הוא המכונה בפיך אליל ישראל , טרם זכה לפופולריות כלשהיא? וכי נעלם מעיניך שאין באפשרותנו לשנות מטבע שטבעו חכמים , עד שיחונן ה' עמו, ונקים לנו סנהדרין לתפארה בלשכת הגזית בהר הבית. ואם לא נעלם מעיניך כל זאת, איך הגעת למסקנתך?
 
וכי אני בעיניך אטלס ח'רטה ?

אכן, בדקתי ומצאתי כדבריך שהביטויי "וּמִתְפַּלְלִים אֶל אֵל לֹא יוֹשִׁיעַ:" אכן מופיע אי שם בישעיה. ותודה על העדכון. מה בכך אם תפילת עלינו לשכח נכתבה בידי יהשע עצמו ? ומה בכך אם נתקנה בידי כנה"ג טרם החורבן ? ומה בכך שאליל הבעל יהוה טרם זכה לפופולריות כלשהי ? בהכרח, שאם אין אפשרות לשנות ממטבע שטבעו חכמים, אזיי עלינו להשמיץ את אליל הבעל יהוה. שהינו "אֶל אֵל לֹא יוֹשִׁיעַ:" ולו רק מטעם "כִּי עָשׂה נַעֲשֶׂה אֶת כָּל הַדָּבָר אֲשֶׁר יָצָא מִפִּינוּ לְקַטֵּר לִמְלֶכֶת הַשָּׁמַיִם וְהַסֵּיךְ לָהּ נְסָכִים כַּאֲשֶׁר עָשִׂינוּ אֲנַחְנוּ וַאֲבֹתֵינוּ מְלָכֵינוּ וְשָׂרֵינוּ בְּעָרֵי יְהוּדָה וּבְחֻצוֹת יְרוּשָׁלָם וַנִּשְׂבַּע לֶחֶם וַנִּהְיֶה טוֹבִים וְרָעָה לֹא רָאִינוּ: וּמִן אָז חָדַלְנוּ לְקַטֵּר לִמְלֶכֶת הַשָּׁמַיִם וְהַסֵּךְ לָהּ נְסָכִים חָסַרְנוּ כֹל וּבַחֶרֶב וּבָרָעָב תָּמְנוּ:" לא רק שאליל הבעל יהוה אינו מושיע, עם חזרתם בתשוקה הוא נהפך להם למשחית.
 

habeas corpus

New member
אז מה בדיוק הבעיה?

התפילה נתקנה על העמים המתפללים לאלים שאינם יהוה, ותפילה זו אנו ממשיכים היום בלא לשנותה , כיוון שאין לנו סמכות. אבל עיקר העניין הוא שכפי שראית בעיניך , הדברים נתקנו לגבי האלילים שאינם יהווה , ועליהם נאמר שהם "אל לא יושיע", ועליהם אנו ממשיכים לאמר זאת. ומדוע אתה סובר שלפתע אנו מכוונים את הדברים ליהוה עצמו? אתמהה. משונים הדברים. ברור שכאשר נתקנה התפילה , דובר על אלי העמים , והעובדה שחלק גדול מהעמים סביבותינו והרחקים לנו נטשו את אליהם ועברו שלנו , אינה מעלה ואינה מורידה. ובעתיד אף נובא לנו כי התהליך יימשך ויטו כל יושבי חלד שכם אחד לעובדו. ואף בחלקה השני של עלינו לשבח ("על כן") עצמו הדברים נאמרים במפורש . ולו היה כדבריך, לא היה מקום לחבר בין הדבקים (עלינו לשבח לעל כן) שכן ב"על כן" אנו מתפללים "לתקן עולם במלכות שדי". אלא שתמיהתך אין לה ידיים ורגליים, והאל שלא יושיע, אינו יהוה אלא האלים שעליהם דיברו ישעיהו ואולי יהושע בזמן שהם כתבו את הדברים .
 

נבוזרדן

New member
לא לשכוח את

תפקידו של נבוזראדן בקטל הכהנים ובבעילת הפרוצה בקדשי הקדשים. נבוכדנצר היה פוליטיקאי. נבוזראדן לא.
 

עץ שתול

New member
מעניין מאוד מה שאתה אומר

מפני שעד כמה שידוע לי, דוקא נבוכדנצר כן היה מאמין באלוהים... שהרי בשכר שלש פסיעות כבש את ירושלים...
 
למעלה