מה אם

מה אם

נקודה חסרת התייחסות: במידה ואכן האבודים הצליחו למנוע מהקמת תחנת הברבור, מנעו את ה"סיסטם פיילר" של דזמונד, מנעו את תאונת המטוס ואכן כולם נחתו ב LA (כל אחד למקומו) האם הם לא יזכרו דבר או שדווקא הם יהיו מודעים לכך שקו הזמן השתנה ובניגוד למה שסוייר אמר הם כן יכירו אחד את השני? תחשבו על זה: ג'ק מחזיר את גופת אביו, סוייר חוזר למעשה הנוכלות, פואלו וניקי עם הרבה יהלומים אבל מעט מאוד אמון, קייט בכלא על הריגה, ארון נמסר לאימוץ (או שלא?), מייקל ו-וולט מנסים לבנות משפחה ביחד (עם כל הדברים המוזרים של וולט), לוק חוזר מאוכזב עדיין על כסא גלגלים... זה בערך כמו לומר "הכל היה חלום שחלמתי בטיסת 815 סידני-ל.א.
 

אילנית99

New member
ויש להם עוד עונה שלמה למלא

אז, זה יכול להיות סיום טוב לפרק האחרון בעונה או באמת לפרק הראשון בעונה.... ואז... את שאר העונה יראו לנו מה קרה באי עם בן ווידמור וכל אנשי האי כשאבודים לא הגיעו אליו....
 

rawsh

New member
וזה גם מסביר למה מהבחינה המבנית והסמלית

הרגע האחרון של הפינאלה היה חייב להיות פיצוץ הפצצה (ולא, נניח, שהיו מראים לנו במערכה האחרונה של הפרק את הסצינה של הריגתו של ג'ייקוב, במקום את פיצוץ הפצצה). כי מרגע שהפצצה התפוצצה, אנחנו הצופים אמורים לתהות אם מעכשיו ואילך ההיסטוריה לא משתכתבת, והאפקט הזה היה נפגע קצת אם היו מראים לנו את הקטע עם בן ולוק אחרי הרגע של פיצוץ הפצצה. כי אז כביכול ההווה ממשיך להתקיים גם אחרי האקט שעשוי לשנות אותו מקצה לקצה. ככה, לעומת זאת, הם השאירו אותנו תוהים.
 

tamarhp

New member
אם שום דבר לא קרה

אז אין סיבה שהם יכירו אחד את השני. אבל בל נשכח את הפרדוקס שזה יוצר: התקרית נמנעת > הטיסה לא מתרסקת > האבודים לא חוזרים לעבר > האבודים לא מונעים את התקרית > התקרית לא נמנעת > הטיסה כן מתרסקת וכו'.... בקיצור זה ממש ממש לא הגיוני!!!! ושלא נשכח גם דברים אחרים, כמו אם הטיסה לא מתרסקת אז ג'ולייט גם לא חוזרת לעבר (כי לבן אין סיבה להזיז את הגלגל) ואז היא לא מיילדת את אית'ן, למשל.. ואולי כל האירועים היו מתגלגלים אחרת לגמרי..
 

BeatlesRulz

New member
אני לא מבין למה אנשים חושבים שזה יקרה...

הם נוחתים, הטיסה לא מתרסקת, זהו! תחשבו שזה ככה: דהרמה באים לאי>דהרמה חוקרים את האלקטרומגנטיות>חבורה של זרים מונעים "תקרית" כלשהי. זהו....................! אין יותר סיבוכים, הכלל ממשיך כרגיל!
 

אילנית99

New member
הם שינו את קו הזמן

ז"א... יכולות להיות שתי ואריציות: 1. הם היו ב 77 מנעו את הפיצוץ ובמקביל הייתה קפיצה בזמן. ואז הם חוזרים לטיסה 815 הם מכירים זה את זה (הם מבוגרים ב3 שנים) אבל, בקו זמן אחר שבו אין התרסקות. הבעייתיות בזה היא שהם כביכול נכנסים לגוף של עצמם שקיים שם. ולכן זה לא הגיוני. 2. הם היו ב 77 מנעו את הפיצוץ ובמקביל הייתה קפיצה בזמן, אבל, שינוי קו הזמן שינה את הכל, ז"א הם ב 815 שלא מתרסקת. לא מכירים זה את זה ולא נוחתים על האי. האי לעומת זאת המשיך בהתנהלותו מאותו רגע ב 77. הרגע הזה קרה. אבל, הם לא זוכרים את זה. הם לא זוכרים כלל את קפיצות הזמן (שכן קרו).
 

tamarhp

New member
1. לא הגיוני

2. זה מה שג`ק חושב שיהיה אבל זה לא הגיוני. נניח שריצ`ארד ואלואיז שומעים מג`ק בדרך לפצצה את כל הסיפור על ההתרסקות ב2004, בעוד 30 שנה ריצ`ארד מצפה שזה יקרה אבל זה לא קורה. זה לא הגיוני. ובעצם מבחינתם אין אף אחד שמגיע וחוזר בזמן. וגם ג`ייקוב ימשיך לחיות, וכן הלאה, כי בעוד 30 שנה לוק לא יגיע. אפשר להסביר את זה באופן מאולץ ע``י יקומים מקבילים ובעצם בשבירת רצף הזמן ומניעת התקרית יצרו 2 קוי זמן מקבילים, אבל זה לגמרי לא מתאים לאבודים ולכל מה שאמרו לנו בעונה הזו. וזה גם די מפגר כי מה יהיה בעונה 6?
 

OmerAloni

New member
לא הגיוני ולא אפשרי

הפרדוקס לא מתחיל מהאירוע בהאצ' בפרק האחרון, אלא גם מכל מה שהוביל לאירוע הזה. ובגלל שראינו ששום דבר לא השתנה בהווה (2007) משמע שכל מה שקרה בעבר קרה תמיד בעבר. צריך לזכור שהזמן הוא רציף, הצופה (אתה) לעומת זאת רואה את הזמן בשתי נקודות שונות (77' ו-07'), לכן אם אירוע שקרה ב-77' היה אמור לשנות אירוע בעתיד, לא היית יכול לראות את 2007 כפי שראית אותה, אלא איך ש-2007 היתה אמורה להיות אם האירוע שינה את העתיד. המסקנה המתבקשת היא שאי אפשר לשנות את העבר, וכפועל יוצא גם העתיד לעולם לא ישתנה.
 
"לא הגיוני" "לא אפשרי"

שני מושגים שאין להם שום קשר למציאות כשמדובר ב"אבודים" המקנה שלך היא לא יותר מדטרמנזים טהור. אני לא סגור על זה שאי אפשר לשנות. אחרת איך אפשר להסביר את הסרטון שהוקרן בקומיקון, להזכירך ד"ר צ'אנג מדבר על תקופתינו (כולל אזכור לג' ו' בוש ולאינטרנט) ידו שלימה וללא פגע ונראה שבייבי-מיילס נשמע ברקע. אין מצב שהסרטון הוקלט לפני הפיצוץ היזום של ג'ולייט. אלא אם כן הייתה קפיצה בזמן בה מישהו מהאבודים עדכן את ד"ר צ'אנג במצב כולל תחזית ברורה למדי לעתיד.
 

tamarhp

New member
ההסבר לסרטון - שהוא לא חלק מהסדרה

נדמה לי שזה מה שהיוצרים אמרו - שהם התכוונו שהוא כן יהיה חלק מזה אבל בסוף זה לא הסתדר כי הם הרגו את פראדיי מוקדם מהצפוי. בקיצור תתעלמו מהסרטון.
 

גרופית1

New member
אני חושבת

שאכן הם שינו את העבר והטיסה נחתה בלוס אנג'לס, אבל הטיסה אג'ירה 316 כן התרסקה וכך הם נפגשים על האי ב 2007. אני חושבת שבעיקרון הם שינו את העבר ואת רצף התקריות בו, אבל מה שהם עברו זה ההווה שלהם (כמו שדניאל עבר) ולכן הם כן זוכרים אחד את השני. אני בטוחה גם שלנגיעה של ג'ייקוב איכשהו גם היתה השפעה
 
למעלה