מה אוכלים היום?

ladybug6

New member
מה אוכלים היום?

ככל שאני יותר עסוקה, ככה יש לי יותר חשק לאוכל מבושל ומזין. או שאולי זו הדרך שלי להתחמק ממשימות אחרות

תבשיל קוסקוס מקוביות גזר, בצל, סלרי וחומוס חצי מונבט. הרוטב מבוסס על ציר ירקות והוסמך עם קמח.
הקוסקוס זה הסוג המהיר להכנה שרק שופכים לתוכו מים רותחים וקצת שמן (וקצת מהרוטב של התבשיל) ומחכים 10 דקות.
טעייייים!

בנוסף התחסל גם מה שנשאר מלביבות הקישואים ותירס, ואת האורז עם עדשים כתומות מאתמול אני אשאיר לארוחת ערב לצד סלט ירקות.

מה אצלכם?
 
חומוס

תוצרת בית נטחן הבוקר
פטריות מוקפצות עם בצל קינמון ,כמון ופלפל שחור כדי לחמם את הנ"ל
שאריות קוביות טופו עם שעועית צהובה עדינה סנפרוסט ורוטב כתום מפפריקה
שאריות אורז לבן עם אטריות אורז מטוגנות בתוכו.

ירקות טריים שנותרו מהארגז- מלפפונים אחדים, עגבניות שתיים בדיוק, כמה פאקוסים וחסה.

סלט כרוב ירוק עם קוקוס טחון- בערב.
 
כמו כל הסלטים שלי

הכרוב- מקצץ קטן בתוספת בצל איזה שיש, במקרה דנן לבן פושט למרות העדפתי לירוק.
קוקוס טחון שהרחתי היטב לפני לוודא טריות (אין כמו ארומת סבון לארוחת הערב...NOT) לפי החשק, כלומר שמים כפותיים מערבבים ומתרשמים. אפשר לקלות את הקוקוס על מחבת למי שיש סבלנות.

מלח גס, פלפל שחור גרוס, מעט שמן זית או שקדים אפשר גם טוויסט כמה טיפות שמן שומשום כהה. בעיקרון בעבר הרחוק הייתי שמה בזה שמנת חמוצה אבל עכשיו כבר שנים שלא.
במידה ולא הוספתי שמן שומשום נותר לי רק להוסיף ירוק נבחר טרי- מה שיש. בעיני במקרה הזה לא יותר מאחד.
פטרוזילה?

כוסברה

קורנית?

נענע/ מנטה

קורנית לימונית?


לתת לזה לעמוד מעט,לערבב שוב ו...יאללה.

אפשר בהחלט לשקול לחיוב תוספת מעט סירופ מייפל מאלה המקוריים או סילן, ממש מעט רק כדי לדחוף את הטעמים האחרים לפני השטח.
סליחה על הביטויים הנמלצים- אין לי טובים מהם.

על הדבר הנ"ל אפשר לעשות וריאציות כיד הדמיון ,שוב לפי מה שיש בבית למשל- חצאי ענבים
קוביות מנגו בעונתו, תפוח עץ חמצמץ מגורר על פומפיה גסה או בכלל לכיוון הפיקנטי- פרוסות דקות של פלפל חריף טרי
או בוטנים מומלחים קלויים קלות- לא הרבה מדי כי זה מכביד, נבטים למינהם עובדים יפה כאן...

וככה, אבל הכי פשוט כמו בהתחלה זה מצויין
 

נטאשKה

New member
את משתמשת בקוקוס טרי

או בשבבים הטחונים שקונים בסופר? מן הסתם קוקוס טרי או מיובש ייצור טעם אחר לגמרי.
 
לרוב

ביבש מניצת הדובדבן. טוב דיו.
לעיתים כשיש אצל נירקן פצוח ונגיש אני מגררת אותו על פומפיה . עבודה אבל פחות ממה שנדמה. אכן טעם אחר אבל
קוקוס הוא קוקוס והארומה מתחדדת ככל שהוא מרוכז יותר, זתומרת פחות נוזל באגוז ויותר בשר ובמיוחד כשהוא מיובש
 

נטאשKה

New member
הרגע סיימתי לחסל

המבורגר עדשים שחורות ופטריות מתערובת מתובלת שהעפתי למעבד מזון וטיגנתי בזריזות ברינג, לצורך יצירת הצורה.
עם קטשופ וחרדל ביתיים בלחמניה ממש לא בריאה שחטפתי במכולת


לארוחת ערב כבר יש תבשיל חצילים ופטריות מאודים ברוטב בוטנים על מצע "אורז" כרובית מתובל בשום-לימון, יהיה סלט חי עם טחינה ירוקה שאכין עוד מעט.

יש תבנית גדולה של ירקות בתנור בבזיליקום חריף. חומוס נכנס להשרייה כדי שיהיה מחר חומוס ויש ממרח שעועית לבנה.

מתכננת גם להכין דאל הודי מעדשים כתומות ולאפות נאן אם יהיה לי זמן.
 

littlegem

New member
התבשיל נראה מעולה. אצלנו פסטה

מעם רוטב עגבניות ופטריות, סלק מבושל קר וסלט ירקות עם פלפלים ולקט חסות
 
ממליצה לנסות את הקוסקוס המלא של שופרסל

מאוד מוצלח, בעל טעם אגוזי ואם הוא עבר אצל הילדים שלי אז זה סימן שהוא ממש טעים.
 

סביון1

New member
גם אני ממליצה עליו. הכי מוצלח בעיני מכל מה

שניסיתי עד היום (סוגת, אסיף, מזון, אוסם)
 
למעלה