מה ששאלתי הוא לגבי התקן הרשמי.
הדוגמות שהבאת: לכּכֿבֿ, להכּחיש, לבּרבּר, מבחינת התקן של האקדמיה הן לא כשרות לשימוש. מה ששאלתי היא במה "אף על פי כֿן" ו"כמו כֿן" שונות מהדוגמות לעיל מבחינה פורמלית? וחוץ מזה, אל תתחיל לקבוע מי נורמלי ומי לא נורמלי בכזה ביטחון. רבים הוגים לככּב, להכֿחיש, לברבּר ועוד- משום שהם דבקים בתקן. יקים כאלה. האם אתה תבוא ותגיד להם שהם מדברים בטעויות הואיל והם לא מדברים בדרך שבה רוב העם מדברים? אני מבין שאתה אדם מאוד דמוקרטי, וסובר שמה שהרוב עושה הוא הנכון והראוי. גם זו גישה. אבל כמו בכל כלל גם בקרב דוברי שפה ישנו מיעוט, גם אם המיעוט הזה הוא הדובר נכון. נקודה נוספת שלי היא, שאם אתה בוחר ללכת ע"פ מה שהרוב דובר, לא תוכל להציב גבולות לתקינות השפה ולנכונותה. עד מתי תאמר שהכל כשר, מתי יגיע הרגע שבו תכריע שהמילה היא מומצאת וחסרת היגיון? האיש הישר בעיניו יעשה, וכל העשייה חסרת מסגרת וחסרת גבולות.