מהו תקציב משפחתי לזוג + 3 ילדים

kobi19691

New member
מהו תקציב משפחתי לזוג + 3 ילדים

שלום ! .

ברצוני לדעת מהו תקציב משפחתי ל זוג = 3 ילדים בני : 12 , 7 , 4 שנים , עם משכנתא של 3100 ש"ח לחודש .????

משום מה אני רואה שכולם מסתדרים , וכולם ממלאים עגלות בסופר ולכולם אוטו חדיש , וכולם מסתובבים עם מותגים , ולנו קצת קשה , ותודה לאל מרוויחים בסדר

תודה מראש !
 

fieten

New member
תובנות

הרכבים ברובם כנראה של הבנקים ונקנו על חשבון העתיד..של הילדים.
לקחת הלוואה כדי לקנות רכב זה מין שוד עצמי של העתיד שלך.
החוכמה היא לחיות below your means ולחסוך לפחות 20% מהכנסה ולהשקיע את הכסף במדדי מניות ואגח ממשלתי (וכמובן לא לשלם דמי ניהול לאף אחד בשביל זה).
אותם "הרו"ב שאתם רואים...חיים ממשכורת למשכורת ונוהגים להתלונן על "הממשלה" ולהאשים את כולם כשמשהו משתבש (פיטורין וכו).
[URL]https://www.youtube.com/watch?v=uHXXyRcVGn0[/URL]
 

נטאשKה

New member
אין דבר כזה

תקציב משפחתי לזוג פלוס שלושה. יש תקציב שמתאים למשפחה מסוימת.

מה זה יעזור לך אם יכתבו לך מספר? כל מי שכותב לך נמצא בדיוק באותו מצב כמוך? מן הסתם לא וגם מי שנמצא בול באותו מצב כמוך (כלומר גם גר בשכונה שלך כי גם זה הרי משפיע) לאו דווקא יש לו אותן מטרות תקציביות כמו שלך.

לכן אם תפרט הוצאות הכנסות ומה המטרות שלך, תוכל לקבל עצות איך להגיע לשם.
 

kobi19691

New member
תקציב משפחתי

מה תקציב מכולת ? , מה תקציב ביגוד ? , מה תקציב רכב ?
למשפחה סטנדרטית לחלוטין , עם נופש פעם בשנה , בתי ספר
משום מה כולם מתלוננים שאיו ואין , אבל תאכלס בשטח אני לא רואה שאין , כמה הורים עוזרים ? , איך אנשים מסתדרים עם שכר מינימום ?
אני רואה חדשות ותוכניות תחקיר שקשה לאנשים , אבל כשאני נכנס לסופרים השכונתיים וגם הגדולים אני לא רואה את התמונות של חוסר , כולם עם אדידס נייקי אסיקסק ועוד ..... , ואני לא מסתובב במקומות יוקרתיים , אני מדבר על אזורים עממים לחלוטין . רכבים מודלים חדשים , מחליפים מכוניות כולם . מאיפה ?? .
האמת הרבה זמן רציתי להבין את התמונה הזו של מצד אחד מתלוננים שיש חוסר וכלפי חוץ יש עושר
 

נטאשKה

New member
אז מה שאתה שואל בעצם

זה לא מה תקציב ריאלי למשפחה שלך אלא איך אתה יכול לצאת לחופשה ולקנות אוטו חדש? או שאתה שואל איך אנשים אחרים עושים את זה?

אנשים אחרים זה לא כ״כ משנה אבל חלק מהם מתגלגלים על מינוסים והלוואות אשראי וממשכנים את העתיד שלהם, חלק מרוויחים בהתאם ומתנהלים בחוכמה וחלק מהם מקבלים סיוע מההורים.

אבל במה זה עוזר לך? כמו שכתבתי קודם אם אתה רוצה להגיע לרכב חדש וכדומה תפרט מה הנכנסות וההוצאות ומה המטרות שלך ותקבל עצות איך להגיע לשם
 

kobi19691

New member
הכנסות 20000

הכנסה 20000
משכנתא 3100
צהורונים וחוגים 3000
אין הלוואות בבנק כרגע , מעוניין להחליף רכב, יש לי שני אפשרויות :
1.לקחת הלוואה ולקנות רכב חדש או בן 1-2 שנים (100000 ש"ח )
2.לקחת ליסינג תפעולי מהעבודה שעלותו 3450 ש"ח וזהווו ( מדובר בויתור על אחזקת רכב קיימת שאף פעם לא הופרשו ממנה לקופות גמל או פנסיה ועוד )
 

kobi19691

New member
הכנסות

חלק מרכזי בשיקולים ללקיחת רכב חברה נבעו מפחד ממקרה קיצון , נניח שלקחנו הלוואה לרכישת רכב ב 100000 ש"ח - 120000 ש"ח ( אנחנו כבר בני 45 לא מגיע לנו רכב חדש פעם בחיים ) , וביום בהיר אחד מפטרים אחד מאיתנו מהעבודה ( ההכנסה שלנו יחד היא 21000 ש"ח לערך ) , ונניח וזה קרה בשנה הראשונה אחרי לקיחת ההלוואה , אנו לקחנו הלוואה בהתבסס שנכון לרגע זה אנו יכולים להרשות לעצמנו , כמה נפסיד ממכירת הרכב בלחץ לבן החזרת הרכב חזרה לחברה ?
גם בשביל דרכי מילוט משלמים .
 

tatarata

New member
כמה דברים

לא כדאי להסתכל על אחרים, יתכן ויש דברים שאינכם יודעים עליהם, אולי הם קיבלו ירושה, עזרה מההורים, אולי יש להם הכנסה אחרות שלא ביושר ועוד. ככה שלא ניתן לערוך השוואה.
דבר שני - ההכנסות שלכם הן ענקיות, הלוואי עלינו. ואני מכירה משפחות שחיות על חצי מזה, ככה שהכל תלוי בחישוב נכון.
ולא חייבים לנסוע ברכב חדש, אני נסעתי ברכב ישן, אבל מצוין. ולא הבנתי למה צריך חדש? גם בגיל 45.
 

kobi19691

New member
רכב יד שנייה או רכב חברה

נכון להכנסות שלנו היום אנחנו כן יכולים לעמוד ברכב חברה שעולה 3450 נטו ( לא יותר ) ,
ונכון להיום אנו גם כן יכולים לקחת הלוואה לרכישת רכב חדיש .
הדומה לשני הדוגמאות שזה "נכון להיום ", זה שאוטו יד שנייה לפי הצרכים שלנו עולה בסביבות ה 800 ש"ח פחות מרכב חברה זו עובדה שאנו מודעים לה , אך במידה שהנכון להיום יפגע ( ההכנסה של אחד משנינו תיעלם ) , דרך המילוט בין , להחזיר רכב חברה לבין למכור רכב לכיסוי הלוואה הוא עצום והנוח פה זה להיפטר מרכב חברה שהקנס עליו הוא מינורי יחסית להורדה חדה במחיר הרכב לפי תנאי שוק המכוניות היום .
סביר להניח שבין המילים יכול להיות שאני מחפש חיזוקים למהלך של לקיחת לסינג חברה , אך בתור זוג עם ילדים שהמשפחות הקרובות לנו גרים מחוץ לעיר שלנו , ולא פעם נתקענו עם רכבים ישנים בצידי הדרך בזמן נסיעה לארוחות חג , גרמו לנו למשקעים בעניין .
פניתי לפורום על מנת לבדוק האם יש מישהו שכן נעמד במצב דומה , שאין לו כסף נזיל כלל , ונחלפת הרכב נתונה בלקיחת הלוואה יחסית גדולה מול לקיחת רכב חברה .
 

נטאשKה

New member
תראה זה בסהכ די פשוט

ההכנסות וההוצאות לא ברורות כי פירטת אותן רק חלקית וגם לא כתבת אם יש לכם למשל חסכונות, אבל מה שברור בין השורות זה שאין לכם את ההון העצמי לרכוש רכב חדש ובמקביל יש לכם איזו תפיסה ש״מגיע״ לכם.

אז לדעתי מגיע לבן אדם מה שהוא יכול לשלם עליו. אתה רוצה רכב חדש? צמצם הוצאות אחרות ותחסוך עבורו.

כיום אתה במצב מסוכן של משכנתא. לא יודעת כמה שנים עוד יש לך להחזיר כי לא כתבת, אבל אם יפטרו אחד מכם הבעיה הראשונית שלכם תהיה תשלומי המשכנתא.


אם אתה חושב ש״מגיע״ לך מכורך איזה ציווי אלוהי שנותן לאנשים משהו שהם לא הרוויחו לבד ואם אתה חושב ששווה לך למשכן את העתיד שלך בשביל זה-אז קח הלוואה וקח את הסיכון
 

tenen

New member
תורידו את הרכב עד שתסיימו להחזיר את המשכנתא...

 

צחי שץ

New member
תקציב משפחתי

שלום רב,
אני לא מכיר דבר כזה שנקרא תקציב משפחתי למשפחה בת 5 נפשות, יש את הנתונים של הלמ"ס, אבל הם נתונים סטטיסטיים בלבד שלא יעזרו לך במאום.
שאלו אתם את עצמכם מה אתם מעוניינים להשיג? מה אתם באמת רוצים? לא רק כאן ועכשיו אלא גם בעתיד בעוד 15 או 20 שנה. ותיצור תוכנית בשביל לממש את זה, כי דברים אינם קורים במקרה אם לא תכננת אותם.
מנסיוני הרב (ליוויתי כבר למעלה מ 300 משפחות) אנשים רבים בשלב זה או אחר בחייהם שואלים את עצמם מה הם בעצם רוצים להשיג? וכיצד הדרך להשיג זאת?
אל תתרשם מזה שאנשים נוסעים ברכב חדש שמימנו אותו בהלוואה, או שהם קונים לעצמם מותגים, כנראה שמציאות החיים שלהם שונה משלך, או שהם אינם מודעים לעצמם. ולכן נתונים סטטיסטיים כלליים לא רלוונטים לכאן, מה שחשוב הוא מציאות החיים שלך ולאן אתה מכוון אותה, מה הביטחון התעסוקתי שלך בעבודה שלך? האם אתה מוכן לשנות משהו בשביל לדאוג לדברים? האם אתה מוכן לעשות סדרי עדיפויות בחיים.
אני נותן לך קישור פה למדריך שכתבתי בנושא ניהול תקציב, אני בטוח שזה יכול לעזור לך להבין קצת יותר מה בדיוק אתה רוצה. המדריך אומנם כתוב בשפה של מי שנמצא במינוס אבל הוא נכון גם למי שלא נמצא במינוס אבל רוצה להגיע לעתיד כלכלי אחר, בטוח יותר.
בהצלחה
http://shatz.ravpage.co.il/madrich
 
כדאי לעשות הפוך

לשקף את התקציב המשפחתי שלכם כפי שהוא היום (מפורט כמה שניתן) ולבוא לפה להתייעץ לגביו...
 
למעלה