מדען ומדענית שולחים קו"ח

מדען ומדענית שולחים קו"ח

במסגרת איסוף חומרים שאני עושה עכשיו בשיתוף עם עוד כמה נשים, נתקלתי במאמר הזה, שפורסם ב"הארץ" ב-4.3.04 המאמר אמנם נכתב לפני כשנתיים, אך הוא מתאר מצב שקיים עד היום בארץ. המאמר מתייחס גם למלגות של משרד המדע ולפעילויות אחרות של "המועצה לקידום נשים במדע ובטכנולוגיה". מצאתי את הקישור למאמר באתר נשות הטכניון, אתר מומלץ בפני עצמו למי שמחפשת מידע בנושא.
 
8 שעות עבודה ...

... 8 שעות שינה ו-8 שעות המוקדשות למשפחה או להרחבת ההשכלה. זו היתה הדרישה של נציגי העובדים בסוף המאה ה-19. אפרים דוידי מחזיר אותנו למציאות העכשווית ומראה לנו כמה מעט השתנה מאז. מתוך המאמר: "ההפגנות שנערכו באחרונה ברחבי צרפת, שאילצו את הממשלה לבטל חוקים שפגעו בצעירים, ואלה שקדמו להן בשנים האחרונות והחלו בסיאטל בעת ועידת ארגון הסחר העולמי ב-1999, ניפצו את האשליה שגלובליזציה וקפיטליזם פועלים לצמצום פערים ושיפור רמת החיים." "יש הסבורים שאנו חיים בעידן של טכנולוגיות חדישות, של כלכלה המציבה אתגרים חדשים. אך ביסודו של דבר, זהו עולם בו מיעוט הולך וקטן שולט על אמצעי הייצור, בעוד הרוב המוחלט של האנושות מוכר את כוח עבודתו." "המיעוט הקטן של בעלי ההון המנצחים על הגלובליזציה הכריז מלחמה על האיגודים המקצועיים בכל העולם. האחד במאי הוא הזדמנות להוכיח שיש המוכנים להיאבק למען זכויותיהם ולהשיב מלחמה שערה, ברוח הסולידריות בין העובדים. גם בישראל ניכרת מגמה של צבירת הון בידי מספר קטן של אוליגרכים. המתקפה המתמדת נגד העובדים וארגוניהם, החוזים האישיים, עובדי הקבלן, ריבוי חברות כוח האדם ומהגרי העבורה המנוצלים היטב, רק תורמים לצבירת הון בידי האוליגרכים המקומיים."
 

mayaki

New member
טוב לשמוע שיש מלגות מיוחדות לנושא..

ואכן לדעתי המצב עדיין לחלוטין לא שוויוני. מעטות יחסית הנשים שבוחרות ללמוד מקצועות "גבריים מובהקים". בסוף, זה גם מאוד תלוי בסביבה הפרסונלית של כל אחת. אצלי לדוגמא, בכיתת מתמטיקה 5 יחידות היה מורה שוביניסט ברמות חצופות, התחלנו ללמוד כ- 15 בנות ב- 5 יחידות וסיימנו 2, לעומת בן אחד בלבד שפרש. המורה הזה היה משתמש כל הזמן בהערות שוביניסטיות מופגנות במסווה של הומור- מידי פעם היה אומר למישהי שבמילא לא יהיה לה תואר באוניברסיטה, לאחרת שהיא קיבלה ציון טוב במקרה, ואליי ספציפית היו לו גם 2 הערות נוראיות: 1. במבחן הראשון שהיה לנו עם המורה הזה, קיבלתי 100. במבחן השני קיבלתי 97, וכשקיבלנו אותו בחזרה אמר לי המורה שאני מקבלת ציון כזה גבוה רק כי היום זה היום הולדת שלי... 2. המורה הציג שאלת חשיבה על הלוח. מספר בנים ניסו לפתור אותה (פשוט כיון שלא היו כבר כמעט בנות באותו שלב), ולא הצליחו. הצבעתי והצעתי רעיון, שאמנם לא היה נכון לחלוטין אך היה הכי קרוב לפתרון, והתשובה שקיבלתי מהמורה הייתה "זה רעיון שלך או שאחד הבנים בכיתה גילה לך??" בסופו של דבר, סיימתי 5 יחידות עם ציון 97 (גם הוא רק כי ציון המגן שלי היה נמוך מרוב הכיתה). בדיעבד- הייתי צריכה להתלונן עליו...
 
בהחלט להתלונן, ואפשר גם עכשיו!

אמנם את כבר לא תסבלי מהמורה הזה, אבל בנות אחרות יסבלו ממנו, ואין שום סיבה לתת לו להמשיך בכך!
 

mayaki

New member
האמת שאת צודקת

אני אעשה את זה. (את הציון בגרות הוא כבר לא יכול לשנות לי....
)
 
למעלה