מדעי המחשב או הנדסת מחשבים?

מדעי המחשב או הנדסת מחשבים?

השאלה היא, אילו תפקידים (זוטרים ומתקדמים יותר) מוצעים בשוק עבור כל אחד מהתארים הללו? מי נחשב פרקטי יותר?
 

motior

Member
באיזה שוק?

השמועה אומרת שהשיבוצים בצבא זהים לשני המקצועות. ואחרי שתשתחרר יסתכלו בעיקר על הניסיון שלך ופחות על התואר. כך שאני הייתי ממליץ על מדמ"ח - ולו רק בגלל שמדובר בשנת לימודים אחת פחות. אבל כמובן יש את העניין הפעוט של מה אתה רוצה, במה אתה מתעניין וכו'.
 

goidelg

New member
"לו רק בגלל שמדובר בשנת לימודים אחת פחות."

ושעל אף שזה תואר לא פשוט, הנדסת מחשבים נחשב קשה הרבה יותר, יחד עם המכניקה והחשמל וכו וכו שלהם. אני רואה את המהנדסים המיוסרים אצלנו, וממליץ לך ללכת למדמ"ח. אבל יש לציין שאני לא אובייקטיבי- אני בעצמי לומד מדמ"ח.
 
ובאשר לתפקידים המוצעים בשוק...

לאילו תפקידים אוכל להתקבל אם אלמד מדמ"ח? חוץ ממתכנת פשוט?
 

motior

Member
בד"כ התפקיד הראשון יהיה מתכנת "פשוט"

גם בצבא וגם באזרחות (למסיימי מדמ"ח שאינם עתודאים". לאחר מכן ניתן להתקדם למספר תפקידים כמו ראש צוות, מנתח מערכות, מנהל פרוייקט. יש עתודאים שמגיעים לתפקידי DBA, תקשורת, זמן אמת וכדו' - אלה גם תפקידי תכנות אך יש שאומרים שאינם "פשוטים". מצד שני יש עתודאים שמגיעים לתפקידי הדרכה ואפילו לניהול רשת (אם כי לפחות חלקם הוכרו ע"י הצבא כ"לא משרתים במקצוע" ושוחררו ללא קבע)
 

cstl

New member
כדאי גם לקחת בחשבון את העניין הפעוט של...

דרוג מחקר. אני יודע שהמועמדים לעתודה לא ממש חושבים על זה בזמן בחירת המקצוע והשיבוץ בצבא עוד נראה להם רחוק. שלא לדבר על העובדה שרובם בכלל אינם מודעים למושג הזה בכלל. תואר תלת שנתי (מדמ"ח למשל) אינו מאפשר קבלת דרוג מחקר (אלא אם השלמת 20 שעות מתואר שני). תואר ארבע שנתי לעומת זאת (הנדסת מחשבים למשל) מאפשר קבלת דרוג מחקר לאחר שנת קבע. ודרוג מחקר משמעותו תוספת לא קטנה לשכר. אני יודע שזה נשמע רחוק ולא נשמע כמו קריטריון לבחירת מקצוע אבל כדאי להיות מודעים לזה...
 

oba3k

New member
דרוג מחקר זה כסף קטן

שידרוש הרבה דם, יזע ודמעות כדי להשיג, ומתבטל לחלוטין בהתחשב שזה נותן לך שנה פחות להרוויח כסף אמיתי... הצבא לפי מה שהבנתי די מסרס הנדסת מחשבים, ומשבץ את המהנדסים על תקן של מדמ"חניקים - לכן למד מדמ"ח.
 

nvrmnd

New member
עוד משהו שכדאי לקחת בחשבון - תואר שני

לפחות אצלנו, באונ' העברית, תואר שני למהנדסים לוקח שנה בלבד, לעומת שנתיים למדמ"חניקים. לעתודאים המעוניינים להשלים תואר שני בשירות, העניין הופך לאטרקטיבי. אבל בכל מקרה, אם אין לך עניין בפיזיקה ובחשמל, זה לא ממש שווה את זה.
 

cstl

New member
אז כנראה שלא...

אני לא בטוח ולא רוצה סתם לענות. בכל מקרה, כדאי להסתכל באתר של מדור עתודה - פה
 
בטכניון

לה.מחשבים יש הרבה יותר רקע מתמטי אם הם הולכים בכיוון עיבוד תמונה/עיבוד אותות ... טורי פוריה +מרוכבות => אותות ומערכות => מבל"ס => עיבוד וניתוח תמונות(ענת) => עוד קורס עם שם שאני לא זוכר. במדמח זה קורס אחד ..
 

mike76tlv

New member
אם נתעלם לרגע מזה שה. מחשבים זה 4 שנים

ומדמ"ח 3 (הנחה סבירה אם אתה מתכוון לבזבז 3 שנים מהחיים שלך על קבע בעתודה*), אז אם אתה *לא* יודע במה בדיוק רצונך לעסוק (תחום ספציפי כמו עיבוד אותות, בסיסי נתונים וכו') אז לכל צורך מעשי הנדסת מחשבים מכיל את מדעי המחשב ולכן האופציות של בוגר ה. מחשבים רחבות יותר והוא יכול לעשות כל מה שבוגר מדמ"ח יכול לעשות. ההיפך לא נכון (מה גם שהתמחות "אמיתית" מושגת בעבודה ו/או תואר שני). עם זאת משקל השנה הנוספת (ו-3 שנות הקבע) מבטל את היתרון הנ"ל ולכן התשובה מתהפכת עבור עתודאים (ביחס ללא עתודאים). * גילוי נאות: הכותב לא אובייקטיבי, וגם למד הנדסת מחשבים, מה שלא מפחית מנכונות דבריו
 

alexrait1

New member
הכל נשמע נחמד, אבל זה לא ככה במציאות

המציאות המרה היא כדלקמן: אין שום משמעות לסיים תואר תלת שנתי או ארבע שנתי אחרי שאתה יוצא מהצבא. 6 שנים זה מספיק זמן כדי שאופי התואר שלך יהיה חסר עניין למעסיקים. יותר מזה, אין הרבה חשיבות למה בדיוק למדת בתואר שלך אלא דווקה יש חשיבות לאיך הצלחת להתמודד עם הלחצים והקשיים במהלך הלימודים. כי אם אתה חכם ולמדת ללמוד, אז קורס מסכן פה ושם שמלמד חומר אקדמי מיושן ו/או בסיסי הוא ממש לא מכשול בבשבילך. תוכל להשלים את זה לבד תוך שבועיים שלושה.
 

mike76tlv

New member
אתה טועה ומטעה

(כבר מזמן חיפשתי הזדמנות להגיד את זה
) הבנת הנקרא - קרא שוב את התשובה שלי ותראה שאין בינינו בעצם ויכוח. לגבי הנדסת מחשבים מול מדמ"ח שלא במסגרת העתודה - בפני בוגר מדמ"ח (שמתחיל מייד לעבוד) חסומות האפשרויות לעסוק בצורה רצינית בפיתוח חומרה ובתחומים נוספים המשיקים להנדסת חשמל ופיסיקה. ההשלמות יכולות להגיע לא לקורס מסכן בודד אלא לשרשראות התמחות שלמות (פיסיקה, מתמטיקה, אותות ומערכות וכד') שמי שלא סטודנט כבר בחיים לא ישלים בלי לעשות הסבה/תואר נוסף. בקשר למה הערך של זה אחרי שיוצאים מהצבא - נכון, אחרי 6 שנים הכל מאבד ממשמעותו ביחס להתנסויות שצוברים בצבא וכך גם כתבתי בתשובה המקורית.
 
למעלה