מדינת הלכה 2

בפירוש כן

לא רואה אינדווידואלית איך השכל עושה את האדם יותר מאושר או יותר מצליח,

(אני מודה ש"ציבורים" החשופים יותר לידע עולם ההזדמנויות גדול יותר, לא יודע עד כמה משמעותית)
 
דבר ידוע

זה ידוע שככל שאדם מוצלח יותר,הוא גם סובל יותר כי רף החיים שלו עולה בכל תחום...
אבל אני לא היתי מוותרת על ההנאה מכישרון או חכמה רק בשביל אושר מטופש..זה נראה לי כמו להחליף בכורה בנזיד עדשים...
 
אתה לא מעודכן

היום לא לאכול סופגניות זה להיות כמו כולם

לך
ותשתדל לבקר יותר אח שלי
 

שייק14

New member
סיבה טובה

לתמוך במרככי הדת דוגמת אמסלם למרות ההתנגדות הכללית לכל מה שריח דת נודף הימנו
כי שם טמון הפונטציאל לשינוי אמיתי כלשהו.
 
הצורך בנישואין

לאו דוקא על פי ההלכה הוא לדעתי מיסוד הזוגיות ועיגונה.
זה נצרך ובצדק לקבלת הטבות (כאשר ישנן כאלו.. כגון מע"מ 0 ברכישת דירה....).
למיטב הבנתי, הסיוע ככל שהוא קיים מטרתו עידוד הקמת התא המשפחתי והילודה (לא באופן מוגזם כמובן...) כהמשך קיום העם.
לשם כך בהחלט נדרשת מסגרת כלשהי לאו דוקא הלכתית שתמנע פרצות.

אגב ובאופן לא פופולארי, מהנימוק דלעיל אני לא סבור שנכון להכיר בזוגות חד מיניים בכל הנוגע להטבות הקשורות לעידוד התא המשפחתי כאמור.


לגופו של ענין, באמת מה הטעם בנישואין?? מכל היבט שהוא הם דיי מיותרים...
 
אכן לא פופולרי

שזו נקודת זכות בשבילך

אבל לא מובן.

למה רצונות הלאום גוברים על רצונות הפרט?
ולמה כל כך חשוב המשך קיום העם?
 
לא לכך התכוונתי

יתכן ורצונות הלאום אינם גוברים על רצונות הפרט. אני רק סבור שתמיכה הנועדה למטרה מסויימת איננה רלוונטית לגביהם.
מדוע כ"כ חשוב המשך קיום העם? אין לי מושג. אבל יש מי שחושב שזה חשוב ומוכן לשלם על זה כסף מהקופה הציבורית וזה בסדר.
 
התמיכה

נועדה לסייע ברכישת דירה (אם להתייחס לדוגמה שנתת)
למה אם כן בני זוג חד מיני לא יהנו ממנה
הם לא צריכים לגור איפשהו?
 
שאלה טובה

הנקודה שלי היא
שכל אפליה בין זוגות רגילים לזוגות אחרים היא לא צודקת ולא צריכה להתקיים כלל
 

שייק14

New member
כשאני חושב על זה

תחליף למפלגות החרדיות לשריונים לנשים של המפלגות חילוניות -

לשריין מקום לרווק המתבגר
יהיה לזה ביקוש
באחריות
 
משהו

מהמלומדים פה יכול להסביר מה הקטע ביהדות שאם לא יודעים אז הכל בסדר?
אם הבעיה היא בעצם הממזרות אז למה זה בסדר אם לא יודעים?
 
אני לא מלומדת

אבל זה יכול להוות תקדים. אם כשלא יודעים אז הכל בסדר, אז רק צריך לעשות הכל בשושו, והכל בסדר.. לא?
 
העובדה שההלכה מקובעת בעצמה

פועלת במקרה הזה לטובה

הכלל והחזקה התלמודיים - שרוב בעילות אחר הבעל
כלומר שאנו מניחים שרוב הסקס נעשה עם בעלה ואם כן רוב הסיכויים שהילד נולד מבעלה
לצד זה יש כלל שממזרים "כיון שנטמעו נטמעו" ואין לבדוק אחר כך לעומק

בנוסף לכך בדיקת האבהות לטענת בתי הדין אינה פועלת באחת מתוך אלף
ומחמת הספק הזה שיהיה קיים בכל מקרה לא מתחילים עם זה מלכתחילה
 
אגב

בגמרא פסחים קיג ב
נכתב, שהבא להעיד יחידי (כלומר שאין שני עדים) שראה לדבר ערוה לחבירו (נואף) בית דין מלקין אותו.
ויש הטוענים (הנודע ביהודה) שהוא הדין לבוא ולהעיד יחידי שהאשה נואפת
 
למעלה