מדיניות מחירים

  • פותח הנושא btl
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

btl

New member
מדיניות מחירים

מדיניות מחירים
עד היום כשקניתי כרטיסיה קיבלתי כרטיסיית זכאים למרות שאני לא זכאי. אגד מכרו את הכרטיסיות הנ"ל לכולם בלי לבדוק מי זכאי ומי לא. כרטיסיות אלה היו מוזלות מהכרטיסיות הרגילות שכמעט לא נמכרו. לדוגמא כטיסיה שבמחיר הרגיל עלתה 40 ש"ח נמכרה במחיר מוזל של כ 32 ש"ח. בא משרד התחבורה והורה להקפיד עתה ולמכור כרטיסית זכאים רק לזכאים כל הכבוד. אבל כיום כשהמחירים גבוהים לי ומאוד לא אטרקטיבים לעומת עלות נסיעה ברכב(עלות הדלק+חניה) נוצר מצב המעודד נסיעה ברכב פרטי. האינטרס הציבורי הוא להפחית את המכוניות על הכביש. ועל זה היה אומר הפרופ´ שפרינצק:"חלם בשרות המדינה". וכמו שאומר ידידי נחמיה שטרסלר: "שלא יעבדו עליכם"
 
עלות הנסיעה ברכב הפרטי

מדיניות מחירים
עד היום כשקניתי כרטיסיה קיבלתי כרטיסיית זכאים למרות שאני לא זכאי. אגד מכרו את הכרטיסיות הנ"ל לכולם בלי לבדוק מי זכאי ומי לא. כרטיסיות אלה היו מוזלות מהכרטיסיות הרגילות שכמעט לא נמכרו. לדוגמא כטיסיה שבמחיר הרגיל עלתה 40 ש"ח נמכרה במחיר מוזל של כ 32 ש"ח. בא משרד התחבורה והורה להקפיד עתה ולמכור כרטיסית זכאים רק לזכאים כל הכבוד. אבל כיום כשהמחירים גבוהים לי ומאוד לא אטרקטיבים לעומת עלות נסיעה ברכב(עלות הדלק+חניה) נוצר מצב המעודד נסיעה ברכב פרטי. האינטרס הציבורי הוא להפחית את המכוניות על הכביש. ועל זה היה אומר הפרופ´ שפרינצק:"חלם בשרות המדינה". וכמו שאומר ידידי נחמיה שטרסלר: "שלא יעבדו עליכם"
עלות הנסיעה ברכב הפרטי
לעלות הנסיעה ברכב הפרטי יש להוסיף את הבלאי והקילומטראז´ וכן את הביטוח (אם כי מכיוון שזוהי עלות קבועה, היא דווקא קטנה בעבור כל נסיעה ככל שנוסעים יותר...). חובב מכוניות רציני (שגם עובד בתחום) עשה בשבילי פעם חישוב של עלות הנסיעה במכונית מחיפה לתל-אביב והגענו למסקנה שהיא דומה מאוד לנסיעה ברכבת. עם זאת יכולים לנבוע הבדלים מכך שעולה בד"כ לא מעט כסף להגיע מ-/אל הרכבת, וגם החנייה בתל-אביב עשויה להיות לא זולה. לדעתי, החישוב ברמת המדינה של מה כדאי יותר צריך גם לכלול את העלויות המשניות של השימוש הנרחב בכבישים (כולל משאייות, כמובן) - זיהום, תאונות, פקקים, משטרת התנועה, משרד הרישוי וכיו"ב. אבל זה רק אני...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה