מדיניות ישראל לגבי איברים מסין

Mei11

New member
מדיניות ישראל לגבי איברים מסין

נכון, נושא קצת כבד על הבוקר, אבל מעניין. בסין, לפי חוק, האסיר שייך למדינה. גם הגוף שלו שייך למדינה, ולכן המדינה יכולה לעשות מה שהיא רוצה עם איבריהם של אסירים שהוצאו להורג. אפשר להתווכח עם זה מבחינה מוסרית, אבל עד כאן הכל לפי החוק הסיני. ארגוני זכויות אדם כמו אמנסטי טוענים שמנהלי כלא סיניים מנהלים סחר באיברים האלה, כך שאסיר עם סוג דם מסוים, בריא בגופו (לא מכור לסמים, למשל) עלול למצוא את עצמו מוצא להורג מהר יותר מאשר אסיר אחר, במיוחד עם יש "לקוח" מתאים. זה נעשה שלא כחוק, ולכן סין לא תודה שמתרחשים בה דברים כאלה, ואין על כך דיווחים רשמיים. בישראל מצב האיברים להשתלה הוא בכי רע - מסיבות דתיות, מסורתיות או סתם בורות. ישראלים רבים מחפשים דרכים להאריך את חייהם שלא במסגרת המוסדות הרפואיים שלנו, והשתלות בסין הפכו לאחת מהאופציות האלה. קשה מאד לשפוט אדם שרק רוצה להמשיך לחיות, קצת יותר קל לשפוט את מי שמתווכים את העסקאות האלה, אבל עכשיו קראתי על מדיניות חדשה בנושא לפיה: מהיום, מי שמעוניין לקבל תרומת איבר מאדם חי בחו"ל יידרש להציג מידע על זהות התורם, מידע על הגורם הקשור להשגת התרומה ותצהיר של התורם והנתרם שהתרומה לא נעשתה בתמורה לכסף. בנוסף יהיה צורך באישור של מוסד רפואי בחו"ל שביצע בדיקות לשלול מצב של סחר באיברים או של תרומה כפויה. (ב-YNET) ברור שגם את זה אפשר לעקוף, לך תוכיח שאסיר מספר 57593 לא תרם את האיברים מרצונו החופשי, אבל לפחות יש איזושהי התייחסות לנושא. מה דעתכם?
 

SPnage

New member
דעתי

שמי שצריך לב חדש כדי להמשיך לחיות, שום חוק או תקנה לא תעצור אותו. נוסעים לחו"ל, מתאשפזים בבית חולים מקומי, עוברים השתלה וחוזרים לארץ. מי יכול לדעת? ומי הולך לעצור אותך? קל מאוד לשפוט, אבל מי שינסה לשים את עצמו במצב של חולה הזקוק להשתלה כדי להמשיך לחיות, כל דילמה מוסרית נעלמת.
 
לא אצל כל אחד.

אנשים מוסריים לא ירצחו אדם זר בשביל לחיות. בשום אופן. אילו מן חיים יהיו לאדם אם ידע שבגללו נרצח אדם? איזו מן הרגשה להסתובב עם לב כזה? ועוד לדעת שהיתה כאן התאמה ביולוגית גבוהה? אפשר לחיות כך?
 
אף אחד לא ירצח.

נפלאות הרציונליזציה: אני לא רצחתי. זה פושע שהוצא להורג, ואני במקרה צריך איבר להשתלה. אני לא יודע איך קרה שדווקא הוא הוצא להורג. אולי זה מאלוהים. זהו! אלוהים. אלוהים דאג לזה. וכו'
 

GnomeBubble

New member
המממ

מזכיר לי שיעורי ספרות ואת "דילמת המנדרין הסיני" של בלזאק... תחליפו מנדרין באסיר והכל מסתדר. אבל יש משהו חשוב אחד שלא ברור לי: האסרים האלו שמוצאים להורג - אלו אסירים שלא היו מוצאים להורג אם הם לא היו מתאימים להשתלת איברים, או שפשוט ההוצאה להורג שלהם היתה נדחית בכמה זמן?
 

Xiaose

New member
בסין זה ממש לא חשוב

היו מוציאים אותם להורג בכול מקרה, במדינה של 1.2 מיליארד, תמיד יש משהו שצריך... לפחות זה מחסה את תשלום הקליע...
 

dundybar

New member
מזכיר את הסרט "האי"

מצמרר מה שכתבתם פה ...
 
שמעתי את הדעה הזו מרופא מומחה

בטלויזיה הישראלית. הוא אמר, שאם בא אליו חולה, ומודיע לו שהוא נוסע בעוד חודש לסין להשתלה. ברור, שמישהו ירצח! אין אפשרות אחרת.
 
למעלה