מדוע הרופא הוסיף הורמונים?

מדוע הרופא הוסיף הורמונים?

אני בת 35 ללא הריונות קודמים ואין בעית זרע. לאחר הזרעה אחת שנכשלה, הרופא שלי החליט להעלות את המינון של גונל F עט מ150 ביום ל225 .לטענתו במינון הקודם היו 2 ביציות והוא רוצה לייצר יותר.חשבתי שבשלב זה אין כ"כ משמעות לכמות הביציות אלא לטיבן. האם אני טועה? נראה לי שבחודש הקודם גודל הביציות היה מצויין והרופא ממש לפני ההזרעה ביצע אולטרסאונד וגינלי וראה יופי של ביוץ.
 

בלואיז

New member
באמת לא ברור ולדעתי הלא מלומדה גם

לא אחראי. בהזרעות רוצים 1-2 זקיקים מובילים ולפי מה שאת אומרת, המספר והגודל היה מספק. למה שלא תשאלי אותו? (ותחזרי לספר כי אני סקרנית
)
 
שאלתי וההסבר שהוא נתן לי

הינו ההסבר שכתבתי למעלה. לצערי רופא שמאוד (אבל מאוד) לא אוהב לפרט למה, מדוע וכיצד ולכן אודה לכן מאוד על תשובותיכן.
 
זה מוסיף סיכוי../images/Emo45.gif

היי ליאון לפי הספר של בר-חווה כשיש חמש או שש ביציות בהזרעה זה בעצם דוחס כמה מחזורי טיפול לטיפול אחד ומעלה את הסיכוי. אצלי זה עבד. כמובן כמו שאמרו פה יש סיכון להריון מרובה עוברים. אני ממליצה לך לשאול אותו ולקחת חלק פעיל בטיפול. מאחלת המון הצלחה!
דארמה
 

קירין

New member
איך אפשר להגיד שזו החלטה לא אחראית?

אנחנו לא רופאות, לא למדנו ולא התמחינו בפוריות, ובוודאי ובוודאי שלא היינו בכל בדיקה, מעקב US והחלטה שהרופא של ליאון לקח. אז איך אפשר להגיד לליאון שזו החלטה לא אחראית? זו החלטה לא אחראית להגיד את זה בכלל.... זה לא שהרופא העלה לה את המינון מ-75 ל-350... בסה"כ עוד חצי אמפולה - הוא הרופא והוא יודע מה הוא עושה, הוא ראה את הזקיקים, בדיקות הדם, את קצב הגדילה ואת התוצאות - ועל סמך זה הוא קיבל החלטה.
 

בלואיז

New member
אני לא מתימרת להיות רופאה

אבל לצערי הרב קצת 'התמחתי' בפוריות בשנים האחרונות ויש לי דעה. לכן גם כתבתי "לדעתי הלא מלומדה". הדעה היא שלי, היא אישית וכל אחת מוזמנת לאמץ אותה או לא. זו לא קביעה אלא דעה אישית (שמבוססת על הגיון ונסיון) ולכן זה בהחלט אחראי לדעתי להגיד אותה. יש המון שיקולים בטיפולים שהם אישיים ולא קשורים לרפואה. אם ליאון לא היתה מפעילה common sense וחושבת בעצמה, כנראה שהיא לא היתה מגיעה להציב את השאלה בפורום, לשמוע מה הבנות חושבות. אני סומכת עליה שהיא תמשיך להפעיל את אותו common sense אם לאמץ את מה שאני חושבת או לא ואולי גם לדרוש מהרופא הסברים יותר מנומקים שאולי יספקו אותה. אין לי (ולדעתי גם לליאון) ספק שהוא מומחה ויודע מה הוא עושה על פי שיקול דעתו אבל גם לנו יש שיקול דעת. זו גם אחת ממטרות הפורום: להחליף דעות. ולעצם העניין: ההתיחסות שלי לא היתה מכמה לכמה יחידות הרופא העלה אלא מה המטרה שהוא מנסה להשיג. לדעתי האישית, לא שווה לקחת את הסיכון של הריון מרובה עוברים (וכדאי אולי לקרוא כמה שרשורים עצובים נורא שהיו פה על הנושא בשביל ללמוד). הרבה פעמים רופאים מפעילים לחץ לא קטן לכוון של ריבוי זקיקים כדי להגביר את הסיכוי להריון וזה מאד קשה להתמודד עם זה דווקא בגלל שאנחנו סומכות עליהם (ואני מדברת מתוך נסיון כואב). ואני אחזור על המנטרה שלי: המטרה אינה הריון אלא ילד בריא. אמן. לכולנו. מהר.
 

קירין

New member
יש הבדל

בין דעתך הלא מלומדה, לבין לקרוא לרופא "לא אחראי" - ועל זה הגבתי. גם אני "מתמחה" בפוריות, והרבה בזכות הפורום הנפלא הזה, ודווקא בגלל זה אני מאד נזהרת בתגובותי. אם היית בודקת, היית רואה שלליאון יש בעית FSH גבוה - אז אני לא בטוחה שדווקא בעית ריבוי זקיקים היא הבעיה שלה. מה שהתכוונתי להגיד זה שגם כאנחנו מגיבות כאן במטרה לעזור, ממניעים טובים וטהורים, אנחנו עלולות לפגוע ולהכניס חששות לא מוצדקים לחייה של מטופלת. בלואיז היקרה - אין לי שום כוונה להיכנס לשרשור כואב של מי צודק יותר, לפעמים יותר חשוב להתנהג בחוכמה ולא להפחיד חברות שלנו לצרה. יכלת לנסח את תגובתך בצורה יותר עדינה ולא לקרוא לרופא "לא אחראי" - וזו הייתה כוונתי. אני מאמינה במנטרה שלך והיא גם המנטרה שלי. אמן. לכולנו. מהר.
 

בלואיז

New member
לא קראתי לרופא לא אחראי

אלא אמרתי שלדעתי ההחלטה שלו לא אחראית. אני גם לא מתווכחת איתך מי צודק או כואב יותר כי אני לא חושבת שזה רלוונטי. אני חושבת שיש מקום לשתי הדעות שלנו וחשוב ששתינו נשמיע אותן ושליאון או כל אחת אחרת תדע שיש מגוון דעות בנושאים שונים ותבחר את מה שהיא רוצה. ואני עדיין מאמינה שנהגתי בחכמה (למרות שאת חוזרת ומתעקשת שלא).
 

קירין

New member
פרשתי מהויכוח

רק מזכירה שלפעמים זה לא נורא להכיר בטעות ולהודות בה
 
אני חושבת שרמת ה-E2 היא זו שמובילה

את הטיפול יותר מאשר כמות הזקיקים. לכן אין לדעת מה עמד מאחורי החלטתו של הרופא, ואם הוא מומחה לפוריות אז אני חושבת שאת יכולה לסמוך עליו
 

shiroosh2005

New member
טוב ששאלת

אני מאמינה שאנחנו צריכות להסמוך על האינטואיציות שלנו והידע שצברנו לאורך הזמן ,ומותר לנו להעיר לרופא וגם לדרוש ממנו הסברים . אין דבר כזה רופא שלא אוהב לתת הסברים, זה חלק בלתי נפרד מהטיפול, זה השליטה היחידה שיש לנו בזמן הטיפול, לדעת למה ומה עושים לנו. ואפילו שאנחנו לא רופאות ולא עברנו הכשרה, יש לנו מספיק נסיון להגיד מה טוב ומה לא טוב לגוף שלנו ולא חסרים מקרים שרופאים טועים, בכל זאת הם גם בני אדם. אז במקרה שלך, לדעתי העליה במינון היא לא משמעותית . יש חשיבות למספר הביציות במיוחד בהזרעה כיוון שלא רוצים שיהיו הרבה מדי שלא יהיה הריון מרובה עוברים. אין דבר כזה גודל הביציות, יש זקיקים והם אלה שגדלים והמטרה היא להביא לזקיק או שניים מובילים בגודלם ובתוכם נמצאת הביצית שביום הביוץ פוקעת מהזקיק.
 
למעלה