מגמות שינוי במספר ההרוגים בת"ד בשנות ה-70

Stillquesting

New member
מגמות שינוי במספר ההרוגים בת"ד בשנות ה-70

שלום לפורום, בעקבות תאונה שעברתי לפני מספר שבועות (יצאנו בכמה צלעות שבורות וחבלות יבשות בלבד, למרבה המזל) התחלתי להתעניין בנושא בטיחות הדרכים בארץ ובעולם. מיותר לציין שנושא תאונות הדרכים בישראל הוא תחום טעון מאוד, וכתוצאה קשה למצוא לגביו תשובות ברורות ואובייקטיביות. כתוצאה החלטתי לאסוף מידע בעצמי ולנסות ולהגיע לכמה מסקנות. אחד מתוצרי הביניים של המחקר שלי הוא גרף המציג את מספר הרוגי התאונות השנתי ל-100,000 נפש מאז קום המדינה ועד ימינו, ונתקלתי בו בתופעה שאני מתקשה להבין (הגרף מצורף להודעה. אי-כלילת פרטי יהודה ושומרון איננה הצהרה פוליטית, דרך אגב, אלא נועדה למנוע את עיוות הנתונים הנובע מהפסקת הטיפול של ישראל בתאונות של פלסטנאים משנות התשעים המאוחרות ואילך): אם תתבוננו בגרף, תראו כי במהלך החצי הראשון של שנות השבעים מספר ההרוגים הגיע לשיא של כל הזמנים, מעל ל-20 מקרי מוות ל-100,000 נפש. לפתע, בסביבות 1975, הייתה צניחה חדה במספר ההרוגים השנתי, כך שבתחילת שנות השמונים מספר ההרוגים השנתי עמד על כ-10 ל-100,000 נפש. מאז, למעט שנה גרועה או שתיים, מספר מקרי המוות השנתי לא חזר לרמות הקודמות. שנות השבעים היו לפני זמני, ובחיפוש ברשת לא הצלחתי למצוא שום התייחסות לירידה הדרסטית במספר ההרוגים באותן השנים, וודאי שלא לגורמים לה. האם במקרה מישהו מכם מכיר את הנושא, או אולי חי באותה תקופה ומסוגל לחשוב על סיבות אפשריות לתופעה? בתודה מראש, שגיא למתעניינים, התחלתי בהצגת מסקנות ראשוניות באתר שלי, http://www.nishbar.co.il/?p=252 , אולם אני חייב להזהיר מראש שהן עשויות לא למצוא חן בעיני חלק מכם...
 

galgal21

New member
ככל הידוע לי מספר ההרוגים בתאונות דרכים

נמצא בירידה כל הזמן ובשנים האחרונות הוא טוב יותר מאשר היה אי-פעם. אינני יודע את הסיבה. אני חושב שבגלל שהכבישים טובים יותר (יש הרבה כבישים שיש הפרדה בין 2 כווני הנסיעה), המכוניות בטיחוטיות יותר ואולי גם הנהגים זהירים יותר. בכל אופן אני חושב שאפשר עוד לשפר את המצב בכל התחומים.
 
למעלה