מבקש רעיונות לשדרוג

מבקש רעיונות לשדרוג

לחבר שלי יש את הציוד הבא: רמקולים מגנפלאנר מגבר סטריאו אדקום סאאב רציני. CD ופרה ברמה דומה לנ"ל (לא זוכר את השם) ו- DVD פיוניר 470 החבר רוצה לשדרג למערכת סורואונד מבלי לקלקל את הסטריאו. (לאחר ראיה ושמיעה של קונצרטים ואופרות מ- DVD בסטריאו בלבד) הוצע לו מגבר 5 ערוצים ופרה חדש. אני הצעתי לו ללכת על רסיבר כמו דנון 3805 או פיוניר AX5 ואז הוא יוכל להשאיר את האדקום מחובר ליציאת פרה ברסיבר, ולבדוק. הבעיות בשדרוג זה בכל צורה שיבחר: התאמת סנטר ואחוריים, למגנה יש רק 86 ד"ב נצילות - 6 אוהם האחוריים לא יהיו מאחור אלא על הקיר האחורי שספת הישיבה צמודה אליו הומלצו בי פולריים האם הם הפתרון. איזה כדאי? האם רמקולים ביפולריים של נצילות 96 ד"ב "לא יפתחו" בגלל מחסור בהספק לעומת הקדמיים לי זה נראה כשטות. נניח שהאדם שומע בעוצמה מסויימת עם רמקולים קדמיים של 91 נצילות ו 96 לאחוריים. הרסיבר כמובן מאוזן לכך. בעוצמה המסוימת מגיע X לאחוריים. במערכת עם קדמיים של 86 ד"ב, נכון שהעוצמה לביפולריים תהיה 5 ד"ב פחות, אך בשביל לשמוע באותה רמה בחדר המאזין יגביר את הוליום ב- 5 ד"ב לכן אין הבדל. מה דעתכם הכללילת ולפרטים שהזכרתי?
 

רומן ט

New member
כמה תשובות:

1. ההצעה שלך נשמעת לי הגיונית וטובה. 2. התאמת סנטר למאגיז' לא יהיה קל, כדאי לשקול לוותר בכלל על סנטר. (האימג'ינג של המאגיז' לא רע בכלל..) 3. אין שום בעיה בהתאמת רמקולים אחוריים עם נצילות גבוהה, כמו שכתבת פשוט מעלים את עוצמת הקדמיים (או מורידים את העוצמה של האחוריים) בנוסף, הקדמיים ממילא יחוברו לאדקום ולא לרסיבר.. כך שהרסיבר יאלץ לדחוף רק את האחוריים הקלים. מבחינת גוון, עדיף כמובן שגם לאחוריים יהיה גוון דומה, אבל אפשר להסתפק גם באחוריים שונים. 4. רמקולים ביפולרים אמורים להיות מצידי המאזין (רמקולים דיפולרים אפילו חייבים, כדי שהמאזין יישב באזור ה-null) ולא על הקיר האחורי. אין אפשרות לתלות אותם על הקירות הצדדיים?
 
א. תודה ב. על הקיר האוחרי

זה בעצם הצידי המאזין, הם יותקנו בהתאם. אין קיר צדדי - צד אחד זכוכית צד אחד פתוח. ביום שישי הבחור מקבל את הפיוניר לבדיקה לשמוע כיצד השידוך עובד בסטריאו. יום טוב
 

Croc

New member
ואפשר גם...............

להישאר גם עם פרה סטריאו, כמו לכמה אנשים כאן. בצורה כזו DVג מחובר לרסיבר ופרה אווט קידמי ממינו לאחת הכניסות של פרה סטריאו (או של מגבר סטריאו משולב). במקרה מושלם יש לפרה/מגבר כניסה יעודית לזה עם גיין קבוע. במידה ולא - פשוט שמים כפתור ווליום על אותו מקום תמיד (נגיד שעה 12) כאשר עוברים ל-HT. כל הסיפור הזה כמובן מוצדק רק במקרה שהוא ירגיש שפרה של רסיבר מקלקל לו לעומת פרה סטריאו. ד"א נשמח לשמוע את ההתרשמות שלו בסוגיה זו.
 
אני באמת מתקשה להבין את הכתוב

והסליחה עמך גנאדי אתה מציע שCD ישאר מחובר לפרה והפרה לאדקום. DVD מחובר לרסיבר, יציאת פרה של רסיבר מחובר לכניסת הגבר קבוע בפרה, או להדביק חץ על הוליום של הפרה למצב הרצוי (שעה 12 אצלך) יש כאן כמה חסרונות, אבל רסיבר יהיה אצלו לניסוי בשישבת, לבדוק האם השידוך הראשון מתאים תודה
 

רומן ט

New member
הממ.. זה לא נשמע לי טוב במיוחד..

אני מציע לנסות פתרון קצת אחר - לתלות את הרמקולים על התקרה, כלפי המאזין, או אפילו יותר טוב, כלפי הקיר האחורי (אם אפשר). אם כלפי המאזין (מטה) - עדיף ביפולרים (אבל לא דיפולרים), כדי שלא תהיה תחושה שהסאונד מגיע מלמעלה. אם הם יכוונו כלפי הקיר האחורי, רצוי לדעתי רמקולים רגילים, כי גם כך יהיה פיזור סאונד והוא לא יהיה ממוקד.
 

theezway

New member
מיקום מומלץ לבי-פולר אחוריים?

אצלי בסלון אין כ"כ אפשרות לתלות את הרמקולים האחוריים (בי-פולר של מורדאונט שורט) על קיר צדדי. יש מרחק של קרוב למטר בין הספה לבין הקיר האחורי. זה סידור של 5.1 האם זו ממש בעיה שאני לא יכול למקם אותם באופן צדדי לספות? לתלות אותם מהתקרה כלפיי זו לא אופציה (אשתי גם ככה מתפחלצת מתליית המקרן).
 

ש.פ.ד

New member
לדעתי - שישמור את הסטראו כפי שהוא

ויוסיף רסיבר סראונד - לא חייב להיות יקר מדי. ממילא הוא רק יפענח סרטים ויגביר את הרמקולים ההיקפיים. הבעיה העיקרית היא הרמקולים. במידה והוא מוכן חיות עם רמקולים בעלי איזון טונאלי שונה מהרמקולים העיקריים שלו - גם זו לא בעיה. לקיר אחורי הצמוד למקום הישיבה עדיפים רמקולים "רגילים" שיתלו ויופנו אל המאזין, מאשר רמקולים דיאפוליים, שמתאימים יותר לקירות צד, או לקיר אחורי מרוחק ממקום הישיבה. את יציאות ה- Pre-out ברסיבר הוא יחבר אל אחת הכניסות בפרה סטראו שלו והרי לך. מערכת קולנוע ביתי שאינה מפריעה כלל לסטראו. צריך יהיה לכוון אותה פעם אחת ביסודיות, ואח"כ היא תהיה מאוד נוחה לשימוש.
 
למעלה