מבקשת תשובה מהירה

מבקשת תשובה מהירה../images/Emo53.gif

לפני שבוע ויומיים התחלתי לקחת גלולות (שנישארו לי מלפני שנה וחצי - התוקף שלהן בסדר והחבילה שלמה) אבל מאז לא ניגמר לי המחזור. כידוע לקחתי גלולה ראשונה ביום הראשון של הדימום אבל מאז לא הפסיק לי המחזור. (זה אומר שהוא נימשך כבר שבוע ויומיים כשבדר"כ הוא אורך 5 ימים לכל היותר). בנתיים אני ממשיכה עם הגלולות כרגיל. לצערי מכיוון שאני נימצאת במסגרת צבאית ניקבע לי תור רק לשבוע הבא. ובכן: רציתי לשאול אם העיניין הזה תקין? וגם- האם זה בעייתי שאני והחבר שלי שוכבים בלי קונדום בזמן המחזור? (הוא גומר בפנים) האם מבחינה רפואית זה מזיק לי או לו? תודה למי שקרא עד כאן. שבוע טוב. מחכה לתשובות.
 

amadad

New member
תשובות

כשאת כותבת שהתחלת לקחת גלולות האם הכוונה שהמשכת כרגיל לקחת גלולות והתחלת חפיסה חדשה (מלפני שנה וחצי) או שהתחלת מחדש לקחת גלולות אחרי הפסקה מסויימת. אם התחלת אחרי הפסקה (ממושכת), דימום אכן סביר והגיוני גם אם לא נעים. אין בעיה רפואית בקיום יחסי מין בעת מחזור.
 
עונה

התחלתי לקחת מחדש את הגלולות אחרי כמעט 3 שנים. בנוסף יש לי שילשולים. זה משהו שלא יחסתי אליו חשיבות ולא קשרתי קשר בין הדברים אבל אמרו לי שזו אולי אחת מתופעות הלוואי שמצריכות הפסקה מידית של הגלולות. מה לעשות???
 

achat

New member
את לא מוגנת מהריון../images/Emo54.gif

מכיוון שאת משלשלת לא בטוח שהגלולות נספגות ואת אינך מוגנת מהריון, עליכם להשתמש בקונדום. בחודשיים-שלושה הראשונים לשימוש בגלולות (לא משנה שהשתמשת בעבר) יתכנו דימומים ממושכים, דימומים באמצע המחזור וכו וזה בסדר. אם זה לא עובר אחרי פרק זמן זה יש לפנות לגניקולוג להחליף גלולה. יתכן שהשלשולים מהגלולות ויתכן שלא. אם הם קשים ו/או לא חולפים תוך מספר ימים - פני לגניקולוג.
 
גלולות ויחסי מין בזמן הוסת ../images/Emo101.gif

התופעה שאת מתארת מוכרת ויכולה להופיע לאחר תקופה ללא נוטלת גלולות. בדרך-כלל לוקח לגוף להסתדר ולהתאזן חודש-חודשיים. אני ממליצה לך להמשיך ליטול את הגלולות, לא להפסיק לפחות עד בדיקת הרופא (במידה והדימומים לא חריגים). במידה והדימום יפסק תוכלי להמשיך חפיסה נוספת של גלולות רצוף וכך תהיה תקופה ממושכת ללא דימום. לקיים יחסי מין בזמן הוסת אפשר בתנאי שזה מקובל על בני הזוג, כמו כן קיים סיכון מסויים (לא גבוה) להתפתחות זיהום באגן. בנוסף, נוכחות הדימום לא שולל ביוץ וכך קיים סיכוי להיכנס להריון (ההמלצה שלי להתחיל קיום יחסי מין לא מוגנים לפחות לאחר שבועיים מלאים מתחילת נטילת הגלולות). בכל מקרה כדאי להיבדק ע" רופא. בהצלחה
 
למעלה