מבקשת דעה

פנתרה666

New member
מבקשת דעה

שלום אני בת 23 כמעט, לא עוסקת ביום יום בפעילות גופנית. אלא רוב היום והימים יושבת ושוכבת (סטודנטית-לא עובדת)...לפעמים להנאתי רוקדת בבית. פעם בשבוע מקדישה שעה לאירובי עם קבוצה ומדריכה. ועד לפני תקופה גם עסקתי פעם נוספת בשבוע בחיטוב ועיצוב של הגוף...במשך שעה עם אותה המדריכה. (לצערי אין לי אפשרות להמשיך ולעסוק בפעילויות אלו עקב חוסר התאמה ביניהם לבין הלימודים) רקדתי מספר שנים סלסה, מודרני וג'אז. עסקתי בכדורעף ואימונים בקבוצה. בכל מקרה אני לא אחת שלא עושה כלום אני משתדלת תמיד לעשות משהו ספורטיבי כמה שמתאפשר לי. אני לא מבינה למה הגוף שלי נוזל, הוא לא מתמצק, הוא נורא רך ושומני אפילו שאני רזה באופן יחסי ואני מאמינה שמסתתרים מעט שרירים מאחורי כל הרוך הזה (כי עסקתי בספורט וריקוד שנים וגם כי אני מסוגלת לעשות תנועות מאוד מפותחות ויחודייות בגלל השרירים, ברגליים יש לי האמסטרינג ארוך כי אני רקדנית אז הוא לא עבה אלא ארוך וגמיש, והתאומים שלי גדולים..בטן אני מזיזה בכל הצורות ולכל הכיוונים אז אני מניחה שזה שרירים גם..). גובהי 1.62 ואני שוקלת נכון לכרגע 53. (רוב חיי אכלתי רע מאוד, גם כיום אני לא בשיא, אבל אני משתדלת להימנע מזבל, אני אוכלת כמעט כל יום פריכיות עם גבינת עיזים, גרנולה ממותקת בדבש, מעדני סויה או שוקו סויה -משתדלת לא לאכול לקטוז-, אם יוצא לי לאכול ארוחת צהריים בשרית-מה טוב. אבל לא כל יום יוצא לי לאכול אוכל מבושל ובשר או סלט, כמעט ולא אוכלת ירקות ופירות בכלל...) המרקם של העור שלי הוא רך ונוזלי, צלוליט בירכיים ועור שיושב על בשר רוטט ונפול...לא ברור לי למה. אני רואה כל יום בנות שלא מזיזות את עצמן ויש להן רמת חיטוב גבוהה משלי- גם אם הן פחות רזות, הן נראות מוצקות ולא רוטטות. ועכשיו לשאלתי: אני תוהה אם יש אפשרות לעשות עם זה משהו? אולי משהו בתזונה...או אולי אימונים אינטנסיביים וממוקדים בחדר כושר יכולו לשנות משהו. אני מבקשת המלצות לגבי תזונה והאם נראה למישהו שזה אפשרי לשנות את המצב אפילו קצת...אז במה עלי להתמקד ולבקש ממאמן כושר עזרה? תודה רבה מראש, למי שהיה לו כוח לקרוא את כל הפרטים ויוכל לעזור לי למצוא תשובה.
 
שיפור הרכב הגוף

שלום לך, לפי חישוב BMI, משקלך הוא תקין לא הבנתי מדוע את לא אוכלת לקטוז - בעיות בעיכול? כבר בשאלתך נמצאת התשובה: המטרה היא לשפר את הרכב הגוף- להעלות מסת שריר ולהוריד אחוזי שומן וזאת ע"י פעילות גופנית (להקדיש את הזמן לזה ומי כמוך שעסקה בפעילות בעבר יודעת כמה זה חשוב וכיף) ותזונה מתאימה: פירות וירקות, מוצרי חלב , בשר/דגים/עוף, ביצים, דגנים וקטניות, לשתות כמובן הרבה מים במשך היום. דבר נוסף לגבי פעילות גופנית, מומלץ לשלב אימונים אירוביים (הליכה/ריצה/אופניים/ריקודי סלסה) לצד אימונים אנאירוביים (משקולות, עיצוב וחיטוב). בהצלחה! אביטל
 
מילה על BMI

שכחתי לציין ש- BMI הוא מדד למסת השומן בגוף ומחושב משקל חלקי גבוה בריבוע. תוצאה של 20-25 היא תקינה. ה- BMI שלך הוא 20.
 
התמדה והקדשה

נתחיל מהתחלה... אתייחס לאימון הגופני, ראשית, פעם בשבוע לא תורם שלום לגופך, איך שאני רואה את מצבך אני מבין כי עלייך לנסות להתמסר יותר לנושא האימון אם אין לך התאמה לשעות החוגים וכו' נסי אולי לקנות ספר/קלטת בנושאי כושר ותנועה או אפילו (לפי התקציב) לשקול מאמן אישי (יתרונות האימון האישי -מאמר) http://www.myfit.co.il/102332/יתרונות-האימון-האישי גוף נוזלי ולא מוצג מראה מצב אופייני לאדם שלא עוסק בפעילות גופנית סדירה, כדי להשיג גוף מתוח/חטוב/מוצק יש להתמיד בפעילות א. אירובית כדי להסיר מסת שומן ב.אנאירובית -כוח (משקל גוף/גומיות/משקולות וכו') לחזק ולחטב את מסת השריר זה שאת יודעת לבצע תנועות מגוונות זה מצויין כי מערכת השריר שלך כנראה מתורגלת ובעלת קואורדינציה טובה, אך זה לא מעיד על המראה האסטטי של השריר... לגבי בנות אחרות- אל תעשי לעולם השוואה!!! לכל אחד מטען גנטי שונה, לא כולם גם תמיד מספרים מה הם באמת עושים... (ניתוחים אימונים פרטיים וכו') לסיכום, כן! אימונים עם מאמן מקצועי לצד הנחיות תזונתיות בזיקה לאימון, זמן התמדה וסבלנות - כל התרכובת הזו ללא ספק יכולה להביא לשינוי מהותי!!! לכל שאלה ובהצלחה רונן. ד.
 

פנתרה666

New member
אתם לא הבנתם

אמנם אני לא ספורטאית ברמה מקצועית. אבל במהלך חיי עסקתי בכמות רבה ואינטנסיבית של ספורט לעומת כל בחורה אחרת שאני מכירה. אז אל תגידו לי על בחורות שאולי מסתירות שהן מתאמנות (ובטוח שהן לא מנותחות..דבר שגם לא מעיד על מראה עורן) אני מכירה את החברות שלי ואת הבנות הסובבות אותי, ואני עושה פי 8 מהן ואני עדיין רכה. אני לא מאמינה שזה שומן כי הבי אמ איי שלי תקין ואם ארד עוד 4 קילו אחשב בתת משקל, מה שלא ייראה ולא יהיה ניכר בגופי כי אני לא נראית מהדקיקות האלו שנעלמות. אני לא מצליחה להסביר את עצמי מספיק טוב כנראה. רונן, מה זה סדירה? האם פעם פעמיים בשבוע זה לא סדיר? אירובי וחיטוב ועיצוב זה לא מספיק? זה יותר מאנשים אחרים שלא עושים כלום...ובכל זאת נראים מוצקים (לא חטובים..מוצקים, אני מאוד חטובה. אני פשוט רכה. יש לי שרירים! אבל אני רופפת, אני לא מצליחה להעביר לכם את מה שקורה אצלי בגוף כנראה) לפני חודש וחצי שקלתי 58-59...היום אני 52-53. ההפרש הוא בוקר לעומת לילה. אני אוכלת ארוחה שתיים ביום. מאוד לוקה בחסר התזונה שלי ואין לי אנרגיות לאכול יותר טוב, זה פשוט דורש יותר מידי התעסקות ומוטיבציה שאין לי, לבשל לחתוך סלט וכל זה.. אני לא אוכלת שוקולד או חטיפים. אני כן אוכלת מעדני סויה בטעם שוקו ו-וניל, ומשקה סויה שוקו. אני שותה רק מים מינרלים. אני לא אוכלת חלבי כי אני רגישה ללקטוז, ואני לא אוכלת דגים כי זה מגעיל אותי. אני כן אוכלת בשר כשיוצא לי. בכל מקרה האם הגוף שלי נראה ככה כי זה הגנים שלי..או שאולי ניתן לשפר את מראהו בעזרת אימונים קשים..אם כן באיזו תדירות, ולאורך כמה זמן כל אימון, ובמה הוא יתרכז.. אני נהנית יותר מריקוד ועבודה בקבוצה, או באמת מישהו שיציק לי באופן אישי לגבי כל שריר בנפרד-מכשירים או עבודה בעזרת משקל הגוף בלבד.. אבל לבד אני לא בטוחה שאתמיד אם לא אהיה במסגרת. אשמח אם מישהו שמבין את המצב והכוונה שלי יוכל לכוון אותי ולהגיד לי מה לעשות. אני סובלת מזה בעיקר בבריכה בקיץ.
 

פנתרה666

New member
רונן ואביטל

קראתי שוב את שכתבתם והגעתי למסקנה מחודשת לגבי זה. אני כנראה עם גנים לא טובים מבחינה גופנית ועלי לקבל את זה שאני צריכה לעבוד קשה יותר מאחרים על מנת להתמצק ולגרום לשרירים שלי להיות יותר חזקים. פשוט חשוב לי לשמור על הגמישות שלי ואני יודעת ששריר חזק בא על חשבון שריר גמיש. רונן אתה מאמן כושר? אם כן, אנא ממך תכוון אותי למה עלי לעשות כדי להיות מרוצה, כמות אימונים שבועית ומשך כל אימון ועם מה ועל מה לעבוד בעיקר. מה זה מאמן אישי? זה במכון? הוא נצמד אלי לאורך האימון ואומר לי מה לעשות? כמה דבר כזה עולה? האם זה בנוסף לתשלום על המנוי למכון? את התזונה שלי אני חייבת לשנות אבל לא כי אני אוכלת אוכל מזיק. אלא לא מספיק אוכל מזין ויעיל ואני פשוט לא יודעת איך לשנות את זה בלי להתחיל לעמול על בישולים וכולי... תודה שוב לעונים. :)
 
לגבי נושא האימון

כן, אני מאמן כושר אם תראי בסוף החתימה שלי יש את האתר שלי ושם תוכלי לקרוא אודותיי.. אתן לך הסבר כללי על אופן האימון שמכוון לך (פירוט מדוייק חייב להיעשות פנים לפנים פשוט עם בראיון מסודר) אני ממליץ על 3 אימונים בשבוע של יום מנוחה בין לבין... כל אימון יערך בסביבות ה60דק כאשר כדאי לתת תשומת לב לפעילות אירובית בין30-40 דק בעצימות של עד 75% מקצב הלב המירבי שלך. 220-הגיל ומזה לגזור 75% שאר האימון שיהיה בין20-30 דק אימון לחיזוק השרירים (אימון התנגדות) שבהם קבוצות שרירים גדולות רב-מפרקיות- של עד שלושה סטים ובין 15-20חזרות לסט. לגבי הסבר על מאמן כושר אישי תוכלי לקרוא בשתי הכתבות הבאות: 1. http://www.myfit.co.il/102332/טיפים-לבחירת-מאמן-כושר-אישי בתגובה להודעתך הקודמת-שינוי מתחיל בראש... "עצלות לגבי לחתוך סלט" לא מראה על כוונה אמיתית וטהורה לשינויי.... התפיסה שלך חייבת להיות יותר מתמסרת לגבי ההשקעה שיש לקחת בחשבון כדי ליצור שינוי... אני לא תזונאי אבל 2 ארוחות ביום... זה לא לעיניין... נושא התזונה חשוב לא פחות מהאימון (מבלי קשר לאכילת שטויות או לא) שני הדברים חייבים להיות משולבים נכון, המשימה לא פשוטה וצריכה מחוייבות רצינות התמדה מסירות וכוונה אמיתית ונכונות ליצור שינוי... וכמובן סבלנות... בהצלחה רונן ד. www.myfit.co.il www.netogreen.co.il 2.http://www.myfit.co.il/102332/יתרונות-האימון-האישי
 

פנתרה666

New member
חשוב לכולם לדעת!!!

יש לי יותר מחוייבות לספורט מאשר לקטע של התזונה וזאת מכיוון שלבשל זה משהו שאין לי נסיון בו או ידע או חשק. זו חצי מוטיבציה לשינוי... שמעתי או קראתי פעם היכנשהו, כי בנאדם לא אמור לאכול כל יום ועוד כמה פעמים. כמו שאנחנו נותנים לחיות מחמד שלנו ארוחה ביום. ככה גם אנחנו אמורים אם לא פחות, הרי תראה בכל הריאליטי של השרדות וכולי...לא כל יום הם אוכלים או שיש מה לאכול בכלל. הגוף מחזיק מעמד. אני יודעת שזו הדגמה איומה-אבל בשואה הנאצים חילקו בגטאות 180 קלוריות ליום לאדם וזאת על מנת שיוכלו להיות מספיק חזקים כדי לעבוד אך לא חזקים דיים כדי לפתוח במרד. מה שאני מנסה להגיד שתרבות האכילה המודרנית הפכה למרכז העניינים ואני לא בטוחה שזה טבעי, מה גם שהמנות של האוכל בכל מקום גדלו ואנשים כיום לא מרגישים את תחושת השובע ואת תחושת הרעב, אלא אוכלים סתם כדי לרצות את הרגשות או את השיעמום שלהם... לדעתי חבל מאוד שאנשים אוכלים מסודר ולא לפי התחושות של הגוף, אלא על פי תבנית. בטבע זה לא אמור להיות ככה, אפילו שמאוד התרחקנו מהטבע כבר, לצערי, כמו שכתוב בכתבות שקראתי בנטוגרין על איך לשכנע ילד לאכול ירקות ואוכל בריא- היה כתוב שילד לא יבחר להרעיב את עצמו מרצון מקסימום מחר יאכל יותר, זה נכון, לא חייבים לאכול כל יום אלא על פי הצורך, ועל מנת לשרוד, וילדים שהמערכות רעב ושובע שלהם לא מקולקלות עדיין רגשית, יכולים להבחין הכי טוב מתי כדאי להם לאכול. לכן אני שונאת שמכריחים ילדים לסיים את האוכל מהצלחת, גם אם היו להם עיניים גדולות ובחרו לקחת יותר ממה שהם יכולים לסיים. אסור להכריח אותם לסיים, זה מה שמכהה את התחושות שלמבוגרים כיום חסר ולכן לא יודעים מתי להפסיק לאכול- מה שגרר את הארצות של העולם הראשון והשני להגיע להשמנת יתר ועודפי משקל רבים מידי.... גם לא מזמן הייתה פה כתבה על כך שהמנות של האוכל בשנות השישים היו ממש קטנות לעומת היום ולאנשים זה הספיק, הגדלנו את קיבתנו בצורה מפלצתית וזה דבר מעוות ולא טבעי. בגלל זה יש כל כך הרבה מחלות שקשורות במזון, כולל נפשיות. הלוואי והיה על זה היום מידע כתוב כדי שאוכל לבסס את טענותי, אך לצערי זה לא יעיל כלכלית לפרסם מידע רפואי כזה לאף גוף (העוסקים בכושר-חדרי כושר-מאמני כושר, תזונאים, חברות המייצרות מזון, מסעדות, סופרים, וכן הלאה..) אני לא רופאה, אני רק בחורה סקרנית שקוראת הרבה מדע. ומקשיבה וקולטת מידע מכל מיני מקורות. אם יש פה רופאים שיתקנו אותי אם אני טועה. אבל זו דעתי בלבד. אני בגיל 15-16 הייתי אנורקסית-כזו שאכלה ארוחה אחת בשבוע ביום שישי בערב וגם ממנה מעט, ואפילו לא הייתי שותה כמעט בכלל אלא רק מים ומידי פעם...- וזה לא גרם לי לשום בעיה בחיים. (ייתכן שכן ואני לא מודעת, אבל הכוונה היא שאפשר לשרוד בלי לאכול ואפילו לעסוק תוך כדי בפעילות ספורטיבית ולהיות טובים.) אני לא מעודדת חס וחלילה את ההפרעה הזו -שלמזלי יצאתי ממנה בשלום- אני פשוט מחזקת את דבריי.
 

SHIRY SPINNING

New member
הרכב גוף

שלום פנתרה 666 מחזקת את מה שכתבו קודמיי יש לשנות את הרכב הגוף (לא להרזות אלא להוסיף אחוזים של שריר) וכן להוסיף אימונים אנארובים - משקולות או פילאטיס עיצוב וכד'... אני רואה בנות כמוך בשיעורים שלי (אני מדריכה) רזות אבל גוף רך כמו שאת מספרת נכון שיש פה גנטיקה אבל את יכולה לתרום לעיניין בכך שתקפידי על דברים מסויימים. ציינת שעשית ה מ ו ן ספורט ובעיקר ריקוד בגלל. שאני מלמדת בסטודיו בי (המקום ללימודי מחול וריקוד )אני חשופה לעולם הזה של הרקדנים ולמה שהגוף שלכם עובר. בנוגע לתזונה - לדעתי האישית את צריכה הכוונה מאיש מקצוע (אוכל להציע את עצמי) דיאטן או נטורופת בנוגע לייעוץ תזונתי. אבל בניתיים כדי לספק לך את התשובות שאת רוצה- אם לא תאכלי חלבונים ברמה מספקת הגוף שלך ישאר רך. במצב בו מתאמנים שעות כ"כ ארוכות (וזה לא משנה כרגע את העובדה שעכשיו את לא מתאמנת) צריכים התאמה נכונה של פחמימות שומנים ולחבונים. מכיוון שאני יודעת שרקדנים מוותרים על ארוחות הן בגלל הרצון להישאר רזים (הרבה זמן מול מראה- אין מה לעשות) והן בגלל ששיעור שלכם יכול לקחת גם 3 שעות שעות הנטייה היא לאכול מעט מאוד קלוריות ולא איכותיות. בשורה התחתונה צריך להתאים לך תפריט הלוקח בחשבון את אורח חייך וכמובן ישום מבחינתך והעינות לכך. מקווה שעזרתי
שירי טיפול נטורופתי ומדריכת כושר
 

פנתרה666

New member
שירי

תודה, אני רואה שאת מבינה אותי ומאיפה אני באה. אני איבדתי עניין באוכל בגלל זה ירדתי בחודש משהו כמו 7 קילו. אבל לא בכוונה. האמת שזה מתחיל להדאיג אותי החוסר עניין הזה באוכל. אני בקושי אוכלת. אוכל מגעיל אותי מהר מאוד. הייתי שמחה לדבר איתך שתתאימי לי משהו... אני רוצה להרשם למכון כושר אבל כאילו מחכה למשיח, שיהיה לי זמן או דרך להגיע אליו.
 
שלום לך פנתרה

הסתכלתי בהתכתבויות השונות ולאור הדברים שהועלו שם אני ממליצה לך בחום לפנות לאיש מקצוע- דיאטנית קלינית או רופא בתחום התזונה כדי לקבל ייעוץ מתאים בתחום התזונה וההתנהגות. איבוד עניין באוכל וירידה של 7 ק"ג בחודש הוא לא דבר תקין וניתן להבין את הדאגה שלך, תוכלי להתייעץ עם רופא המשפחה למי לפנות. כל טוב אביטל
 
למעלה